Tulipa paha mieli, kun erehdyin lukemaan ninaTT:n blogia :(

• Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
gfdgdf
Toi oli paras toi omahyvänen "mun ei tarvi siis lasta laittaa nukkuu ku se ite nukuttaa ittesä, eikä karju joka ilta" :D
No me laitetaanki joka ilta samaan aikaan eikä muuten karju vaan menee kiltisti nukkumaan, mitäs tähän sanois ninaTT. ;) Menee oikein pinnikseen ja nyökkää kun kysyn haluaako omaan sänkyyn, pudistelee päätään jos kysyn haluaako äidin viereen.

Mutta tämähän on siis ehdottomasti väärin.
Ja ajatella, mun lapsella on ollut pari pientä uhmakauttakin, miten kummallista. :D
Eläimilläkin on uhmakautensa pentuna, se on aivan luonnollista. No onneksi tosiaan saa itse valita oman tiensä kasvatuksessa ja olen selvästi onnistunutkin erittäin hyvin, sen näkee lapsestani. :)

fgffgf
Olihan siellä asiaakin, mutta kyllähän kirjoittaja on aika mustavalkoinen kaikkinensa. Ihan samalla tavalla voisi kirjoitella YDINPERHEEN tärkeydestä ja siitä kuinka isän läsnäolo päivittäisessä arjessa on lapselle eriarvoisen tärkeää. Mutta siitä ninalla on varmasti erilainen näkemys.

"vieras"
[QUOTE="Silja";26281873]Kai mun lapset on sitten pilalla, kun ei ole ollut vessahätäviestintää, taaperoimetystä ja isäkin on osallistunut hoitamiseen. Uhmaavatkin ja kiukuttelevat joka päivä.[/QUOTE]
Miten niin pilalla? Mun lapsilla ei ole ollut vessahätäviestintää, ei taaperoimetystä ja isä on osallistunut hoitamiseen. Ovat kiukutelleet ja uhmailleet. Nyt on kaksi ihanaa koululaista, joista tykkäävät kaikki, opettajat ja muut oppilaat. Ovat hyviä koulussa ja onnellisia ja tasapainoisia lapsia.

Mä en ole lukenut kenenkään blogeja tai miettinyt, mitä muut ajattelevat meidän tavastamme toimia lasten kanssa. Me ollaan tehty asiat niin, kuin ne parhaalta on tuntuneet meidän perheelle. Suosittelen. Ei ole yhtä oikeaa tapaa. Pääasia on mun mielestäni, että lapsista näkee, että kaikki on hyvin ja lapset ovat onnellisia, hyvinhoidettuja ja kasvatettuja :)

Ei helvetti te ootte huvittavia, kannattaisko opetella luottamaan itseensä ja opetella jättämään itselleen epämiellyttävät asiat omaan arvoonsa? :D
Vai miksi te tuntemattoman ihmisen blogikirjoituksista syyllistytte? Omatunto sittenkin kolkuttelee vai? :D

hdfhth
En nyt sano ketään naristiksi, mutta tuon tytön kirjoituksissa on selvästi narsistisia PIIRTEITÄ. Jos hänellä ei johonkin löydy mitään vastausta, hän kiertää sen kysymyksen jotta ei vaan näyttäisi heikkouttaan jutuissaan. Häneltä mm eilen kysyttiin häiriintyykö lapsi pinnasängystä ja vastasi näsäviisaasti, että ei häiriinny pelkästään pinnasänkyjen olemassaolosta. Huoh. Tässä näkee mm lapsellisuuden.
Ikä ei tätä selitä, olen itsekin hänen ikäisensä ja huomattavasti älykkäämpi.

Tietynlainen tyhmyyshän tässä on kyseessä ja mistäs tietää onko jotain narsismia takana. Vaikea nettikirjoittelun perusteella pelkästään sanoa, mutta harvoin ihminen pystyy netissä olemaan ns joku toinen, kyllä se heijastelee sitä minuuttaan mitä kirjoittaa.

"kkkk"
On muuten jännä ettei hän ole koskaan pystynyt myöntämään, että olisi muitakin hyviä kasvatustapoja kuin omansa. :D
Samapa tuo tosiaan, mutta huvittavaa.
Kasvatan omat lapseni parhaaksi näkemälläni tavalla johon ei kuulu mitään vessahätäviestintää tai muuta minun mielestä höpönlöpöä ja turhaa. Rakkaudella ja äidinvaistoilla. :)
Sama se mitä joku yhden lapsen ehdoton äiti on mieltä.

ryhrh
Jos jonkun blogista provosoituu ihan suremiseen asti, niin suosittelisin pian hankkimaan sisältöä omaan elämäänsä. Kummasti piristää, kun saa vähän laajempaa perspektiiviä asioihin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Minä tykkään NinaTT:stä :D En osaa ottaa hänen juttujaan siltä kannalta että provoisoituisin ja loukkaantuisin niistä.
Onnittelut. Olet kylmähermoinen. Kunpa minäkin osaisin ottaa noin. Taidat kuulua vähemmistöön.

Sinänsä ihan sama, millaisia mielipiteitä hänellä on. Mua ärsyttää tuo ehdoton varmuus omasta oikeassaolosta. Tosin liittyy varmasti osittain myös ikään. Toivottavasti ei käänny häntä vastaan tulevaisuudessa, että on julkisesti noin toiminut (esimerkiksi työpaikkaa hakiessaan).

[QUOTE="vieras";26282160]Onnittelut. Olet kylmähermoinen. Kunpa minäkin osaisin ottaa noin. Taidat kuulua vähemmistöön.

Sinänsä ihan sama, millaisia mielipiteitä hänellä on. Mua ärsyttää tuo ehdoton varmuus omasta oikeassaolosta. Tosin liittyy varmasti osittain myös ikään. Toivottavasti ei käänny häntä vastaan tulevaisuudessa, että on julkisesti noin toiminut (esimerkiksi työpaikkaa hakiessaan).[/QUOTE]

Ei sen pitäisi vaatia mitään kylmähermoisuutta että osaa antaa toisten mielipiteiden olla toisten mielipiteitä.

Mielensäpahoittajat ry...

Oma tapa paras tapa omalle itselle ja omalle lapselle, tottakai. Ja oma blogi = omat mielipiteet, kertomuksia omasta elämästä.

Ken sitä ei kestä, niin itkeköön sitten ihan itsekseen vaan "huonoa äitiyttään" ja mitä milloinkin keksiikään parkua.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
"Silja"
Olen toiminut ja toimin edelleenkin omalla tavallani. Mutta onko "oma tapani" myös lasteni paras? Entä jos he olisivatkin halunneet vessahätäviestintää muovikuoreen pissaamisen sijaan? Entä jos noi päivittäiset kiukuttelut johtuukin siitä, että en osaa tulkita lastani oikein? Mm. näitä aloin miettimään, kun olin lukenut noita kirjoituksia. Mutta nyt kun olen lukenut näitä vastauksia aloitukseeni, sain myös toisen perspektiivin, kiitos. Aloin itsekkin miettiä, miten ninaTT olisi toiminut, jos hän ei olisi esim. voinut imettää lastaan syystä tai toisesta. Hänellä kun tuo imetys taitaa olla tosi tärkeää.

[QUOTE="vieras";26282222]Aivan kuten sanoin, mielipiteet ei minuakaan ärsytä, mutta ärsyynnyn siitä, että joku kuvittelee olevansa aina ja ehdottomasti oikeassa ja muiden yläpuolella.[/QUOTE]

Minusta NinaTT ei kuvittele olevansa sen yläpuolella muita kuin me muutkaan. Hän on ehdoton asiassaan kyllä, mutta niin on moni muukin.

kaikilla omat ajatuksensa...
Pikkasen oudolta vaikuttaa. Mua lähinnä häiritsee kun ottaa LAPSEN hienon (?) käytösen omaksi edukseen. Siis lapsi ei voi itse olla luonteeltaan kiltti ja kuuliainen vaan kaikki on hänen erinomaisuutensa ansiota. Ok, en lukenut kuin muutaman postauksen, mutta kommenteista jäi vähän epämiellyttävä maku. Postauksesta jäi myös vähän sellainen kuva, että lapsi on hyvin miellyttämistahtoinen... No, kuitenkin pelkään pahoin, että tulossa on voimakas viimeistään murkkuiässä...

Pikkasen oudolta vaikuttaa. Mua lähinnä häiritsee kun ottaa LAPSEN hienon (?) käytösen omaksi edukseen. Siis lapsi ei voi itse olla luonteeltaan kiltti ja kuuliainen vaan kaikki on hänen erinomaisuutensa ansiota. Ok, en lukenut kuin muutaman postauksen, mutta kommenteista jäi vähän epämiellyttävä maku. Postauksesta jäi myös vähän sellainen kuva, että lapsi on hyvin miellyttämistahtoinen... No, kuitenkin pelkään pahoin, että tulossa on voimakas viimeistään murkkuiässä...
Tai sitten ei silloinkaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä