Kuinka paljon vanhemmat saavat mielestänne juoda, kun lapset on nukkumassa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Maalla asuvana ajattelen aina että toisen pitää olla ajokunnossa. Muutenkin se iloinen hiprakka rajana. Kun puhe menee sössöksi ja tasapaino pettää on juotu liikaa..

ok
Toinen ainakin pitää olla suht selvä. Tai hiprakassa saa olla, mutta jos pitää lähteä vaikka lääkäriin, pitää siellä voida esiintyä asiallisesti.

Toinen voikin sitten ottaa enemmän (jos on 2 vanhempaa).

"vieras"
njaah
Sen verran että saa olla pienessä sievässä rentouden tilassa, mutta ei kännissä. Ei niin paljon että aamulla on krapula, niin että on koko päivän pahalla tuulella, väsynyt ja huonovointinen. Ajokunnosta en piittaa paskojakaan, kun en autoa omista. Lääkäriin lähdön todennäköisyys on sama kuin jumbojetin lentäminen olohuoneen lasista läpi. Muksut ovat harvoin sairaita, silloin kun ovat en juo mitään, että olen skarppina jos tulee käänne huonompaan, kuumekramppi tms. Ei ole kylläkään kertaakaan viimeisen 15 vuoden aikana tarvinnut sairaalaan keskellä yötä lähteä....

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Toinen niin että on ns. ajokunnossa eli lastenhoitokunnossa ja muut sen verran että ei vielä ala puhe sammaltaa ja jalat toimii ja ei huudeta/örvelletä/oksenneta. Ja sama koskee krapulaisia eli jos lapset on kotona niin baarista ei tulla kotiin siinä kunnossa että seuraavana päivänä ollaan tuhannen krapuloissa.

Ajokunnottomuus tule 0,5 promillen ylityksestä. Harvempi on siinä vaiheessa niin sekaisin, ettei tätä 'tarkkuutta vaativaa toimenpidettä' pysty hoitamaan kunnialla.
Sekaisin tai ei, pieni lapsi huomaa pienetkin muutokset vanhempien käytöksessä ja säikähtää sitä.Myös esim. kiipeilevän 1,5vuotiaan kanssa saa olla refleksit kunnossa ja ne kärsii heti jos tuo 0,5 ylittyy...
Tämän vuoksi mun mielestä lapsista vastaavan aikuisen ei saisi juoda kun sen yhden,mikäon raja auton rattiinkin.

• Tykkää
Reactions: Minna77
dah
Sekaisin tai ei, pieni lapsi huomaa pienetkin muutokset vanhempien käytöksessä ja säikähtää sitä.Myös esim. kiipeilevän 1,5vuotiaan kanssa saa olla refleksit kunnossa ja ne kärsii heti jos tuo 0,5 ylittyy...
Tämän vuoksi mun mielestä lapsista vastaavan aikuisen ei saisi juoda kun sen yhden,mikäon raja auton rattiinkin.
Yeah right. Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.

No, minä en aja vaikka olisin juonut vain yhden oluen koska minulle on opetettu, että jos juot niin et aja. Eli jos siis otan saunaolusen niin en sitten aja ennen seuraavaa päivää. Meillä ei siis tuo ajokunto mittaa sitä, että kuinka paljon saa ottaa. Mies saattaa sen 4-6 olutta ottaa ja minä 1-2, että herään yöllä varmasti, pirteänä lapsien takia jos niin on tarvis. Ajetaan sitten aamulla. En pidä tärkeänä olla yöllä ajokunnossa koska mitä sellaista sattuisi sitten niin aina on ambulanssivaihtoehto.

Mielestäni mies voisi vaikka sen 12 packinkin juoda jos tahtoisi, mutta ei halua. Otetaan sitten enemmän jos siltä tuntuu silloin kun lapset ovat poissa, kuten tänä viikonloppuna.

Muoks:
Sen vielä lisään, että meillä saa olla kyllä krapuloissaan myös lasten läsnäollessa (ei estä huolehtimistä) koska se on osa elämää eikä lapsi siitä kärsi. Järkevä alkoholin käyttö on mielestäni hyvä esimerkki lapselle ja varsinkin isommalle lapselle. Ylilyöntitilanteet puolestaan osoittavat sen, että missä menee metsään ja miksi se on inhottavaa. Eri asia on joka viikonloppu kännäävät idiootit.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
tosi harvoin tulee nykyään alkoa kätettyä, mutta itse olen juonut 2 annosta parin tunnin sisään, joskus 3 (3-4h aikana). Aikalailla siinä menee raja kun ton satsin jälkeen menis jo yli sen hiprakan. Lasten hereillä ollessa en juo yhtä enempää. Ajokunnossa en kortittomana ole edes vesiselvänä :p

• Tykkää
Reactions: Elomeena
Lapset on niin pieniä, ja esikoinen on todella vilkas taapero, että pitää olla lastenhoitokunnossa. Molemmat herää myös viimestään klo 6.30, olkoon arki tai pyhä.

Meillä ei tämä tosin ole ongelma, koska mä voin aivan hyvin olla juomatta mitään, olkoon kylässä, juhlissa tai arkena kotona. Eikä mieskään kotona kaksin ollessa juo enempää kuin 1-2 pulloa olutta tai 1-2 lasia viiniä, kylässäkin juo kohtuudella. Emme me enää nykyään missään kännijuhlia pidetä tai niissä käydä.

Viimeksi muokattu:
lucifer
[QUOTE="vieras";26292475]Siinä se kysymys tulikin.[/QUOTE]ihan niin paljon kun janottaa, ei kai vanhempien pidä olla janoissaan lasten nukkuessa? meillä ainakin ihan normaalisti tulee vettä hanasta, on mehua/maitoa kaapissa vaikka lapset nukkuvat.

Yhteistyössä