Oltiinko me nyt tosi itsekkäitä?!

Ei menty tänään käymään lasten mummolassa, vaikka oli äitienpäivä. Koska miehen veli, avovaimo ja heidän poikansa räkätautineen olivat aamusta iltaan asti siellä.
Mies kävi pikaisesti siellä yksin toivottamassa hyvät äitienpäivät, tietenkin siellä taivasteltiin "miten te ette nyt koko porukalla tullut käymään?? Eikö nyt äitienpäivänä pitäisi mummulassa tulla koko porukka käymään??" Mies oli sanonut, että ei raahata lapsia paikkaan joka on täynnä räkätautia potevia, ei haluta tartuttaa lapsiin tautia. Niin tuota ei sitten ymmärretykään, kaikista suurin ihmettelijä oli tuo veljen avovaimo joka muutenkin aina hakemalla hakee meidän elämästä vikoja... Oli tuohon miehenkin vastaukseen sitten tokassut "olisitte tekin nyt joutaneet tämän taudin sairastamaan, hehheh". Sillä uhalla olisi siis pitänyt mennä kylään, että oltaisiin saatu sitten ainakin yli viikko potea jotain kuumeräkätautia sisällä lasten kanssa :O

Mulla alkaa hieman kypsyttämään muutenkin tuo miehen veljen perheen touhu, käyvät melkein päivittäin tuolla mummulassa! Ja monen monta kertaa meidän reissu sinne on jäänyt tekemättä niiden takia. ovat joko jossain taudissa ja niiden poika on niin villi, tottelematon jne, että meininki tämän pojan ja meidän melkein samanikäsen lapsen kanssa menee ihan mahdottomaksi, ettei sitä jaksa katsoa erkkikään kun minnekään ei saisi koskea ja missään huoneessa eivät saisi päineen olla.

Minä en ylipäätään ymmärrä sitä, miksi pitää sairaana lähteä kylään?! Ajattelin nyt tämän päivän olevan vähän kuin opetus ehkä anopillekin, että menettää kohta "meidät" niiden toisten takia... Anoppikin tuntuu olevan ihan rättiväsynyt siihen kun 3,5vuotias poika pomppii niillä päivästä toiseen eikä tottele mitään...

Kyllä ärsyttää, lapset jää ihan alakynteen tuon villiviikarin takia, vaikka mummo haluaisi meidänkin lasten kanssa edes joskus olla...

No ette olleet itsekkäitä. En lähtis minäkään hakemalla hakemaan jotain räkätautia. Joo joo tiedetään, se voi tarttua vaikka siitä kauppakärrystäkin. Mutta pakkoko sitä on hakemalla hakea.

Harmi, että teillä on muutenkin tuollainen tilanne :( Eikö mummo sano mitään?

No ette olleet itsekkäitä. En lähtis minäkään hakemalla hakemaan jotain räkätautia. Joo joo tiedetään, se voi tarttua vaikka siitä kauppakärrystäkin. Mutta pakkoko sitä on hakemalla hakea.

Harmi, että teillä on muutenkin tuollainen tilanne :( Eikö mummo sano mitään?
Mummo sanoo, mutta ei tunnu kuuntelevan tuo veli tai "vaimokaan". Ja mummokin vähän sellainen, että jos mainitsee asiasta, niin antaa vähän kuin samantien asiassa periksi... Ettei sitä vastaan sanomista ainakaan nuo ihmiset ota tosissaan.
Meillä on vuoden ikänen taapero, joka olisi tuolla kylässä nuollut ja pureskellut joka paikkaa, eikä tuo 3vuotiaskaan kauhean tarkka ole siitä hygieniasta vielä... Niin aika huonolla mahdollisuudella oltais vältetty tuo tauti...

"vieras"
Ihan ymmärrettävää minusta ettette menneet.

Ot, mutta miksi käytät veljen vaimosta nimitystä "avovaimo"? Puhutko kaikista ihmisistä aina noin tarkalla siviilisäädyllä?

"viima"
ei mekään käyty. matkaa 50km suuntaansa joten ois menny lähes koko päivä tuohon. onhan tää munkin päivä joten mielestäni saan tehdä mitä haluun. anoppi kuitenkin jo viettänyt yli 40äitienpäivää. mulle vasta toinen. nähdään hänta viikoittain.

"kolmen äiti"
Ette ole itsekkäitä, typerää sanoa että toisetkin voisivat sairastaa. Mutta mummon rättiväsymys on kyllä myös ihan omaa syytä. Hän voisi myös ilmoittaa, ettei halua sairaita kylään, ja antaa niille terveille mahdollisuuden tulla käymään ja lapselle antaa mahdollisuuden olla isovanhempansa kanssa.

Villikon äiti
Riippuu räkätaudista. Kunnolla kipeä, niin ette olleet, jos vaan vähän nenä valuu niin aika pienestä pelästytte. Voihan se olla allergiaakin nyt kun nokka vuotaa norona.

Muuten toi touhu kuulostaa kyllä oudolta. Ette voi käydä isovanhempien luona koska sielä voi olla joku toinenkin? Sun pitää pitää omat lapsesi kurissa, siitä on ihan turha vierittää syitä muitten villien mukuloitten kontolle. Ja sanon tämän juuri sellaisen herkästi mukaan vedettävissä olevan pojan äitinä. Ihan varmasti toi riehuu jos joku alkaa siihen suuntaan vetää homma. ;) Jäähylle pääsee oltiin sitten kotona, mummilassa tai vaikka metsäretkellä. Ennen menoa kerrataan säännöt, kerrataan miten toimitaan ja ennenkaikkea miten EI toimita. Vai onko tässä nyt kyse siitä että ne on miehen vanhemmat joiden luo pitäisi mennä....?

itsekästä
No olette siis minun mielestäni ! Meille paras tekosyy olla ottamatta vastaan vieraita tai mennä johonkin on joko oma räkä/oksutauti, tai että jollain on se. Joo aivastin tänään, sori ei voida tulla.

Oli tuo räkätauti ollut ihan kunnon tauti... Monen monta kertaa lapset saaneet niinkin taudin, kun nämä ihmiset eivät ole kertoneet että ovat kipeänä siellä! Sitten jonkun ajan päästä aletaan kertomaan, että "meissä nyt on ollut tämä angiina pari päivää"... Että kiva homma!

Ja ei sitä jaksa mennä aina sinne, kun siellä on AINA tämä poika joka vie mummonsa huomion. Ikinä ei meidän lapset saa täyttä huomiota, kun tuo poika on niin holhottava tapaus. Sylkee päälle, käy läpsimässä/lyömässä meidän vanhempaa lasta, vie kaikki lelut käsistä, vahtaa meidän lapsien vieressä mitä leluja ottavat ja inkuttaa "minun lelu minun lelu", jos ei saa sitä lelua itselleen niin menee rääkymään mummonsa tai papan luokse, tuolla pojalla palaa silmät päässä kokoajan että mitäköhän pahuutta seuraavaksi keksis, saattaa käydä myös aikuisia läpsimässä ja lyömässä, arvaamaton tapaus. Ei vaan enää yksinkertasesti jakseta sitä sirkusta katsoa, kun siellä ei voi "rauhassa" käydä.

En mä tiedä mitä muutakaan nimitystä käyttäisin tuolle naiselle? siksi sanon avovaimoksi...

niinninnn
ei susta nyt varsinaisesti hehku mitään halua mennäkään anoppilaan, eikä siinä mitään, ei ole pakko mennä. Mutta jos siis oikeasti halua on käydä, niin ei 50km matkaan nyt koko päivää mene, ei sitten millään!

fhhaq
no kyllä mä ymmärrän sun fiilikset... ja en itsekkään ehdoin tahdoin halua tavata ketään sairastavaa sakkia... meillä lapset sairastaa muutenkin ihan riittävästi. kamala tunnustaa mutta meillä myös lähisukulaisia joita olis ihan kiva tavata jos ei niiden poika olis mukana... Se on just tuollanen arvaamaton tapaus eli läpsii aikuisiakin iloisesti ohikävellessään, päättää huvikseen vaan istahtaa meidän 1 vuotiaan pään päälle...jne eli täysin vahdittava tapaus ettei tee koko ajan ilkeyksiä ja kiusaa toisille. Sitten saa kuunnella sitä kun vanhempansa menettää hermot jatkuvasti sen käytökseen ja meidän lapset silmät pyöreenä kattoo sitä tappelua.. ei kiva...

"viima"
ei susta nyt varsinaisesti hehku mitään halua mennäkään anoppilaan, eikä siinä mitään, ei ole pakko mennä. Mutta jos siis oikeasti halua on käydä, niin ei 50km matkaan nyt koko päivää mene, ei sitten millään!
no toisaalta menee. jos lähdetään kun lapsi menee päikkäreille klo 12. sit ajetaan 45min. ihmetellään ja pyöritään jossain jotta lapsi saa nukuttua kunnon päikkärit eli kello on kaks. siel mummulas istutaan 2-3tuntia ajetaan kotiin ja toivotaan ettei toinen herää. kello on kuus ku ollaan kotona, sit ruuan laittoa leikkiä, iltatoimet ja lapsi menee nukkuun kahdeksalta.

eli mieluummin vietän päivän kotona tehden puutarhatöitä ja nauttien ulkoilusta ja perheestäni ilman stressiä ja hössötystä. kuitenkin siel oltiin just perjantaina ja mennään taas keskiviikkona. eli kyl tää päivä on mun päivä.

no kyllä mä ymmärrän sun fiilikset... ja en itsekkään ehdoin tahdoin halua tavata ketään sairastavaa sakkia... meillä lapset sairastaa muutenkin ihan riittävästi. kamala tunnustaa mutta meillä myös lähisukulaisia joita olis ihan kiva tavata jos ei niiden poika olis mukana... Se on just tuollanen arvaamaton tapaus eli läpsii aikuisiakin iloisesti ohikävellessään, päättää huvikseen vaan istahtaa meidän 1 vuotiaan pään päälle...jne eli täysin vahdittava tapaus ettei tee koko ajan ilkeyksiä ja kiusaa toisille. Sitten saa kuunnella sitä kun vanhempansa menettää hermot jatkuvasti sen käytökseen ja meidän lapset silmät pyöreenä kattoo sitä tappelua.. ei kiva...
jep, se on just tuota! Eikä siinä voi yhtään puhua rauhassa aikuistenkaan ihmisten kanssa, kun se kyläreissu on yhtä sähellystä. Mä niin toivon että päästäisiin muuttamaan täältä pois kauaksi, saisivat sitten rauhassa asua sen villiviikarinsa kanssa mummolassa...

ymmärrän
En ymmärrä miten jotkut kehtaavat kuvitella, että he ovat ilo muille aina ja kaikkialla. siis just tää veljen perhe. Luulisi että normaali perhe ymmärtää joskus antaa vuoron muillekin.

onhan se kiva joskus nähdä veljenkin perhettä varamasti mutta ei se ole kiva isovanhemmilla käydä jos ei ksokaan saa käydä vain oman perheen kesken. Ja ei ne sukulaisetkaan haittaisi, jos osaisivat käyttäytyä ja kakaroilla olisi kuri. Juuri siinä suhteessa kuri, että osaa antaa toisillekin tilaa ja mahdollisuuden puhua ja olla keskipisteenä vuorollaan. Eli turpa rullalla ja säheltämättä yhtään mitään.

"vieras"
No näitä anoppeja tuntuu muillakin riittävän.
Pientähän tää mun ongelma on mut ottaa aivoon silti.
Anoppi ilmoittanut että kun lapsilla nyt omat perheet ei tarvitse äitienpäivänä tulla kahville,mutta silti narisee asiasta+lapsen valitsema kortti ei ollut tarpeekis hyvä koska oli ostettu.Juu toiveena oli itse tehty kortti, mutta mä oikeesti unohdin koko äitienpäivän kunnes torstaina muistin asian.
Ei vaan pysty kaikkia miellyttämään,ja teidän tapauksessa mäkin olisin jättänyt käymättä,ihan järjetöntä varta vasten hankkia räkätautia.

rietas
Sen ymmärrän, ettei haluta sairaiden joukkoon lähteä tartuntaa saamaan.

Sen sijaan en jättäisi käymättä kylässä sen takia, että jonkun kyläilijän lapsi on villimpää sorttia. Sellaisiin villiviikareihin kun joutuu joka tapauksessa jossain aina törmäämään: päivähoidossa, koulussa, leikkipuistossa...

"vieras"
Ymmärrän sua täysin.
Itseäni korpee tällä hetkellä erään sukulaisen touhu, ei voinut mainita etukäteen että lapsensa kamalassa räkätaudissa ja oltiin samassa paikassa kylässä. Tuloksena se että omani on sairastaneet jo reilu 2 viikkoa ja tälle päivälle vasta saatiin aika lääkäriin.

Ihan ymmärrettävää ettei halua mennä tautia hakemaan, en pidä itsekkäänä.

Itse voisin jopa olla itsekäs ja haluta viettää sen äitienpäivän mukavasti oman perheen kesken sen sijaan että raahautuisin anoppilaan jossa oma lapsi saisi toimia serkun nyrkkeilysäkkinä eikä aikuistenkaan seura houkuttele...

"vieras"
Ette olleet. Voisko se mummo tulla teille kylään, niin ei tarttis aina sietää pinna kireellä toisten mukuloita.
Sairauden välttely ei ole itsekästä mutta muu teksti kyllä kuulosti todella lapselliselta. Sen verran kitkerältä, ettei ihmekään, ettei anoppi kauhesti pelkää tätä miniää menettävänsä... Mistä aloittaja tietää, mitä anoppi haluaa?

Yhteistyössä