Mitä tekisit jos seuraavan hallituksen pääministeri olisi Paavo Väyrynen...

• Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti
kansanvaltaa meillä ei ole ollut enää moneen aikaan

nykyisin homma pelaa niin että eduskuntavaalien jälkeen ne puolueet joka tulee toimeen keskenään (menestyksestä riippumatta) pitää ns. hallitusneuvottelut. Niiden pohjalta syntyy hallitusohjelma jossa päätetään miten seuraavat neljä vuotta mennään.

Jotta hallitus saadaan kasaan, pitää jokaisella puolueella olla joku porkkana miksi ne lähtevät mukaan, esimerkkinä otan turvetuotannon joka hallitusohjelmassa luvattiin vihreille. En jaksa uskoa, että yli 50% suomalaisista kannattaa turvesoista luopumista.

Kansanvaltaa, my ass...
Olet oikeassa tuossa nykypäivän hallituksen muodostamisperiaatteesta, mutta siitä en ole ollenkaan varma, onko se sitten hyvä ja kunnioitettava asia - nimittäin tämä
nykymalli.
Minä olen sitä mieltä, että kansanvalta-käsitettä ei ole syytä tunkea perseeseen, vaan olisi syytä lähteä miettimään keinoja vallan, tai ainakin osan siitä, palauttamisesta jäsenvaltioihin.
Saattaa olla utopistinen tavoite, mutta sitä mieltä olen.

kyllä kansanvallasta luopuminen ihan meidän omien poliitikkojen aikaansaannos, ei se EUn vika ole

vaikka sinnehän ne syyn mielellään sysää
Oli se omien politikkojen aikaansaannos liittyä sinne EU:hun ja luopua kansanvallasta kyllä kyllä, mutta äänestämällä siihenkin asiaan olisi voinut vaikuttaa. Ja kyllä direktiivit yms. , on EU:n vika, vaikka sinne ollaan itse äänestetty itsemme.
Ja aloituksessa mainittu Väyrynen vastusti tätä liittovaltiota :)

mutta omasta mielestään hän voitti ja luulempa että hän nostaa helvetillisen älämölön jos ei tule valituksi puhikseksi

mediapeliä ja sen sellaista...
Enpä usko että Paavokaan omasta mielestään suoriutui hyvin. Mutta pakko se on niin esittää ja sanoa ja sitenkin yrittää vielä vaikuttaa todellisiin valitsijoihin. Joku politiikantoimittaja arvioi, että Paavo odotteli n. 50% äänistä ja vasta sellainen lukema olisi antanut tukea tulevaan. Nyt oletusarvo on se, että Paavo jää siihen n. 35 % myös varsinaisessa vaalissa.

Muusta olen samaa mieltä, älämölöä odotettavissa. :D

Miten niin?
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26359412:
Minä satsaisin lähidemokratiaan. Tuli noista kommenteistanne vain mieleeni, aiheeseenhan se ei liity.

Väyrysen ei käynyt kovin hyvin kepun jäsenvaalissa. Saako kysyä Pikkukaupunkilaiselta kävitkö äänestämässä ja ketä?
Miksi ei mennyt hyvin Väyrysen kannalta?

Sekö oli se vastaus? Muutenhan se voitti neuvoa antavan jäsenäänestyksen ja voittaa varsinaisen äänestyksenkin.
Todella hyvät ja perusteelliset perustelut tuli siinä radio-ohjelmassa, olikohan eilinen Ykkösaamu. Liittyy siihen, että Paavoa eivät lähde äänestämään ne, jotka ekalla kierroksella äänestävät ketä tahansa muuta, sillä Paavo jakaa niin paljon kansaa, siis jopa kepulaisia. Arveltiin, että tämä jäsenvaalin tulos on aika verrannollinen lopulliseen. Loppupelissä ovat vastakkain Paavo & toinen ehdokas, ja se toinen saa lähes kaikki muiden ehdokkaiden äänet. Paavo saisi siis toisellakin kierroksella vain ne äänet, jotka saa heti ensimmäiselläkin kierroksella (arvio, noin 35%).

Puuh. En jaksa enempää selostaa. Koko kepu ei rakasta Paavoa.
Olisi mielenkiintoista kuulla Pikkukaupunkilaisen näkemyksiä.
Tämä on mielenkiintoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;2635941:
Väyrysen ei käynyt kovin hyvin kepun jäsenvaalissa. Saako kysyä Pikkukaupunkilaiselta kävitkö äänestämässä ja ketä?
Saa kysyä ja kävin, tarviiko miettiä montaa kertaa..? No Väyrystähän minä äänestin, samoin kun presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella. ;)

"taavi"
Meno mielestäsi parempaa kuin muiden velkamaiden maksaminen velkarahalla. Haluatko oikeasti maksaa naapurisi laskut?
Maksan koko ajan naapurin toimeentuloa veroillani. Mikä ihmeen ero siinä on, tukeeko yksittäinen vedronmaksaja naapurin rupusakin ryyppäämistä vai jäsenvaltio toisen valtion hiukan holtitonta rahankäyttöä. Naapurin ryyppääminen ja sen tukeminen ei ole edes sellaista toimintaa, joka pelastaa omam työpaikan ja toimeentulon, mutta Euron tukeminen pelastaa suomalaisten työpaikat ja asuntovelallisten omaisuuden.

"taavi"
Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: En muuttaisi maasta, vaikka moni tuttava niin ajattelisikin, vaan aloittaisin vastavallankumouksen ja pyrkisin saattamaan nuo kaksi valtakunnanoikeuteen. Toisaalta en usko, että Väyrynen huolisi missään tilanteessa Soinia ministeriksi. Ovat niin paljon samalla ruokakupilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Etkö usko Paavon voittoon?;26359610:
Paavo silti voitti neuvoa antavan jäsenäänestyksen eikö vaan. Miksi ei voittaisi varsinaisia äänestyksiäkin, mielestäni voittaa.
täällä pohjosessa on vankkumaton usko Paavon, etelän vareksista ei ole tällä kertaa Patelle vastusta

Hah, saali nauraa..
[QUOTE="taavi";26360219]Maksan koko ajan naapurin toimeentuloa veroillani. Mikä ihmeen ero siinä on, tukeeko yksittäinen vedronmaksaja naapurin rupusakin ryyppäämistä vai jäsenvaltio toisen valtion hiukan holtitonta rahankäyttöä. Naapurin ryyppääminen ja sen tukeminen ei ole edes sellaista toimintaa, joka pelastaa omam työpaikan ja toimeentulon, mutta Euron tukeminen pelastaa suomalaisten työpaikat ja asuntovelallisten omaisuuden.[/QUOTE]

Sinä uskot että kun me syydetään rahaa kreikkaan ja eu:n ytimiin se pelastaa työpaikkoja suomessa? Mihin tuo väitteesi perustuu kun nyt on käynyt juuri päinvastoin, rahaa on annettu miljardeja mutta silti työttömyys kasvaa. Eri asia maksaa kotimaassa olevan työttömän elämää kuin kreikassa pimesti ddunia tekevän velkoja.

"vieras"
[QUOTE="taavi";26360219] Naapurin ryyppääminen ja sen tukeminen ei ole edes sellaista toimintaa, joka pelastaa omam työpaikan ja toimeentulon, mutta Euron tukeminen pelastaa suomalaisten työpaikat ja asuntovelallisten omaisuuden.[/QUOTE]

Olis kiva tietää minkä kiven alta löytyy näitä hyödyllisiä idiootteja...

[QUOTE="taavi";26360219] Naapurin ryyppääminen ja sen tukeminen ei ole edes sellaista toimintaa, joka pelastaa omam työpaikan ja toimeentulon, mutta Euron tukeminen pelastaa suomalaisten työpaikat ja asuntovelallisten omaisuuden.[/QUOTE]

Niinhän se varmasti pelastaa - ainakin hetkellisesti.
Kuitenkin, pidemmällä tähtäimellä, kuinka syvä Kreikan "kaivo" on?
Kreikalla on niin suuret velat ja holtiton taloudenpitotyyli, että siinä vaiheessa, kun Kreikkaa on tuettu (tai siis eurooppalaisia pankkeja) tarpeeksi, onko rahaa käytetty jo liikaa?
Itse tätä touhua vierestä seuranneena olen vahvasti sitä mieltä, että Kreikan olisi pitänyt antaa kaatua jo alunperinkin - sen suo on niin syvä, että rahaa ei ole tarpeeksi sen pelastamiseksi.

[QUOTE="taavi";26360232]Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: En muuttaisi maasta, vaikka moni tuttava niin ajattelisikin, vaan aloittaisin vastavallankumouksen ja pyrkisin saattamaan nuo kaksi valtakunnanoikeuteen. Toisaalta en usko, että Väyrynen huolisi missään tilanteessa Soinia ministeriksi. Ovat niin paljon samalla ruokakupilla.[/QUOTE]
Jotakin tällaista minäkin kaavailin ekassa vastuksessani - että ahkerammin vaan itse mukaan, ei päätä pensaaseen ainakaan.

Onneksi Väyrysellä ei ole mahdollisuuksia PM:ksi, ei edes kepun johtoon enää. Ja Lilii speaks the truth.

Soinista en edes aloita. Tai siis jatka.

Keittiönoita
Eläisin kuten tähänkin asti. Onhan noita ministereitä mun elämäni aikana Arkadianmäellä istunut eikä kukaan heistä ole mun elämääni millään merkittävällä tavalla vaikuttanut.

Yhteistyössä