Mitä sairasta on siinä, että koko perhe saunoo yhdessä iästä ja sukupuolesta riippumatta?

"tttt"
Itse en sauno, en ole koko perheeni kanssa yhdessä saunonut ala-asteen ekojen luokkien jälkeen.Ei vaan tun tunut luontevalta, nolotti jotenkin oma vartalo. Myöskään omat lapseni eivät ole kanssani samaan aikaan saunoneet enään aikoihin, on siis kaksi tyttöä ja teini-ikäinen poika. Yleensä niin, että tytyöt tahtovat saunoa keskenään, ja poika sitten yksin. Tai kaikki erikseen. Ja en pidä yhdessä vanhempiensa kanssa saunovia teinejä/aikuisia lapsia mienkään seksuaalisesti outoina, mutta kylläkin pidän tapaa hieman erikoisena, jos joku siitä minulle kertoo..ehkäpä olen ahdasmielinen:) ja meillä siis omassa kotona nykyään oma sauna, että kaikilla mahdollisuus saunoa kuten tahtovat, ennen oli tunnin saunavuoro, ja kyllä siinäkin kerkesivät kaikki halukkaat saunassa kävästä erikseenkin, järjestely kysymys mielestäni.
 
"tuikku"
Meillä on aina saunottu koko perhe yhdessä, aikuiseksi asti. Emme ole pitäneet sitä mitenkään sairaana, seksuaalisena tai muutenkaan outona. Itse asiassa emme (tai ainakaan minä en) ole ikinä edes ajatelleet asiaa. Nyt kun kaikilla lapsilla on jo omat perheet, käytäntö on muuttunut. Ensinnäkin siksi, että emme enää mahtuisi lauteille yhtäaikaa, ja toiseksi, meillä ei ole totuttu saunomaan toista sukupuolta olevien "vieraiden" kanssa. Esimerkiksi isäni ja kälyni tai minä ja appiukkoni.

Kukin tyylillään, eikä tässä kai riitaa tarvitse haastaa. Jokaisella on oma käsityksensä ja tapansa. Minä en näe saunomisessa enkä oman perheen miehissä mitään seksuaalista, mutta vieraissa miehissä saattaisin nähdä. Siksi en sauno vieraiden miesten kanssa.
 
nnnnnnn
[QUOTE="vieras";26355419]Ja minnuu kyl nyt nii maar kiinostaa että pittääkö aina aatella jotain panemisia ja haluamisia jos haluaa säilyttää yksityisyytensä? Eipä se mullakaan oo siitä kiinni että pelkäisin vanhan isäni alkavan runkata kalu kovana jos lauteille viereen istuisin,mutta mä olen aikuinen ihminen ja haluan pitää yksityisalueeni ominani. Kiitos ja anteeksi tästä.

Miksi tästäkin pitää vängätä vastaan? Se ei joillekin tunnu luontevalta ja sillä hyvä. Ei sitä tarvitse selitellä yhtään kenellekään. Eikä kenenkään tarvitse selitellä mulle saunomisiaan,mutta ilmeisesti ketjun ap halusi tälläisen tiedon tuoda itsestään julki. Ärsyttää aivan suunnattomasti kun se ei vaan riitä jos sanoo että SE EI TOIMI MEILLÄ. "Ai miks ei,mitä varten,entäs jos,läpäläpäläpä".

Istukaa jumalauta vaikka sylikkäin siellä saunassa mutta yrittäkää ymmärtää että kaikki ei halua. Mun mielestä se ei ole sairasta mutta omalla kohdalla ei normaaliakaan. Ja tähän tytsi tulee sanomaan jotain vänkytivänkyti mussuti mussuti kun ei osaa antaa ihmisten olla. Ja vrs peesaa ja nina sanoo että vitun lampaat. nii.[/QUOTE]

niin peesi!! hyvä! kukkia tästä :).
 
"Heli"
Ihan normaalia on. Me saunotaan kaikki yhdessä minä, mies, yhteinen poikamme 5v, ja tytöt aikaisemmasta liitosta 12 ja 16 vuotiaat. Myös mies saunoo minun äitini kanssa yhtä aikaa.
 
[QUOTE="Heli";26356374]Ihan normaalia on. Me saunotaan kaikki yhdessä minä, mies, yhteinen poikamme 5v, ja tytöt aikaisemmasta liitosta 12 ja 16 vuotiaat. Myös mies saunoo minun äitini kanssa yhtä aikaa.[/QUOTE]
:O
 
nnnnnnn
Niin mikä se iso ero sitten on?
Eli voisit mennä miesten puolelle uimahallissa?

Ihan niinkuin joku olisi vähän puutteessa...

Mulle riittää ihan oman mieheni näkeminen alasti, en halua nähdä naapurin Peraa tai isääni. Ja ok, saunassa ei kuulu tutkailla muiden vartaloita, mutta meidän pienessä kerrostalosaunassa minä, isäni, äitini ja siskoni istuttaisiin lähes sylikkäin, no thanks!
 
[QUOTE="vieras";26355458]Miksi meidän pitää perustella tytsille sitä jos ei haluta saunoa vanhempiemme kanssa? Miksi tytsillä on pakkomielle tosta?[/QUOTE]

Onko noin monelta jäänyt ketju lukematta? :O Kysymykseni koski sitä, mitä _sairasta_ tai luonnotonta siinä joidenkin mielestä on.
 
nnnnnnn
Sitten tytsi, kun sulla joskus on mies, niin onko ok, että te kaikki: sinä, isäsi, miehesi ja äitisi saunotte yhdessä? Entäs jos miehesi haluaisi saunoa kaksistaan äitisi kanssa?
 
Eli voisit mennä miesten puolelle uimahallissa?

Ihan niinkuin joku olisi vähän puutteessa...

Mulle riittää ihan oman mieheni näkeminen alasti, en halua nähdä naapurin Peraa tai isääni. Ja ok, saunassa ei kuulu tutkailla muiden vartaloita, mutta meidän pienessä kerrostalosaunassa minä, isäni, äitini ja siskoni istuttaisiin lähes sylikkäin, no thanks!
En voisi. Saunon vain omien perheenjäsenteni ja samaa sukupuolta olevien kanssa.
 
"vieras"
Meillä saunotaan kuka kenenkin kanssa, siis kaikki jotka tässä talossa asuu. Viimeksi eilen olin saunassa ja 15.v. poikani tuli mun kanssa saunaan, ei siinä mitään ihmeellistä eikä outoa ole.
Mutta isäni kanssa en menisi saunaan.
 
Sitten tytsi, kun sulla joskus on mies, niin onko ok, että te kaikki: sinä, isäsi, miehesi ja äitisi saunotte yhdessä? Entäs jos miehesi haluaisi saunoa kaksistaan äitisi kanssa?
No enpä usko, että mieheni haluaisi saunoa äitini kanssa tai toisinpäin. Meidän suvussa ei ylipäänsä saunota kuin samaa sukupuolta olevien kanssa. Oma perhe on poikkeus. Ei vain ole ollut tapana sekasaunat.
 
nnnnnnn
En voisi. Saunon vain omien perheenjäsenteni ja samaa sukupuolta olevien kanssa.
No miksi sitten ihmettelit ettei joku halua saunoa enonsa kanssa? Harvalla eno on läheinen perheenjäsen.

Ja mulla on ihan sama, mun perheenjäsenia ei vaan ole mun vanhemmat, kun ei asuta edes samassa kaupungissa, ei olla asuttu yli 10 vuoteen. Asutko muuten vielä vanhempien luona?
 
nnnnnnn
No enpä usko, että mieheni haluaisi saunoa äitini kanssa tai toisinpäin. Meidän suvussa ei ylipäänsä saunota kuin samaa sukupuolta olevien kanssa. Oma perhe on poikkeus. Ei vain ole ollut tapana sekasaunat.
Mutta eihän saunassa pitäisi olla mitään seksuaalista eikä sinne ole tultu vartaloita tiiraamaan. Eli jos sun mies haluaisi jostain syystä saunoa kaksistaan äitisi kanssa, niin antaisitko?

Ja mikset kysy näitä sun kysymyksiä sun sukulaisilta? Kiva keskustelunavaus kahvipöytään: "Miksi pidätte mua ja isiä sairaana kun tykätään saunoa yhdessä?"
 
No miksi sitten ihmettelit ettei joku halua saunoa enonsa kanssa? Harvalla eno on läheinen perheenjäsen.

Ja mulla on ihan sama, mun perheenjäsenia ei vaan ole mun vanhemmat, kun ei asuta edes samassa kaupungissa, ei olla asuttu yli 10 vuoteen. Asutko muuten vielä vanhempien luona?
Mä en ihmettele alkuunkaan muiden saunomistapoja. Ihmettelen sitä kauhistelu-asennetta, mitä perheen kanssa saunominen joissain herättää.

En asu.
 
Mutta eihän saunassa pitäisi olla mitään seksuaalista eikä sinne ole tultu vartaloita tiiraamaan. Eli jos sun mies haluaisi jostain syystä saunoa kaksistaan äitisi kanssa, niin antaisitko?

Ja mikset kysy näitä sun kysymyksiä sun sukulaisilta? Kiva keskustelunavaus kahvipöytään: "Miksi pidätte mua ja isiä sairaana kun tykätään saunoa yhdessä?"
Siitä vaan, jos haluaisi. Äitini ei kyllä menisi.

Kyllä mun sukulaiset asiasta tietää eivätkä pidä sitä sairaana. Miksi pitäisivät? He ovat ihan tervepäisiä ihmisiä.
 

Yhteistyössä