Myydäänkö jossain paperipusseja leiville?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
Leivon itse leipää ja haluaisin pakkailla ne paperipusseihin. Toistaiseksi ei ole löytynyt. Olen uudelleenkäyttänyt kaupan leipien pusseja, mutta ei ne montaa kertaa kestä. Ja kun ideana on tehdä kaikki leivät itse, ei niitä kaupan pussejakaan taida meidän huusholliin enää kulkeutua.

Toistaiseksi ainoat paperipussit mitä olen löytänyt on ollu biojätepusseja, mutta taitavat olla liian paksujakin tähän tarkoitukseen.

Onko jollain tietoa, mistä sellaisia saisi hankittua?

Juu, tukkureiden sivuja löysinkin netistä. Täytyypä harkita, haluanko muutamaa sataa leipäpussia kuitenkaan tänne nurkkiin pyörimään, tuskin kovin pieniä eriä myyvät. Ei nyt mikään suurtalouskeittiö meillä ole kuitenkaan. :D

No varmaan myytäisiin joku 100 kpl kerralla. Joka ei loppupeleissä ole edes paljon. Ei ainakaan vie tilaa mitenkään mahdottomasti. Tietenkin jos tuntuu ettei ikinä mitenkään mahdollisesti ihan 100 ole käyttöä niin sitten ei tietysti kannata.

No ei kai ole ongelma ottaa kaupan paistopisteestä isompia paperipusseja (ainakin täälläpäin on isompiakin pusseja) ja punnita se vaikka karjalanpiirakan hinnalla ja marssia kassalle? Toinen vaihtoehto on, että ihan vaan otat muutaman aina joka kauppareissulla, etkä maksa niistä mitään, itse todennäköisesti tekisin näin.

Jos Turun seudulla asustat, niin käy Muovitukussa, on siellä ainakin ruskeita paperipusseja kaupan, leivoslaatikoita yms.

Marketeissa myytävät serlan eväspussit on varmaan liian pieniä, säilytyspergamiinista voi itse taitella pusseja.

Miksi haluat pakata leivät paperiin? Nehän kuivuvat siellä, paremmin säilyvät muovipussissa..

Miksi luulet, että kaupassa myytävät hiivaleivät aika usein on paperipussissa? Ei tietty jotkut ruispalat ja paahtoleivät... Jos iskee uunikuuman leivän muovipussiin, se pussi ei hengitä vaan kerää kosteuden sinne sisäpinnalle. Homehtuu mun mielestäni herkemmin. Paperipussissa pinta pysyy rapeampana. Eikä sitä leipää päivätolkulla säilytellä.Tokihan se kuivuu, jos viikon aikoo sitä leipää siellä pussissa muhittaa. Mun mielestäni vaan säilyy juuri sen päivän tai pari paremmin paperipussissa.

Kiitos sinulle, joka vinkkasit noista Serlan pusseista. En ole nähnyt koskaan tuollaisia, mutta ehkä osaan etsiä kun jonnekin Prismaan tai vastaavaan eksyn. Tosin eihän sinne kokonainen leipä mahdu.

Mun omatunto ei antaisi myöden ottaa niistä paistopisteistä mitään ylimääräisiä pusseja. Ehkä kysyn jostain tukusta, voiko tällainen tavis sieltä ostaa ja kuinka suuren satsin.

Kiitos vinkeistä, jatkan pohdintaa parhaimman ratkaisun löytämiseksi.

Miksi haluat pakata leivät paperiin? Nehän kuivuvat siellä, paremmin säilyvät muovipussissa..
Paperi on sekä eettisempi että terveydelle parempi vaihtoehto. Itse en haluaisi säilyttää mitään elintarvikkeita muovissa, siitä kulkeutuu haitallisia aineita elimistöön. Etsin paperipusseja samaa tarkoitusta varten - ja sama juttu ettei omatunto antanut ottaa pusseja ilman lupaa. Toivottavasti joku alkaa valmistaa leipäpusseja kuluttajille. Onhan ne paljon kivamman näköisiäkin kuin muovipussit!

Itse olen myös turhaan joskus etsinyt paperipusseja kaupasta. Parhain vaihtoeho, mitä olen löytänyt, on lasten juhliin tarkoitetut "lahjapussukat" (liian pieniä tosin usein) ja joulutarvikkeiden osastolla myytävät joulupussit (vähän korneja keskikesällä).

Yhteistyössä