Mamu huijasi kymmeniä tuhansia euroja hyväuskoiselta suomalaiselta idioottinaiselta.

  • Viestiketjun aloittaja semmosta se
  • Ensimmäinen viesti
semmosta se
Irakilaismiehen rakkaudentunnustukset saivat pirkanmaalaisnaisen lankeamaan kalliiseen ansaan vuosina 2010–2011. Noin 65-vuotias nainen luuli, että 36-vuotias irakilaismies rakastaa häntä ja haluaa olla hänen kanssaan ikuisesti.

Todellisuudessa miehellä oli Irakissa vaimo ja lapsia. Suomessa miehellä oli samaan aikaan useita naisia. Pirkanmaalaisnaisen lisäksi hän huijasi myös ainakin yhtä maahanmuuttajataustaista naista rakkaudentunnustuksillaan. Mies huijasi rahaa myös yrityksiltä.

Pirkanmaalaisnaiselta mies sai muun muassa 5 000 euroa hautajaisrahaa valehtelemalla, että hänen äitinsä oli kuollut Irakissa. Pian vuorossa oli isä, jonka ”hautajaisilla” mies rahasti 3 700 euroa. Lisäksi mies sai naiselta useilla eri verukkeilla tuhansia euroja rahaa ja Nissan Micran. Rahaa hankkiakseen nainen myi kesämökkinsä.

Kesällä 2010 ”pariskunta” suunnitteli matkaa Irakiin. Nainen nosti 47 000 euroa käteistä ja pani rahat lentolaukkuun. Mies vaati rahoja itselleen, mutta nainen ei antanut. Kun nainen lähti yöksi hoitamaan lapsenlapsiaan, mies penkoi tämän kodin ja otti rahat.

Seuraavana päivänä pariskunta lensi Tukholmaan. Naisen passi katosi yön aikana mystisesti, ja hän joutui palaamaan Suomeen laivalla. Mies lähti Irakiin, jossa rahat katosivat. Nainen uhkasi kertoa poliisille. Mies uhkasi, että silloin nainen ei näe rahoja koskaan.
 
Mikäli tämän kirjoituksen pääpointti oli kirvoittaa haukkuja mamuista ja tehdä rankkoja yleistyksiä, siihen en lähde. Vaikken tokikaan hyväksy moista huijaamista ja kyseinen mies on tehnyt väärin.
Enkä ymmärrä, miten joku voi tehdä niin, mutta en myöskään oikein käsitä, miten joku voi olla niin naiivi, että tulee noin huijatuksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt ja Anatolia
Mikäli tämän kirjoituksen pääpointti oli kirvoittaa haukkuja mamuista ja tehdä rankkoja yleistyksiä, siihen en lähde. Vaikken tokikaan hyväksy moista huijaamista ja kyseinen mies on tehnyt väärin.
Enkä ymmärrä, miten joku voi tehdä niin, mutta en myöskään oikein käsitä, miten joku voi olla niin naiivi, että tulee noin huijatuksi.
Ihminen tahtoo uskoa. :| Löytyy oikea, pehmeä kohta, oikeat ihmiset ja oikeat narut mistä vedellä.
 
En tajua ollenkaan miten joku voi langeta noihin Auervaaroihin. Itse olen ainakin niin "pihi" että heti alkaisi hälytyskellot soimaan.
Sama "vika".

Olen pitänyt aina kiinni siitä, että mies tarjoaa mulle. Mä en tarjoa miehelle. Siis tämä periaate oli jo nuorena sinkkuna. Jos mentiin vaikka elokuviin ja sen jälkeen lasilliselle, eikä kundi tarjoutunut maksamaan leffaa ja/tai juomaa, tai jopa yritti maksattaa jommankumman mulla, niin moro. Avioliitossa on tietty osittain yhteiset rahat, mutta en mä tässäkään taloudellisesti tappiolla kyllä ole. Ja koskaan ei esim. olla lähetetty rahaa miehen suvulle, ihan itse saisivat itsensä haudata jos sikseen tulee - ja hautaavatkin, ei ne meiltä koskaan mitään ole pyytäneetkään.
 
"vieras"
Sama "vika".

Olen pitänyt aina kiinni siitä, että mies tarjoaa mulle. Mä en tarjoa miehelle. Siis tämä periaate oli jo nuorena sinkkuna. Jos mentiin vaikka elokuviin ja sen jälkeen lasilliselle, eikä kundi tarjoutunut maksamaan leffaa ja/tai juomaa, tai jopa yritti maksattaa jommankumman mulla, niin moro. Avioliitossa on tietty osittain yhteiset rahat, mutta en mä tässäkään taloudellisesti tappiolla kyllä ole. Ja koskaan ei esim. olla lähetetty rahaa miehen suvulle, ihan itse saisivat itsensä haudata jos sikseen tulee - ja hautaavatkin, ei ne meiltä koskaan mitään ole pyytäneetkään.
Eli pojat tiesivät sulta irtoavan piparia leffalipulla ja drinkillä...
 
[QUOTE="vieras";26243200]Eli pojat tiesivät sulta irtoavan piparia leffalipulla ja drinkillä...[/QUOTE]

Nääh, annoin ihan ilmaiseksi jos siltä tuntui.

Seurustelua tai uutta tapaamista taas ei tullut niiden kanssa, jotka ei tajunneet ekoilla treffeillä tarjota sitä drinksua, elokuvaa tai ateriaa. Niille ei herunut myöskään piparia. Ei tosin herunut kaikille leffalipun ostajillekaan.
 
olis kiva tietää, että miten tuo jannu oli selittänyt daamilleen että miksi irakin matkalle tarvitaan 47 tonnia käteistä
- Kultarakas, meillä Irakissa pyyhitään takamukset seteleillä. Et pääse maahan ilman vessapapereita. Ja jos rakastat minua, otat minullekin tarvittavan määrän mukaan. Ja äidilleni. Ja siskolleni. Jos et rakasta minua tämän vertaa, hylkään sinut, vaikka rakastan sinua ikuisesti.
- Aijaa, okei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26243267:
- Kultarakas, meillä Irakissa pyyhitään takamukset seteleillä. Et pääse maahan ilman vessapapereita. Ja jos rakastat minua, otat minullekin tarvittavan määrän mukaan. Ja äidilleni. Ja siskolleni. Jos et rakasta minua tämän vertaa, hylkään sinut, vaikka rakastan sinua ikuisesti.
- Aijaa, okei.
mutta eikö olisi tullut halvemmaksi hankkia matkalaukullinen kruunuja tai ruplia veskipaperiksi
 
mutta eikö olisi tullut halvemmaksi hankkia matkalaukullinen kruunuja tai ruplia veskipaperiksi
Ajattelen nyt huijatun naisen aivoilla, eikä kyllä mitenkään riitä ajatus sinne valuutanvaihtoon saakka, vaikka miten pinnistelen. Mies sanoi rakastan + haluan rahaa, minkäs siinä voi umpirakastuneena nainen tehdä. Uhkasi vielä jättää, jos ei saa rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26243311:
Ajattelen nyt huijatun naisen aivoilla, eikä kyllä mitenkään riitä ajatus sinne valuutanvaihtoon saakka, vaikka miten pinnistelen. Mies sanoi rakastan + haluan rahaa, minkäs siinä voi umpirakastuneena nainen tehdä. Uhkasi vielä jättää, jos ei saa rahaa.
mulla ei mielikuvitus ihan riitä tuohon mutta luotan tällä kertaa sun sanaan
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
"vieras"
Nääh, annoin ihan ilmaiseksi jos siltä tuntui.

Seurustelua tai uutta tapaamista taas ei tullut niiden kanssa, jotka ei tajunneet ekoilla treffeillä tarjota sitä drinksua, elokuvaa tai ateriaa. Niille ei herunut myöskään piparia. Ei tosin herunut kaikille leffalipun ostajillekaan.
Justhan sä sanoit et leffalippu ja drinksu oli/on minimivaatimus millä sun haarukka aukee.:d
 
[QUOTE="vieras";26243342]Justhan sä sanoit et leffalippu ja drinksu oli/on minimivaatimus millä sun haarukka aukee.:d[/QUOTE]
Sä luit sen noin. Mä en kirjoittanut niin. Jos kundi ei tajunnut tarjota (tai tarjoutua maksamaan) tai yritti maksattaa juomat/leffaliput mulla, niin se oli moro. Toisin sanoen: ei uutta tapaamista tullut. Sanaakaan en puhunut seksistä.
 
"vieras"
Sä luit sen noin. Mä en kirjoittanut niin. Jos kundi ei tajunnut tarjota (tai tarjoutua maksamaan) tai yritti maksattaa juomat/leffaliput mulla, niin se oli moro. Toisin sanoen: ei uutta tapaamista tullut. Sanaakaan en puhunut seksistä.
Mä luin asian niin kuin se on: sä vaadit vähintään leffalipun ja/tai drinksun antaaksesi pesää. Turhaan sä itseäsi häpeilet, aika monilla naisilla on tapana rahastaa seksistä, joten ei sun toiminta ainutlaatuista ole.
 
Minä luulen, että tuo nainen on vain sokaistunut siitä, että tumma, nuori mies rakastaa häntä. Nainen on varmaan itsekin lukenut aikaisemmin näistä huijaustarinoista, mutta sitten kun tapahtui omalle kohdalle, niin vaan joutui siihen kierteeseen, josta ei enää kehdannut tai päässyt pois. Uskon, että kyseessä on joku rakkauden sokaisema nainen, jolta järjellinen aivotoiminta katosi samalla hetkellä.

Moni osaa myös selittää nuo rahantarpeet melko vakuuttavasti ja nainen alkaa itsekin uskoa niitä, varsinkin on kyse suomalaisille tuntemattomasta maasta.
 
[QUOTE="vieras";26243395]Mä luin asian niin kuin se on: sä vaadit vähintään leffalipun ja/tai drinksun antaaksesi pesää. Turhaan sä itseäsi häpeilet, aika monilla naisilla on tapana rahastaa seksistä, joten ei sun toiminta ainutlaatuista ole.[/QUOTE]
Sä oot kyllä väärässä. On aikoinaan tullut annettua ihan silkasta antamisen ilosta, ilman että oltaisiin ehditty lähellekään ensitreffejä, eli vaikkapa elokuvateatteria tai drinkkejä.

Ja joskus taas on saatu kuule jos jonkinmoista illallista ties miten monta kertaa toinen toistaan hienommissa paikoissa, lukemattomia drinkkejä, ilmaisia kyytejä (ja puhun nyt siis autokyydeistä, pisteestä A pisteeseen B, en muunlaisista kyydeistä pisteeseen G) jne, ja jätetty antamatta pesää vaikka näitä illallisia, drinkkejä ja muita lahjuksia on tullut kuukausien, jopa vuosien ajan.

Parisuhteeseen tai deittailuun en koskaan alkanut sellaisen kanssa, joka ei tajunnut olla herrasmies ja tarjota (tai sellaisen kanssa, joka käytti valkoisia tennissukkia). Pesän antaminen/aisan saaminen taas on tyystin toinen juttu, se ei välttämättä liity millään lailla seurusteluun, tai siis ei liittynyt silloin joskus kun vielä olin nuori ja nätti ja totaalisen vapaa velvoitteista. Eli joskus muinaishistoriassa (vastahan tässä on 10 v avioliitossa lusittu).
 
"Nainen"
[QUOTE="vieras";26242949]Nainen on naiselle susi.[/QUOTE]

Ai olisko meidän naisten pitänyt tähän vain todeta "yäk tuommoisia mamumiehiä ja voi naispoloista"?

Kahden kauppa, se on mun vastaukseni. :)
 

Yhteistyössä