Nyt tarvitsen teidän apua, minkälainen ihanuus mä vien Suomeen(.*.)kuva(.*.)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Donatella
En nyt taaskaan jaksanu koko ketjuu lukee. Pakko silti kommentoina tälläsena "koira-aktivistina" xD tohon eläinkauppamyyntiin: Faktahan on se että ei ikinä voi tietää mitä siellä koiran kasvattamossa tapahtuu ja ihmisen hyvyyteen ja rehellisyyteen ei kannata luottaa noissa asioissa, tottakai ne sanoo "joo joo on kaikki rokotukset ja paperit, emäkin on täysissä ruumiin ja sielun voimissaan" vaikka asiat ei välttämättä olis noin. Suomessa me ollaan totuttu siihen että vastuuntuntoiset kasvattajat pitävät kenneliä kotonaan, ja heillä ei ole montaa koiraa (vähintään pennun emä tulee olla aina nähtävissä!) Kun taas ulkomailla on ihan normaalia että kennelit käsittää helposti 150 koiraa jotka elää häkeissä ja niitä hoitavia ihmisiä on kaksi kappaletta. Ja luonnollisestikaan kaikki ei saa tarvitsemaansa hoitoa ja lääkintää. Emot on ihan kuoleman rajoilla, täynnä sairauksian ja loppuun pennutettuja. Suloset pennut myydään heti eläinkauppoihin jotka ei tiedä emon oloista mitään. Pennuille somat rusetit kaulaan ja ihmiset ostaa niitä sieltä kun ovat niiiin söpöjä. Pennun ostaminen on helppoa, kuten myös niiden hylkääminen kun kyllästyy. Pointti siis tässä kaikessa vouhkaamisessa on se että ne pentutehtaat lopetettaisiin kaikki. Mutta ne ei lopu niin kauan kuin on kysyntää. :( Surullista. Toivottavasti, toivottavasti kyseinen eläinkauppa on itse käynyt kennelissä ja nähnyt kaikki koirat ja emon. Ja todennut ne terveiksi ja kennelin tilat hyviksi. Maailman muuttaminen lähtee pienistä asioista..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Donatella
Mitä mä nyt oon lukenu tätä ketjua, niin täytyy sanoo että nousi karvat pystyyn.. Täällä niin moni sanoo asiasta, ei vittuillen, vaan oikeasti huolissaan eläimen hyvinvoinnista! Noi pennut on oikeasti suloisia ja varmaan ehkä terveitäkin, mutta onko niiden emät?? Onko? Oletko itse nähnyt? Voisitko ystävällisesti vastata? Googleta se "puppy mills" ja varmistu ettei oma pieni pentusi ole tollaselta laitokselta!
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi ja Minna77
ok
Ai oli söpöjä pentuja. Mitäs luulet, ne pennut joita kukaan ei osta? Niille käy näin (KUVA EI HERKILLE) - ja huom, ostamalla tuet tätä järjestelmää..

http://www.freewebs.com/arcticlady/trashmillbusters.jpg
 
"yrittaja"
Eikö ketään arveluta Venakon kyky pitää uusia koiria, kun vanhastakin koirasta on halunnut päätä eroon koko kevään, kun ei jaksa kouluttaa sitä sisäsiistiksi?

Mitä sille koiralle muuten lopulta kävi?
 
"vierailija"
[QUOTE="yrittaja";26334621]Eikö ketään arveluta Venakon kyky pitää uusia koiria, kun vanhastakin koirasta on halunnut päätä eroon koko kevään, kun ei jaksa kouluttaa sitä sisäsiistiksi?

Mitä sille koiralle muuten lopulta kävi?[/QUOTE]

No onhan täällä vaikka kuinka moni kysynyt samaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailija";26334637]No onhan täällä vaikka kuinka moni kysynyt samaa.[/QUOTE]

ja eikös Milanna vastannutkin, ettei ihan tässä samassa ketjussa jopa, että ovat hankkineet asiantuntija-apua koiran siisteyskasvatukseen. Rahaa on :D
 
"Juups"
Mut ei edes rahalla tuu Suomen tullista läpi, joten ehkäpä se on parempi, että lopetetaan Suomessa kuin Meksikossa ja näin tehdään palvelus noille pienille raukoille... Kalliiksihan se tulee, mutta eihän se ap:n tapauksessa haittaa, kun rahoja ei saa muutenkaan kulutettua;).
 
Voi härreguud sä olet sairas nainen.

Ja tyhmä. Jos jollekin saa näin sanoa, niin todellakin sinulle (toki haukuthan sä itsekin täällä meitä suomalaisia milloin miksikin, ja olet olevinasi niin saatanan fiksu). Et sä persettä vilauttelemalla saa sitä koiraa Suomeen, jos ei ole rokotukset, sirutukset, luvat ynnä muut asiakirjat kondiksessa.

Itse meinasin tuoda kolmisen vuotta takaperin koiranpennun Meksikosta. Mutta kaikki nuo lupien hankinnat, rokotukset ynnä muut olisivat vaatineet sen lähes pari kuukautta, jotka minulla oli vielä aikaa olla maassa. Ja minulla oli (ja on edelleenkin) monia meksikolaisia ystäviä, joiden avustuksella hommat olisivat hoituneet. Toisaalta se rääkki eläimelle oli myös tuskaista ajateltavaa, joten jouduin jättämään ihanan pennun tutulle.
Pennun haimme suoraan kasvattajan kotoa ja maksoimme muistaakseni 250 pesoa (puhdas labbis). Elikkä reilut 10 €. Toki ostettiin silloisen poikaystäväni ystävältä, mutta kuukkeloin ja löysin samoilta huudeilta chihuja kasvattajalta 250-300 dollaria (eli noin 3500-4000 pesoa tai jottain sinnepäin). Ja tuo on vielä aikas kallis paikka Mehikossa. Että sua kusetetaan kyllä ihan huolella.
Tottakai ne tekee paperit sulle, kun maksat riittävästi. Toinen asia on sitten, kelpaako ne tulliin.
Sun koirakokemuksella en kyllä antaisi sulle kasvattajana yhtään mittään elukkaa. Oon sitten kuinka koirahysteerikko tahansa.

Sen mitä opin Meksikon turistikohteessa töissä ollessani, että siellä kyllä kusetetaan kaikin mahdollisin keinoin tyhmiä turisteja, se on äärimmäisen helppoa & hauskaa ja ryöstäminen tavalla tai toisella arkipäivää monelle. Monet tutut sanoivatkin, että helppo ei ole löytää rehellistä mehikaania. :D Mutta kyllä niitä poikkeuksiakin mukaan mahtui.

Yritäppä kasvaa aikuiseksi ja opetella ottamaan vastuu teoistasi ja miettiä seurauksia ennen kuin ne ovat jo tapahtuneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire ja röppö
"vieras"
Voi härreguud sä olet sairas nainen.

Ja tyhmä. Jos jollekin saa näin sanoa, niin todellakin sinulle (toki haukuthan sä itsekin täällä meitä suomalaisia milloin miksikin, ja olet olevinasi niin saatanan fiksu). Et sä persettä vilauttelemalla saa sitä koiraa Suomeen, jos ei ole rokotukset, sirutukset, luvat ynnä muut asiakirjat kondiksessa.

Itse meinasin tuoda kolmisen vuotta takaperin koiranpennun Meksikosta. Mutta kaikki nuo lupien hankinnat, rokotukset ynnä muut olisivat vaatineet sen lähes pari kuukautta, jotka minulla oli vielä aikaa olla maassa. Ja minulla oli (ja on edelleenkin) monia meksikolaisia ystäviä, joiden avustuksella hommat olisivat hoituneet. Toisaalta se rääkki eläimelle oli myös tuskaista ajateltavaa, joten jouduin jättämään ihanan pennun tutulle.
Pennun haimme suoraan kasvattajan kotoa ja maksoimme muistaakseni 250 pesoa (puhdas labbis). Elikkä reilut 10 €. Toki ostettiin silloisen poikaystäväni ystävältä, mutta kuukkeloin ja löysin samoilta huudeilta chihuja kasvattajalta 250-300 dollaria (eli noin 3500-4000 pesoa tai jottain sinnepäin). Ja tuo on vielä aikas kallis paikka Mehikossa. Että sua kusetetaan kyllä ihan huolella.
Tottakai ne tekee paperit sulle, kun maksat riittävästi. Toinen asia on sitten, kelpaako ne tulliin.
Sun koirakokemuksella en kyllä antaisi sulle kasvattajana yhtään mittään elukkaa. Oon sitten kuinka koirahysteerikko tahansa.

Sen mitä opin Meksikon turistikohteessa töissä ollessani, että siellä kyllä kusetetaan kaikin mahdollisin keinoin tyhmiä turisteja, se on äärimmäisen helppoa & hauskaa ja ryöstäminen tavalla tai toisella arkipäivää monelle. Monet tutut sanoivatkin, että helppo ei ole löytää rehellistä mehikaania. :D Mutta kyllä niitä poikkeuksiakin mukaan mahtui.

Yritäppä kasvaa aikuiseksi ja opetella ottamaan vastuu teoistasi ja miettiä seurauksia ennen kuin ne ovat jo tapahtuneet.
Onko joku ollut tuomassa, jos mainitsemasi asiat eivät ole kunnossa?

Keittiönoita, joka tässä samassa ketjussa kertoo tuoneensa eläimen Meksikosta, on myös mielestäsi sairas ja tyhmä?
 
"vieras"
[QUOTE="Juups";26336409]Mut ei edes rahalla tuu Suomen tullista läpi, joten ehkäpä se on parempi, että lopetetaan Suomessa kuin Meksikossa ja näin tehdään palvelus noille pienille raukoille... Kalliiksihan se tulee, mutta eihän se ap:n tapauksessa haittaa, kun rahoja ei saa muutenkaan kulutettua;).[/QUOTE]

Toivot koiranpennun kuolemaa? Terve.
 
"heh"
Tajuatko ap edes sitä että nuo koirat saattaa olla taustansa takia ihan sekopäitä? Ja tiesitkö että vaikka chihu on pieni, niin silti se tekee todella pahaa jälkeä esim. vauvalle? vai etkö välitä siitäkään?
No voi härregyyd, ihan sekopääkin voi olla, sairas suorastaan, varmaan kuolee jne. Suomalaiset tiukkapipomammat taas saarnaamassa :D

Ap, osta se chichu kun molemmat sitä haluatte. Se on pieni, kätevä kuljettaa mukana, helppohoitoinen turkki jne.

Eniten mua askarruttaa ainoastaan se pitkä lentomatka. Mitenkä ne elukat on siellä koneessa??
 
"vieras"
[QUOTE="heh";26336548]No voi härregyyd, ihan sekopääkin voi olla, sairas suorastaan, varmaan kuolee jne. Suomalaiset tiukkapipomammat taas saarnaamassa :D

Ap, osta se chichu kun molemmat sitä haluatte. Se on pieni, kätevä kuljettaa mukana, helppohoitoinen turkki jne.

Eniten mua askarruttaa ainoastaan se pitkä lentomatka. Mitenkä ne elukat on siellä koneessa??[/QUOTE]

Noin pieni koira matkustaa kopassa ihan siellä omistajan vieressä. Enemmän minua säälittää koiraharrastajien vimma roudata koiriaan jatkuvasti näyttelyissä ties kuinka pitkien matkojen päähän. Ja se matkustelu on jatkuvaa. Tässä kertamatka.
 
ok
[QUOTE="Juups";26336409]Mut ei edes rahalla tuu Suomen tullista läpi, joten ehkäpä se on parempi, että lopetetaan Suomessa kuin Meksikossa ja näin tehdään palvelus noille pienille raukoille... Kalliiksihan se tulee, mutta eihän se ap:n tapauksessa haittaa, kun rahoja ei saa muutenkaan kulutettua;).[/QUOTE]

Sittenhän Savanna voi koittaa vähän vilautella, jos ne sitten tullissa tajuaisi? Vaatteet riisumalla saa kuulemma koiran lentokoneeseenkin, jos muuten ei saa! :)
 
ok
[QUOTE="vieras";26336539]Onko joku ollut tuomassa, jos mainitsemasi asiat eivät ole kunnossa?

Keittiönoita, joka tässä samassa ketjussa kertoo tuoneensa eläimen Meksikosta, on myös mielestäsi sairas ja tyhmä?[/QUOTE]

Et oikein tajunnut lukeamaasi tekstiä?
 
"heh"
[QUOTE="vieras";26329965]ettekö te ole jo oppineet ettei Milannan kans kannata väitellä, lopputulos on aina että suomalaiset on tyhmiä, kylmiä, onnettomia juoppoja jotka ei vaan tajua :D[/QUOTE]

Mutta tämähän on totta :) Ainakin suurimman osan palstalaisten osalta. On meitä fiksujakin suomalaisia jotka ei juopottele ja osaa ajatella positiivisesti nenäänsä pidemmälle.
 
ok
[QUOTE="vieras";26336568]Sinä varmaan fiksuna ja avuliaana selität?[/QUOTE]

Kiitos, ehkä aamulla sitten. Sitä ennen voit yrittää vielä itse. Meikä painuu nukkumaan.
 
Venakko Milanna
HAHA:D 2 koira on meijän nyt:D. He hoitivat homman kaupassa, mutta vielä odottavat yhden vastauksen, kuinka kauan kestää paperihommat. He soitivat jonnekin Suomeen ja Klm yhtiöön... ei ole ongelma tarvitse vaan monta juttuja, ne lähetävät sähköpostiin. Jeee...

Nyt meillä on ihanat ja söpöt koirat:heart: ja vaikka se kestäkin niin me silti tullaan tänne 2-3kk päästä niin ne hoita koiria siihen asti....

Nämä ovat he, mun rakas nallekarhu ja pieni *itumainen chihu:D I am happy now


Aijaa.com - 10254852
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä