Jos teille olisi tulossa lapsia viikonlopuksi hoitoon - ja omastakin takaa pieniä riittäisi

Mulle tulee niin Mummeliisa susta oma äitini mieleen :D mun oma äiti kuoli kun odotin esikoistani ja se olisi ollut juuri tuollainen ihana mummi :heart: Sillonkin kun itse olin pieni niin meillä oli kaikki kylän lapset hoidossa ja meijänkin äiti nautti siittä todella plajon. Odotti lapsenlastaankin kun kuuta nousevaa mutta ei kerennyt tutustumaan kun lähti syvään uneen :heart:
 
[QUOTE="vieras";26327911]O ou, väsyttää pelkkä ajatuskin, kun lisäksi taisi olla normaalivahvuus lapsia ja lapsenlapsia hoidossa. Ynnä puutarhaakin kuopsuttelit ja vaikka mitä muuta. Vilpittömästi olen melkein ihan vähän kade :)[/QUOTE]

Iski inspiraatio.
Valitettavasti se on sellainen "oikukas tauti" joten ei kovin usein minuun satu.

:)
 
Mulle tulee niin Mummeliisa susta oma äitini mieleen :D mun oma äiti kuoli kun odotin esikoistani ja se olisi ollut juuri tuollainen ihana mummi :heart: Sillonkin kun itse olin pieni niin meillä oli kaikki kylän lapset hoidossa ja meijänkin äiti nautti siittä todella plajon. Odotti lapsenlastaankin kun kuuta nousevaa mutta ei kerennyt tutustumaan kun lähti syvään uneen :heart:
Olen pahoillani niin äitisi, sinun kuin lapsesi puolesta. Olisi varmasti ollut suuri ilo kaikille osapuolille, jos mummi ja pienokainen olisivat päässeet tutustumaan toisiinsa.
Ja kyllä. Minä TODELLA nautin lasten kanssa olemisesta.
Se minun voimanlähteeni.

:)
 
jioku
hmm miksihän minä olisin ollut iloinen että joku olisi ottantu mun 3kk ikäsen hoitoon?? Siksi että olisin saanut nukuttua univelkaani pois. Valitettavasti en tajunnut pyytää ketään apuun eikä kukaan tarjoutunut.
 
"vieras"
Yksikään täysipäinen äiti jolla on normaali kiintymyssúhde vauvaan ei jätä 3 kk ikäistä 2 yöksi hoitoon. Se joka vastaan väittää ei tiedä normaalista äiti-vauvasuhteesta mitään.
(en kyllä yhtään ihmettele että tuosta perheestä ei täysipäisiä löydy kun 15-vuotiaana aletaan lisääntymään)
 
[QUOTE="vieras";26328264]Yksikään täysipäinen äiti jolla on normaali kiintymyssúhde vauvaan ei jätä 3 kk ikäistä 2 yöksi hoitoon. Se joka vastaan väittää ei tiedä normaalista äiti-vauvasuhteesta mitään.
(en kyllä yhtään ihmettele että tuosta perheestä ei täysipäisiä löydy kun 15-vuotiaana aletaan lisääntymään)[/QUOTE]

Vain yksi 22:sta on alkanut.
:D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26328264]Yksikään täysipäinen äiti jolla on normaali kiintymyssúhde vauvaan ei jätä 3 kk ikäistä 2 yöksi hoitoon. Se joka vastaan väittää ei tiedä normaalista äiti-vauvasuhteesta mitään.
(en kyllä yhtään ihmettele että tuosta perheestä ei täysipäisiä löydy kun 15-vuotiaana aletaan lisääntymään)[/QUOTE]

Viestisi perusteella sinustakin voisi saada käsityksen, ettet ole ihan täys....., mutta ehkä en vaan tajuu sua :)
 
VTJ
Mun piti jättää 2kk ikäinen joka viikko isäleen yhdeksi yöksi:O se vasta kamalaa oli. mutta isä asui melkein naapurissa. lapsi kulki joka viikko yhdenyön isänsä luona siihen asti kunnes täytti vuoden ja alkoi olla joka toinen viikko... niin ja ite en sitä päättänyt!
 
Ja ompahan pakko sanoa näille jotka kritisoi tätä äitiä, joka tuo hoitoon 3 kk vanhan. Itse jätin poikani hoitoon mummolle yöksi kun hän oli 2 kk vanha. Oli pojan ristiäiset ja meidän häät. Ja kyllä minä jopa otin alkoholia.

Pojalla on nyt kohta 2 vuotta. Ei ainakaan vielä näytä olevan minkäänlaisia traumoja tapahtuneesta. Ja kyllä minä välitän ja rakastan lapsiani todella paljon. Ikävä tietenkin pientä oli. Mutta kyllä nautinkin illasta/yöstä. Joten en osaa edelleenkään huonoa omatuntoa tapahtuneesta potea.

Jokaisella on oikeus toimia kuin itse näkee parhaaksi. Jos tuntuu, ettei tahdo lastaan hoitoon antaa pienenä. Silloin on pienen kanssa kotona. Mutta jos joskus haluaa/on tarve laittaa pieni hoitoon. Ei hän siitä pilalle mene.

Ja tähän edelleen lisättynä. Ei en hyppää baarissa jatkuvasti. En laita lapsiani hoitoon jatkuvasti. Tämä kyseinen kerta on ollut ainoa jolloin lapsemme on viimeeksi hoidossa olleet.

Mummo ja pappa nauttivat suunnattomasti tästä illasta/yöstä pienen ja kahden vanhemman lapsen kanssa olosta.
 
Mun piti jättää 2kk ikäinen joka viikko isäleen yhdeksi yöksi:O se vasta kamalaa oli. mutta isä asui melkein naapurissa. lapsi kulki joka viikko yhdenyön isänsä luona siihen asti kunnes täytti vuoden ja alkoi olla joka toinen viikko... niin ja ite en sitä päättänyt!
Onneks nykyään alle 1-vuotiasta ei tarvitse isälleen antaa yöksi lainkaan jollei äiti halua.
 
"kkk"
Ei mulla oo koskaan vielä ollut tarvetta 3 kk ikäisestä vauvasta vapaata ottaa, joten ei ole tätä tullut koettua :D Ja ottaen huomioon etten ole vuoteen käyttänyt tippaakaan alkoholia, niin ei ole tullut näitä vapaita käytettyä :D Taino, vapaitakin on ehkä n. 1 kerta 3 kk välein.
Mistä kohtaa sun on vaikea ymmärtää, että jollakulla toisella saattaa olla sellainen tarve - eikä sen tarvitse sisältää alkoholia?

Välillä yllättää kaikkinainen kapeakatseisuus.
 
[QUOTE="kkk";26328624]Mistä kohtaa sun on vaikea ymmärtää, että jollakulla toisella saattaa olla sellainen tarve - eikä sen tarvitse sisältää alkoholia?

Välillä yllättää kaikkinainen kapeakatseisuus.[/QUOTE]

Koska en voi kuvitella tälläistä tilannetta. Itse olin yksinhuoltaja lapsen olessa tuonikäinen enkä olisi voinut edes sellaista tilannetta kuvitella, ellei kyseessä ole teiniäiti, jolla kiire baariin.
 
Onko se yhtä onnellista, jos päähuoltaja on isä?
Onko onneksi jossei isän tarvitse antaa lasta äidille yöksi ollenkaan jollei isä halua?
Noin pienen lapsen kohdalla olisi melko kummallisen oloista, jos päähuoltaja olisi isä, ellei äiti sitten olisi kuollut, alkkis tai narkkari. Tosin näissä tapauksessa kuitenkaan se lapsi ei äidillään paljon olisi.
Mielestäni kuitenkin sossun käytäntö on hyvä, ettei lasta tarvitse antaa yöksi, jos isä ei lasta halua lainkaan yöksi niin eikö tuputtaminen vain huonontaisi asiaa? Mieluummin en sitten itse antaisi kuin pakottaisin ottamaan, se ei tekisi lapselle välttämättä hyvää.
 

Yhteistyössä