Oletko asunut samalla paikkakunnalla aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Olen nyt reilu 20 ja asunut koko ikäni samalla paikkakunnalla, jossa on reilu 10 000 asukasta ja haluaisin muuttaa johonkin isoon kaunpunkiin, mutta muutos arveluttaa.

Kuinka moni on asunut koko ikänsä samalla paikkakunnalla ja miksi?
Entäs te jotka olette muuttaneet, niin isompaan vai pienempään? Miksi? Oletteko tyytyväisiä?

Olen asunut aina tällä samalla n. 5000 asukkaan paikkakunnalla. Kävin täällä koulut lukioon asti sitten aloin seurustelemaan saman kylän pojan kanssa. Opiskelin lisää naapurikaupungissa, jossa kävin autolla en siis muuttanut. Valmistuttuani sain töitä asuinpaikkakunnaltani ja olen edelleen täällä töissä ja naimisissa tuon pojan nykyään miehen kanssa. Miehelläkin työpaikka täällä. Ollaan nyt yli kolmekymppisiä. Asutaan varmaan aina täällä, tällä hetkellä isovanhemmat korvaamaton apu lastemme hoidossa. Täälläon kaikki mitä tarvitaan , isompi kaupunki,jossa kaikki palvelut on 20km:n päässä.

Pariinki otteeseen olen muuttanut pois synnyinkaupungista, ensin 20v ja sitten 26v. Toistamiseen siis olen tänne palannut.. Ekaks muutin opiskeleen ja myöhemmin töiden perässä. Kyllä mie elämäni muuttamisiin olen ollut tyytyväinen, onhan se avartanut mieltä ku kattellu muutakin. Mie lähtisin sinuna rohkeesti vaan katteleen mitä muualla tarjottavaa, ainahan sitä voi sitte palata. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26212389:
Noup, ensin Stadissa, sitten Ojakkalassa, Stadissa, Vantaalla, Inkoossa, Kirkkonummella.
Stadissa monella eri alueella.
Mä oon syntynyt vojakkalassa :)
kartta.gif

Asuin Helsingissä reilu 27 vuotta kunnes muutettiin paljon pienemmälle paikkakunnalle. En koskaan kokenut Helsinkiä "omakseni" enkä halua lapsiani kasvattaa suuressa kaupungissa.. Mieluummin rauhallinen pienempi paikka, ja pienehkö kyläkoulu :)

En. Olen muutellut ympäri Suomea. Muuttoja on ollut pienemmistä kunnista isompiin ja päinvastoin.
PK-seudulla olen viihtynyt Helsingissä jo kohta parisenkymmentä vuotta. Täältä en mielelläni muuta pois. Pidän tästä "anonyymiyden" tunteesta ja siitä, että täällä on Suomen paras kulttuuritarjonta. Näitä palveluita olen paljon käyttänytkin lasten kanssa.

En.
Outona pidän niitä, jotka asuvat koko ikänsä samalla paikkakunnalla. No ehkä isomman kaupungin asukkaitten kohdalla ymmärrän. Mut jos just jonku 10 000 asukkaan tai sitä pienemmän paikkakunnan sisällä asuis aina. :O

En samassa kaupungissa mutta ehkä 50 km sisällä..Helsinki, Espoo ja Kirkkonummi. Ai no asuin jonkin aikaa Australiassa että se varmaan vähän suurentaa sitä muuttosädettä :)

Oon asunu 35 vuotta samalla paikkakunnalla. Kesällä kun muutan, niin oon asunu viidessä eri osoitteessa, tosin olen muutaman kerran vaihtanu asuntoa samassa talossa. Tämä meidän kylä on tällänen "maailman napa", minkä ympärillä loppu maailma pyörii ;) miksi täältä minnekään lähteä :D

Oon opiskellut naapurikaupungeissa, töissä oon itseasiassa ollu pääsääntöisesti oman kunnan rajojen sisäpuolella. Täällä on hyvä asua ja kasvattaa lapset maalla, on lyhyt matka kaupunkiin ja junat, bussit ja autot kulkee ja lentokentällekin pääsee alle puolen tunnin.

Välillä tulee kaiho muualle, mutta yleensä pyrähdys muualla riittää. Etenkin kun mökki on toisella paikkakunnalla, niin näkee sitä muutakin elämää välillä siellä vieraillessa ;)

En. 19-vuotiaana muutin Espooseen töiden perässä, sieltä sit Tampereelle opiskelemaan jossa vierähti 3.5 vuotta. Hetkeksi palasin tänne kunnes muutin taas töiden perässä tuohon melkein naapuripitäjään ja miehen perässä sitten palasin takaisin tänne syntymäpitäjääni. Täällä varmaan tulen pysymään ainakin niin kauan kun lapset kouluikäsiä, sit kun muuttavat kotoa voisin harkita muuttavani muuallekkin.

Yhteistyössä