Vihreät ja eutanasia on maan moraalinen rappio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milloin kirurgi on antanut skalpellin omaisen tai potilaan käteen ja kehottanut suorittamaan leikkauksen itse? Eutanasian pitäisi olla samanlainen vaativa hoitotoimenpide kuin mikä muu tahansa ja ammattilaisen suorittama. Nukutuslääkärit tietävät hyvin, mikä annos lääkeainetta riittää nukuttamaan potilaan väliaikaisesti ja mikä lopullisesti. He olisivat luontevia "murhaajia", mikäli Hippokrateen valaa ei noudatettaisi niin orjallisesti.

[QUOTE="vieras";26311307]Edelleen kysyn; Kenen vastuulla on se' että potilas on tilassa, missä ymmärtää mitä haluaà? Entäpä itsemäärämisoikeus muistisairailla, mielenterveysongelmaisilla jne? Mihin se raja vedetään?[/QUOTE]

Eutanasia on tänäkin päivänä käytössä monessa valtiossa, voitaisiin kysyä heiltä neuvoa mihin he vetävät rajan. Psykologi ja lääkäri olisivat luultavasti ne kenen vastuulla on, että potilas ymmärtää mitä haluaa ja muistisairas ja mielenterveysongelmainen eivät luultavasti eutanasiaa voisi saada, sillä pitää olla varmoja siitä, että ihminen oikeasti ymmärtää mitä haluaa.

Se, että asiassa on monia puolia joita pitää miettiä tarkkaan ei tarkoita että se pitäisi hylätä tämän takia.

Ja ihan niille romantisoiville hipeille tiedoksi, elämä ei ole koskaan kunniakasta tai arvollista kuollessa. Se on vain loppu. Jos joku ei halua pidentää kuolemaansa kitumalla, sillä on ihan täysi ihmisoikeus päättää päivänsä.

Pää pois perseestä ja opetellaan sitä luopumisen taitoa sen sijaan että pakotetaan ihmiset kärsimään vastoin tahtoaan, se sitä epäinhimmillisyyttä on.

Eutanasia on tänäkin päivänä käytössä monessa valtiossa, voitaisiin kysyä heiltä neuvoa mihin he vetävät rajan. Psykologi ja lääkäri olisivat luultavasti ne kenen vastuulla on, että potilas ymmärtää mitä haluaa ja muistisairas ja mielenterveysongelmainen eivät luultavasti eutanasiaa voisi saada, sillä pitää olla varmoja siitä, että ihminen oikeasti ymmärtää mitä haluaa.

Se, että asiassa on monia puolia joita pitää miettiä tarkkaan ei tarkoita että se pitäisi hylätä tämän takia.

Kerro nyt vaan ihan itse mihin sinä vetäisit rajan: kenet tappaisit ketä et.

Itse olen molemmat vanhempani menettänyt syöpään ja kyllä olisi suonut heille lähdön aikaisemmin ennen kun olet täysin pelkkää luuta ja nahkaa ja kivut on helvetilliset lääkityksestä huolimatta. Olen eutanasian kannalla ehdottomasti jos kaikki toivo on mennyt ja loppu olisi epäinhimmillistä kärsimystä.

Ilmeisesti nämä jotka ei ole nähneet esim juuri syöpäkuolemaa läheltä ja eläneet sitä arkea heidän kanssaan, ovat eutanasiaa vastaan.

Ilmeisesti nämä jotka ei ole nähneet esim juuri syöpäkuolemaa läheltä ja eläneet sitä arkea heidän kanssaan, ovat eutanasiaa vastaan.
Niin, jos käsitys loppuajan kivuista on se, että potilas huokailee ja joku välillä pyyhkii kostealla pyyhkeellä otsaa, niin voi tosiaan olla vaikeaa ymmärtää mitä tarkoittaa tuskallinen kuolema.

Alkuperäinen kirjoittaja tekstistä poimittu;26310319:
Exitus ry ajaa itsemurhan sekä toisen surmaamisen lakia Suomeen eutanasian kautta. Lääketieteen tulee ennen muuta toimia elämän puolesta, pelastamiseksi ja sen hoitamiseksi kipuja lievittäen. Lääketiede pystyy nykyään lievittämään ihmisen kipuja ja kärsimyksiä.

On lukematon määrä Herran Jeesuksen parantamia ihmisiä eri puolella maailmaa sekä lääketiede voi koska tahansa onnistua kehittämään parannuskeinoja, joiden kautta voidaan ehkäistä sekä parantaa joitakin kuolemansairauksia.

Ajattele jos joku kuolemansairas potilas surmattaisiin tänään eutanasian kautta ja vuoden päästä hänen surmaamisestaan Jumala olisi parantanut hänet tai lääketiede olisi keksinyt hoitokeinon, jolla hänen kuolemansairautensa olisi voitu parantaa. Olen varma, että potilas katuisi tekoaan jos voisi ja olisi ollut valmis odottamaan ja jatkamaan elämäänsä ja ties kuinka monia vuosia hänellä olisi ollut vielä elinvuosia edessään.

Koomasta on herännyt ihmisiä vielä vuosien päästä ja vaikeista sairauksista ihmisiä on parantunut. Exitus ry vetoaa ihmisen kärsimyksiin, eikä kukaan halua kenellekään kärsimyksiä, mutta Exitus ry on unohtanut sen, että niin kauan kuin on elämää, niin kauan on toivoa.

Raamatullisesti terve usko ei koskaan pakota ketään mihinkään suuntaan, mutta on aina elämän puolella eikä hyväksy itsemurhaa eikä toisen surmaamista, ei edes vaikka ihminen olisi kuolemansairas. Eettisesti ei ole oikein surmata ihmistä, sillä Raamatullinen usko on aina elämän säilyttämisen puolella ja Herra Jeesus voi parantaa ihmisen; samoin lääketiede voi koska tahansa onnistua löytämään hoitokeinon johonkin kuolemansairauteen, jonka kautta vakavasti kuolemansairas voidaan parantaa.

Eutanasia ei ole hyvä kuolema, vaan huono kuolema, koska sen kautta ihminen surmataan kohtaamaan iankaikkinen kuolema. Eutanasia on lopullinen ja peruuttamaton, jonka kautta ihmisen mahdollisuus iankaikkiseen elämään riistetään häneltä.

ps; oli siis siitä aloituksen linkistä toi teksti.

Tästä olen kyllä niin samaa mieltä.
En hyväksy siis eutanasiaa.

[QUOTE="vieras";26311688]Kerro nyt vaan ihan itse mihin sinä vetäisit rajan: kenet tappaisit ketä et.[/QUOTE]

Vakavasti sairaan, joka haluaa kuolla ja on mieleltään niin terve, että ymmärtää mitä pyytää ja mitä siitä seuraa.

Olen joutunut kyllä seuraamaan kahden rakkaan ihmisen hidasta syöpäkuolemaa, mutta eutanasiaa en silti hyväksy, paitsi sillä tavalla, että sairastava ihminen tappaisi itse itsensä.

Mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta viedä toiselta henkeä, niin pitäisi olla joku keino, jolla sairas ihminen voi halutessaan lopettaa kärsimyksensä.

[QUOTE="vieras";26311688]Kerro nyt vaan ihan itse mihin sinä vetäisit rajan: kenet tappaisit ketä et.[/QUOTE]

Jatkat samaa jankkaamista kuin eilen. Toivottavasti ymmärrät jossain vaiheessa, että jokainen eutanasiatapaus olisi erikseen harkittava potilaan ja lääkärin kesken. Joskus omaiset ovat mukana päätöksessä. Aina potilaan hoitotestamenttia ohjenuorana käyttäen. Mitään rajaa ei varmaankaan voida määritellä, koska jokainen potilas on yksilö.

• Tykkää
Reactions: rtee
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26311815:
Jatkat samaa jankkaamista kuin eilen. Toivottavasti ymmärrät jossain vaiheessa, että jokainen eutanasiatapaus olisi erikseen harkittava potilaan ja lääkärin kesken. Joskus omaiset ovat mukana päätöksessä. Aina potilaan hoitotestamenttia ohjenuorana käyttäen. Mitään rajaa ei varmaankaan voida määritellä, koska jokainen potilas on yksilö.

Ei, ei, ei, kyllähän sitä pitää voida joku joustamaton näkemys siitä tasan millaiset saa kuolla ja ketkä ei.

voi huokaus näitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26311815:

Sinä siis et pysty kertomaan kenet pitäisi murhata ja kenet ei, vaan nähtävästi se menisi pärstäkertoimen mukaan.

Oletko sinä valmis murhaamaan isäsi ja äitisi, vai haluatko ulkoistaa sen pyövelille?

[QUOTE="vieras";26311851]Sinä siis et pysty kertomaan kenet pitäisi murhata ja kenet ei, vaan nähtävästi se menisi pärstäkertoimen mukaan.

Oletko sinä valmis murhaamaan isäsi ja äitisi, vai haluatko ulkoistaa sen pyövelille?[/QUOTE]
Voi ressukkaa kun on niin ymmärtämätön käsitys sinulla. Kannattaisi varmaan keskustella enemmän sitten kun olet rauhoittunut etkä halua vaan "huutaa" ennakkoluulojasi.

[QUOTE="vieras";26311899]Käsitit tämän pärstäkertoimen tuttuun tapaasi "hiukkasen" väärin. ;)[/QUOTE]

Niin, kyllä se on lukijan syy kun sinä tarkoituksella puhut paskaa.

[QUOTE="vieras";26311851]Sinä siis et pysty kertomaan kenet pitäisi murhata ja kenet ei, vaan nähtävästi se menisi pärstäkertoimen mukaan.

Oletko sinä valmis murhaamaan isäsi ja äitisi, vai haluatko ulkoistaa sen pyövelille?[/QUOTE]

äitini kannan asiaan tiedän, isän en, joten äidin kohdalla osaisin sanoa kuinka toimisin.
lapsieni kanssa olen myös asiasta keskustellut (elintenluovutuksesta keskustelimme myös ) ja heidänkin puolestaan pystyn päätöksen tekemään.Samoin äitini ja lapseni tietää minun toiveeni, ja niitä toivon myös heidän kunnioittavan.

[QUOTE="päivi";26311935]Vaiketatahan sitä on moraalia omaavan ihmisen ymmärtää, miksi vihreät haluavat tappaa sairaat ja vanhat ihmiset.[/QUOTE]

Missäs eurooppalaisessa valtiossa olikaan jokin aika sitten tapana tappaa sairaat ja vanhukset...

[QUOTE="päivi";26311935]Vaiketatahan sitä on moraalia omaavan ihmisen ymmärtää, miksi vihreät haluavat tappaa sairaat ja vanhat ihmiset.[/QUOTE]

Moraalia omaavan ihmisen on vaikea ymmärtää, miksi ihminen ei saisi itse päättää omasta elämästään.

Yhteistyössä