Ällövaroitus, aloitus patista !

• Viestiketjun aloittaja Villakoira
  • Ensimmäinen viesti
Villakoira
Onko kellään ollut pattia häpyhuulessa sisäpuolella ?
Tänään huomasin ison ja kipeän ihonvärisen patin, mitä se voisi olla?
Kokemuksia, mikä auttaisi ja millä voisi nopeuttaa parantumista.

normaalia
Se on semmonen karvatupentulehdus tms. Bepanthenillä voit hoitaa, voit yrittää sitä lämpöisellä vedellä hautoa ja puristaa mätää pois. Ittellään paranee, mut ei aina ja silloin tarvitsee terveydenhoitajajn veistä.

Ei ole
[QUOTE="mä";26288513]Visvasyylä :/[/QUOTE]

No ei todellakaan ole :D Visvasyylä ei ole iso ja harvemmin edes kipeä. Niitä löytyy sitten enemmän kun vain yksi ja ovat lähes aina ryppäinäkin.

"vieras"
Mulla on kans niitä joskus. Ihan semmosia finnin oloisia mölöjä. Ikävän tuntuisia, mutta itsestään paranevia. Joskus puristan mädän ulos, kun oikein jomottaa ja patti näyttää helpostipuhkeavalta.

Villakoira
[QUOTE="vieras";26288551]paikasta riippuen voi olla just talirauhasen tukkeuma/furunkkeli tai bartholin kysta.[/QUOTE]

Voiko tuollainen olla siis häpyhuulen sisäpuolella, lähellä klitorista ?

Villakoira
[QUOTE="vieras";26288568]Mulla on kans niitä joskus. Ihan semmosia finnin oloisia mölöjä. Ikävän tuntuisia, mutta itsestään paranevia. Joskus puristan mädän ulos, kun oikein jomottaa ja patti näyttää helpostipuhkeavalta.[/QUOTE]

Aika ikävältä tuo tuntuu, ei oikein kärsi puristaa, koskee sen verran paljon.

"..."
Jos on mahdollista että sulla on sukupuolitauti, niin kondyloomasta tuli mulle ainakin noita patteja alapäähän.. Niitä ei olis saanu puristaa, mutta välillä oli niin hankalissa kohdissa, hankasivat jne, että puristin niitä. Aika paljon verta tuli mukana, mutta katosivat sitten puristelun jälkeen.

Villakoira
[QUOTE="vieras";26288627]no käytä googlea, onko se siis pienten häpyhuulten sisäpuolella ,jolloin voi olla bartholin kysta, vai ulkopuolella, jolloin on varmaan jotain muuta.

oikeaastaan riippumatta siitä mikä se on, niin jos ei itsekseen rauhoitu niin hoitona on antibiootti tai paiseen avaus.[/QUOTE]

No käytin kyllä ensin googlea, kiitos vaan.
Jotain tietoja löysinkin, mutta kun haluan myös palstalaisten kokemuksia.
Suurten häpyhuulien sisäpuolella, lähellä klitorista, oikealla puolella.

Villakoira
[QUOTE="...";26288657]Jos on mahdollista että sulla on sukupuolitauti, niin kondyloomasta tuli mulle ainakin noita patteja alapäähän.. Niitä ei olis saanu puristaa, mutta välillä oli niin hankalissa kohdissa, hankasivat jne, että puristin niitä. Aika paljon verta tuli mukana, mutta katosivat sitten puristelun jälkeen.[/QUOTE]

En usko että sukupuolitautia voisi olla.
Jokin muu patti tuntuu enemmän todennäköiseltä.

"XXX"
[QUOTE="...";26288657]Jos on mahdollista että sulla on sukupuolitauti, niin kondyloomasta tuli mulle ainakin noita patteja alapäähän.. Niitä ei olis saanu puristaa, mutta välillä oli niin hankalissa kohdissa, hankasivat jne, että puristin niitä. Aika paljon verta tuli mukana, mutta katosivat sitten puristelun jälkeen.[/QUOTE]

Visvasyylät ei ole isoja ja kipeitä.

"..."
[QUOTE="XXX";26288691]Visvasyylät ei ole isoja ja kipeitä.[/QUOTE]

No kyllä osa niistä mun oli, osa oli taas ihan pienen pieniä. Ja asian on todennut myös gynekologini, eli eiköhän ne niitä ollut ;)

törkymöykky
No mulla on joskus noita, ovat aina menneet itellään ohi muutaman päivän tuskailun jälkeen. Semmoinen sormenpäänkokoinen siitä saattaa tulla ja johan se vähän saattaa haitata elämää.

Mulle ilmestyi kaksi tuollaista, molemmin puolin, ihan samoille kohdille. Kipeetä teki mutta puristin tyhjäksi. Ihan kuin finni. Paranivat ihan parissa päivässä puristamisen jälkeen. Ja mulla ei ole sukupuolitaudin mahdollisuuttakaan.

Yhteistyössä