Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Mies ei ehtinyt käymään armeijaa - me halusimme elää yhdessä, emmekä etäparina kuten jotkut :xmas:. Ja oota, pirautan anopille ja kerron että eräs Akaatti yhdellä suomalaisella keskustelupalstalla on nyt sitä mieltä, että sun pitää matkustaa vaikkapa sinne Alanyaan kesällä 45 asteen helteessä meitä tapaamaan :D

Meillä on ollut vuosikausia aikaa matkustaa, ja on jatkossakin vuosikausia aikaa matkustaa. Mutta me matkustetaan silloin kun se meille sopii, ei silloin kun sinä haluat. Tajuutsä?
Tietenkin itse päätätte milloin matkustatte. =) Mutta sitten kun mennään tuohon säähän, niin Turkissahan on monipuolinen sää. Mikä pakko sinne on mennä elokuun helteillä? Ymmärrät varmaankin, että jos aina kirjoitat kuinka tärkeä se miehen äiti on, niin antaa jotenkin oudon kuvan jos siellä ei sitten kuitenkaan koskaan käydä ja aina keksitään joku syy, ettei tarvitse lähteä.

Mutta kuten totesin, niin tietysti on teidän oma päätös mitä teette.
 
Tietenkin itse päätätte milloin matkustatte. =) Mutta sitten kun mennään tuohon säähän, niin Turkissahan on monipuolinen sää. Mikä pakko sinne on mennä elokuun helteillä? Ymmärrät varmaankin, että jos aina kirjoitat kuinka tärkeä se miehen äiti on, niin antaa jotenkin oudon kuvan jos siellä ei sitten kuitenkaan koskaan käydä ja aina keksitään joku syy, ettei tarvitse lähteä.

Mutta kuten totesin, niin tietysti on teidän oma päätös mitä teette.
Viime kesän reissun ajankohdan määritti ihan se, milloin mulla oli lomaa. Olin töissä elokuun toiselle viikolle asti, ja syyskuun alussa opintoni jatkuivat. Ja kun rantalomalle mennään, niin mennään juurikin elokuussa, kun on kuumaa ja hikistä (sitä me rantalomalta haluamme, palella saa Suomessakin).

Ihminen voi olla todella tärkeä, vaikkei häntä kävisikään tapaamassa erinäisistä syistä. Yhteydenpito onnistuu kyllä muutenkin. Enkä minä ole koskaan keksinyt yhtään syytä sille, ettei tarvitse anoppilaan lähteä - ei siihen syytä tarvita. Ainoa syy, joka oikeasti on matkan peruuttanut, oli epävakaa turvallisuustilanne muutama vuosi sitten.
Sulle olen syitä keksinyt, kun niitä olet useampaan otteeseen erikseen kysynyt :)
 
"poikia3"
Ja sinä väität, ettei tavallisella perheellä ole varaa tuohon matkaan? Ei se matka todellakaan nyt niin kovin kallis ole. Ja lomaa on useimmilla vähintään 5 viikkoa vuodessa. Itse kuulun PIENIPALKKAISIIN, maksan isoa vuokraa, monella perheellisellä pienempi vuokra, en saa mitään tukia, ja olen lähdössä nyt useamman viikon matkalle, josta maksan myös muiden matkojen hinnat. Ihan naurettavaa väittää, että raha olisi syy, ettei olisi varaa matkustaa. Kyllä varmasti olisi JOS on halua.
Ja tästä näkee, ettei sinulla ole mitään käsitystä siitä, mihin lapsiperheiden rahat menevät. Meillä on 3 lasta ja olen hyvätuloinen, siltikään meillä ei ole joka vuosi tai edes joka toinen vuosi varaa matkustaa lentäen ulkomaille.

Ensinnäkin asumiskulut, kun on 3 lasta tarvitsee isomman asunnon, lasten ollessa pieniä pienempikin asunto riittää, meillä on 3 makuuhuonetta ja tämä riittää, kun 2 pienintä ovat 7 ja 10, 15 v:n kanssa he eivät huonetta voisi jakaa.

Päivähoitomaksut nappaavat ison osan menoista, aika pienillä tuloilla saa maksaa jo kahdesta 500 euroa kuussa.

Vaatteet ja kengät, vilkaiseppa joskus mitä lasten vaatteet maksavat, kenkiä tarvitsee vuodessa ainakin talvikengät, kumisaappaat, lenkkarit ja sandaalit. Mielestäni pitää olla myös nahkakengät ja meillä on kahdet talvijalkineet pakkasille kuomat ja goretexit loskasäille. Pelkkiin kenkiin goreihin uppoaa ostokerralla yli 200 euroa.

Lapset tarvitsevat polkupyörät, luistimet ja sukset monoineen. Lisäksi pitää olla kypärät ja toki tarvitaan muutkin harrastusvälineet. Myös siihen harrastamiseenkin menee rahaa.

Ja tottakai tarvitaan monipuolista ja terveellistä ruokaa.

Minun oli tosi helppo matkustaa aikana ennen lapsia, ja tein todella pitkiä reissuja. Enää samanlaisia mahdollisuuksia ei todellakaan ole! Ja toisaalta myös miettii niinkin päin etten halua laittaa vaikkapa 3500 euroa viikon etelänmatkaan, kun sillä rahalla tekee ties vaikka mitä täällä kotona, tai vaikka 3 viikon reissua ruotsiin.
 
Lyhyestä virsi kaunis, eli etelänmatkan saa paljon halvemmalla kuin 3500 euroa. Lastenkin kanssa voi hyödyntää edulliset lennot, vuokrata huoneiston tai varata itse netistä hotellihuoneen. Itse olen lähdössä matkalle, jonka sain moninkertaisesti halvemmalla kuin jos olisi ottanut matkan jonkun matkatoimiston kautta. Lastenkin kanssa voi nämä samat tarjoukset hyödyntää.
 
Luultavasti lapsenne tulevat jossain vaiheessa näkemään kuitenkin sukulaisia, vai seuraavan kerran vasta 20 vuoden päästäkö aiotte tavata?
Riippuu sukulaisista -ja niistä lapsistakin. Kyllä me ensimmäiset vuodet ravattiin sukuloimassa, mutta nyt tykkään jo että aikuisen ihmisen on helpompi tulla yksikseen suomesta meille kyläilemään kuin että me kolmen lapsen (joista kaksi vammaisia, toinen käyttää pyörätuolia ja toinen autistisena on haastava kyläilijä sekä päälle taapero) kanssa lähdetään sinne. Joskus kun nuo kasvaa voi olla että saadaan isommat kesällä 1-2viikoksi jonnekin leirille ja silloin olisi mahdollista matkata sinne kuopuksen kanssa. Mutta siihen nyt menee vuosia.

Niitä sukulaisia ketkä käyvät meillä nähdään useammin, esim isääni jonka kanssa saatetaan tuossa syksystä lähteä yhteiselle lomamatkalle, jos kaikki menee ok.
 
Lyhyestä virsi kaunis, eli etelänmatkan saa paljon halvemmalla kuin 3500 euroa. Lastenkin kanssa voi hyödyntää edulliset lennot, vuokrata huoneiston tai varata itse netistä hotellihuoneen. Itse olen lähdössä matkalle, jonka sain moninkertaisesti halvemmalla kuin jos olisi ottanut matkan jonkun matkatoimiston kautta. Lastenkin kanssa voi nämä samat tarjoukset hyödyntää.
Paitsi meidän lasten kanssa ei voi. Siksi tässä on pitkään jo suunniteltu haaveilemaamme lomaa ja voi olla että se toteutuu syksystä -tai sitten ei koskaan. Siis ei koskaan koko porukalla, toivon mukaan osan perheestä voimin päästään vielä reissaamaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"poikia3"
Lyhyestä virsi kaunis, eli etelänmatkan saa paljon halvemmalla kuin 3500 euroa. Lastenkin kanssa voi hyödyntää edulliset lennot, vuokrata huoneiston tai varata itse netistä hotellihuoneen. Itse olen lähdössä matkalle, jonka sain moninkertaisesti halvemmalla kuin jos olisi ottanut matkan jonkun matkatoimiston kautta. Lastenkin kanssa voi nämä samat tarjoukset hyödyntää.
Niimpä, saa jos voi matkustaa muulloin kuin koulujen loma-aikaan. ME EMME VOI MATKUSTAA. Minulla on vaikeasti lukihäiriöinen lapsi, jolla ei ole oikeutta tuki- ja lisäopetukseen, jos olemme ns. omilla lomilla. Voit sitten ihan vapaasti ruveta etsimään koulujen loma-aikoina lentoja ja majoitusta isommalle perheelle. Lisäksi loman kulut ovat muutakin kuin lennot ja majoitus.

Jos rupeat etsimään niitä edullisia lentoja ja majoituksia koulun lomien aikaan, ja huomioit vielä sitten sen, että kesäkuussa löytyy lapsille leirejä, joille voivat mennä 3 viikon ajaksi, että heidän hoidostaan tulee huolehdituksi, ja että me vanhemmat vuorottelemme lomat, että lapsilla on hoitaja koko kesän. Huomaat, että AINOA MATKUSTUSAIKA ON HEINÄKUUN 2 VIIMEISTÄ VIIKKOA. HIIHTOLOMA, TAI JOULULOMA. Haeppa noilla ehdoilla alle 3500 euroa maksava matka!

Niistä kesäkuun 3 viikosta maksamme muuten kahdesta lapsesta 450 euroa. Siinäkin taas kulu, josta lapseton ei tiedä mitään!

Mulle on ihan turha selittää, että hotellit ja lennot voi ostaa erikseen. Olen tainnut toimia niin, jo silloin kun itse olet vielä ollut pieni lapsi. Reissannut siis jo -90-luvun alussa jenkeissä, Austraaliassa, Uudessa-Seelannissa, Malesiassa, Meksikossa jne. omin päin.
 
"vai niin"
Lyhyestä virsi kaunis, eli etelänmatkan saa paljon halvemmalla kuin 3500 euroa. Lastenkin kanssa voi hyödyntää edulliset lennot, vuokrata huoneiston tai varata itse netistä hotellihuoneen. Itse olen lähdössä matkalle, jonka sain moninkertaisesti halvemmalla kuin jos olisi ottanut matkan jonkun matkatoimiston kautta. Lastenkin kanssa voi nämä samat tarjoukset hyödyntää.
yritin kerran varata kahden pienen lapsen kanssa sellaista äkkilähtöä, jossa ei hotellihuoneita etukäteen selvillä. puhelimessa ollut virkailija ei antanut mulle niitä, tai ei suositellut. Kuulemma liian riskialtista lasten kanssa.
 
"heh"
Niin se vaan on, että omista menoista on helppo säästää. Harva äiti haluaa säästää lapsista.
Lapset eivät tuo enää leipää. Ennen toivat.

Sodan jälkeen perheile annettiin lapsilisät, ilmaista tonttimaata, korotonta lainaa rintamamiestalojen rakentamiseen, verohelpotukset lapsista ja perheestä, sinkuille lisättiin veroja, tuli poikamiesvero, jne.

vielä suuret ikäluokat rikastuivat lapsilla, koska heillä oli kaikki nuo etuudet. Mutta nykyään lapsiperheet maksavat enemmän veroa kuin lapsettomat, keskimäärin.
 
"heh"
En ymmärrä aloittajan logiikkaa. Vaikka tekee lapsen, kaksi tai kolme, niin palkka ei nouse. Syöjien määrä kasvaa, ja lapset tarvitsevat enemmän vaatetta kenkäää, pyörää, suksia, mailaa, kuin aikuiset. Sillä samalla palkalla.

Millä logiikalla sitä rikastuu tuossa yhtälössä?
 
[QUOTE="vai niin";26238208]yritin kerran varata kahden pienen lapsen kanssa sellaista äkkilähtöä, jossa ei hotellihuoneita etukäteen selvillä. puhelimessa ollut virkailija ei antanut mulle niitä, tai ei suositellut. Kuulemma liian riskialtista lasten kanssa.[/QUOTE]

Minä luulen, että tuossa on kyse siitä, että kyseinen virkailija pelkäsi sitä, että asiasta tulee sanomista jälkikäteen. Ajatteli varmaan niin, että kun on kuitenkin olemassa ihmisiä, jotka valittavat asiasta, vaikka olisi sanottu ennakkoon millainen arvaamaton majoitus saattaa olla, niin yritti välttää tällaisen tilanteen. Moni myyjä myy kaiken "turvallisesti", pyrkii välttämään ongelmatilanteita.
 
"heh"
Missään vaiheessa ja missään iässä lapsilisät eivät ole tuottoa.
Kun lapset ovat pieniä, jo pelkästään päivähoitomaksut ovat enemmän.
Tähän tietysti omasta pussista pois kaikki muut, lisääntyneet asumiskulut, ruoat, vaatteet, harrastukset, kulkeminen. Moni ostaa auton lasten takia.
Jos taas hoitaa lapset itse, menettää sen palkan.

Ja kun lapset ovat koululaisia, menot oavt vielä paljon suuremmat kuin pienillä lapsilla. Ainakin jos lapst harrastavat.
 
"vai niin"
Minä luulen, että tuossa on kyse siitä, että kyseinen virkailija pelkäsi sitä, että asiasta tulee sanomista jälkikäteen. Ajatteli varmaan niin, että kun on kuitenkin olemassa ihmisiä, jotka valittavat asiasta, vaikka olisi sanottu ennakkoon millainen arvaamaton majoitus saattaa olla, niin yritti välttää tällaisen tilanteen. Moni myyjä myy kaiken "turvallisesti", pyrkii välttämään ongelmatilanteita.
No en tiedä olisinko saanut matkat, jos olisin alkanut tapella. Katsoin että ei ole sen arvoista.
 
[QUOTE="heh";26238253]En ymmärrä aloittajan logiikkaa. Vaikka tekee lapsen, kaksi tai kolme, niin palkka ei nouse. Syöjien määrä kasvaa, ja lapset tarvitsevat enemmän vaatetta kenkäää, pyörää, suksia, mailaa, kuin aikuiset. Sillä samalla palkalla.

Millä logiikalla sitä rikastuu tuossa yhtälössä?[/QUOTE]

Jos huomasit, niin olen kirjoittanut, että jos olisin yksin lasten kanssa, niin taloudellinen tilanteeni oli parempi kuin nyt, jos siis olisin tässä samassa työssä.

Jos taas asuisin miehen + lasten kanssa, niin minulla olisi siltikin parempi taloudellinen tilanne kuin nyt. En ole väittänyt, että lapsiperheellä olisi parempi taloudellinen tilanne kuin lapsettomalla pariskunnalla. Mutta kun minä en ole pariskunta, niin sen vuoksi noissa kahdessa ensin mainitussa olisi parempi taloudellinen tilanne silloin lasten kanssa verrattuna nykyisen tilanteeseeni.
 
"vieras"
Lyhyestä virsi kaunis, eli etelänmatkan saa paljon halvemmalla kuin 3500 euroa. Lastenkin kanssa voi hyödyntää edulliset lennot, vuokrata huoneiston tai varata itse netistä hotellihuoneen. Itse olen lähdössä matkalle, jonka sain moninkertaisesti halvemmalla kuin jos olisi ottanut matkan jonkun matkatoimiston kautta. Lastenkin kanssa voi nämä samat tarjoukset hyödyntää.
Siskosikin on ilmeisesti perheetön sinkku, kun sinä maksat hänen matkojaan ja muita ostoksiaan?
 
[QUOTE="poikia3";26237845]Niimpä, saa jos voi matkustaa muulloin kuin koulujen loma-aikaan. ME EMME VOI MATKUSTAA. Minulla on vaikeasti lukihäiriöinen lapsi, jolla ei ole oikeutta tuki- ja lisäopetukseen, jos olemme ns. omilla lomilla. Voit sitten ihan vapaasti ruveta etsimään koulujen loma-aikoina lentoja ja majoitusta isommalle perheelle. Lisäksi loman kulut ovat muutakin kuin lennot ja majoitus.

Jos rupeat etsimään niitä edullisia lentoja ja majoituksia koulun lomien aikaan, ja huomioit vielä sitten sen, että kesäkuussa löytyy lapsille leirejä, joille voivat mennä 3 viikon ajaksi, että heidän hoidostaan tulee huolehdituksi, ja että me vanhemmat vuorottelemme lomat, että lapsilla on hoitaja koko kesän. Huomaat, että AINOA MATKUSTUSAIKA ON HEINÄKUUN 2 VIIMEISTÄ VIIKKOA. HIIHTOLOMA, TAI JOULULOMA. Haeppa noilla ehdoilla alle 3500 euroa maksava matka!

Niistä kesäkuun 3 viikosta maksamme muuten kahdesta lapsesta 450 euroa. Siinäkin taas kulu, josta lapseton ei tiedä mitään!

Mulle on ihan turha selittää, että hotellit ja lennot voi ostaa erikseen. Olen tainnut toimia niin, jo silloin kun itse olet vielä ollut pieni lapsi. Reissannut siis jo -90-luvun alussa jenkeissä, Austraaliassa, Uudessa-Seelannissa, Malesiassa, Meksikossa jne. omin päin.[/QUOTE]

Esimerkiksi tämä maksaa 166 euroa/viikko Torreviejassa, uima-allas, 65 neliötä, terassi.
Holiday apartment for rent in Torrevieja (Mar Azul - Torrevieja) - Torrevieja vacation apartment

Tämä taas Malagan seudulla, 250 euroa/viikko
Holiday cottage for rent in Yunquera - Yunquera vacation cottage

Näitä on vaikka kuinka paljon. Lisäksi Espanjassa, Barcelonan lähellä on sellaisia ihania asuntovaunuloma-asuntoja, joissa on kaikki mukavuudet, uima-altaita alueella ja muuta kivaa, niin taisivat maksaa jonkun 150 euroa viikossa. Barcelonaan taas saa lennot hyvin halvallakin, normaalihintaisinakaan eivät ole kalliita, 200-300 euroa kalleimmillaan. Kyllä tuosta jo aika edullisen matkan saa.
 
[QUOTE="vieras";26238424]Siskosikin on ilmeisesti perheetön sinkku, kun sinä maksat hänen matkojaan ja muita ostoksiaan?[/QUOTE]

Maksan ihan omasta halustani, ei liity mitenkään hänen rahatilanteensa siihen, että olen omasta halustani ostanut hänelle tavaroita. Mutta siinä aiemmassa ketjussa tuli kyllä selväksi, että sekin on joku kauhea rikos. : / Ihan kuin aina pitäisi aina ajatella vain itseään. Aika kauhea maailmankuva jos tuolla tavoin ajattelee.
 
"vieras"
Maksan ihan omasta halustani, ei liity mitenkään hänen rahatilanteensa siihen, että olen omasta halustani ostanut hänelle tavaroita. Mutta siinä aiemmassa ketjussa tuli kyllä selväksi, että sekin on joku kauhea rikos. : / Ihan kuin aina pitäisi aina ajatella vain itseään. Aika kauhea maailmankuva jos tuolla tavoin ajattelee.
Tietenkin saat ostaa siskollesi mitä haluat, eikä siinä ole mitään pahaa. Logiikkaasi vain tässä mukailen, että jos hänellä olisi lapsia, hän voisi maksaa sinua varakkaampana matkansa itse, jopa maksaa sinunkin matkasi.
 
Sivusta seurannut
Lueskelin muutamia pätkiä ketjusta, aika uskomatonta tarinaa! Eniten hyppäävät silmille nuo perheettömän neuvot perheellisille.. Joo, myönnän, että mullakin oli tiettyjä periaatteita ennen lapsia (enkä nyt puhu hampaiden pesusta), mut kummasti asiat muuttuvat, kun lapsia tulee. Tämän tietää jokaikinen lapsia saanut.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä