Mitä sairasta on siinä, että koko perhe saunoo yhdessä iästä ja sukupuolesta riippumatta?

nnnnnnn
No en keksi. En kerrassaan mitään, mikä estäisi yhdessäsaunomisen.
Mun mies menee meidän 4v:n kanssa uimahalliin miesten puolelle, mutta veikkaisin että kommenttia tulisi jos menisikin 14v:n kanssa eli tuskin ihan yksin oon tän mielipiteen kanssa.

Yyhdessäsaunomisen estää se, että asia tuntuu jommasta kummasta tai molemmista nololta tai epämukavalta (siis meidän perheessä). Tarvitaanko muuta syytä? Saunassa olisi kuitenkin tarkoitus nauttia eikä häpeillä.
 
Mietin onko sulle Tytsi sit myös perhepedissä nukkuminen sama onko lapsi pieni vai jo aikuinen? Musta sekin on luonnollista, et jossain iässä lapset ei hal.ua enää ainakaan jatkuvasti nukkua vanhemman vieressä. Kyse ei siinäkään ole mistään seksuaalisesta, vaan siitä irrottautumisesta lapsen asemasta...
No mun puolesta ihmiset saa halutessaan nukkua perhepedissä missä iässä haluavat. En tosin näe mitään yhteyttä perhepedin ja saunomisen välillä. Ihan olen nukkunut vauvasta asti omassa pedissä vaikka yhteissaunomista en koskaan lopettanut.
 
Mietin onko sulle Tytsi sit myös perhepedissä nukkuminen sama onko lapsi pieni vai jo aikuinen? Musta sekin on luonnollista, et jossain iässä lapset ei hal.ua enää ainakaan jatkuvasti nukkua vanhemman vieressä. Kyse ei siinäkään ole mistään seksuaalisesta, vaan siitä irrottautumisesta lapsen asemasta...
Onko lapsi muuten silloin vain puoliksi itsenäistynyt, jos menee teini-iässä vain äitinsä kanssa saunaan? En näe minkäänlaista yhteyttä itsenäistymisen ja saunomisen välillä.
 
Mun mies menee meidän 4v:n kanssa uimahalliin miesten puolelle, mutta veikkaisin että kommenttia tulisi jos menisikin 14v:n kanssa eli tuskin ihan yksin oon tän mielipiteen kanssa.

Yyhdessäsaunomisen estää se, että asia tuntuu jommasta kummasta tai molemmista nololta tai epämukavalta (siis meidän perheessä). Tarvitaanko muuta syytä? Saunassa olisi kuitenkin tarkoitus nauttia eikä häpeillä.
Totta kai yleisessä uimahallissa miehet ja naiset ovat eri puolilla. Kotioloissa onkin sitten ok saunoa millaisessa porukassa tahansa.
 
"huh"
Se olisi erittäin omituista. En ikinä saunoisi veljeni tai isäni kanssa. Tämä oli vähän eri juttu silloin kun oltiin lapsia, mutta kun mulla alkoi karvat ja tissit kasvaa niin ihan halusin itekseni tai tyttöseurassa saunoa.

Ja nyt tietenkin mieheni kanssa ja pienten lasteni kanssa. Itse en voisi kuvitellakaan mennä samaan saunaan kun poikani ovat esim. murkkuikäisiä.

Jos haluaa mennä oman isänsä tai veljensä kanssa saunomaan aikuisiällä - niin - sellaiselle ihmiselle kehottaisin etsimään oman ikäisen kumppanin...
 
nnnnnnn
Kotioloissa onkin sitten ok saunoa millaisessa porukassa tahansa.
Niin kotioloissa. Se onkin se pointti. Mun perheeseen kuuluu mun mies, minä ja 2 lasta ja kaikki saunotaan keskenään. Mun vanhemmat ei kuulu mun perheeseen samalla tapaa.

Mä en tajua mikä ongelma se sulle on jos mä en sauno mun isäni kanssa, ei muakaan haittaa vaikka saunoisit appiukkosi kanssa.
 
[QUOTE="huh";26354013]Se olisi erittäin omituista. En ikinä saunoisi veljeni tai isäni kanssa. Tämä oli vähän eri juttu silloin kun oltiin lapsia, mutta kun mulla alkoi karvat ja tissit kasvaa niin ihan halusin itekseni tai tyttöseurassa saunoa.

Ja nyt tietenkin mieheni kanssa ja pienten lasteni kanssa. Itse en voisi kuvitellakaan mennä samaan saunaan kun poikani ovat esim. murkkuikäisiä.

Jos haluaa mennä oman isänsä tai veljensä kanssa saunomaan aikuisiällä - niin - sellaiselle ihmiselle kehottaisin etsimään oman ikäisen kumppanin...[/QUOTE]

Mitä sanoisit murrosikäiselle pojallesi, jos haluaisi saunoa kanssasi? Että se ei käy, koska se ei ole sopivaa?
 
Niin kotioloissa. Se onkin se pointti. Mun perheeseen kuuluu mun mies, minä ja 2 lasta ja kaikki saunotaan keskenään. Mun vanhemmat ei kuulu mun perheeseen samalla tapaa.

Mä en tajua mikä ongelma se sulle on jos mä en sauno mun isäni kanssa, ei muakaan haittaa vaikka saunoisit appiukkosi kanssa.
Ei olekaan, minkäänlainen ongelma. :) Sen sijaan ihmettelen niitä, joiden mielestä on jotenkin sairasta tai luonnotonta se, että MUUT saunovat perheenjäsentensä kanssa vanhemmallakin iällä.
 
Nooh
Kasvatustieteitä lukevana, etkös oo kuullut puhuttavan, että lapsi itsenäistyessään irrottautuu perheestään ja kokee yhtenäisyyttä oman sukupuolensa edustajiin. Eli 'meidän perhettä' vahvemmaks tulee identiteetti 'me naiset/miehet'? Toki tiedän et monissa perheissä teini haluaa saunoa yksin, eli saattaa kokea noloksi alastomuuden myös äidin/isän aikana. Meillä esim tytölle se on ollut selkeästi paikka, missä on ollut rauha puhua naisten juttuja, kysyä esim kuukautisten alkamisesta (mulla) tai just rintojen eriparisuudesta tmv. En usko että haluais näitä puhua isän ja isoveljen läsnäollessa...
 
Kasvatustieteitä lukevana, etkös oo kuullut puhuttavan, että lapsi itsenäistyessään irrottautuu perheestään ja kokee yhtenäisyyttä oman sukupuolensa edustajiin. Eli 'meidän perhettä' vahvemmaks tulee identiteetti 'me naiset/miehet'? Toki tiedän et monissa perheissä teini haluaa saunoa yksin, eli saattaa kokea noloksi alastomuuden myös äidin/isän aikana. Meillä esim tytölle se on ollut selkeästi paikka, missä on ollut rauha puhua naisten juttuja, kysyä esim kuukautisten alkamisesta (mulla) tai just rintojen eriparisuudesta tmv. En usko että haluais näitä puhua isän ja isoveljen läsnäollessa...
On ihan normaalia, että tulee tuo vaihe. Yhtä normaalia myös on, ettei sitä tule. Mä olen voinut keskustella tuollaisista asioista äitini kanssa muuallakin kuin saunassa.
 
sauna
Olen varmaan jotenkin kiero näissä. Siis isän ja veljien kanssa saunominen on minulle ehdoton ei, vaikken heitä seksuaalisesti ajattelekaan. Äidin kanssa olisi ok jos vän ylipäätään saunoisi, mutta siis siskojen, naispuolisten kavereiden ja vieraanpien ihmisten kanssa tuossa ei ole mitään outoa. Miehistä en halua saunoa (ilman vaatteita) muiden kuin oman miehen kanssa vaikka työssäni voin ihan luontevasti pestä ja hoitaa ventovieraiden miesten vehkeitä ilman että näen siinä mitään seksuaalista.
Peesi tälle.

Mä oon näitä juttuja lukiessani ihan oikeasti yrittänyt ajatella ja etsiä syytä, miksi en missään tapauksessa voisi kuvitellakaan saunovani isäni tai veljeni kanssa. Mieluummin saunoisin vaikka vieraan miehen kanssa. Syytä tähän en tiedä. Ihan normaali koti ja lapsuus meillä oli, mutta varmaan seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa hieman ahdasmielinen. Kenties alitajuisesti liitän alastomuuden aina seksuaalisuuteen, ja siksi nimenomaan oman isän ja veljen kanssa saunominen tuntuisi juurikin perverssiltä. Koska enhän halua nähdä omaa isääni ja veljeäni jotenkin seksuaalisesti. Vieras mies menettelisi, koska eihän siinä mitään pervoa ole, että näen vieraan miehen seksuaalisesti. Mies tosin ei vaan tykkäisi :D

Eli tytsi, en tiedä miksi, mutta näin vain on, ja näyttää olevan aika monella muullakin. Eihän syyllistetä toisiamme suuntaan tai toiseen, jooko?
 
"..."
[QUOTE="Johanna77";26354144]Katselet kuulemma saunassa sun isän pippeliä?
Tiedätkö, sekin katseleen sun turria ja miettii miksi ei ole miehille kelvannut..[/QUOTE]

tulee mieleen se vitsi vanhastapiiasta vihtomassa "syö v*ttu vihannesta kun ei liha kelpaa" :D
 
"vieras"
Murrosiän jälkeen vartaloni on seksuaalinen,naisen vartalo. Siksi naiset ja miehet eivät uimahalleissakaan vietä aikaansa alastomina toistensa seurassa. Mulla on rinnat ja pillukarvat enkä näe mitään tarvetta esitellä niitä isälleni tai veljilleni. En myöskään haluaisi nähdä heistä kenenkään penistä esim. puolikovana jos sellainen sattuisi jostain syystä tapahtumaan. Eihän siinäkään tarvita aina mitään seksuaalista ärsykettä,joskus niin vain tapahtuu. En myöskään hirveästi piittaa ajatuksesta että hinkkaisin itseäni suihkussa kun iskä seisoo siinä vieressä. Vai käyttekö te kimppasuihkuissakin,aikuiset ihmiset?

Lapsessa ei ole vielä mitään seksuaalista mutta aikuisen vartalossa on. Äiti on samaa sukupuolta kuin tytär joten siinä ei taida mitään selittelyjä tarvita. Tuskin miehenikään saunoisi minun äitini kanssa mutta isäni kanssa saunoo aina kun ollaan heillä kylässä. Veikkaan että kyse ei ole siitä että he näkisivät toisissaan jotain seksuaalista vaan lähinnä siitä että aikuisen kropassa on intiimialueita joita ei yleensä näytellä vastakkaiselle sukupuolelle. Mutta jos koet ajatuksen mukava istua alasti isäs ja veljes välissä niin eikun vaan.
 
"mammma"
Kenenkään ei tarvitse tietenkään saunoa niiden ihmisten seurassa, jonka kanssa ei halua saunoa. Ihmetyttää vain, mitä sairasta siinä on joidenkin mielestä. Musta sekasaunomisessakaan ei ole mitään sairasta vaikka itse en ole tottunut saunomaan sekalaisessa mies-naisporukassa esim. kaveripiirissä. :xmas: Olen saunonut vain perheen kesken ja samaa sukupuolta olevien ihmisten kanssa. Uikkarit päällä olen ollut kyllä sekasaunoissa.
isäni on insesti ja lapsiinsekaantuja, joten mielestäni olisi ihan sairasta että minä tai joku muu saunoisi hänen kanssaan.
 
"vieras"
Mä ainakin tykkään saunassa makoilla lauteilla tai nojata päätyseinään ja pitää jalat myös ylälauteilla. Siitä voi varmaan jokainen päätellä että mitä se vieressäistuja näkee. Jotenkin omituinen ajatus isästä jolla on kymmenen sentin päässä suora näköyhteys mun pilluun.
 
[QUOTE="mammma";26354489]isäni on insesti ja lapsiinsekaantuja, joten mielestäni olisi ihan sairasta että minä tai joku muu saunoisi hänen kanssaan.[/QUOTE]

No teidän tapauksessa kyllä olisi. Sellaisen isän en soisi edes tapaavan lapsiani.
 
[QUOTE="vieras";26354438]Murrosiän jälkeen vartaloni on seksuaalinen,naisen vartalo. Siksi naiset ja miehet eivät uimahalleissakaan vietä aikaansa alastomina toistensa seurassa. Mulla on rinnat ja pillukarvat enkä näe mitään tarvetta esitellä niitä isälleni tai veljilleni. En myöskään haluaisi nähdä heistä kenenkään penistä esim. puolikovana jos sellainen sattuisi jostain syystä tapahtumaan. Eihän siinäkään tarvita aina mitään seksuaalista ärsykettä,joskus niin vain tapahtuu. En myöskään hirveästi piittaa ajatuksesta että hinkkaisin itseäni suihkussa kun iskä seisoo siinä vieressä. Vai käyttekö te kimppasuihkuissakin,aikuiset ihmiset?

Lapsessa ei ole vielä mitään seksuaalista mutta aikuisen vartalossa on. Äiti on samaa sukupuolta kuin tytär joten siinä ei taida mitään selittelyjä tarvita. Tuskin miehenikään saunoisi minun äitini kanssa mutta isäni kanssa saunoo aina kun ollaan heillä kylässä. Veikkaan että kyse ei ole siitä että he näkisivät toisissaan jotain seksuaalista vaan lähinnä siitä että aikuisen kropassa on intiimialueita joita ei yleensä näytellä vastakkaiselle sukupuolelle. Mutta jos koet ajatuksen mukava istua alasti isäs ja veljes välissä niin eikun vaan.[/QUOTE]

Minusta oma isä ja veli on verrattavissa äitiin, siskoon tai kehen tahansa naiseen. Omien perheenjäsenten kanssa saunomisessa ei ole mitään seksuaalista. Ei ainakaan pitäisi olla.
 
[QUOTE="vieras";26354465]No kyllä minä ainakin sanoisin :O Miksi ihmeessä mun pitäisi saunoa murrosikäisen poikani kanssa? Ei mulla ole mitään tarvetta nähdä hänen aikuisen vartaloaan samalla tapaa kuin silloin kun hän oli pieni lapsi.[/QUOTE]

Niin no miksi pitäisi saunoa ylipäänsä kenenkään kanssa, kun yksinkin voi saunoa? Tuskin sulla sen enempää on tarvetta nähdä lapsesi tai murrosikäisen/aikuisen tyttäresikään vartaloa. Saunassa saunotaan ja keskustellaan, ei tuijotella muita.
 

Yhteistyössä