Nyt tarvitsen teidän apua, minkälainen ihanuus mä vien Suomeen(.*.)kuva(.*.)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Venakko Milanna
[QUOTE="kissa";26329642]Eläin ei ole tavara. Jätä eläimet tuon 'minä haluan' ja 'minun täytyy ostaa', 'saan mitä haluan' -asenteesi ulkopuolelle. Apinoita, papukaijoja, koiria - kun mä vaan haluun ja haluun ostaa! Ulkomaiset eläinkaupat OVAT arveluttavia. Jos todella haluat ottaa koiran ja huolehtia siitä, hanki se taatusti luotettavalta myyjältä.[/QUOTE]
:LOL::D antakaa mun kaikki kestää



niin ja kiitos linkeistä, en lue, kun mulla enemmän tietoa ja myös mistä koiran haen se on vain minun oma päätös:)
 
"kissa"
[QUOTE="meriska";26329653]No niinpä tästäkin saatiin taas kerran kunnon tappeluketju:D Kun nää "koiraihmiset" taas nosti hirveän metelin häkissä myytävistä kooiranpennuista:D[/QUOTE]

Syystäkin.
 
Blue
Ja Milanna, kun kumpiakin koiria saa myös Suomesta niin miksi sinun pitää tuoda se sieltä?

Vain siksi kun haluat... :headwall:

Niin, joskus oikeasti voisit miettiä asioita muiltakin kannoilta kuin vain siltä että kun sinä haluat. Ja joskus voisit ottaa opiksesi kun sinua neuvotaan, kun et selvästikään tiedä asioista tarpeeksi, eikä vain lapsellisesti sanoa että puhukaa mitä puhutte, minä teensilti juuri niin kuin haluat.

Rikkaat ihmisetkin voivat tehdä vastuullisia valintoja. Ja juuri heillä niihin on ne edellytykset. Ja kun sä muuten olet niin tiedostava valinnoissasi (luomu yms. ) niin ihmettelen miksi etä tässä ajattele yhtään pidemälle. Eläviä olentoja ne koiratkin ovat jotka voivat sitä paremmin mitä paremmin niitä hoidetaan.
 
Khimaira
[QUOTE="meriska";26329653]No niinpä tästäkin saatiin taas kerran kunnon tappeluketju:D Kun nää "koiraihmiset" taas nosti hirveän metelin häkissä myytävistä kooiranpennuista:D[/QUOTE]

Oletko koskaan nähnyt häkkikoiraa, sellaista joka elää verkkoritilän päällä ulostaen omaan häkkiinsä tassut rikki, toimien pelkkänä pentukoneena? Ja se on susta ok, huvittavaakin että joku haluaa sellaista estää?
 
Venakko Milanna
[QUOTE="shihtzu";26329668]Minä olen myös sitä mieltä, että koskaan kenenkään ei tulisi ostaa koiraa hetken mielijohteesta tai vain siksi kun se on niin söpö. Siihen pitää asennoitua ja miettiä asia tarkkaan ensin ja sitten vasta hankkia se koira. Koiran taustat tulisi tutkia huolella ja tutustua eritysesti sen koiran kasvattajaan ja myös vierailla siellä kasvattajan luona ja nähdä millaisista oloista se koira tulee ja sitten vasta tehdä se päätös. Ei koira ole mikään lelu, kuten se näyttää eräälle olevan, pieni ja suloinen koriste.[/QUOTE]

Wautsi, varma hulluna mua pidätetään jos mä sanon että hei haluan tulla sen kasvattajan luo katsomaan miten se elää:D.... Sitten kuinka kauan pakko mietiä, mikä on sääntö, mietimisen suhteen? Mulle ainakin parhaat ajatukset tulee jos teen päätöksen heti... enkä myös oo sellainen ihminen joka mieti päiviä tai kuukausia jonkun hankimisen takia... ehkä siks pärjään hyvin elämässä....

niin p.s huomenna chihun kasvattaja ainakin tulee eläinkaupaan
 
Teet vaan uudelle reppanalle tilaa kun ostat eläinkaupasta. Palstailun sijaan kannattaisi ehkä kirjoittaa googleen "puppy mill" ja jos haluaa järkyttää itseään niin käydä katsomassa mitä kuvahaku antaa.
 
[QUOTE="kissa";26329642]Eläin ei ole tavara. Jätä eläimet tuon 'minä haluan' ja 'minun täytyy ostaa', 'saan mitä haluan' -asenteesi ulkopuolelle. Apinoita, papukaijoja, koiria - kun mä vaan haluun ja haluun ostaa! Ulkomaiset eläinkaupat OVAT arveluttavia. Jos todella haluat ottaa koiran ja huolehtia siitä, hanki se taatusti luotettavalta myyjältä.[/QUOTE]

Täytyy minunki peesata nyt tätä. Jos nuo koirat kerran ovat halvempia Suomessa, miksi et osta sieltä (siis Suomesta)? Eikö se ole käytännössäkin helpompaa, kun vältytte miettimästä koiran lennättämistä Suomeen. Ja ennen kaikke saatte aikaa miettiä haluatteko todellakin koiran. Ei lemmikkieläimiä kuuluu ostaa impulssishoppailulla. Kun, ylläripylläri, koirakin vaatii sitoutumista ja vastuunottoa.
 
Venakko Milanna
Ja Milanna, kun kumpiakin koiria saa myös Suomesta niin miksi sinun pitää tuoda se sieltä?

Vain siksi kun haluat... :headwall:

Niin, joskus oikeasti voisit miettiä asioita muiltakin kannoilta kuin vain siltä että kun sinä haluat. Ja joskus voisit ottaa opiksesi kun sinua neuvotaan, kun et selvästikään tiedä asioista tarpeeksi, eikä vain lapsellisesti sanoa että puhukaa mitä puhutte, minä teensilti juuri niin kuin haluat.

Rikkaat ihmisetkin voivat tehdä vastuullisia valintoja. Ja juuri heillä niihin on ne edellytykset. Ja kun sä muuten olet niin tiedostava valinnoissasi (luomu yms. ) niin ihmettelen miksi etä tässä ajattele yhtään pidemälle. Eläviä olentoja ne koiratkin ovat jotka voivat sitä paremmin mitä paremmin niitä hoidetaan.
Koska en halua Suomesta:O, miks mun pitää haluata sieltä ostaa jotain, miten joku muu maa voi olla pahempi kuin Suomi.... ja apua sä nyt kerroit mulle kauhean tarinan, joku osti Suomesta koiran joka sairastui seuraavana päivänä.... apua.... haha:LOL:

juu sorry vaan en ole lapsellinen tiedän enemmän kuin joku muu asioista. MUTTA olen käyttäytymiseltään lapsellinen, siitä en kiellä, kun näin mulle helpompi ja kivempi elää;)

mutta jauha sä oma kakka niin paljon kun haluat, ens kerralla kysyn sulta neuvoja kun teen seuravaan ison ostoksen kuin jotain elävä olento. Kysyn mistä saan hakea hyvään ennustajan joka ennusta koiran terveys 10v etenpäin
 
Blue
Koska en halua Suomesta:O, miks mun pitää haluata sieltä ostaa jotain, miten joku muu maa voi olla pahempi kuin Suomi.... ja apua sä nyt kerroit mulle kauhean tarinan, joku osti Suomesta koiran joka sairastui seuraavana päivänä.... apua.... haha:LOL:

juu sorry vaan en ole lapsellinen tiedän enemmän kuin joku muu asioista. MUTTA olen käyttäytymiseltään lapsellinen, siitä en kiellä, kun näin mulle helpompi ja kivempi elää;)

mutta jauha sä oma kakka niin paljon kun haluat, ens kerralla kysyn sulta neuvoja kun teen seuravaan ison ostoksen kuin jotain elävä olento. Kysyn mistä saan hakea hyvään ennustajan joka ennusta koiran terveys 10v etenpäin
Jaa et ole lapsellinen...

Vai onko se syynä ettei kukaan kasvattaja sulle enää Suomessa myy koiraa..?

No tee kuten tykkäät, sinun kanssasi kun ei näköjään saa keskustelua aikaan jos ei ole samaa mieltä. Mutta olisi pitänyt tietää, kun ethän sinä mikään koiraharrastaja ole, vaan koirahamstraaja.

Mukavaa loppureissua.
 
Venakko Milanna
eli mun pakko tehdä taas päätöksen itse:lugh:

Kiitos ainakin kuin sain taas pitää hauskan teidän kanssa;) nyt minusta taas tuli tosi viisas... mä en enää vitti vastata jokaiselle kun jokainen jo jauha saman paskan... kun jokainen niin tarkaan tiedä kaikista asioista. Hei, muuten.. jos mä vielä laitan eläinkapan nimen varma te voitte tästäkin koko historia kertoa:O.. ens kerralla otan mukaan varmasti joku palstalaista, se osaa olla sitten kuin navigatori jopa parempi, navigatori joka osaa kaikista kaiken kartoa..hyvää idea...
 
Blue
eli mun pakko tehdä taas päätöksen itse:lugh:

Kiitos ainakin kuin sain taas pitää hauskan teidän kanssa;) nyt minusta taas tuli tosi viisas... mä en enää vitti vastata jokaiselle kun jokainen jo jauha saman paskan... kun jokainen niin tarkaan tiedä kaikista asioista. Hei, muuten.. jos mä vielä laitan eläinkapan nimen varma te voitte tästäkin koko historia kertoa:O.. ens kerralla otan mukaan varmasti joku palstalaista, se osaa olla sitten kuin navigatori jopa parempi, navigatori joka osaa kaikista kaiken kartoa..hyvää idea...
Tottakai me jauhetaan kaikki "samaa paskaa", koska me ollaan oikeassa. Jos haluat välttyä tältä niin pidä hankintasi omina tietoinasi äläkä levittele niitä palstalle.
 
Venakko Milanna
Jaa et ole lapsellinen...

Vai onko se syynä ettei kukaan kasvattaja sulle enää Suomessa myy koiraa..?

No tee kuten tykkäät, sinun kanssasi kun ei näköjään saa keskustelua aikaan jos ei ole samaa mieltä. Mutta olisi pitänyt tietää, kun ethän sinä mikään koiraharrastaja ole, vaan koirahamstraaja.

Mukavaa loppureissua.

Koska mä en oo mikään tyhmä ja aivan tiettämätön asioista:)

Miks mun pitää myönnä sun paskan jauhe, jos sä et edes tiedä tästä kaupasta mitään ja koirista? Miks sulla pitää olla enemmän tietoa, kun vaikkapa Mekskolais ihmisillä jotka eläsivät jo täällä yli 30v?
 
Blue
Koska mä en oo mikään tyhmä ja aivan tiettämätön asioista:)

Miks mun pitää myönnä sun paskan jauhe, jos sä et edes tiedä tästä kaupasta mitään ja koirista? Miks sulla pitää olla enemmän tietoa, kun vaikkapa Mekskolais ihmisillä jotka eläsivät jo täällä yli 30v?
Mietipä sitä...

Aloitetaan vaikka siitä että ennen reissua mietit kauhuissasi palstalla kuinka ikinä uskallat sinne lähteä kun siellä tapahtuu niin paljon kaikkea pahaa....

Nyt yhtäkkiä se onkin sitten NIIN LOISTAVA maa jossa tehdään kaikki oikein, vaikka tehdäänkin niin miten länsimaisissa sivistyneissä maissa asiat on kielletty koska eivät ole inhimillisiä käytäntöjä.
 
"123"
Kyllä toi Eviran sivujen teksti kannattaa ainakin ap.n lukea... Aikas hankalaksi on tehty ja tuntuisi olevan niin että laittomat paperit saavat el kaupassa tehdä jottaa saa koiran suomeen... :/
 
Venakko Milanna
Kerro myös miten muut koirat täällä ovat hengissä ja näitä on enemmän kuin Suomessa, kun ihmisiäkin enemmän ja omistajija?

Kyllä mä vakavasti mietin muutamista pois Suomesta, kun sen on ainoa kansa, joka on just... no sanotaan niin eli kaunisti, just sellainen:) ei ihme että joka toinen ja useampi on masentunut:O, koska kun mä näitä juttuja luen, tekis mieli, kuopatta itseä ja laita ristin, kun elämää on liian varallinen ja kaikki ympärillä on todella pahaa vain, jatkossakin vain pahaa tulee :|
 
Koska mä en oo mikään tyhmä ja aivan tiettämätön asioista:)

Miks mun pitää myönnä sun paskan jauhe, jos sä et edes tiedä tästä kaupasta mitään ja koirista? Miks sulla pitää olla enemmän tietoa, kun vaikkapa Mekskolais ihmisillä jotka eläsivät jo täällä yli 30v?
Niin, Mexicohan on maailmalla tunnettu siitä että siellä ei kukaan kuseta ikinä ketään.
 
"Vieras"
:headwall: mitä ap:n edellisille eläimille tapahtui? Kani, kissa, pari koiraa... Vieläkö koirat on kusemassa ja paskomassa sisälle ja vaipoissa :O vai joko ne on myyty seuraavien uhrien tieltä? ylipäätään miksi haalia lisää eläimiä kun on kertonut ettei viihdy ja halua viettää aikaa kotona. Rehellisesti sanoen toivon että tuontimääräykset ovat niin tiukat että tuonti ei onnistu.
 
Venakko Milanna
Olet varmaan jo ottanut selvää kaikista tuontiin liittyvistä asioista mutta laitanpa nyt linkkejä tähän kun etsin ihan tiedonhalun vuoksi.
Tulli - Tuotko kissan tai koiran EU:n ulkopuolelta?
ja sitten jos kyseessä on pentu
Koiran- ja kissanpennut - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
Kyllä saimme kaikista selvän:)

me saadaan kaikki tarvitsevat paperit, huomenna siis tiedän vielä enemmän mitä tarvi olla ja kaikki siis tulee, kyseinen kauppa siis tarjoa kaiken ja emme ole ensimmäisiä ulkomaalaisia jotka ostaa eläintä sieltä:), kun siellä myös eksootiset eläimet jotka ulkomaalaiset tykkää ostaa:D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä