Kuinkahan sitä TAAS kuulee vittuilua talotimikunnan jäseniltä kun en osallistunut pihatalkoisisin

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26340854]Kun asuin kerrostalossa, ei ikinä osallistunut mihinkään pihatalkoisiin.
Siksihän kerrostalossa tai rivitalossa asutaankin, ettei tarvitse tehdä pihatöitä, jumalauta. Niistä töistä jokainen maksaa yhtiövastikkeessaan tai vuokrassaan.[/QUOTE]

Totta. Sinne voi mennä huitomaan se kuka tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja tällä;26340988:
Eihän Rollo sitä pihaa sotke omien sanojensa mukaan ja eihän hänelle makseta siitä että hän tekisi siellä jotain. Huomaatko ap ei HYÖDY siitä mitenkään?! Rollo ei tee ilmaiseksi mitään.
Joo. Huomaan. Ja kihisen kiukusta tuollaisen yksisilmäisyyden takia. Todella tympeä asenne.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";26340957]Ap, miksi pihan siivous kuuluu mielestäsi omistusasujalle enemmän kuin vuokralaiselle?[/QUOTE]
selvennän tätä, jos asuisin OMAKOTITALOSSA, niin toki pitäisi itse thsä ja silloinn se kinnostaiaikin enemmän. Rivarissa voisin OMAN Taka tai etupihan siisitä, ei muuta.

Rollolainen
Joo. Huomaan. Ja kihisen kiukusta tuollaisen yksisilmäisyyden takia. Todella tympeä asenne.
olen tehnyt vapaaehtoistyötäkin ja teen edelleen, mutta jos mua ei pihatalkoot kiinnosta niihin EI TARVITSE osallistua. Judossa esim olen buffetissa ja mattotalkoissa, kun on omat kisat; mitä tästä hyödyn, en mitään, joudun vielä maksamaan seuralle jäsenmaksuja että lapset savat harrastaa. Onnekis judossa on niiin mukavaa porukkkaa etä ei vittulla jos joku ei tule tai toinen tekee vähemän: OAmien voimavarojen mukaan.
Tein diakonian keittopäivänä seurakunnan keittiöllä muiden kanssa ruokaa . Mtiä tästä hyödyin En mitään. palkkaa en saanut, mutta minusta oli mukavaa kun sai jollekin ihmiselle hyvän mielen siitä että HÄN Sai tulla syömän sinne edulisesti ( joskus jopa ilmaiseksi ja tapaaman ystäviään ja tuttujaan.) vahinko vain että en voi tähän juuri nyt osallistua kun päivisin olen koulussa ja kesälomalla tuota ei ole, ehkä viel joskus =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rollolainen
En usko että opiskelet mitään. Tai sitten jossain erityiskoulussa, ei tuollaista voi ottaa normaaliin kouluun joka ei osaa kirjoittaa! En usko selityksiä ettei jaksa korjata virheitä. Normaali ihminen oppii hetkessä kirjoittamaan näppiksellä, jopa mun kasikymppinen mummu.
sitään ei sulta kysytty. se on sun mielipide ja mulla on oma mileipiteeni, myös noista tlkoista, eikö vaan =D

Noh tässä on nyt tullut ainakin kaksi kantaa esille, no joiden mielestä pitää osallistua, oli vuokralla tai ei, ja ne joiden mielestä kun kerta maksetaan jo siitä että joku muu tekee ne niin ei ole syytä asukkaiden silloin alkaa tekemään jo maksetuista töistä. Jos joku nyt toisi jotain muuta näkemystä sitten asiaan.
No sitten on ap:n kanta: omistusasujien tulee osallistua, vuokralaisten ei. :D

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja tällä;26340988:
Eihän Rollo sitä pihaa sotke omien sanojensa mukaan ja eihän hänelle makseta siitä että hän tekisi siellä jotain. Huomaatko ap ei HYÖDY siitä mitenkään?! Rollo ei tee ilmaiseksi mitään.
Eikös se avainsana ole tässä se että ei hyödy sitten maksamastaan vuokrasta jos oletetaan että kuuluu osallistua talkoisiin, vaikka siitä pihan kunnossapidosta jo maksaisi? Talkoot on tosiaan vapaaehtoiset ja sellaisia niiden kuuluukin olla, jos jotain oikeasti nyppii se ettei joku näe velvollisuudekseen tehdä niitä asioita mistä jo maksaa jollekkin muulle, niin kyllä ymmärrys minusta on vähissä sillä joka olettaa että kyllä kaikkien pitäisi osallistua.

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26341099:
No sitten on ap:n kanta: omistusasujien tulee osallistua, vuokralaisten ei. :D
Ai se meninkin näin :D Niin noh, itse haluaisin osallistua omistusasujana jos olisi mahdollista päivän suhteen. Vuokralaisena en.

Meijän kerrostalolla oli eilen pihatalkoot, ei kovin montaa osallistujaa ollu. Muutama ukko kaljatölkit kädessä laitto takapihan katajaan tuki kepin ja kottikärryillä kuletettiin multasäkkejä johonkin. Kukaan ei haravoinu, koska ei ollu mitään haravoitavaa.
Meijän perhe ei osallistunu, ei vaan kerta kaikkiaan jaksa kiinnostaa.

Kyllä yleensä syksyllä haravoin tossa pihassa jonkin verran, kun samalla ulkoillaan tyttären kanssa ja talvella aurasin lasten leikkipaikan ja nyt ihan alku keväästä haravoin isoja risuja tosta lasten leikkipaikalta. Tossa sitä on ihan riittävästi hommaa ja olen omalta osaltani kantanu korteni kekoon :).

"Minna"
Sehän on niin, että ap:n naapureissa on aina jotakin vikaa. Naapureiden kakarat on aivan kamalia ja naapurit sotkee koko ajan pihaa sekä aiheuttavat häiriötä.

Ap:n jokaisessa työpaikassa on ollut jotakin vikaa. Milloin paska pomo, milloin paskat työajat, mutta aina jotakin vikaa. Aina vika työpaikoissa, ei koskaan ap:ssa.

Rollolainen
Tänä vuonna talkot pidettiin normaalia myöhempään koska kevät oli myöhässä. aiemin on päästy talkoista "luistamaan " sillä että ollut samana vikonloppuna judokisat. Yleensä pihatalkot olleet suunnilleen toukokuun puolenvälin jälkeen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Syytä onkin vittuilla jos oot niin laiska-paska ettet saa nostettua laardi-ahteriasi penkistä!

Mä tykkäsin jo pienenä pihatalkoista kun sai haravoida ja paisteltiin makkaraa ja juotiin limsaa. Meillä oli just viime vkl pihatalkoot, mut kaikille ei riittänyt hommia kun lapset haravoi niin innokkaasti ja miehet kärräsi roskia. :D Naisille ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin syödä ja "juoruilla".

Saako sun lapset osallistua?

Ja siis ketäänhän ei niihin talkoisiin pakoteta, mut sit on ihan turha mököttää ja valittaa jos ei osallistu. :)

En ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrystä;26340833:
Ap:lla on tietääkseni lukihäiriö...
Ap:llä EI ole lukihäiriötä. On sen itse sanonut. On vain niin huolimaton merkonomiopiskelija, että ei yhtään viitsi katsoa, mitä näppäimistöltään päästää.

Niin vähän arvostaa muita palstailijoita, että ei edes kirjoitusvirheitään viitsi korjata.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";26341333]Syytä onkin vittuilla jos oot niin laiska-paska ettet saa nostettua laardi-ahteriasi penkistä!

Mä tykkäsin jo pienenä pihatalkoista kun sai haravoida ja paisteltiin makkaraa ja juotiin limsaa. Meillä oli just viime vkl pihatalkoot, mut kaikille ei riittänyt hommia kun lapset haravoi niin innokkaasti ja miehet kärräsi roskia. :D Naisille ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin syödä ja "juoruilla".

Saako sun lapset osallistua?

Ja siis ketäänhän ei niihin talkoisiin pakoteta, mut sit on ihan turha mököttää ja valittaa jos ei osallistu. :)[/QUOTE]

PIHATALKOOT ON VAPAAEHTOISET, kellään ei ole oikeutta vittuila nistä JA MIKSI VAIN MULLE kun on MONTA muutkain perhettä otka ei osllistu, ei koskaan, heile i koskaan ole mitään sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä;26341359:
Ap:llä EI ole lukihäiriötä. On sen itse sanonut. On vain niin huolimaton merkonomiopiskelija, että ei yhtään viitsi katsoa, mitä näppäimistöltään päästää.

Niin vähän arvostaa muita palstailijoita, että ei edes kirjoitusvirheitään viitsi korjata.
Kysymys. Otako siis oikeasti jonkun toisen kirjoitusvirheet henkilökohtaisena loukkauksena :D Mahtavaahan se tietysti on, että maailmassa on niin vähän vikaa, että niitä vikoja ja loukkauksia voi etsiä toisen kirjoitusvirheistä.

Rollolainen
Jos apua olisi tarvittu, niin ei ihme, että kysellään.
apua? siis missä siinä juoruamisessako?
Vaika porukaa olsi olllut enemän sitä pihaa ei olis tuon enempää siivottu. se haravointi kaskittyi sen uuden keinun ympärille jonka ne ukot laittoi siihen pihaan.

Seinällä oli lista johon piti laittaa ASUNNON numero ja montako henkilöä osallistuu talkoisiin.

"vieras"
Missä ihmeen lähiöissä te ihmiset asutte, kun porukat heiluu kaljoineen ja kännissä pihatalkoissa? Mä oon jo 35 vuotias ja asunut aina vuokralla, osallistunu pennusta asti pihatalkoisiin ja koskaan ei ole ollu mitään kännijuhlia, vaikka on grillailtu jälkeenpäin.

[QUOTE="vieras";26341467]Missä ihmeen lähiöissä te ihmiset asutte, kun porukat heiluu kaljoineen ja kännissä pihatalkoissa? Mä oon jo 35 vuotias ja asunut aina vuokralla, osallistunu pennusta asti pihatalkoisiin ja koskaan ei ole ollu mitään kännijuhlia, vaikka on grillailtu jälkeenpäin.[/QUOTE]

Meillä on iltaisin aina talkoiden jatkot. Siis klo 20 --> kun piha on saatu kuntoon ja lapset on nukkumassa. Perinteenä vieläpä se, että isukit hoitaa lapset ja äidit istuu iltaa :saint:

Musta talkoot on ihan parasta!

En mäkään pihaa sotke, mutta kyllähän ne talkoot sisältää muutakin kuin pihan siivoamista. Me on ainakin maalattu lasten leikkikentän kalusteet ja rakennettu portaat.

Paljon on tehty myös istutustyötä siltä pohjalta, mitä me itse ollaan haluttu...ollaan mm. istutettu marjapensaita josta saadaan sitten marjoja useampi litra. Ja kyllä mä näkisin, että moni istutustyömme on ihana ilo silmälle.

Meillä on täällä tosi hyvä porukka, joten ne talkoot ei ole mitään pakkopullaa...toki täältä meiltäkin löytyy ihmisiä jotka eivät mukaan tule, koska heitä ei kiinnosta (ei talkoot, eikä meidän seura) mutta mitään syyllistäviä katseita he eivät osakseen saa. Mikäli ei kiinnosta tulla, niin parempikin pysyä kotona, ettei tartte tulla happamalla naamalla mukaan.

Ja mitään örvelökännejä täällä ei kukaan ole koskaan kisakassut, vaan sitä alkoa on nautittu ihan sivistyneesti. Ollaan sovittu, että grilli kuumenee ja makkarat käristyy vasta talkoopäivän iltana...ja se juomapuolikin painotetaan enempi sinne iltaan.

Mä tykkään talkoista jopa siinä määrin, että aloitan talkoopuuhat yleensä jo viikkoa etukäteen...kaikkea haluamaani kun en millään ehdi tekemään yhdessä päivässä :)

tällä
Ehkäpä sä otat tämän vaan liian henkilökohtaisesti ja luulet, että muut vittuilevat sulle. Mitäpä jos ensi kerran ihan vaan sanot, jos joku tulee ihmettelemaan osallistumattomuuttasi, että kyseessä on vapaaehtoiset talkoot ja niihin ei ole pakko osallistua ja sinä et halua.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä