Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Blue
Mistä keksit tuon 40 neliötä? Tässä on 29 neliötä. Ja pienemmässä asunnossa on usein ahtaampaa, ei ole kunnollista olohuonetta, ei kunnollista makuuhuonetta, ei kunnon keittiötä. Minulla ei ole edes parveketta.

Ja voin ihan rehellisesti sanoa, että jos minulla olisi lapsi(a), niin asuisin tilavammin, paremmin ja miellyttävämmin samalla rahalla. Nyt ei tällä hetkellä ole löytynyt edullisempaa asuntoa. Ja se vuokra on noin 650 euroa, ei pelkkä "reilu 600 euroa". Minusta tuo on järkyttävän kallis vuokra tämän asunnon tasoon ja kokoon nähden.
Sori, muistelin niin mutta en jaksanut tarkistaa..

Mutta muuten ei ole mitään huomioimisen arvoista tuossa tekstissäsi. Ihan pelkkää diipadaapaa koska et vain halua myöntää että et tosiaankaan tullut ajatelleeksi kaikkea ennen suusi aukaisemista..

Ei oe häpeä myöntää olleensa väärässä. Kaikesta voi oppia joka tapauksessa. Nyt näit että kaikki ei todellakaan ole ihan niin yksinkertaista ja mustavalkoista kuin ajattelit.
 
[QUOTE="Minna";26234622]Mä asun lapsen kanssa kahdestaan ja meillä on 60 neliötä eli 30 neliötä/henkilö. Miten me asutaan tilavammin kuin sä?[/QUOTE]

Teillä on enemmän tilaa käytössä. Kyllä vaikuttaa sekin onko oma keittiö tai edes olohuone ilman, että tarvitsee nukkua samassa tilassa. Minä asuin nuorempana 70-neliöisessä asunnossa perheeni kanssa ja siinä oli siis noin 23 neliötä/hlö ja asunto tuntui isommalta, tilavammalta ja ennen kaikkea ASUNTOMAISELTA. Tämä on kuin hotellihuone. Eikä ole edes parveketta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234618:
Enemmän rahaa? Miten teillä ei nyt ole varaa kunnolliseen asuntoon, jos jää kuussa yli tonni säästöön? Vai tarkoitatko oman asunnon hankkimista?
Se asunnon saaminen/tontin kestää niin kauan, eikä voi mitä tahansa ostaa, kun pitää olla kaikin puolin sopiva asunto sijainnin ja hinnan, pihan sekä koon suhteen.
 
täh
Ja sinä väität, ettei tavallisella perheellä ole varaa tuohon matkaan? Ei se matka todellakaan nyt niin kovin kallis ole. Ja lomaa on useimmilla vähintään 5 viikkoa vuodessa. Itse kuulun PIENIPALKKAISIIN, maksan isoa vuokraa, monella perheellisellä pienempi vuokra, en saa mitään tukia, ja olen lähdössä nyt useamman viikon matkalle, josta maksan myös muiden matkojen hinnat. Ihan naurettavaa väittää, että raha olisi syy, ettei olisi varaa matkustaa. Kyllä varmasti olisi JOS on halua.
Maksat palkallasi vain oman ruoan joten sitä jää matkoihin ja muuhun ei välttämättömään.
Moni perhe elättäää esim. yhdellä palkalla koko perheen. perheellisillä on yleensä autot, monen harrastukset, ruoka monelle maksaa, ... perheetkään eivät saa asumiseen tukia jos käyvät töissä ja ovat keskituloisia/pienituloisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh;26234664:
Maksat palkallasi vain oman ruoan joten sitä jää matkoihin ja muuhun ei välttämättömään.
Moni perhe elättäää esim. yhdellä palkalla koko perheen. perheellisillä on yleensä autot, monen harrastukset, ruoka monelle maksaa, ... perheetkään eivät saa asumiseen tukia jos käyvät töissä ja ovat keskituloisia/pienituloisia.
Minä olen laskenut, että jos olisin kahden lapsen yh, niin rahaa jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt. Olettaen tietysti, ettei lapsilla ole mitään sairautta/allergiaa ym. jossa pitäisi ostaa jotain kalliita erikoisruokia ym. Samoin jos olisin ns. ydinperhe, niin rahaa jäisi näillä tuloilla enemmän "ylimääräistä" kuin nyt yksinään jää, kun kaikki pitää maksaa itse.
 
Blue
Ja yksi kerta sinä kyselit täällä että kannattaisko sun ottaa pikavippi taulua varten kun nyt olisi alessa. Silloin et puhunut mitään niistä tonneista mitä joka kuu pistät säästöön yms.

Sä puhut ihan sontaa ihan koko ajan. Mä en usko enää sanaakaan mitä sä jauhat!
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234676:
Miksi siis Akaatti asut siinä asunnossasi jos a) se on kallis kokoonsa nähden b) et viihdy siellä ja c) sinulla olisi varaa isompaankin.

Ja miksi et ole ostanut omaa kun kerran se toisi niin paljon enemmän säästöä??
 
Minä olen laskenut, että jos olisin kahden lapsen yh, niin rahaa jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt. Olettaen tietysti, ettei lapsilla ole mitään sairautta/allergiaa ym. jossa pitäisi ostaa jotain kalliita erikoisruokia ym. Samoin jos olisin ns. ydinperhe, niin rahaa jäisi näillä tuloilla enemmän "ylimääräistä" kuin nyt yksinään jää, kun kaikki pitää maksaa itse.
Miten niin jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt? Aiotko käydä yhtä aikaa töissä ja hoitaa lapset kotona? Oletko ottanut laskelmissasi huomioon sen, että jos hoidat lapset kotona, et saa palkaa ja jos taas menet töihin, maksat lapsista (molemmista) hoitomaksua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234676:
Miksi siis Akaatti asut siinä asunnossasi jos a) se on kallis kokoonsa nähden b) et viihdy siellä ja c) sinulla olisi varaa isompaankin.
En ole löytänyt halvempaa asuntoa. Täältä on todella vaikea löytää sopivaa asuntoa. En halua vuokrata asuntoa keneltäkään yksityiseltä vuokranantajalta. Haluaisin muuttaa halvempaan asuntoon, koska olen tässä asunnossa niin vähän aikaa, ettei siitä kannata mielestäni maksaa "turhaan". Tai edes isompaan, mutta senkin pitäisi olla halvempi. Ihan periaatekysymys minulla on, etten halua maksaa yksin 650 euroa vuokraa. Melkein 4000 markkaa! :O Jos joku kysyy vuokraa muualla kuin palstalla, niin en kehtaa edes sanoa, kun hävettää tuo määrä.
 
"vieras"
Teillä on enemmän tilaa käytössä. Kyllä vaikuttaa sekin onko oma keittiö tai edes olohuone ilman, että tarvitsee nukkua samassa tilassa. Minä asuin nuorempana 70-neliöisessä asunnossa perheeni kanssa ja siinä oli siis noin 23 neliötä/hlö ja asunto tuntui isommalta, tilavammalta ja ennen kaikkea ASUNTOMAISELTA. Tämä on kuin hotellihuone. Eikä ole edes parveketta.
:D sun lapsilla ei sitten varmaankaan tule juurikaan olemaan leluja, tarvikkeita ja muuta vastaavaa kun tilaa riittää vaikka henkilömäärä kasvaa mutta neliöt pysyy samana.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234689:
Miten niin jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt? Aiotko käydä yhtä aikaa töissä ja hoitaa lapset kotona? Oletko ottanut laskelmissasi huomioon sen, että jos hoidat lapset kotona, et saa palkaa ja jos taas menet töihin, maksat lapsista (molemmista) hoitomaksua?
Kato kun se laskee kuinka paljon se saisi tukea mistäkin. Hulluhan nyt omat lapsensa itse elättää!
 
En ole löytänyt halvempaa asuntoa. Täältä on todella vaikea löytää sopivaa asuntoa. En halua vuokrata asuntoa keneltäkään yksityiseltä vuokranantajalta. Haluaisin muuttaa halvempaan asuntoon, koska olen tässä asunnossa niin vähän aikaa, ettei siitä kannata mielestäni maksaa "turhaan". Tai edes isompaan, mutta senkin pitäisi olla halvempi. Ihan periaatekysymys minulla on, etten halua maksaa yksin 650 euroa vuokraa. Melkein 4000 markkaa! :O Jos joku kysyy vuokraa muualla kuin palstalla, niin en kehtaa edes sanoa, kun hävettää tuo määrä.
No kyllä varmasti onkin vaikeaa löytää sopivaa asuntoa.
 
täh
Minä olen pienipalkkainen ja minulla jää silti joka kuukausi säästöön noin tuhat euroa. Jos minulla olisi lapsia, niin jäisi varmasti yhtä paljon, koska olisi lapsilisät, saisin varmasti asumistuen, paremman asunnon, elatustuen jos olisi yksinhuoltaja. Ja jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa. Kyllä saisi helposti säästöön. Ja lentolippujakin saa halvalla, ei aina tarvitse ostaa niitä 1000 euron lentolippuja Etelä-Amerikkaan, saa halvemmalla, kun näkee hieman vaivaa.
Miten pari lasta toisi sinulle asumistuen? jos palkasta jää yli 1000 euroa säästöön ja vuokra on 600, tarkoittaa se sitä että bruttopalkkasi on iso, yli 2000 euroa. Mten voit olla pienituloinen jos vuokra on 600, säästöön jää tonni? veroa menee noin 400, ruoka maksaa.
sun palkka sis yli 2000. Vaikka sulla ois siihen päälle 1-3 lasta, et saisi asumistukia siltikään ja elättäisit sillä samalla rahalla ne lapset. vuokra olisi isompi koska haluaisit asua isommassa.
päivähoitomaksut lapsista täydet noin isolla palkalla.
250 euroa jos 1 lapsi, 500 euroa jos 2 lasta.

jos taas et kävisi töissä saisit asumiskulujen päälle toimeentulotukea noin 500 jos yksi lapsi, 700 jos kaksi lasta.
 
"vieras"
En ole löytänyt halvempaa asuntoa. Täältä on todella vaikea löytää sopivaa asuntoa. En halua vuokrata asuntoa keneltäkään yksityiseltä vuokranantajalta. Haluaisin muuttaa halvempaan asuntoon, koska olen tässä asunnossa niin vähän aikaa, ettei siitä kannata mielestäni maksaa "turhaan". Tai edes isompaan, mutta senkin pitäisi olla halvempi. Ihan periaatekysymys minulla on, etten halua maksaa yksin 650 euroa vuokraa. Melkein 4000 markkaa! :O Jos joku kysyy vuokraa muualla kuin palstalla, niin en kehtaa edes sanoa, kun hävettää tuo määrä.
Mitä jos joku sanoo sinulle, että sinun pitäisi yrittää enemmän, niin onnistuisit? Sinun pitäisi tehdä, kuten minä näen parhaaksi, se olisi sinulle hyväksi? Miltä se tuntuisi? Vaikutat ihmiseltä, jolla ei ole MITÄÄN sisältöä omassa elämässään, haet sen muiden ihmisten elämien vatvomisesta. Ei se sinänsä ole mitenkään pahasta, mutta olisi reilumpaa myöntää se, ettei ei sinulla ole omaa kiinnostavaa, tyydyttävää elämää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234689:
Miten niin jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt? Aiotko käydä yhtä aikaa töissä ja hoitaa lapset kotona? Oletko ottanut laskelmissasi huomioon sen, että jos hoidat lapset kotona, et saa palkaa ja jos taas menet töihin, maksat lapsista (molemmista) hoitomaksua?
Hoitomaksut meidän kunnassa 2500 euroa brutto tienaavan yh:n kahdelle lapselle 96 €/kk/lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234713:
No kyllä varmasti onkin vaikeaa löytää sopivaa asuntoa.
En halua yksityisen vuokraajan asuntoa, koska niissä saa olla "pelko perseessä" milloin ilmoitetaan, että nyt haluavat asunnon itselleen/jollekin tutulle. Lisäksi on ollut tapauksia, joissa joku pervo vuokrannut asuntoja ja sitten tirkistellyt ja siinä myös inhottaa se "intiimiys". Koko ajan saisi varoa, ettei tule vahingossa mitään vahinkoa sinne asuntoon ja se myös inhottaisi, että vuokranantajalla olisi avain asuntoon. Toki tässäkin on taloyhtiöllä, mutta tuntuu silti turvallisemmalta ja jotenkin enemmän "omalta asunnolta" kuin se yksityisen vuokraama asunto.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä