Mun tyttö aloittaa syksyllä päiväkodin. Koska alan merkkailemaan vaatteita ja miten?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tällä hetkellä vaatekoko 80, syksyksi on vaatteita kokoa 86. Voinko jo alkaa niitä merkkailemaan? Millä kannattaa merkata ja kokonimi, etunimi, sukunimi vai nimikirjaimet?

ap.
[QUOTE="merkki";26333255]Alota merkkaan sitten kun tyttös menee sinne päiväkotiin ja laita koko etunimi ja sukunimen eka kirjain[/QUOTE]

Siis häh? Ajattelin kyllä merkata kaikki kerralla, mutta siis tarkoititko että aina sitämukaa kun viedään ja puetaan päiväkotiin?

Permanent-tussilla olen merkinnät tehnyt joko niskalappuun tai sivusaumassa olevaan lappuun, riippuu tapauksessa. Ja lapsen etunimi riittää, pk:ssa ei ole muita samannimisiä. Merkkaan vaatteet sitä mukaa kun ostan niitä - jos tiedän, että kyseistä vaatetta tullaan hoidossa pitämään.

Ei kannata tehdä tuosta(kaan) asiasta mitään elämää suurempaa juttua, siinä se menee omalla painollaan :).

Silja.S
Voi, tätä uusavuttomien sukupolvea. Pitää tuollaistakin kaksplussalaisilta kysyä. Anteeksi jos vaikutan provosoivalta, ei ole tarkoitus ärsyttää, mutta väkisin pistää miettimään, miten selviät todellisista ongelmista jos vaatteiden nimikoiminen jo tuottaa päänvaivaa.

"pk:n täti"
Tekstiilitussi on paras ja helpoin tapa merkata. Älä nyt vielä merkkaa, vasta sitten loppukesästä kun vaatteet eivät enää vaihdu isompiin heti. Etunimi riittää useinmiten, koska suurimmalla osalla ei ole edes sitä merkattuna vaatteisiin tai jos sukunimi on lyhyt niin sekin on ihan ok, kunhan joku merkki olisi jonka aikuisetkin tunnistaa (ei pelkkä tähtimerkki kengässä jonka isompi lapsi tunnistaa tms.).

"vieras"
Voi, tätä uusavuttomien sukupolvea. Pitää tuollaistakin kaksplussalaisilta kysyä. Anteeksi jos vaikutan provosoivalta, ei ole tarkoitus ärsyttää, mutta väkisin pistää miettimään, miten selviät todellisista ongelmista jos vaatteiden nimikoiminen jo tuottaa päänvaivaa.
Voi Silja, Silja. Paljon typerämpiä täällä kysellään kaiken aikaa. Tämä on sentään asiallinen kysymys ja liittyy vieläpä lastenhoitoon :)

Päiväkodista saatetaan antaa vielä erikseen ohjeet. Toiveet voi vaihdella, joten en ihan kaikkia vaatteita merkkailisi vielä. Tekstiilitussi niska- tai pesulapussa osoittautui toimivimmaksi omalla kohdalla. Se mitä ei heti tullut ajatelleeksi niin tosiaan SUKAT, molemmat erikseen merkataan myös. Ne on juuri niitä mitkä menee helposti sekaisin.Tavallisissa sukissa tekstiilitussi tai kuulakynä, villasukkiin kannattaa ostaa leukoplast-teippiä apteekista. Ei välttämättä kestä monta pesua, muttei villasukkia onneksi niin usein pestäkään.

Ja juuri tuo teippijuttu oli sellainen mikä ei omaan päähän olisi heti pälkähtänyt ;)

Mä olen merkkaillut tussilla pesuohjelappuun lapsen etunimen. Alusvaatteita ja sukkia en ole merkannut. Ei ole kahden vuoden aikana vielä yksiäkään sukkia mennyt hukkaan eikä suoraan sanottuna olisi niin kamalaa jos menisi. Alushousuja taas ei riisuta kuin jos käy vahinko ja silloin ne kyllä tunnistaa... Nyt poika jo 3-v. ja tunnistaa itsekin vaatteitaan niin hyvin, että en aina jaksa/halua merkata.
Mä en kyllä kanssa ymmärrä, miten niitä nyt etukäteen tarvitsee ruveta merkkailemaan? Miten hirveästi vaatteita teidän lapsella on?

ap.
Jatkan uusavuttomuus-linjaa ja kysyn vielä pari kysymystä. ;)
Onko teidän lapsilla (ollut) erikseen päiväkoti- ja kotivaatteet? Minkälaiset vaatteet on päiväkodissa parhaat? Ihan collegepuvut, leggingsit, trikoopaidat ym?

Yhteistyössä