huh!
Mun eräs tuttuni istuskelee koneella ja jättää lapsen yksin kylpyhuoneeseen kylpemään, ja on tehnyt tätä siis jo piiiitkän aikaa. Lapsi täyttää elokuussa 2..
Minulla on saman ikäinen lapsi. Ei tulisi mieleenkään jättää häntä hetkeksikään ilman valvontaa kylpyammeeseen.Mun eräs tuttuni istuskelee koneella ja jättää lapsen yksin kylpyhuoneeseen kylpemään, ja on tehnyt tätä siis jo piiiitkän aikaa. Lapsi täyttää elokuussa 2..
Ai kauhea, toi olis niin ahdistava tilanne.No en tod anna. Mä pystyn olemaan irti koneelta sen tunnin jonka lapset käyttää kylvyssä loiskimiseen.
Tutun lapset (oisko ollut silloin n.3 ja alle 1v) olivat olleet kylvyssä ja isän piipahtaessa muutamaksi sekunniksi pois kylpyhuoneesta oli isompi mennyt ja laittanut oven lukkoon. Ei osannut avata sitä enää itse. Liki paniikkihan siitä syntyi ja väkivalloin se ovi oli irroitettava.
No ei kyllä ole turvallista. Ammeessa voi myös kolauttaa vaikka päänsä, eikä pienen lapsen vastuulle voi laittaa toista lasta. Just viimeksi tyttö kävi istumaan ammeen laidalle, menetti tasapainonsa ja olisi iskenyt päänsä lattiaan, jollen olisi ollut lähellä. Toki tuossa tilanteessa en saunasta olisi ehtinyt saada tyttöä kiinni, mutta ainakin tästä lähin nään jos jompikumpi meinaa siihen mennä istumaan. Toki onnettomuuksia sattuu, vaikka kuinka vahtisi, mutta miksi riskeerata, kun vesi ja lapsi kuitenkin on vaarallinen yhdistelmä, ja sen kaikki tietää. Minusta tosi typerää, kun kuitenkin voisi ihan hyvin vahtiakin.Tuon ikäiset ovat kyllä jo niin isoja että vaikka joutuisivat veden alle, pääsevät sieltä ylöskin. Ja vielä kun heitä on kaksi, jos jotain tapahtuu, toinen voi ilmoittaa. Tuon ikäiset on meillä ihan huoletta voineet kylpeä kahdestaan.