Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Voi kuule, mä tapailin aikanaan yhtä melko varakasta heppua, eikä häntä haitannut ollenkaan mun pikkuruinen asuntoni, joka oli kyllä ihan kiva, mutta jossa vessa oli niin pieni, että suihkussa käydessä olisi voinut yhtä hyvin istua pytyllä samaan aikaan :D

Ei haitannut menoa, kun haluttiin olla yhdessä.
Mutta minä asuin nuorempana mm. soluasunnoissa. Niihin ei edes saa tuoda, saati, että olisin halunnut soluasuntoon ketään pyytää. Pitää jo sitä toista asukasta kunnioittaa sen verran, ettei majoitta vieraita siellä. Ja voin ihan suoraan sanoa, ettei hän olisi missään nimessä tullut mihinkään soluasuntoon, kuten en minäkään menisi jonnekin soluasuntoon majoittumaan jos itse menisin jollekin matkalle.

Ja talvella minulla ei ole nyt parina viime vuoten ollut mitään lomaaa, niin hankala pyytää ketään talvella tulemaan, kun se matka olisi siis talvella, tai edes syksyllä. Ei kesällä missään nimessä.
 
Sivusta seurannut
Mutta minä asuin nuorempana mm. soluasunnoissa. Niihin ei edes saa tuoda, saati, että olisin halunnut soluasuntoon ketään pyytää. Pitää jo sitä toista asukasta kunnioittaa sen verran, ettei majoitta vieraita siellä. Ja voin ihan suoraan sanoa, ettei hän olisi missään nimessä tullut mihinkään soluasuntoon, kuten en minäkään menisi jonnekin soluasuntoon majoittumaan jos itse menisin jollekin matkalle.

Ja talvella minulla ei ole nyt parina viime vuoten ollut mitään lomaaa, niin hankala pyytää ketään talvella tulemaan, kun se matka olisi siis talvella, tai edes syksyllä. Ei kesällä missään nimessä.
No sen soluasunnon ymmärrän, mutta entä myöhemmin? Eikö tässä ole nyt ollut aikaa järjestää tuloa Suomeen? Vai eikö hän ole kiinnostunut tulemaan?
 
Miten sä edes voit olla muslimiarabin kanssa tuolla mentaliteetilla? Eikös ne just Emiraateissa kaikki ole orjapiiskureita ja taloudenhoitajiensa raiskaajia! Rikkaammat ostavat naisia seksileluikseen ihmiskauppiailta jne. :D
Paljon on siellä väärinkäytöstä ja hirveitä juttuja tapahtuu. Uskallan väittää, että paljon enemmän kuin Suomessa. Kaikki aina puhuvat sinisilmäisesti, ettei siellä tapahdu rikoksia, mutta prostituutio kukoistaa ja mm. poikien raiskaukset ovat huomattavan yleisempiä kuin Suomessa. Mm. näistäkin syistä johtuen haluan kunnollisen talon ihanalla pihalla ennen kuin muutan sinne. En missään nimessä halua, että lapset joutuvat kasvamaan noiden väärinkäytösten edessä. hALUaisin sen oman pihan, että olisi minulla ja lapsilla sellainen oma "paratiisi" siellä pihalla. Jossa voisi olla rauhassa ilman, että pitää miettiä voiko lapsia päästää ulos kerrostalosta ja voisi uida rauhassa ilman kyttääviä miehiä (yleinen ilmiö siellä rannoilla).
 
Sivusta seurannut
Se muutto vaatii sen naimisiinmenon, enkä oikein haluaisi mennä naimisiin, varsinkaan nuorempana.
No lähinnä tartuin lauseeseesi "saati muuttaa minnekään", koska olen itse lähtenyt maailmalle hieman alle 20-vuotiaana, ihan yksin tosin. Sitä tarkoitin, että kyllä sitä voi tehdä vaikka mitä, jos oikeasti haluaa - eikös se ollut tuon sinun aloituksesikin viesti? :)
 
No sen soluasunnon ymmärrän, mutta entä myöhemmin? Eikö tässä ole nyt ollut aikaa järjestää tuloa Suomeen? Vai eikö hän ole kiinnostunut tulemaan?
On varmasti aikaa ollut. Mutta ei ole kovin kiinnostunut matkailuista ja se jotenkin "pelottaa" häntä. siis matkustelu, kun ei ole juurikaan matkustellut. Viimeksi joskus 1990-luvun alussa käynyt ulkomailla. Mutta nyt lähtee mahdollisesti jollekin matkalle syksyllä, mutta ei tosin Suomeen. Sellainen ryhmämatka kai kyseessä, muttei ole vielä varma juttu. =)
 
No lähinnä tartuin lauseeseesi "saati muuttaa minnekään", koska olen itse lähtenyt maailmalle hieman alle 20-vuotiaana, ihan yksin tosin. Sitä tarkoitin, että kyllä sitä voi tehdä vaikka mitä, jos oikeasti haluaa - eikös se ollut tuon sinun aloituksesikin viesti? :)
Toki voi tehdä noin. =) Itse en tosin olisi varmaankaan uskaltanut. Olin jo ihan kauhuissani sille ensimmäiselle matkalle mennessäni. =)
 
saako udella syytä,miksi te ette halua kertoa vanhemmillenne,että teillä on suhde?entäs sitten,kun muutat sinne miehesi kanssa?miten luulet vanhempiesi suhtautuvan noinkin isoon elämän muutokseen,varsinkin kun eivät ole koskaan kuulleet sanaakaan jostain miehestä?
En minä osaa ajatella sitä mitä ajattelisivat. Enkä tosiaan aio kertoa ennen kuin lähempänä ajankohtaa. Sitä kysely- ja kauhistelutulvaa kun ei jaksaisi Erkkikään.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="poikia3";26239226]Taas puhut asioista, joista luultavasti tiedän paljon enemmän kuin sinä. Minulla on takana n. 10 Kreikan matkaa, joista useammalla kuin yhdellä olen tehnyt saarihyppelyitä. Ja olempa tehnyt tuollaisen Ateenan matkankin Rethymnonista Ateenaan. Saaria, joilla olen käynyt on melkoinen liuta. Osaan jopa Kreikan kieltä, vaikkei minulla ole kreikkalaista puolisoa, joten aika uskomatonta, ettei sinulla ole aikaa muka tulevan puolisosi kieltä opiskella.

Minulle unelmaloma on ranta- ja pieni kaupunki yhdistettunä.

Mutta jos tarjoat jotakin muka edullista kaupungin ulkopuolella - unohdat helposti, että matkat majoituksesta niihin nähtyvyyksiin maksavat äkkiä sen säästetyn summan. Lisäksi isoja huoneistoja on tarjolla vähän, ja ne maksavat aina enemmän kuin kahden hengen huone.

Niin minä olen matkustellut todella paljon ja jopa seuramatkoilla omatoimisesti, se kun on monesti loppujen lopuksi edullisin tapa päästä johonkin ja lähteä sieltä sitten itse eteenpäin.

Lasten kanssa saarihyppelykin voi olla painajainen. Lauttamatkat kansipaikoin ovat edullisia, mutta lasten kanssa esim. Ateena Kreeta välille kaipaa hyttiä ja hytit maksavat enemmän, ja 5-henkisen perheen matkatavaroiden roudaaminen esim. lentokentältä laivalle ja sieltä eteenpäin ei ole helppoa.

Ja Kreetan olen tsekannut moneen kertaan, haluaminani aikoina sinne ei pääse riittävän edullisesti, ja monesti ne seuramatkat ovat edullisempia. Lisäksi lapsien kanssa arvostaa kyllä mahdollisimman vaivatonta matkustamista, esim. vaihdot ja vaihtojen odotukset ovat suhteellisen raskaista lasten kanssa.[/QUOTE]

Minä olen ollut monta kuukautta Kreikassa ja luulisin siitä jotain tietävän. Ateena - Kreeta -hytti maksaa muistaakseni noin 100 euroa yhteen suuntaan. Ateenan lentokentältä pääsee suoraan Pireuksen satamaan esimerkiksi bussilla, metrolla pääsee myös, nyt en jaksa tarkistaa pitikö siinä vaihtaa metrolinjaa, mutta korkeintaan yksi vaihto tulee.
 
Sivusta seurannut
On varmasti aikaa ollut. Mutta ei ole kovin kiinnostunut matkailuista ja se jotenkin "pelottaa" häntä. siis matkustelu, kun ei ole juurikaan matkustellut. Viimeksi joskus 1990-luvun alussa käynyt ulkomailla. Mutta nyt lähtee mahdollisesti jollekin matkalle syksyllä, mutta ei tosin Suomeen. Sellainen ryhmämatka kai kyseessä, muttei ole vielä varma juttu. =)
Eikö sinua harmita se, ettei hän halua tulla tulevan vaimonsa kotimaahan?
 
Sivusta seurannut
Ei. Tulee sitten joskus myöhemmin käymään.
No, lakkaan "härnäämästä" sinua.

Huomaatkos yhtään, miten asiat ovat menneet tässä ketjussa? Jos luet esim. ihan ensimmäisiä viestejäsi, joissa pohdit, miksei nyt tämä ketjun aiheen perhe ole tehnyt niin ja näin, "ihmetyttää" ja keksit ratkaisuja ja myöhemmin myös muiden matkustelulle, mutta kun sinulta kysytään, mikset olet tehnyt niin tai näin, annat aina mielestäsi perusteluja vastauksia valinnoillesi tai kaikenlaisille esteille (mies ei voi tulla vaatimattomaan asuntooni, hän pelkää matkustaa..).

Eikö ole kovin ristiriitaista?
 
No, lakkaan "härnäämästä" sinua.

Huomaatkos yhtään, miten asiat ovat menneet tässä ketjussa? Jos luet esim. ihan ensimmäisiä viestejäsi, joissa pohdit, miksei nyt tämä ketjun aiheen perhe ole tehnyt niin ja näin, "ihmetyttää" ja keksit ratkaisuja ja myöhemmin myös muiden matkustelulle, mutta kun sinulta kysytään, mikset olet tehnyt niin tai näin, annat aina mielestäsi perusteluja vastauksia valinnoillesi tai kaikenlaisille esteille (mies ei voi tulla vaatimattomaan asuntooni, hän pelkää matkustaa..).

Eikö ole kovin ristiriitaista?
Mutta minusta tässä kun ei ole ketään muuta henkilöä, jonka elämään asia liittyisi. Osalla noista perheistä on lapsia, niin asia on jotenkin ihan eri vakavuusluokkaa.
 
En minä osaa ajatella sitä mitä ajattelisivat. Enkä tosiaan aio kertoa ennen kuin lähempänä ajankohtaa. Sitä kysely- ja kauhistelutulvaa kun ei jaksaisi Erkkikään.
Mäkin informoin mieheni olemassaolosta siinä vaiheessa, kun asuimme jo yhdessä.

Tosin oltiin seurusteltu silloin pari viikkoa eikä 10 vuotta, ja asuin miehen kotimaassa, eivätkä vanhempani ole kauhistelevaa sorttia, mutta silti. En nähnyt tarpeelliseksi infota asiasta aiemmin :)

Sinuna en kertoisi mitään vielä siitäkin syystä, että entä jos muutto ei koskaan toteudukaan. Sekin on mahdollista, kun olette tosiaan jo sen 10 v olleet niinsanotusti yhdessä, mutta yhteen muuttamisen ajankohta on edelleen vain "sitten joskus".
 
Mutta minusta tässä kun ei ole ketään muuta henkilöä, jonka elämään asia liittyisi. Osalla noista perheistä on lapsia, niin asia on jotenkin ihan eri vakavuusluokkaa.
Mun mielestä toisen maahan ja kulttuuriin tutustumisen (ehkä myös kielen opettelun, jos mahdollista) pitäisi tapahtua nimenomaan ennen kun on yhteisiä lapsia. Sillä jos kulttuurierot jossain tilanteessa nousevat esille, niin se tapahtuu juurikin lasten myötä & heidän kasvaessaan. Ja mitä kieleen tulee, niin yhdessä kun elää, niin on tosi tärkeää osata puolisonsa kieltä. Ainakin minusta :)
 
Sivusta seurannut
Siis tarkoitin, että jos olisi lapsia, niin olisi ihan eri asia. Kun olisi se kaikkeen syytön lapsi mukana elämässä eikä voisi elää enää niin huolettomasti.
Joo, okei, tajusinkin jo aikaisemmin, ajatukset on välillä muualla.

Mutta mun pointti on siis se, että vaikka minustakin on todella tuhlausta olla opettamatta sitä isän äidinkieltä, niin sillä perheellä on siihen varmasti ollut syynsä.

Minusta kuulostaa omituiselta, että olet "seurustellut" kymmenen vuotta mutta tavannut vain 6 kertaa tulevan miehesi, eikä tämä ole halukas tulemaan kotimaahasi. Mutta se on teidän tapa toimia, ja se siitä.

Eli ei kannattaisi niin hirveästi arvostella muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, kun omassa elämässäkin saattaa olla asioita, joita muut eivät ymmärrä.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Sivusta seurannut
Joo, okei, tajusinkin jo aikaisemmin, ajatukset on välillä muualla.

Mutta mun pointti on siis se, että vaikka minustakin on todella tuhlausta olla opettamatta sitä isän äidinkieltä, niin sillä perheellä on siihen varmasti ollut syynsä.

Minusta kuulostaa omituiselta, että olet "seurustellut" kymmenen vuotta mutta tavannut vain 6 kertaa tulevan miehesi, eikä tämä ole halukas tulemaan kotimaahasi. Mutta se on teidän tapa toimia, ja se siitä.

Eli ei kannattaisi niin hirveästi arvostella muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, kun omassa elämässäkin saattaa olla asioita, joita muut eivät ymmärrä.
Vielä tarkennan: siis se muiden neuvominen silloin, kun neuvoa ei ole pyydetty, on todella ärsyttävää. SE on se pointti. :)
 
:D
En missään nimessä halua, että lapset joutuvat kasvamaan noiden väärinkäytösten edessä. hALUaisin sen oman pihan, että olisi minulla ja lapsilla sellainen oma "paratiisi" siellä pihalla. Jossa voisi olla rauhassa ilman, että pitää miettiä voiko lapsia päästää ulos kerrostalosta ja voisi uida rauhassa ilman kyttääviä miehiä (yleinen ilmiö siellä rannoilla).
Akaatti ja lapset kultaisessa vankilassa! :D Hui..... ;)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä