Musta talkoot on ihan parasta!
En mäkään pihaa sotke, mutta kyllähän ne talkoot sisältää muutakin kuin pihan siivoamista. Me on ainakin maalattu lasten leikkikentän kalusteet ja rakennettu portaat.
Paljon on tehty myös istutustyötä siltä pohjalta, mitä me itse ollaan haluttu...ollaan mm. istutettu marjapensaita josta saadaan sitten marjoja useampi litra. Ja kyllä mä näkisin, että moni istutustyömme on ihana ilo silmälle.
Meillä on täällä tosi hyvä porukka, joten ne talkoot ei ole mitään pakkopullaa...toki täältä meiltäkin löytyy ihmisiä jotka eivät mukaan tule, koska heitä ei kiinnosta (ei talkoot, eikä meidän seura) mutta mitään syyllistäviä katseita he eivät osakseen saa. Mikäli ei kiinnosta tulla, niin parempikin pysyä kotona, ettei tartte tulla happamalla naamalla mukaan.
Ja mitään örvelökännejä täällä ei kukaan ole koskaan kisakassut, vaan sitä alkoa on nautittu ihan sivistyneesti. Ollaan sovittu, että grilli kuumenee ja makkarat käristyy vasta talkoopäivän iltana...ja se juomapuolikin painotetaan enempi sinne iltaan.
Mä tykkään talkoista jopa siinä määrin, että aloitan talkoopuuhat yleensä jo viikkoa etukäteen...kaikkea haluamaani kun en millään ehdi tekemään yhdessä päivässä