Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
"poikia3"
Esimerkiksi tämä maksaa 166 euroa/viikko Torreviejassa, uima-allas, 65 neliötä, terassi.
Holiday apartment for rent in Torrevieja (Mar Azul - Torrevieja) - Torrevieja vacation apartment

Tämä taas Malagan seudulla, 250 euroa/viikko
Holiday cottage for rent in Yunquera - Yunquera vacation cottage

Näitä on vaikka kuinka paljon. Lisäksi Espanjassa, Barcelonan lähellä on sellaisia ihania asuntovaunuloma-asuntoja, joissa on kaikki mukavuudet, uima-altaita alueella ja muuta kivaa, niin taisivat maksaa jonkun 150 euroa viikossa. Barcelonaan taas saa lennot hyvin halvallakin, normaalihintaisinakaan eivät ole kalliita, 200-300 euroa kalleimmillaan. Kyllä tuosta jo aika edullisen matkan saa.
Voi kuule, minä haluan ihan itse valita mihin matkustan, Espanja on jo nähty. Mulle ei ole ihan sama missä lomani vietän. Mutta teeppä tuo sama temppu vaikkapa Kreetalle, tai Kroatiakin käy. Muista myös, että haluan asua lähellä pienen kaupungin keskustaa, noin 1 - 1,5 kilometrin säteellä, että kävellen pääsee joka paikkaan. Ja samalla paikka ei saa olla vilkas liikenteinen.

Haluan asua lähellä keskustaa siksi, että me katselemme nähtävyyksiä paljon.

Eli ikimaailmassa en valitsisi mitään asuntovaunuloma-asuntoa Barcelonan läheltä, se kun ei ole sitä mitä lomallani haluan. Jos suuntaisin Barcelonaan majoitus olisi Barcelonassa ei sen lähellä!

Jos haluaisin lomalle uima-allasalueelle, niin sen voisin tehdä vaikka täällä Espoossa, ajaa joka päivä Serenaan ja tulisi paljon halvemmaksi kuin kuvittelemasi reissu!
 
[QUOTE="poikia3";26238961]Edes se vesi ei ole ilmaista kaikille kansalaisille.[/QUOTE]

On ilmaista kansalaisille, siis heille, joilla on sen maan kansalaisuus. Tai ainakin hänen kaupungissaan on ilmaista, joissakin muissa kaupungeissa voi olla joku maksu, vaihtelee ihan kaupunkien välillä.
 
[QUOTE="poikia3";26239035]Voi kuule, minä haluan ihan itse valita mihin matkustan, Espanja on jo nähty. Mulle ei ole ihan sama missä lomani vietän. Mutta teeppä tuo sama temppu vaikkapa Kreetalle, tai Kroatiakin käy. Muista myös, että haluan asua lähellä pienen kaupungin keskustaa, noin 1 - 1,5 kilometrin säteellä, että kävellen pääsee joka paikkaan. Ja samalla paikka ei saa olla vilkas liikenteinen.

Haluan asua lähellä keskustaa siksi, että me katselemme nähtävyyksiä paljon.

Eli ikimaailmassa en valitsisi mitään asuntovaunuloma-asuntoa Barcelonan läheltä, se kun ei ole sitä mitä lomallani haluan. Jos suuntaisin Barcelonaan majoitus olisi Barcelonassa ei sen lähellä!

Jos haluaisin lomalle uima-allasalueelle, niin sen voisin tehdä vaikka täällä Espoossa, ajaa joka päivä Serenaan ja tulisi paljon halvemmaksi kuin kuvittelemasi reissu![/QUOTE]

En minä tarkoittanut, että se olisi silloin Barcelonan matka. Itsekin jos menen jonnekin, niin menen siihen kyseiseen kaupunkiin. Mutta luulin, että hait rantalomaa, siksi sitä ehdotin. Itse olen kyseistä matkaa katsellut, kun jo monta vuotta olen miettinyt, että pitäisi joskus lähteä käymään Saloussa ja nuo majoitukset oli juuri siellä. Kreetallekin pääsee edullisesti. Kreetan matkaan voi halutessaan yhdistää myös esimerkiksi Ateenan reissun, Ateenasta menee laivoja joka päivä Haniaan ja Iraklioniin.

Ja vielä tottakai saat itse valita minne menet. Kunhan laitoin jonkun esimerkin, kun enhän minä voi tietää mikä sinua kiinnostaa. Näin yleisesti voisi sanoa, että melkeinpä minne tahansa saa edullisen matkan, kun vähän tutkii ja etsiskelee matkoja. Itsekin ihan yllätyin miten edullisen matkan nyt sain, kun käytin kunnolla tähän aikaa eri lentoyhteyksien etsimiseen, majoituksen etsintään. Ja oli kyllä sen arvoista ja matkustamme muuten koulujen kesälomalla eli juuri silloin sinun mielestäsi kalliina aikana. =)
 
Viimeksi muokattu:
Akaatti puhuu Arabiemiraateissa asumisesta, jossa hänellä on "miesystävä" jo vuosia, mutta tavannut vain muutamia kertoja. Tietää aina kaiken paremmin kuin muut ja tykkää kummastella julkkisten elämää, pelkää ulkomaalaisia miehiä kuin mörköjä, vaikka omakin mies on partasuinen muslimi. ;) :D Ai niin, lapset haluaa hankkia vuokrakohdulla kun pelkää raskaana olemista, liian työlästä.
Olemme tavanneet 6 kertaa, mielestäni tuo on enemmän kuin muutamia kertoja. Enkä pelkää ulkomaalaisia miehiä, tuo on taas tuota, ettei saisi kritisoida mitään ulkomaalaisista. Heti aletaan vääristelemään sanomisia jos uskaltaa sanoa, ettei ulkomaalaiset (miehet varsinkaan) ole kovin hyvin tänne sopeutuneet. Ja tuosta raskauspelosta, niin ennemmin siinä pelottaa ne riskit, ei niinkään se työläys, vaikka en toki osaa nähdä niissä raskausajan ongelmissa mitään kovin ihannoitavaa asiaa.

Minua myös ihmetyttää tuo, että mistä olet keksinyt, että tietäisin kaiken aina paremmin kuin muut. Kun en ole millään tavalla noin väittänyt. Pikemminkin tuntuu, että monilla on tuollainen asenne minua kohtaan. Aletaan haukkua jo siitäkin jos haluaa lahjoittaa vanhan tietokoneen sukulaiselle.
 
[QUOTE="poikia3";26238947]vielä järjettömämpää on, että jos oikein muistan, juuri talvella luin tuosta hiekkalaatikosta ja slummista siinä vieressä. Varakkaiden vesi ilmaista ja slummissa vettä tuli vain kahtena päivänä viikossa ja se maksoi, ja summa ei oli aika suuri, varsinkin kun sen suhteutti alueen ihmisten tuloihin.

Tilanne tuolla on muutenkin tavallisen väen kannalta kestämätön, eikä hyväosaisten tilanne voi jatkua noin loputtomiin.[/QUOTE]

Sairasta menoahan siellä on. Olet aivan oikeassa. Tällaisia kamalia tornitaloja tulee joka puolelle ja samalla kaikki alkuperäinen pilataan ja tuhotaan. :(



Meillä mies asuu ihan muualla päin. Monen rikkaan mielestä varmaankin "slummialueella". Siihen eteen rakennetaan taas uutta keinotekoista saarta tai on rakennettu jo vuosia ja ne maisemat ovat muuttuneet rumiksi. Lisäksi ne uudet kansalaisten talot rakennetaan kauaksi, etteivät "häiritse" mitään bikinityttöjä ja rikkaita. Kokonaisia asuinalueita on tuhottu rikkaiden tieltä. Meidänkin talo tulee luultavammin olemaan jossain syrjäseudumpana.
 
Viimeksi muokattu:
:D
Olemme tavanneet 6 kertaa, mielestäni tuo on enemmän kuin muutamia kertoja. Enkä pelkää ulkomaalaisia miehiä, tuo on taas tuota, ettei saisi kritisoida mitään ulkomaalaisista. Heti aletaan vääristelemään sanomisia jos uskaltaa sanoa, ettei ulkomaalaiset (miehet varsinkaan) ole kovin hyvin tänne sopeutuneet. Ja tuosta raskauspelosta, niin ennemmin siinä pelottaa ne riskit, ei niinkään se työläys, vaikka en toki osaa nähdä niissä raskausajan ongelmissa mitään kovin ihannoitavaa asiaa.

Minua myös ihmetyttää tuo, että mistä olet keksinyt, että tietäisin kaiken aina paremmin kuin muut. Kun en ole millään tavalla noin väittänyt. Pikemminkin tuntuu, että monilla on tuollainen asenne minua kohtaan. Aletaan haukkua jo siitäkin jos haluaa lahjoittaa vanhan tietokoneen sukulaiselle.
Tässäkin ketjussa koko ajan väität, että "kyllä lapsiperhe voi jos oikeasti haluaa..blablaa" MISTÄ SINÄ sen muka tiedät?!

Kyllä tuo 6 kertaa on tosi vähän ajatellen, että 10 vuodessa vai kauan siitä onkaan. :D

Ja olet täällä selostanut, kuinka sinua pelottaa ja kuvottaa joukko ulkomaalaisia miehiä. Mistä sinä TAAS tiedät, ovatko he juuri hyvin sopeutuneita vai ei? Eihän sinunkaan miehesi sopeutuisi Suomeen (kertomasi mukaan), miksi et häntä pelkää... ;)
 
menee vähän ot,mutta kiinnitin huomiota,että puhut miehestäsi ja alkoi kiinnostamaan,että kertooko hän susta esim jollain nettisaitilla tai ystävilleen naisestaan?ja eikö tuo ole loukkaus vanhempia ( muualla maailmalla taidetaan arvostaa ja kunnioittaa vanhempia huomattavasti enemmän,kuin Suomessa ) kohtaan,kun pojalla on naisystävä,mutta heiltä se salataan?
 
Tässäkin ketjussa koko ajan väität, että "kyllä lapsiperhe voi jos oikeasti haluaa..blablaa" MISTÄ SINÄ sen muka tiedät?!

Kyllä tuo 6 kertaa on tosi vähän ajatellen, että 10 vuodessa vai kauan siitä onkaan. :D

Ja olet täällä selostanut, kuinka sinua pelottaa ja kuvottaa joukko ulkomaalaisia miehiä. Mistä sinä TAAS tiedät, ovatko he juuri hyvin sopeutuneita vai ei? Eihän sinunkaan miehesi sopeutuisi Suomeen (kertomasi mukaan), miksi et häntä pelkää... ;)
En tiedäkään miten ovat sopeutuneet, mutta yritän vähentää riskiä joutua raiskatuksi ja aika usein on juuri ulkomaalaiset raiskanneet. Kyllä se jotain kertoo ja valitettavasti menee se kunnollisten maine samalla.

Miksi hänen tarvitsisi tai pitäisi tulla Suomeen asumaan? Miksei saa asua omassa kotimaassaan jos on siellä työpaikka ja hänelle sopivampi kieli.

Enkä minä nuorempana olisi edes voinut matkustaa, saati muuttaa minnekään. Hänellekään ei ollut silloin tutustuessamme rahaa itsellään.
 
"poikia3"
En minä tarkoittanut, että se olisi silloin Barcelonan matka. Itsekin jos menen jonnekin, niin menen siihen kyseiseen kaupunkiin. Mutta luulin, että hait rantalomaa, siksi sitä ehdotin. Itse olen kyseistä matkaa katsellut, kun jo monta vuotta olen miettinyt, että pitäisi joskus lähteä käymään Saloussa ja nuo majoitukset oli juuri siellä. Kreetallekin pääsee edullisesti. Kreetan matkaan voi halutessaan yhdistää myös esimerkiksi Ateenan reissun, Ateenasta menee laivoja joka päivä Haniaan ja Iraklioniin.
Taas puhut asioista, joista luultavasti tiedän paljon enemmän kuin sinä. Minulla on takana n. 10 Kreikan matkaa, joista useammalla kuin yhdellä olen tehnyt saarihyppelyitä. Ja olempa tehnyt tuollaisen Ateenan matkankin Rethymnonista Ateenaan. Saaria, joilla olen käynyt on melkoinen liuta. Osaan jopa Kreikan kieltä, vaikkei minulla ole kreikkalaista puolisoa, joten aika uskomatonta, ettei sinulla ole aikaa muka tulevan puolisosi kieltä opiskella.

Minulle unelmaloma on ranta- ja pieni kaupunki yhdistettunä.

Mutta jos tarjoat jotakin muka edullista kaupungin ulkopuolella - unohdat helposti, että matkat majoituksesta niihin nähtyvyyksiin maksavat äkkiä sen säästetyn summan. Lisäksi isoja huoneistoja on tarjolla vähän, ja ne maksavat aina enemmän kuin kahden hengen huone.

Niin minä olen matkustellut todella paljon ja jopa seuramatkoilla omatoimisesti, se kun on monesti loppujen lopuksi edullisin tapa päästä johonkin ja lähteä sieltä sitten itse eteenpäin.

Lasten kanssa saarihyppelykin voi olla painajainen. Lauttamatkat kansipaikoin ovat edullisia, mutta lasten kanssa esim. Ateena Kreeta välille kaipaa hyttiä ja hytit maksavat enemmän, ja 5-henkisen perheen matkatavaroiden roudaaminen esim. lentokentältä laivalle ja sieltä eteenpäin ei ole helppoa.

Ja Kreetan olen tsekannut moneen kertaan, haluaminani aikoina sinne ei pääse riittävän edullisesti, ja monesti ne seuramatkat ovat edullisempia. Lisäksi lapsien kanssa arvostaa kyllä mahdollisimman vaivatonta matkustamista, esim. vaihdot ja vaihtojen odotukset ovat suhteellisen raskaista lasten kanssa.
 
menee vähän ot,mutta kiinnitin huomiota,että puhut miehestäsi ja alkoi kiinnostamaan,että kertooko hän susta esim jollain nettisaitilla tai ystävilleen naisestaan?ja eikö tuo ole loukkaus vanhempia ( muualla maailmalla taidetaan arvostaa ja kunnioittaa vanhempia huomattavasti enemmän,kuin Suomessa ) kohtaan,kun pojalla on naisystävä,mutta heiltä se salataan?
Kyllä heillä on oma elämä ja ei kaikkea tarvitse vanhemmille kertoa. On kyllä kertonut joillekin tuttavilleen. Mutta ovat melko perinteisiä ja mm. tytär mennyt järjestettyyn avioliittoon, kuten vanhemmatkin + isovanhemmat.
 
Kyllä heillä on oma elämä ja ei kaikkea tarvitse vanhemmille kertoa. On kyllä kertonut joillekin tuttavilleen. Mutta ovat melko perinteisiä ja mm. tytär mennyt järjestettyyn avioliittoon, kuten vanhemmatkin + isovanhemmat.
saako udella syytä,miksi te ette halua kertoa vanhemmillenne,että teillä on suhde?entäs sitten,kun muutat sinne miehesi kanssa?miten luulet vanhempiesi suhtautuvan noinkin isoon elämän muutokseen,varsinkin kun eivät ole koskaan kuulleet sanaakaan jostain miehestä?
 
Sivusta seurannut
Voi kun kiva taas laittaa sanoja muiden suuhun.

Aiemmat asuntoni ovat olleet todellakin liian huonoja, että ketään voisi kutsua minnekään.
Voi kuule, mä tapailin aikanaan yhtä melko varakasta heppua, eikä häntä haitannut ollenkaan mun pikkuruinen asuntoni, joka oli kyllä ihan kiva, mutta jossa vessa oli niin pieni, että suihkussa käydessä olisi voinut yhtä hyvin istua pytyllä samaan aikaan :D

Ei haitannut menoa, kun haluttiin olla yhdessä.
 
:D
En tiedäkään miten ovat sopeutuneet, mutta yritän vähentää riskiä joutua raiskatuksi ja aika usein on juuri ulkomaalaiset raiskanneet. Kyllä se jotain kertoo ja valitettavasti menee se kunnollisten maine samalla.
Miten sä edes voit olla muslimiarabin kanssa tuolla mentaliteetilla? Eikös ne just Emiraateissa kaikki ole orjapiiskureita ja taloudenhoitajiensa raiskaajia! Rikkaammat ostavat naisia seksileluikseen ihmiskauppiailta jne. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Mikset olisi voinut?
En olisi päässyt saati halunnut alaikäisenä tuollaiselle matkalle lähteä. Eikä minulla ollut silloin rahaa edes lähteä minnekään. Eikä hänelläkään ollut. Mutta heti, kun hän sai työpaikan niin maksoi minulle matkan, joka maksoi yhteensä noin 3000 euroa + käyttörahan, minkä hän maksoi myös, yhteensä häneltä meni noin 4500 euroa siihen matkaan. Ja kaikki muutkin matkat on maksanut joko kokonaan tai osittain jos en ole koko matkaa halunnut hänen maksaa.
 
Sivusta seurannut
En olisi päässyt saati halunnut alaikäisenä tuollaiselle matkalle lähteä. Eikä minulla ollut silloin rahaa edes lähteä minnekään. Eikä hänelläkään ollut. Mutta heti, kun hän sai työpaikan niin maksoi minulle matkan, joka maksoi yhteensä noin 3000 euroa + käyttörahan, minkä hän maksoi myös, yhteensä häneltä meni noin 4500 euroa siihen matkaan. Ja kaikki muutkin matkat on maksanut joko kokonaan tai osittain jos en ole koko matkaa halunnut hänen maksaa.
No entä myöhemmin sitten, tultuasi täysi-ikäiseksi? Se muutto siis?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä