Tulipa paha mieli, kun erehdyin lukemaan ninaTT:n blogia :(

• Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"hmm"
[QUOTE="ninaTT";26339797]Ei taapero ymmärrä niitä pitkiä selittelyjäkään. Leikki-ikäinen kyllä jo, taapero ei. Taaperolle pitää ohjata vaihtoehtoinen toiminta, näyttää mikä on sallittua, toivottua. Taaperoimetys on hyvä työkalu taaperon kasvattamiseen, näin btw ;) Sillä lujitetaan sitä äiti-lapsi (laajemmin aikuinen-lapsi) suhdetta jolle kasvatus pikkutaaperoilla perustuu.[/QUOTE]

No hyvä, määrittele taaperon ikä. 1-2 vuotta? Ja hän ei sun mielestäs ymmärrä suorassa asiayhteydessa sanottuja kieltoja. Ja siksi et kiellä. Aliarviointia lapsen suhteen, sanon minä.

Määrittele leikki-ikä. 3-X vuotta? Kolmivuotiaasta asti kykenee pitkäkestoiseen ajatteluketjuun; nyt kun harjaan hampaat niin sitten jossain absurdissa tulevaisuudessa minulle ei tule reikiä. Mutta ei siis ilmeisesti edelleenkään ymmärrä suorissa asiayhteyksissä sanottuja kieltoja?

[QUOTE="ninaTT";26341849]Minä olen perustellut ja viitannut. Ei, en tieteellisiin tutkimuksiin (juuri tässä ketjussa, on niitäkin vuosien varrella tullut kahlattua läpi) vaan alan asiantuntijoihin. Ok? Olen maininnut mistä olen tietoni saanut. Jos haluaa tietää mistä he ovat tietonsa saaneet, niin siitä vaan kahlaamaan.[/QUOTE]

Ehkä tässä nyt eniten hämmentää eri käsitykset sanasta pahoinpitely. Mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa?

"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26341849]Minä olen perustellut ja viitannut. Ei, en tieteellisiin tutkimuksiin (juuri tässä ketjussa, on niitäkin vuosien varrella tullut kahlattua läpi) vaan alan asiantuntijoihin. Ok? Olen maininnut mistä olen tietoni saanut. Jos haluaa tietää mistä he ovat tietonsa saaneet, niin siitä vaan kahlaamaan.[/QUOTE]

Ei ole mun duuni. Todista väiteesi todeksi tai lakkaa jauhamasta, että joku asia on totta.

"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26341874]Ei ole mun duuni. Todista väiteesi todeksi tai lakkaa jauhamasta, että joku asia on totta.[/QUOTE]

Reps ja kops :D Mä en ole jauhanut, että joku asia olisi totta. Ja on sun duuni: Jos sä haluat tietää jotain, niin ihan oman kätösin saat etsiä sen tiedon käsiisi.

Ootko koskaan kuullut loogiseen päättelyyn liitettävästä termistä todistamisvelvollisuus?

Sitä soveltaen olisi syytä kyllä argumentoida väitteensä pitävästi - etenkin silloin, kun syyttää toista esimerkiksi lapsensa pahoinpitelystä.

Senhän tiedätkin, että on olemassa lukuisia tutkimustuloksia, jotka kertovat kuinka haitallista äidin raskaudenaikainen tupakointi lapselle on - samalla tavalla olisi syytä kaivaa tutkimuksia sen väitteen tueksi, että pelkkä pinnasängyssä nukkuminen traumatisoi lasta ja äiti, joka laittaa lapsensa pinnasänkyyn nukkumaan, syyllistyy lapsensa pahoinpitelyyn.

On nimittäin sen verran raskas syyte, ettei tuollaisia ole tapaana heitellä ilmaan tuosta vain.
:attn: :attn: :attn:

"vieras"
Mun mielestä liikkuva vauva ei kuulu lainkaan yksin parisänkyyn. Miksi hänet sinne yksin jätettäisiin? :O Miksei hän saa olla muiden kanssa? Jos sen sijaan on kyse liikkuvasta mutta sillä hetkellä nukkuvasta vauvasta, niin ei voi sanoa yleisesti että onko hänen sitten paras pinnasängyssä vai parisängyssä. Olen itse kokeillut molempia, ja meillä ainakin toimi parhaiten se, että se vauva ei nukkunut pinnasangyssä. Mulla ei tosin ollut mitään tarvetta jättää vauvaa täysin valvomatta yksikseen nukkumaan toiseen huoneeseen. Jos sellainen tarve on, niin varmaan on sitten parempi, että lapsi on siellä pinnasängyssä jos häntä muuten ei voida suojella.
Jos lapsella ei ole pinnasänkyä ja hän nukkuu perhepedissä. Tottakai lapsi saa olla hereilläollessaan muiden kanssa,mutta entäs nukkuessaan? Vai oletatko että vanhemmat ovat lapsen vierellä joka hetki kun tämä nukkuu?

Etkö koskaan valvonut illalla pidempään kuin vauva? Me ainakin joskus katsellaan leffoja tai tehdään myöhäistä illallista,en nää mitään järkeä siinä että roudaan nukkuvaa vauvaa huoneesta toiseen tai jos haluan käydä vaikka illalla suihkussa..

Joskus mulla saattoi tulla vessahätä myös vauvan päiväuniaikaan.

"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26341834]KUKAAN MULTA MITÄÄN KIRJAN NIMEÄ EDES KYSYNYT, voi helvata... :headwall:[/QUOTE]

Olen kysynyt, tässä alhaalla kopiona sivulta 29, jos oikein muistan:

"Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"

Missä kulttuureissa? Ja mistä löytyy puolueetonta tutkimustietoa, että on vähemmän väkivaltaa ym."

Sun vastaus, jossa et suostu kertomaan mistä löytäisin mainitsemasi tutkimustiedot esim. kirjan nimi olisi riittänyt.

" Mä _en_ ala kaivamaan sitä kirjaa ja oikeita sivuja ja niitä tutkimuksia sulle, ole hyvä ja tee se työ itse jos kiinnostaa. Blogissa kerrottiinkin jo kirja ja sen kirjoittajat, lähdeviitteet löytyy sieltä takaa. On todettu, että yhteisöissä joissa naisilla on suurempi seksuaalinen autonomia, esiintyy vähemmän miesten välisiä konflikteja. Ihan loogista, IMO... Kun naisia ei kohdella kuin esineitä, ei heistä myöskään voi tapella ikään kuin he olisivat esineitä."

Sun reaktioista huomaa, että sun on vaikeata hyväksyä sitä, että muut eivät ota sun sanojasi kuin Jumalan suusta, vaan haluavat ihan itse selata nämä "tutkimustiedot". Älä argumentoi tutkimustietojen nojalla, jos et niitä aio paljastaa.

"vieras"
Miten toi perhepeti käytännössä toimii yksivuotiaalla? Ainakin meillä poika on öisin tosi levoton eli pää saattaa olla sängyssä ihan mihin ilmansuuntaan tahansa. Eikö perhepetiläisten lapset ole noin levottomia, vai miten te uskallatte antaa niiden nukkua sängyssä, jossa ei ole laitoja?

"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26341940]Olen kysynyt, tässä alhaalla kopiona sivulta 29, jos oikein muistan:

"Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"

Missä kulttuureissa? Ja mistä löytyy puolueetonta tutkimustietoa, että on vähemmän väkivaltaa ym."

Sun vastaus, jossa et suostu kertomaan mistä löytäisin mainitsemasi tutkimustiedot esim. kirjan nimi olisi riittänyt.

" Mä _en_ ala kaivamaan sitä kirjaa ja oikeita sivuja ja niitä tutkimuksia sulle, ole hyvä ja tee se työ itse jos kiinnostaa. Blogissa kerrottiinkin jo kirja ja sen kirjoittajat, lähdeviitteet löytyy sieltä takaa. On todettu, että yhteisöissä joissa naisilla on suurempi seksuaalinen autonomia, esiintyy vähemmän miesten välisiä konflikteja. Ihan loogista, IMO... Kun naisia ei kohdella kuin esineitä, ei heistä myöskään voi tapella ikään kuin he olisivat esineitä."

Sun reaktioista huomaa, että sun on vaikeata hyväksyä sitä, että muut eivät ota sun sanojasi kuin Jumalan suusta, vaan haluavat ihan itse selata nämä "tutkimustiedot". Älä argumentoi tutkimustietojen nojalla, jos et niitä aio paljastaa.[/QUOTE]

Oivoi, anteeksi kamalasti, pusipusi ja paipai. Meni harmaat kirjoittajat sekaisin, OOH. Kun puhetta oli blogistani ja siellä mainitusta kirjasta niin jotenkin kuvittelin, että keskusteluun osallistuvat tietäisivät kirjan nimen. Tai osaisi edes löytää sinne blogiin katsomaan mistä on kyse, kerta kiinnostaa. En mitenkään salaillut kirjan nimeä, se on ihan julkinen blogi mistä oli puhe.

"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26341936]Ohhoh. Olen kertonut, että kyseessä on mun mielipiteeni. Tässä asiassa mielipiteeni ei perustu tieteelliseen näyttöön. Mitä muuta pitäisi sanoa?[/QUOTE]

Pitäisi sanoa että "anteeksi,en voi mitenkään todistaa että pahoinpitelette lapsianne nukuttamalla pinnasängyssä ja siksi syytökseni olivat aiheettomia ja täysin turhia".

Joten jos kyse on vain sun mielipiteestäsi ilman mitään näyttöä aiheesta niin et todellakaan voi haukkua muita ihmisiä ihan vaan siksi kun se on susta kivaa.

• Tykkää
Reactions: Valon pisara
"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26341959]Oivoi, anteeksi kamalasti, pusipusi ja paipai. Meni harmaat kirjoittajat sekaisin, OOH. Kun puhetta oli blogistani ja siellä mainitusta kirjasta niin jotenkin kuvittelin, että keskusteluun osallistuvat tietäisivät kirjan nimen. Tai osaisi edes löytää sinne blogiin katsomaan mistä on kyse, kerta kiinnostaa. En mitenkään salaillut kirjan nimeä, se on ihan julkinen blogi mistä oli puhe.[/QUOTE]

Voi kun sä oot nina aina niin asiallinen ja fiksu :) Pusipusi paipai. Ihme dorka :D

[QUOTE="vieras";26341960]Pitäisi sanoa että "anteeksi,en voi mitenkään todistaa että pahoinpitelette lapsianne nukuttamalla pinnasängyssä ja siksi syytökseni olivat aiheettomia ja täysin turhia".

Joten jos kyse on vain sun mielipiteestäsi ilman mitään näyttöä aiheesta niin et todellakaan voi haukkua muita ihmisiä ihan vaan siksi kun se on susta kivaa.[/QUOTE]

Tähän ei ole mitään lisättävää. Kiitos :).

[QUOTE="vieras";26341938]Jos lapsella ei ole pinnasänkyä ja hän nukkuu perhepedissä. Tottakai lapsi saa olla hereilläollessaan muiden kanssa,mutta entäs nukkuessaan? Vai oletatko että vanhemmat ovat lapsen vierellä joka hetki kun tämä nukkuu?

Etkö koskaan valvonut illalla pidempään kuin vauva? Me ainakin joskus katsellaan leffoja tai tehdään myöhäistä illallista,en nää mitään järkeä siinä että roudaan nukkuvaa vauvaa huoneesta toiseen tai jos haluan käydä vaikka illalla suihkussa..

Joskus mulla saattoi tulla vessahätä myös vauvan päiväuniaikaan.[/QUOTE]

No jokainenhan ratkaisee asian tietysti itselleen sopivalla tavalla. :) En ole sanonut, että asia pitää tehdä niin kuin mä sen teen. Mä olen antanut liikkuvan ja ei-liikkuvan vauvan nukkua parisängyssä, eikä hän koskaan ole ollut sieltä alas. Mutta aina olen kuitenkin kyennyt häntä samalla valvomaan, vaikka sitten vähän aikaa katsoisin elokuvaakin. Sitä tosin aika harvoin tein, vaan menin vauva-aikoina nukkumaan samalla kun lapsetkin. Meillä parisänky oli huomattavasti toimivampi ratkaisu kuin pinnasänky.

"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26341960]Pitäisi sanoa että "anteeksi,en voi mitenkään todistaa että pahoinpitelette lapsianne nukuttamalla pinnasängyssä ja siksi syytökseni olivat aiheettomia ja täysin turhia".

Joten jos kyse on vain sun mielipiteestäsi ilman mitään näyttöä aiheesta niin et todellakaan voi haukkua muita ihmisiä ihan vaan siksi kun se on susta kivaa.[/QUOTE]

Voinhan.

Jos multa tiedustellaan mielipidettäni niin minä kerron sen. Ei kannata kysyä jos ei huvita tietää.

Kiitos tästä, sait mut ärsyyntymisen yli ja pääsin hysteeriseen moodiini :LOL: Nyt alkaa hauskanpito! :LOL:

[QUOTE="ninaTT";26341981]Voinhan.

Jos multa tiedustellaan mielipidettäni niin minä kerron sen. Ei kannata kysyä jos ei huvita tietää.

Kiitos tästä, sait mut ärsyyntymisen yli ja pääsin hysteeriseen moodiini :LOL: Nyt alkaa hauskanpito! :LOL:[/QUOTE]

No kerro nyt vielä, mitä se pahoinpitely mielestäsi on?

Tuota...tässä ei ole haukuttu ketään. En ole nähnyt ketjussa viestiä, joka menisi näin: "olet huono pahoinpitelijä-äiti" tms.

"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26341962]Voi kun sä oot nina aina niin asiallinen ja fiksu :) Pusipusi paipai. Ihme dorka :D[/QUOTE]

Hitsi kun en muista miten se pusi-hymiö tehdään, pitää tyytyä tähän: Niin mäki sua :heart:

ei jaksais enää
Mua ihmetyttää se että miksei Ninatt muuta johonkin viidakkoon toteuttamaan ihmisen biologista kehitystä tai mitänytseikinäonkaan, koska länsimaisessa kulttuurissa eletään länsimaisen kulttuurin mukaan ja tätä kulttuuria vastaan Ninatt taistelee kaikin voimin tajuamatta että ei onnistu. OIkeasti. Länsimaisessa kulttuurissa mennään lujaa ja kovaa ja ihmiset kasvaa siihen. On aivan turhaa tulla mussuttamaan jostain helkkarin diibadaabasta mikä on osa ihmisen jotain ihme biologista himppuhamppua, joo, OLI EHKÄ JOSKUS, ja on EHKÄ JOSSAIN VIIDAKOSSA, joten heippahei, sinne vaan!

[QUOTE="ninaTT";26341981]Voinhan.

Kiitos tästä, sait mut ärsyyntymisen yli ja pääsin hysteeriseen moodiini :LOL: Nyt alkaa hauskanpito! :LOL:[/QUOTE]

Meinaat, että sulla on ainoa oikea TIETO maailmassa :D?

"vieras"
Laittakaa tutkimuksia, jotka tukevat vauvojen päivähoitoa, pinnasängyssä nukuttamista jne. :attn:
Siinä on vaan se ero että kukaan ei ole sanonut tässä ketjussa perhepedin olevan pahoinpitelyä tai päivähoidon olevan verrattavissa auswitchiin. Jos on valmis heittämään ilmaan tuollaisia vitun typeriä syytöksiä pahoinpitelystä ja heitteillejätöstä niin yleensä siihen tarvitaan muutakin kuin "yhyy,oon nina 20wee ja oon lukenu kirjan ja musta tuntuu tältä". Jos mä sanoisin täällä että nina kohteli penskaansa kuin koiraa kun opetti kusemaan lattialle ja siitä varmaan jotain traumoja tulee,niin ehkäpä jotkut haluais tietää että miksi näin ajattelen ja miten tuon haitallisuuden perustelen. Vai riittääkö tommoseen paskanjauhamiseen syyks se että noku mä nyt vaan oon sitä mieltä että niin mä saan sanoo mitä sylki suuhun tuo.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä