Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
"Minna"
Mä jään ap mielenkiinnolla odottamaan.

Olen aivan varma että sä selität vielä kymmenenkin vuoden päästä tällä palstalla sitä miksi asut yksiössä yksin vaikka sulla on varaa kaikkeen ja mieskin ollut jo 20v ja säästät edelleen tonnin kuussa mutta ei silti ole varaa asuntoon, tai on toki mutta kun sekin on niin monimutkaista. Mutta silti pärjäisit hirveän hienosti jos sulla niitä lapsia vain olisi.....

Sä olet ihan kamalan kova selittämään miten sä tahtoisit elää/eläisit, mutta mitään ei silti tapahdu.

Sitten kun sä olet OIKEASTI tehnyt kaiken sen mitä moni meistä on tehnyt (ja mistä sinä edelleen vain haaveilet), ja jos silloin huomaat olleesi oikeassa niin voit tulla mulle ilkkumaan kuinka väärässä olin. Siihen asti mä mä pidän kiinni oletuksesta että sinä puhut vain lämpimiksesi paljon täyttä puuta heinää.
:flower:

Mun mielestä suorastaan huvittavaa, että Akaatti lapsettomana luulee tietävänsä paremmin miten rahat lapsiperheessä riittää kuin me joilla oikeasti on niitä lapsia ja kokemusta asiasta.
 
Aamen, hitto vie.

Eikä Diandrakaan tietääkseni ole Dubaissa syntynyt & kasvanut :xmas: vaan Suomessa.

Tämä on hulvattomin ketju aikoihin. Täynnä jossittelua ja sitkuttelua: sitku on lapsia, jos olisin yh, jos sitä ja jos tätä. Niin, JOS. Helppo sitä on etukäteen kuvitella vaikka mitä, maalailla tulevaisuudenkuvia nettitutun puheiden perusteella, etukäteen "tietää" miten elämä tulee menemään. Totuus voi olla toinen.

Kaksi kohtaa sai mut nauramaan oikein ääneen;
- Lastenvaatteilla voi tienata (niihin siis ei mene rahaa, vaan päinvastoin, lasten vaatettamisella tienaa!)
- Jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa (kuten kaikki lapsiperheet ui, tottakai - lapsistahan ei ole kuluja, iso perhe ei mitään kuluta).

No joo. Tavallaan suloista, että joku on vielä liki kolmekymppisenäkin niin naiivi ja viaton. Tavallaan kuitenkin surullista, jos elämän realiteetit on niin hukassa.
Jos olisit lukenut viestini, niin olen kirjoittanut, että jos olisi samantasoinen palkka, jos lapset olisivat perusterveitä jne. Tottakai jos piruja haluaa maalta seinille, niin sitten aletaan pelkäämään vaikka mitä, entä jos joku puukottaa kadulla, joutuu onnettomuuteen, kaikki lapset syntyvät vammaisina, jäädään työttömäksi, auto hajoaa, pesukone hajoaa, tulee sota, rahat varastetaan. Loputon on tuo tie jos sille lähtee.

Itse olen ostanut netistä lastenvaatteita ja myynyt ne moninkertaisilla hinnoilla. Moni "hullu" maksaa hirveästi rahaa siitä, että saa vaatteet nopeasti huuto.netistä eikä jaksa tilata muualta netistä.
 
[QUOTE="Minna";26236970]:flower:

Mun mielestä suorastaan huvittavaa, että Akaatti lapsettomana luulee tietävänsä paremmin miten rahat lapsiperheessä riittää kuin me joilla oikeasti on niitä lapsia ja kokemusta asiasta.[/QUOTE]
Juu. Ja hän tietää lisäksi myös siitä, miten kaksikulttuurisessa perheessä kuuluu kasvattaa lapset.
Onhan hän itsekin melkein kaksikulttuuristen lasten äiti - oltuaan nettisuhteessa 10 v ajan ulkomaalaisen miehen kanssa.

Oivoi. Luulisi, että sen 10 v aikana olisi jo jotain saatu aikaiseksi, jos homman olisi tarkoitus johonkin johtaa (ja pian kuulemme, miten kaikki eivät ole seksihulluja jotka hyppäävät samantien sänkyyn, vaikkei tämä kommentti liittynyt seksiin mitenkään).
 
Hänellä on kuitenkin isä mukana elämässään ja isä on yhteyksissä vanhempiinsa. Sitä ihmettelin. En ihmettelisi jos olisi yh-äidin lapsi, koska ei ole lapsen tai sen toisen vanhemman velvollisuus pitää yhteyttä toisen vanhemman vanhempiin.
On munkin lapsillani äitinsä mukana elämässään ja pidän yhteyttä vanhempiini, sisaruksiini ja isoisääni jotka asuvat toisissa maissa. Siltikin parin viimevuoden aikana lapset ovat tavanneet ainoastaan niitä sukulaisia jotka ovat meillä pistäytyneet. Äitini ja isoisäni sekä pari sisarustani eivät ole koskaan nähneet meidän kuopusta joka on kohta 1,5v.

Ja tosissaan asutaan naapurimaissa eli kallis matkustaminen ei ole syynä vaan se että reissuihin liittyy muita hankaluuksia.
 
"vieras"
Jos olisit lukenut viestini, niin olen kirjoittanut, että jos olisi samantasoinen palkka, jos lapset olisivat perusterveitä jne. Tottakai jos piruja haluaa maalta seinille, niin sitten aletaan pelkäämään vaikka mitä, entä jos joku puukottaa kadulla, joutuu onnettomuuteen, kaikki lapset syntyvät vammaisina, jäädään työttömäksi, auto hajoaa, pesukone hajoaa, tulee sota, rahat varastetaan. Loputon on tuo tie jos sille lähtee.

Itse olen ostanut netistä lastenvaatteita ja myynyt ne moninkertaisilla hinnoilla. Moni "hullu" maksaa hirveästi rahaa siitä, että saa vaatteet nopeasti huuto.netistä eikä jaksa tilata muualta netistä.
Etkö sinä nimenomaan maalaa niitä piruja seinille ja pelkää vaikka mitä? Kuten sitä raskautta ja synnytystä niin paljon, ettet uskalla hankkiutua raskaaksi?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
No jos elämä muuttuu noin luksukseksi lasten myötä ja rahaa on enemmän mitä kerkeää tuhlata, 300m2 talo uima-altaalla maksaa vähemmän kuin nykyinen yksiö ja koko taloustilanne lapsia kotona hoitaessa on niin paljon parempi kuin nyt töissäkäydessä (oli sitten yh tai parisuhteessa), niin miksi viidestä lapsesta haaveileva aikuinen nainen joka on seurustellut 10v ei hanki jo niitä lapsia?
Siksi, koska meillä ei tuota asuntoa vielä ole. Moneen kertaan olen kirjoittanut, ettei sitä ihan hetkessä saa. Meilllä on miehellä vielä 2 kk sitä autolainaakin, vasta sen jälkeen kannattaa edes se hakemus laittaa. Pitää hakea ensin tontti + sen jälkeen rakentaa talo, jos siis uuden haluaa. Vanhan voi myös ostaa, mutta taitavat olla suhteellisesti paljon kalliimpia. Ja kyllä, se talo uima-altaalla ei kovin paljoa maksa, kun laina-aika on 25 vuotta.
 
No miten sitä nyt lapsia hankkii, kun ei kiinnosta edes tätä miestä nähdä. Mies ei voi tulla Suomeen, kun Akaatti ei voi häntä yksiöönsä majoittaa ja itse ei halua enää miehen kotimaahan, kun on käynyt jo siellä niin monta kertaa... Toisessa ketjussa on nämä ihan itse kertonut.
Ja taas kuvittelet omiasi. Kirjoitin, ettei AIEMPIIN asuntoihin voinut ketään pyytää tulemaan. Tähän voisi, mutta meillä ei ole lomaa. Ja minä olen siellä käynyt vuosittain, luultavasti syys-lokakuussa lähden muutamaksi päiväksi.
 
Itse olen ostanut netistä lastenvaatteita ja myynyt ne moninkertaisilla hinnoilla. Moni "hullu" maksaa hirveästi rahaa siitä, että saa vaatteet nopeasti huuto.netistä eikä jaksa tilata muualta netistä.
Tuo on helppo tapa tienata hieman rahaa - kun ei ole siinä sivussa niitä oikeita omia lapsia vaatetettavana. Niitä, jotka kuluttavat vaatteita käytössä. Olen mäkin niin tehnyt, että ostan kirppikseltä jonkun himotun retrotunikan eurolla, ja myyn sen netissä 25 eurolla, mutta en mä kyllä tienaa lastenvaatteilla mitenkään päin laskettuna...en, vaikka ostankin yleensä alesta tai kirppikseltä, ja jälleenmyyn kaiken minkä voin. Kun ne oikeat lapset tosiaan kuluttavat vaatteita, kasvavat, ja tarvitsevat enemmän kuin pari satunnaista halvalla ostettua vaatekappaletta. Mitä isommaksi tulevat, sen kalliimmaksi tulevat :)
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Liian sotkuista. Pitäisi harrastaa seksiä tai jotain muuta ällöä, eikä kumpaakaan osapuolta kiinnosta seksi. Keinohedelmöitys voisi olla vaihtoehto, mutta sitten pitäisi käydä gynellä ronkittavana ja ultrassa, ja pitäisi ottaa raskausarvet ja pukamat, ja synnyttää. Ja sen sijaissynnyttäjän saaminenkin on niin hankalaa. Niin ja sekin ehkä estää, ettei koskaan näe sitä miestä jonka kanssa on perhettä perustamassa - ei sitä voi Suomeen kutsua koska se ei pidä matkustelusta ja Suomi on niin ruma maa ja asuntokin pieni, ja turha sinne miehen kotimaahankaan on mennä kun siellä on jo käynyt.

Näinhän täällä on kerrottu.
En ole sanonut, että Suomi olisi ruma maa. Miksi pitää laittaa sanoja minun suuhuni? :O

En tiedö sinusta, mutta minulla ei juuri lomaa ole, jotta voisi 5000 km:n päähän matkustella. En lähde parin päivän vapaapäivillä noin kauas.
 
Mutta eikö tässä nyt oltu juuri ostamassa sitä taloa sieltä miehen kotimaasta missä lapsiperheitä tuetaan hyvin ja kaikki on mielettömän halpaa?

*en ihan ymmärrä näitä kuvioita*
Missä olen kirjoittanut, että lapsiperheitä tuetaan hyvin? Kirjoitin, että saa paikallisen lapsilisän, joka ainakin jossain vaiheessa oli noin 100 euroa, muistan tuon, koska ajattelin, että onpas samaa tasoa Suomen kanssa. Enkä ole väittänyt, että olisi mielettömän halpaa kaikille. Mutta kansalaiset voivat saada alhaisemman asuntolainan ilman korkoa, tottakai kannattaa mieluummin sellainen laina ottaa, kuin maksaa lainassa korkoa + kalliimpi asunto alueilta, joilta kaikki voi ostaa asuntoja/taloja.
 
"Minna"
Jos olisit lukenut viestini, niin olen kirjoittanut, että jos olisi samantasoinen palkka, jos lapset olisivat perusterveitä jne. Tottakai jos piruja haluaa maalta seinille, niin sitten aletaan pelkäämään vaikka mitä, entä jos joku puukottaa kadulla, joutuu onnettomuuteen, kaikki lapset syntyvät vammaisina, jäädään työttömäksi, auto hajoaa, pesukone hajoaa, tulee sota, rahat varastetaan. Loputon on tuo tie jos sille lähtee.

Itse olen ostanut netistä lastenvaatteita ja myynyt ne moninkertaisilla hinnoilla. Moni "hullu" maksaa hirveästi rahaa siitä, että saa vaatteet nopeasti huuto.netistä eikä jaksa tilata muualta netistä.
Oletko todellakin noin yksinkertainen? Ei kukaan kirjoittanut mistään puukotuksista, onnettomuuksista tms. vaan ihan perusterveydenhoidosta. Katsos kun lapsilla tuppaa olemaan erilaisia rokkoja, nuhakuumetautia, oksennustautia jne.

Ei kodinkoneet ei kestä loputtomiin, ei myöskään autot. Autoja pitää huoltaa, että ne pysyy kunnossa ja katsastus vie rahaa. SUOMESSA bensa maksaa enemmän kuin siellä sun kuvitellun miehen kotimaassa.
 
haloo
Siksi, koska meillä ei tuota asuntoa vielä ole. Moneen kertaan olen kirjoittanut, ettei sitä ihan hetkessä saa. Meilllä on miehellä vielä 2 kk sitä autolainaakin, vasta sen jälkeen kannattaa edes se hakemus laittaa. Pitää hakea ensin tontti + sen jälkeen rakentaa talo, jos siis uuden haluaa. Vanhan voi myös ostaa, mutta taitavat olla suhteellisesti paljon kalliimpia. Ja kyllä, se talo uima-altaalla ei kovin paljoa maksa, kun laina-aika on 25 vuotta.
talo maksaa yhtä paljon riippumatta laina-ajasta.
 
[QUOTE="mmmm";26236681]siis ne sukulaiset joita et ole koskaan tavannut???

miksi lasket koko ajan sekaisin noita tuloja?? eli jos asutte miehesi kotimaassa niin et kyllä saa suomesta lapsilisää. jos taas asutte suomessa niin saako mies täältä noin hyväpalkkaisen työn?[/QUOTE]

Sielläkin on paikallinen lapsilisä. Kirjoitin tuossa ylemmässä viestissä jo siitä. Ei saa täältä vastaavaa työtä, siksi olenkin laskenut pääasiassa noihin laskelmiin jos olisin Suomessa, niin yh-äitinä silloin. Siis ihan vain huvin vuoksi laskenut. Minun on vaikea kuvitella, etteivät hoitaisi lapsia tarvittaessa, kun ovat hoitaneet mummon asiat ja aina pyytävät lapsiaan käymään kotona, siis heitä, jotka eivät siellä enää asu.
 
[QUOTE="mmmm";26236718]Ei toi ole oikea este. Kyllä minä ainakin sain asuntolainaa vaikka olikin määräraikaisen työsoppari. Olivat kiinnostuneita vaan siitä että onko tulevaisuudessakin töitä tiedossa alalla.[/QUOTE]

Minä en saa.
 
Jos olisit lukenut viestini, niin olen kirjoittanut, että jos olisi samantasoinen palkka, jos lapset olisivat perusterveitä jne. Tottakai jos piruja haluaa maalta seinille, niin sitten aletaan pelkäämään vaikka mitä, entä jos joku puukottaa kadulla, joutuu onnettomuuteen, kaikki lapset syntyvät vammaisina, jäädään työttömäksi, auto hajoaa, pesukone hajoaa, tulee sota, rahat varastetaan. Loputon on tuo tie jos sille lähtee.

Itse olen ostanut netistä lastenvaatteita ja myynyt ne moninkertaisilla hinnoilla. Moni "hullu" maksaa hirveästi rahaa siitä, että saa vaatteet nopeasti huuto.netistä eikä jaksa tilata muualta netistä.
Mitä lastenvaatteisiin tulee, ne kellä on lapsia ruukaavat käyttää niitä ostamiaan vaatteita ennen kuin myyvät niitä eteenpäin joten niiden kunto on kärsinyt sen verran ettei niistä niin helposti saa omiaankaan takaisin. Kaikki eivät ole edes sellaisia joista kukaan mitään maksaisi, osa menee rikki jne.

Ja muuten, toki jokaisen elämä tuntuisi edullisemmalta jos ei koskaan menisi mitään rikki eikä tulisi mitään yllättäviä menoja jne. Yksi aikuinen pystyy vielä varovaisuutta noudattaen elelemään noin mutta lapsiperheissä sattuu ja tapahtuu, tavarat ja kodinkoneet on isommalla kulutuksella jne.
 
"vieras"
Sielläkin on paikallinen lapsilisä. Kirjoitin tuossa ylemmässä viestissä jo siitä. Ei saa täältä vastaavaa työtä, siksi olenkin laskenut pääasiassa noihin laskelmiin jos olisin Suomessa, niin yh-äitinä silloin. Siis ihan vain huvin vuoksi laskenut. Minun on vaikea kuvitella, etteivät hoitaisi lapsia tarvittaessa, kun ovat hoitaneet mummon asiat ja aina pyytävät lapsiaan käymään kotona, siis heitä, jotka eivät siellä enää asu.
Etkö ota huomioon sitä mahdollisuutta, ettei tämä suku hyväksyisi sinua ollenkaan ja sitä kautta lapsiasi? Et voi tietää heidän reaktiotaan ulkomailta naituun vieraaseen naiseen, kun et heitä ole koskaan tavannut. Mies voi sanoa ihan mitä vain tästä asiasta, muttet voi mitenkään tietää kuinka sinut otettaisiin vastaan.
 
Siis eikä!!!

Onko Akaatti jo kolmekymppinen??!! :O

:D

Mä oikeasti luulin että se on parikymppinen ruusunpunaiset lasit päässään oleva naivi tyttönen ilman elämänkokemusta.

Ok, nyt mä hakkaisin päätäni vielä enemmän seinään jos mua kiinnostaisi olla huolissaan siitä kuinka rajallinen joidenkin aikuisten kokemus elämästä on... Rajoittuu siis hyvin suurelta osin palstaan ja nettilaskureihin.
En ole ruusunpunaisilla silmälaseilla. =) Ja ikä pyöristyy valitettavasti jo 30 vuoteen. :( Olen siis 26-vuotias. Ja hauku vaan, ettei ole elämänkokemusta. Uskaltaisin väittää, että minulla on elämänkokemusta enemmän kuin monella muulla.
 
Ja miten ihmeessä niillä lastenvaatteilla tienaa? Juu, tiedän että voi käydä hyvä säkä että saat jostain superalennuksesta lapselle merkkitoppahaalarin joka tuurilla säilyy eh änä ja erittäin hyväkuntoisena sen talven ja sattuu vielä olemaan niin suosittua kuosia että joku maksaa siitä käytettynä jopa enemmän mitä itse maksoit aikanaan. Siltikin, aika montaa jossittelua matkassa ja kaikki lastenvaatteet ei herätä käytettyinä samanlaista ostohysteriaa kuin nuo sen hetken hitti-ulkoiluvaatteet. Yleensä saa laskea että kiva jos osasta hankkimiaan vaatteita saa jotain takaisin kun on taas aika ostaa isompia tilalle.

Nytkin reilun viikon sisään 7v on saanut yhdet housut ja yhden paidan rikki, kohta 6v taas kahdet housut. Eipä noilla ainakaan mitään tienaa.
Minä olen tilannut ihan netistä ja myynyt niitä netissä. Siis saanut moninkertaisen voiton.
 
[QUOTE="mmmm";26236582]Niin sitä rahaa ehkä tulisi jonkun verran enemmän sinun ajatustavallasi, mutta entäs sitten ne menot?

Lapselle kosteussuojattu välikausihaalari 100 euroa (käytettynä ehkä 30-50 euroa)
Lapselle kosteussuojattu talvihaalari 100 euroa (käytettynä ehkä 30-50 euroa)
Lapsen päivähoito 254 euroa/kk
Lapsen ruuat
Muut vaatteet
Harrastukset

ym. ym.

Lisäksi todella ihmettelen että aiot asua siellä Arabiemiraateissa miehesi kanssa mutta lasket tuloiksesi Suomen lapsilisän yh-korotuksella.. Ja onko siellä tosiaan niin hyvät palkat että sinä tienaisit tuon 2200 euroa bruttona ja miehesi (joka kertomasi mukaan asuu kotona ja pelaa pleikkarilla) tienaisi 3000 euroa/kk.

Lapsilla ei tosiaan tienaa. Se on ihan minimaalista siihen koko pottiin nähden jos joskus saa huutiksessa haalarin myytyä kalliimmalla kuin mitä itse oli siitä maksanut.[/QUOTE]

En ole laskenut Suomen lapsilisää. Sielläkin saa lapsista rahaa, ja myös vaimosta saa palkankorotuksen. Eli enemmän tulisi silloinkin raha. Eikä hän muuten asu kotona vaan on jo 2 vuotta asunut yksin. Ja jos olisit lukenut, niin olen kirjoittanut, että olisin siellä lasten kanssa kotiäitinä jos lapsia saan. Ja vaikka meillä ei olisi edes lapsia, vaan pelkkä miehen palkka, niin pärjäisimme silti ihan hyvin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä