miten ihmeessä jotkut naiset voi käyttää hametta ympäri vuoden?

• Viestiketjun aloittaja "lumiakka"
  • Ensimmäinen viesti
Mep
Tuskin sitä ulkoillessa käytetään? Jos siis ajaa autolla työpaikalle ja takaisin, eipä siinä hameessa palele sen enempää (paksuilla sukkiksilla + saapikkailla) kun ohuissa housuissakaan.

Mistäs tommonen keskustelunaihe näin keväällä? ;-)

"lumiakka"
Tuskin sitä ulkoillessa käytetään? Jos siis ajaa autolla työpaikalle ja takaisin, eipä siinä hameessa palele sen enempää (paksuilla sukkiksilla + saapikkailla) kun ohuissa housuissakaan.

mistä noita paksuja sukkiksia voi ostaa? tuli mieleen kun palelee nytkin tällä hetkellä.. talvella ei onnistunut.

Cindy koivukylästä
Samaa ihmettelen minäkin. Meillä täälläpäin on ainakin kaksi naista jotka pitävät hametta/mekkoa satoi tai paistoi. Tai no, sateella vielä ymmärtäisin mutta eikö -20asteen pakkanen vois mitenkään muuttaa mieltään?
Mikähän housuissa on kun niitä ei pidä? Toinen on aika lihava mutta hyvin eleganttinen kuitenkin ja toinen lyhyempi mutta todella hoika

"kahvi"
no ei kai kukaan ilman sukkahousuja/legginssejä hametta pidä kovalla pakkasella. ihan yhtä lämpimät tai jopa lämpimämmät paksut sukkahousut on kuin esim. farkut. ja niitä sukkahousuja voi pukea vaikka kahdet päällekkäin.

Mep
[QUOTE="lumiakka";26265179]mistä noita paksuja sukkiksia voi ostaa? tuli mieleen kun palelee nytkin tällä hetkellä.. talvella ei onnistunut.[/QUOTE]

Ihan isoissa marketeissa löytyy eri denierivahvuuksilla. Eipä ole näin kevät-kaudella tullut tutkittua valikoimaa, mutta syksyisin jo joka paikasta löytyy.

Paksut sukkikset+hame+saapaat = LÄMPÖISEMPI, kuin farkut.
Mä en edes omista farkkuja ja en ole ostanut urheilu/ulkoiluhousuja lukuunottamatta housuja vuosiin. Mä kyllä tarkenen ohuemmillakin sukkahousuilla..

Nykyisin tykkään käyttää paljon hameita, mutta en mäkään niitä talvipakkasilla pidä, varsinkin, jos joutuu ulkoilemaan yhtään pidempään. Mutta paksu hame ja sen alle alushame, niin lyhyen matkaa tarkenee hyvinkin, vaikka olisi paljon pakkasta. Ja saappaat jalkaan :)

Lisäys, ja toki ne sukkikset! :D

Kyllä mä ainakin tarkenen hameessa ympäri vuoden. :) En ymmärrä, miksi hameessa tulisi todennäköisemmin kylmä kuin housuissa. :confused: Sukkahousut+saappaat+hame on käytössä, mieluummin pukeudun niin kuin housuihin talvella. Tietysti hameetkin on yleensä talvella paksumpia kuin kesällä.

"lumiakka"
Kyllä mä ainakin tarkenen hameessa ympäri vuoden. :) En ymmärrä, miksi hameessa tulisi todennäköisemmin kylmä kuin housuissa. :confused: Sukkahousut+saappaat+hame on käytössä, mieluummin pukeudun niin kuin housuihin talvella. Tietysti hameetkin on yleensä talvella paksumpia kuin kesällä.
kiertääkö sulla hyvin veri jaloissa? talvella kokeilin hametta (paksumpaa) ja sukkiksia mutta oli niin kylmä. hyrr..

sglgk
No jos on hameen kanssa vaikkapa kahdet sukkikset päällekkäin ja toiset niistä on paksummat niin se on ihan yhtä lämmin kuin housut joiden alla sukkikset, legginsit tms. En käsitä miten hame on muka kylmä vaihtoehto. Tietysti sitten jos sinne alle ei talvipakkasilla laita mitään 8)

Kuten moni muukin, niin minäkin käytin talvella lämpöisiä sukkiksia ja saapikkaita. Tai lämpimät sukkikset, säärystimet ja nilkkurit. Eikä ollut kylmä. Kylmempi olisi ollut ohuissa sukkahousuissa ja farkuissa.

"minni"
Ihan hyvin! Mulla ainakin on useampia villasukkiksia. Sellaisia kun laittaa kahdet päällekäin, niin ihan taatusti on lämpimämpi kuin farkuissa. Jos on kylmempi kuin -15 astetta, täytyy olla ulkona ja haluan kuitenkin olla hameessa niin laitan joko toppikset hameen päälle tai paksut villasäärystimet (polven yli) ja villahousut (lyhyet tai pitkät, ohuemmat tai paksut, ihan sään mukaan) hameen alle. Ja huopikkaat jalkaan. Johan tarkenee. :D

"minni"
Niin ja niitä villasukkiksia oon ostanut ihan prismasta, sokokselta, lindexiltä, hm:ltä, haloselta, millon mistäkin. Villahousuja saa esim. sokokselta, stockalta tai retkivaateliikkeistä.

Täällä kans yksi, joka käyttää vain hameita tai mekkoja. Alle alushame tai -mekko, paksut sukkikset ja pitkät saappaat eikä ole yhtään sen kylmempi kuin vaikka farkuilla. Sukkiksiakin voi laittaa päällekkäin. Kunnon pakkasille villasukkikset esim. bambuvuorella ja ei tule varmasti kylmä.

Olen tainnut käyttää housuja (paitsi kotioloissa) viimeksi vuosi sitten.

"hame"

Minä kyllä käytän ulkoillessanikin. Toki en ulkoile tuntikaupalla, koska olen inhonnut talvea, märkää ja kylmyyttä lapsesta saakka. Nyt aikuisena nautin siitä, että minun ei ole pakko ulkoilla kylmällä.

Mielestäni hame ja pitkä, lämmin takki lämmittävät enemmän kuin farkut tai muut vartalonmyötäiset housut. Käytän paksuja sukkahousuja ja pitkävartisia saappaita, joiden sisällä minulla on lämpöpohjalliset (tai mikä niiden nimi nyt onkaan: villaa ja suojattu pohja).

hametyttö
Itse käytän hameita ympäri vuoden ja jos on pitkä hame niin kyllä sinne alle saa enemmän lämmintä vaatetta kun esim. farkkujen alle. Paksut sukkahousut, polvipituiset villasukat ja sitten villahousut kovemmilla pakkasilla, tai sukkahousut ja pitkät kalsarit. Ulkoiillessa jalkaan toppahousut. Mä en varmaan enää osais farkkujen alle tunkee mitään sukkahousuja tai kalsareita.

wattinen
Kyllä pidän talvellakin mieluummin villakangashametta kuin housuja. Esim. farkkujen alle en tunge paksuja sukkahousuja, tulee ahdas olo. Hameen kanssa voi laittaa monet sukkahousut, leggingsit tms. päällekkäin ilman sitä ahdasta oloa. Fleecesukkahousut olen todennut lämpimäksi vaihtoehdoksi. Ja niiden päälle laitan joskus paksut ylipolvarit. Talvet olleet nykyvuosina enimmäkseen sen verran leutoja, että olen pärjännyt reisipituisen hameen kanssa yksillä lämpimillä sukkahousuilla, ilman paksuja kerroksia.

Hametyttö
Minä ainakin käytän ympärivuoden hameita. Talvella pidän usein useampaa pitkää hametta päällekkäin ja päälimmäiseksi villakangas hame. Hameen alle yli polven villasukat tai sukkahousut.

Yhteistyössä