Alkuperäinen kirjoittaja äitelö;26299167:
Meillä alko oireet jo sillon kun lapsi oli alle kouluikäinen mutta sitä ei kukaan uskonu ennen kuin vuosia myöhemmin. Vieläkö teillä poika 19-vuotiaana oirelee? Mä oon heikkona hetkenä tainnu tokaista miehelleni, etten enää sen jälkeen ota vastuuta kun poika täyttää 18 :ashamed: Tuntuu, että koko elämä menee tämän yhen kans sähläämiseen ja sen erityistarpeisiin vastaamiseen.
sori, käytiin lenkillä täs välissä..
no, oireilee ja oireilee..on suht hyvässä kunnossa mun mielestä, muiden mielestä sit onkin ihan luuseri jne kun ei pysty "normaalia" nuorenmiehen elämää elämään, eli käymään koulua, armeijaa jne pikkuhiljaa toki enemmän ja enemmän pystyy elämään muiden kanssa (erakoitui lähes kokonaan jossain vaiheessa kun pelkäsi ja ahdistui muiden seurassa ) ja on paljon paremmalla mielellä nyt kokoajan.Masennuskohtauksia toki tulee edelleen, mut kelläpä niitä hyviä päiviä jatkuvasti olisi =)
Mun jaksaminen pojan kanssa ei ole ollut se vaikein asia, vaan se et mä en jaksa jatkuvasti selitellä muille (jopa ihan läheisille ) et kaikki vaan ei elä sitä keskivertoihmisen elämää, toisten tie aikuisuuteen kulkee mutkien kautta, ja se on siltikin IHAN NORMAALIA!
mut, kyllä sä jaksat huolehtia ja välittää, ohjata ja ottaa vastuuta, vaikkei aina siltä tunnukkaan :hug: asiat helpottaa kyllä ajan myötä.