Oltiinko me nyt tosi itsekkäitä?!

foodia
[QUOTE="vieras";26261064]Sairauden välttely ei ole itsekästä mutta muu teksti kyllä kuulosti todella lapselliselta. Sen verran kitkerältä, ettei ihmekään, ettei anoppi kauhesti pelkää tätä miniää menettävänsä... Mistä aloittaja tietää, mitä anoppi haluaa?[/QUOTE]

Empä usko, että mummo haluais menettää ketään. Siksi ei varmasti kovemmin sanokkaan. Itse olen lähes samanlaisessa tilanteessa :( Jos kyläily reissuista ei tule, kun pahaa mieltä niin ei niitä pidemmän päälle halua enää tehdä.

hhfg
Komentakaa sitä mukulaa! Kai se sentään vieraampia ihmisiä uskoo, vai onko hänellä joku diagnoosi?

Kyllä minä ainakin komennan veljeni lapsia jos meno alkaa mennä sietämättömäksi.

annabellux
"Minä en ylipäätään ymmärrä sitä, miksi pitää sairaana lähteä kylään?!"

- En minäkään! Minusta terveillä lapsilla on "etuajo-oikeus" kyläilyasioissa. Kun mun appiukko täytti vuosia ja miehen siskon lapset olivat sairaina, oli selvää, että kälyn lapset jäävät kotiin ja terveet lähtevät kylään. Olen itsekin saanut joskus tuosta kritiikkiä, kun haluan suojella lapsiani räkätaudeilta enkä toivo kylään räkäisiä lapsia tai päinvastoin. Mutta kolmen lapsen vauvaperheessä, jossa yksi on vielä infektioastmainen, on muutakin tekemistä kuin pyyhkiä räkää ja kuunnella yöt haukkuvaa yskää.

"mä"
No komentakka sitä viikaria .
Mä olen tehnyt serkkuni ADHD Duracel-pojalle selväksi äitini kodissa miten siellä käyttäydytään.
Kyläilivät äitini luona usein ja äitini valitti että kaikki paikat menee rikki, vanhemmat eivät komenna ja hän ei saa poikaa kuriin.
Mentiin sitten kerran kylailemään samaan aikaan ja sain kyllä serkkuni ja hänen miehensä vihat päälleni kun pistin pojan ojennukseen. Sanoin myös heille että jos ette saa poikaa kuriin niin tänne ette tule paikkoja rikkomaan. Nyt kun poika edes näkee mut niin käytös muuttuu :) serkkuni onkin ehdotellut että jos he kävis vierailemaan meillä useammin . He eivät saa lastaan kuriin ja eivät jaksa joten vierailevat paljon näin mä sen näen.

"vieras"
ihmettelen kyllä näiden aikuisten ihmisten kasvatusta (jos se nyt siitä on kiinni), viedään lapsia sairaina kylään eikä komenneta kakaroita jos meno äityy liian villiksi. Meillä ainakin on itsestäänselvää että sairaina jätetään kyläilyt väliin ja toisten muksuja on lupa komentaa, sen verran väleissä kuitenkin ollaan. Ehkäpä tässä piileekin se asian ydin, välit aikuisten kesken ei kenties olekaan niin kunnossa että tällaisista asioista saadaan pienoinen maailmansota aikaan... tämänkin alkuperäisen kirjoittajan tekstistä on tosiaankin rivien välistä luettavissa että kyllä siellä joku muu nyt oikeasti hiertää.

justiisa
Ehkä aloittajan teksti kuulostaa lapselliselta ja kitkerältä.
Mutta totta on että ne lapset ja lapsenlapset ovat läheisiä joita näkee enemmän. Ja jos ei ikinä ole mahdollisuutta omien lasten olla isovanhemmilla ilman serkkuja ja tulee tunne, että isovanhemmat eivät tätä edes toivo eikä asia ole heille tärkeä,niin kyllähän se syö sitä suhdetta aivan helvetisti.

justiisa
Meillä on just tollanen anoppi.
Ei kuulemma sano lapsenlapsilleen ei.
Tarkoittaa meidän kohdalla sitä, että jos isovanhemmat sanovat tulevansa, niin koskaan ei tiedä montako henkeä tulee. Jos lapsemme odottavat isovanhempien kyläilyä, niin saattaa olla niin että isovanhemmat eivät huomaa lapsiamme, koska vahtivat ja viihdyttävät lastemme serkkuja meillä. Jotka asuvat lähellä isovanempia ja näkevät näitä paljon. Me toimimme sitten ruokkijoina ja muonittajina näille serkuille ja isovanhemmat vielä vahtivat että serkut saavat kaiken täyden palvelun.

Sama asia kun menemme sinne, niin siellä on jo serkut. Tai pölähtävät paikalle.

Kun kauemmin tätä touhua sietänyt, niin olen alkanut ehdottaa että mennäänpäs sinne serkuille (passattavaksi kaikki, kuten meille pölähdetään). No arvatkaa anopin ilme??? Aivankauhistunut ilme. Ei kai hänen tytär jaksa, se lepäilee kun on tullut juuri lomalta.

AAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGH

Miniä, se on vaan orja joka jaksaa mitä vaan.
ei olla hirveästi väleissä.

"vieras"
Meillä oli vielä muutama vuosi sama tilanne ja sitten meidän poika joka on astmaatikko sairastui rajuun keuhkokuumeseen jonka jälkeen sukulaisetkin ymmärsivät etteivät ehdoin tahdoin tuo niitä flunssaisia meille. Toki ne voi saada muualtakin mutta miksi tahallansa tuoda kipeitä lapsia.

[QUOTE="vieras";26261632]sen räkätaudin nyt voi saada kaupastakin ym joten en ymmärrä..[/QUOTE]

Mielummin mä sen taudin lapsille otan sieltä kaupasta kun jonkun itsekeskeisten minäminä- vanhempien elämän valolta, vaan sen takia kun eivät tajua/jaksa hoitaa sitä kipeää lastansa kotona.

"mhm"
[QUOTE="vieras";26261632]sen räkätaudin nyt voi saada kaupastakin ym joten en ymmärrä..[/QUOTE]

Onko vähän eri asia?

Mummola: Ollaan samassa tilassa, leikitään yhdessä, räkä vaihtaa omistajaa käsien kautta, tauti taattu.

Vs

Kauppa: Ei olla läheisessä kontaktissa sairastaviin ihmisiin, kauppakäynnin jälkeen pestään hyvin kädet ja vältetään suurimpia ruuhkia.

[QUOTE="mhm";26261770]Onko vähän eri asia?

Mummola: Ollaan samassa tilassa, leikitään yhdessä, räkä vaihtaa omistajaa käsien kautta, tauti taattu.

Vs

Kauppa: Ei olla läheisessä kontaktissa sairastaviin ihmisiin, kauppakäynnin jälkeen pestään hyvin kädet ja vältetään suurimpia ruuhkia.[/QUOTE]

Niin. Toki taudin voi saada mistä hyvänsä, mutta kannattaako sitä mennä tarkoituksella hakemaan paikasta missä tietää joutuvansa läheiseen kontaktiin sairastuneiden kanssa.

Myönnän kyllä että olen katkera tai vihainen tai miksikä sitä voisi sanoa, mun lasten puolesta. Kun piiri pyörii pelkän veljen lapsen pillin mukaan... mummo on ollut omituinen puolenvuoden ajan, väsynyt ja omissa maailmoissaan, ei jaksa enää niin paljon puhua tai keskustella kenenkään kanssa. Tämä mummo on hoitanut tuota serkkupoikaa niin paljon, ettette uskokkaan... Tämä veli vaimoineen on "uusavuttomia" nätisti sanottuna, lapsia tehdään, mutta niistä vastuunottaminen onkin sitten eri juttu... :( En edes tiedä miten tämän selittäisin niin, että kaikki ymmärtäisi. Olen vihanen mun anopinkin puolesta, koska niin virkeä, ihana ja iloinen mummu on muuttunut väsyneeksi ja myöntänyt sen monesti minulle ja mun miehelle, ihan jatkuvan lapsenvahtina olon takia. Sekin kertoo jo minusta jotain, kun tuo villikko oli ollut äitinsä kanssa koko päivän kotona (ihme!), miehen veli tuli sitten käymään tässä meidän pihassa lapsen kanssa ja mun mies kysyi lapselta "ootko ollut hoidossa?" niin lapsi vastasi että "joo" ja isänsä sitten siihen että ethän ole ollut, kun äitisi kanssa... Lapsi pitää siis enemmän mummolaa kotipaikkanaan, kuin oikeaa kotiaan... Pitkä tarina, mutta minua ärsyttää kun miehen vanhemmat ovat olleet meille läheisiä, mutta enää ei pyöri asiat kuin tuon yhden lapsen ympärillä ja tähän perheeseen on tulossa vielä toinen...

Ymmärrän sua täysin ap!

Paitsi meillä kyse on äitini uuden miehen tyttärestä ja sen 5v kullannupusta.
Ja tässä yhteydessä se tytär vie sitä lasta "mummolaan" koska ei jaksa hoitaa itse lasta, ei tehdä ruokaa, ei jaksa itse komentaa lasta ja haluaa itse olla passattavana.
Ja tämä poika ei tottele mitään, riehuu, hakkaa, rikkoo jne jne. Ja äitinsä nauraa vieressä ja piikittelee äitiäni kun äitini komentaa tätä lasta ja vahtii ettei se riko mitään tai kiusaa eläimiä.

Ja kun äitini sanoo suoraan että hän ei ota lasta taas hoitoon että nyt on hänen vuoro levätä niin tämä tytär toteaa vaan että sitä vartenhan mummot on! Vaikkei kyse ole edes hänen lapsensa mummosta!

Ja kaiken huipuksi, tämä tytär poikansa kanssa tunkee itsensä kylään myös silloin kun joku meistä äitini puolelta on siellä perheineen kylässä ja odottaa samanlaista passausta itselleen ja pojalleen ja silloin lisänä on tämän pojan mustasukkaisuus kohtaukset muista lapsenlapsista.

Äitini mies ei vaan raaski sanoa tälle tyttärelleen ettei sovi tulla vaikka olisi vieraita. Ja jos äitini sanoo niin sitä ei oteta vakavasti. Joten me teimme selväksi että me emme siellä kyläile ennen kuin tämä kaksikko tajuaa sen ajan pysyä kotonaan.

Ja näitä lapsenlapsia äidilläni ja hänen miehellään on molemmilla 8 eli 16 yhteensä joten yhden lapsen show on epäreilua muita lapsenlapsia kohtaan.

"niin"
Anoppini mielestä hän on tasapuolinen, kun lapset saavat tulla aina kun haluavat ja lapsenlapset.

Me asumme kauempana, niin emme voi käydä niin usein.

Joten meidän lapsia ei siis halua nähdä ollenkaan ilman serkkuja.

Minusta taas näiden lastenlasten pitäisi oppia odottamaan vuoroa. Tämä koskee nii omaa puhevuoroa kuin kyläilyvuoroa ym.
Tosiasia on se, että lapset rasittavat usein muita ihmisiä ja se, että toiset ovat aina mummolassa, on pois toisilta.

Ymmärrän sua täysin ap!

Paitsi meillä kyse on äitini uuden miehen tyttärestä ja sen 5v kullannupusta.
Ja tässä yhteydessä se tytär vie sitä lasta "mummolaan" koska ei jaksa hoitaa itse lasta, ei tehdä ruokaa, ei jaksa itse komentaa lasta ja haluaa itse olla passattavana.
Ja tämä poika ei tottele mitään, riehuu, hakkaa, rikkoo jne jne. Ja äitinsä nauraa vieressä ja piikittelee äitiäni kun äitini komentaa tätä lasta ja vahtii ettei se riko mitään tai kiusaa eläimiä.

Ja kun äitini sanoo suoraan että hän ei ota lasta taas hoitoon että nyt on hänen vuoro levätä niin tämä tytär toteaa vaan että sitä vartenhan mummot on! Vaikkei kyse ole edes hänen lapsensa mummosta!

Ja kaiken huipuksi, tämä tytär poikansa kanssa tunkee itsensä kylään myös silloin kun joku meistä äitini puolelta on siellä perheineen kylässä ja odottaa samanlaista passausta itselleen ja pojalleen ja silloin lisänä on tämän pojan mustasukkaisuus kohtaukset muista lapsenlapsista.

Äitini mies ei vaan raaski sanoa tälle tyttärelleen ettei sovi tulla vaikka olisi vieraita. Ja jos äitini sanoo niin sitä ei oteta vakavasti. Joten me teimme selväksi että me emme siellä kyläile ennen kuin tämä kaksikko tajuaa sen ajan pysyä kotonaan.

Ja näitä lapsenlapsia äidilläni ja hänen miehellään on molemmilla 8 eli 16 yhteensä joten yhden lapsen show on epäreilua muita lapsenlapsia kohtaan.
samaa maata on tämä "avovaimo", ei jaksa tehdä mitään, ei juurikaan noita sinun mainitsemiasi asioita ja menee just tuonne mummolaan vain passattavaksi. Eikä osaa kuin nauraa, jos poika tekee jotain ilkeyttä tai sitten se on ihan toinen ääripää ja kiroaa ja melskaa lapselle minkä kerkiää.. Mummo ei saa vedettyä rajoja pojalle ja äidillä on kasvatus taas niin hakusassa... Mummo passaa kyllä tuota poikaa koko ajan, laittaa ruuan jäähtymään, syöttää ja vaihtaa paskavaipat (juu, kulkee vielä vaipoissakin). Minun tajuntaan ei mahdu se, miksi ihmeessä piti vielä toinenkin kersa laittaa alulle, jos ei pärjää yhdenkään kanssa.
Tämä äiti hehkutti vähän aikaa sitten, kun on jopa 2päivää kaksistaan oman poikansa kanssa kotona, että mitäköhän he tekisivät? Noh, sain kuulla anopilta, että todellisuudessa tämä muija soitti molempina päivinä anopille ja sanoi, että oli pakko lähteä ajelemaan pojan kanssa kun se on kauhealla päällä ettei hän jaksa katsoa sitä! Ihan kuin syylistääkseen anoppia, kun nyt joutuikin itse olemaan oman poikansa kanssa...
Ja yksi aika "kiva" esimerkki oli sekin, kun joskus pyydettiin mummo tulemaan meille katsomaan lapsia vähäksi aikaa, että päästäisiin kahdestaan jonnekin. Niin tämä veljen vaimo ja lapsi olivat sillä aikaa olleet koko päivän tuolla mummolassa ja mummon tullessa kotiin meiltä, oli avovaimo äkäisesti ilmoittanut heti "**** ei ole sitten syönyt yhtään mitään, eikä suostunut nukkumaan päiväunia!" Että kenenköhän lapsi tuo nyt sitten oikeasti onkaan? :D

Eli ei kyllä kehdata usein pyytää mummoa tänne, kun jos kerrankin saa "lapsivapaan" päivän, niin ei kehdata meidän lapsia sinne ängätä tai pyytää tänne. Että saisi edes ihminen vähän levätä!

[QUOTE="niin";26262924]Anoppini mielestä hän on tasapuolinen, kun lapset saavat tulla aina kun haluavat ja lapsenlapset.

Me asumme kauempana, niin emme voi käydä niin usein.

Joten meidän lapsia ei siis halua nähdä ollenkaan ilman serkkuja.

Minusta taas näiden lastenlasten pitäisi oppia odottamaan vuoroa. Tämä koskee nii omaa puhevuoroa kuin kyläilyvuoroa ym.
Tosiasia on se, että lapset rasittavat usein muita ihmisiä ja se, että toiset ovat aina mummolassa, on pois toisilta.[/QUOTE]

Kyllä se on, sitä ihmettelen minkälainen ajatusmaailma näillä ihmisillä on, jotka viitsivät joka ikinen päivä raahata kersansa toisten riesaksi... En voi ymmärtää. Näidenkin asioiden takia halutaan muuttaa pois, ei samalla paikkakunnalla asumisesta ole enää mitään iloa, eikä täällä kyllä muutenkaan ole meille mitään tulevaisuutta ajatellen...

Hiuka ot, mutta mua ärsyttää kans jos vanhemmat ei tajua kyläpaikoissa huolehtia,että ne omat lapset käyttäytyy. Meille kun miehen sisko tulee perheineen niin niiden nuorimmainen saa tehdä ihan mitä vaan. Ei muuta kun lässytetään, että älä viitsi kun sanottiin jo, ettei noin saa tehdä jne. Kerran mulla palo hermo totaalisesti kun tämä kultamussukka vaan ei jättänyt meidän koiraa rauhaan vanhempien mässytyksistä huolimatta (nauraen siis kävi koiraan kiinni koko ajan repimään korvista ja "taputtamaan" päätä yms eikä koira saanut olla rauhassa omassa sille rajatussa kopissaan) niin päräytin tiukalla äänellä sille lapselle vanhempiensa kuullen, että nyt antaa sen koiran olla tai mä roudaan sen ipanan arestiin istumaan. Sillä lapsella meni silmät isoiksi ja painui äitinsä syliin vollottamaan. Vähän päästä se oli pomppimassa meidän sohvalla. Siitäkin on sen miljoona kertaa sanottu, että meillä ei sohvalla hypi omat eikä toisten lapset ja tämä yks vaan pomppi. Ja vanhemmat lässyttää, että älä viitsi. Hetken mä sitä katsoin ja sit sanoin taas tiukasti, että loppuu se sohvalla pomppiminen kun meillä on sellainen sääntö, että siinä sohvalla ei pompita. Ja taas se painui parkumaan äitinsä syliin.

Mä en saanu vihoja niskoilleni tästä. Mä olen sen verta tunnettu lähipiirissä siitä, että mä kyllä sanon ja ojennan muidenkin lapsia, jos ne meillä törttöilee. Tehköön kotonaan mitä lystäävät, mutta meillä pelataan meidän säännöillä. Luulis että vanhemmat ite tajuavat jotain, mutta ei.. Ei tarvi natsi-kuria pitää, mutta lapset kuitenkin aisoissa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin villinä kirmaavat lapset, jotka ei tottele mitään mitä niille sanoo.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"..."
Eikö kukaan nyt ajattele sitä anoppia? Minä ja minun oikeudet! Meidän perheen oikeudet!

Onko kohtuullista, että edes ehdotetaan kyläilyä kipeän lapsen kanssa, niin että isovanhemmilla riski sairastua?

Ja onko kohtuullista, että isovanhemmat joutuvat tuollaiseen "meidän oikeudet mummoon"-taisteluun?

No ei ole. Selvittäkää keskenänne välinne ja jättäkää isovanhemmat rauhaan. He ovat jo lapsensa kasvattaneet (Ilmeisen onnistuneesti).

[QUOTE="...";26264727]Eikö kukaan nyt ajattele sitä anoppia? Minä ja minun oikeudet! Meidän perheen oikeudet!

Onko kohtuullista, että edes ehdotetaan kyläilyä kipeän lapsen kanssa, niin että isovanhemmilla riski sairastua?

Ja onko kohtuullista, että isovanhemmat joutuvat tuollaiseen "meidän oikeudet mummoon"-taisteluun?

No ei ole. Selvittäkää keskenänne välinne ja jättäkää isovanhemmat rauhaan. He ovat jo lapsensa kasvattaneet (Ilmeisen onnistuneesti).[/QUOTE]

No yhtälaillahan tuo mummo on tuossa asiassa mukana, eikä näköjään ymmärrä, että hänen tyylinsä "miellytän kaikkia, en sano vastaan ikinä." ei oikein tule toimimaan...
Mummo kyllä sanoi sille veljen avovaimolle, että hän ei sitten tätä tulevaa toista lasta hoida, mutta katsotaan vaan niin kohta sitäkin vauvaa kärrätään joka päivä sinne. Tuo veli vaimoineen alkoi hyppäämään tuolla mummolassa, kun tämä esikoinen oli 1kuukauden ikäinen, sen kauempaa eivät jaksaneet perhettä leikkiä. Ja eipä meillä ole välineen mitään selvittämisiä, ennen kuin mummo ja veljen perhe sopivat uusista käytännöistä näissä kyläilyissä jos sopivat. Eilen itseasiassa todettiin miehen kanssa, ettei tällä veljen perheellä ole hajuakaan perhe elämästä, niin helpolla päässeet molemmat lasten hoidossa eivätkä siitä selvästikkään tykkää.
Ja sitä minäkin olen monesti sanonut, että eikö ole jo nuo isovanhemmat lapsensa kasvattaneet, että miksi ei voi antaa rauhaa ja kunniaa asialle. Ja että saisivat nauttia isovanhemmuudesta tasapuolisesti kaikkien lapsien kanssa, mutta ei, ei näköjään mene kaikille kaaliin tuo asia... Pitää ilmeisesti tapahtua jotain kamalampaa, että EHKÄ nuo ihmiset tajuaa jättää vanhukset omaan rauhaan edes vähäksi aikaa.

no huh
Ihmetouhua paapoa pentua joka ei edes ole oma lapsenlapsi ja jättää omat lapsenlapset huomiotta. eikö tuolla villieläimellä ole omaa mummoa, joka saisi sille antaa selkään.

Ja toisekseen ihmetouhua raahata oma mukula toisten mummolaan passattavaksi.
Ja ärsyttävä mummokin, tuntee ilmeisesti itsensä tosi tarpeelliseksi kun toinen on koko ajan tuomassa villipetoaan sinne paapottavaksi.
aloituksesta tuli vähän lapsellinen kuva mutta eihän tuo peli vetele.

Jos menet ap sinne samaa aikaa niin laitat sen kersan ruotuun.

Yhteistyössä