Ostaisitko pojalle 3v violetin värisen ensipyörän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja first bike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei haittaa. Meidän poika ajaa 16 " pyörällä jossa on violettia,v-punaista ja sateenkaari. EI haittaa poikaa, vaikka kysyttiin että pitäisikö väri vaihtaa (sai siis isosiskon pyörän ). Ja ikää pojalla nyt 6 vuotta.

Ostaisin jos poika haluaisi. Ei vaan ole halunnut.

Ei halunnut edes isosiskojen vanhoja pyöriä, kirkkaanpunaista tai keltaista (tyttöjen mallia).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Me ollaan ostettu pienet pyörät aina sen värisinä/mallisina, että ne käy molemmille. Nyt 5-v tyttö ajaa jo kolmantena käyttäjänä 16" harmaata Monarkia, jossa on nyt muutama Hello-Kitty tarra ja hieno pyöräkori. Edellinen omistaja oli isoveli, joka ajeli ilman tarroja ja koria.

ton ikäsellä mun mielestä ei oo mitään merkitystä pyörän värillä,paitsi jos lapsi ei itse halua sitä violettia..meidän poika 3v sai ensipyöräksi oranssi/punaisen pyörän jossa oli nalle puh.

Ostaisin, jos poika juuri sen tarjolla olevista vaihtoehdoista haluaisi. Meidän vanhimman pojan valinta ensipyöräksi oli helmiäispunainen, pingviinikuvioitu versio, jolla nyt pikkuveli ajaa tyytyväisenä.

No en prinsessatarrallista uutta pyörää ostaisi, ei välttis kelpaa myöhemmin. Mutta violetti väri ok. Me ostettiin tänään sininen ensipyörä esikoiselle. Meillä on kaksi poikaa.

3v ei meillä vielä näitä väriasioita "päätä". Eli jos rahat olisi tiukassa ja violetti pyörä olisi halvalla/ilmaiseksi tyrkyllä, niin ehdottomasti kelpaisi, siihen ei olisi mitään nirsoilemista. Muutenkaan en oikein usko siihen, että noin pienen pitäisi saada vielä tuollaisissa asioissa päättää. Tuon ikäinen, ei ainakaan meidän lapsi, ei vielä osaa omatoimisesti karsastaa värin takia jotain pyörää, enkä ole kyllä huomannut että kaverien kanssakaan olisi vielä keskusteltu tyttöjen ja poikien väreistä. Taitaa olla enemmän äitien ongelma?
Mutta jos siis olisi uuden pyörän ostosta kysymys, en vartavasten pojalle ostaisi tyttömäistä pyörää.

Meillä on ollut oranssi ensipyörä ja siinä on pojilla ollut sellaisia pehmusteita (näytti poikien pyörältä) ja neiti kun ajeli, niin oli kori ja pehmusteet pois. Violetti värinä on mun mielestä sellainen, mikä sopisi hyvinkin tytöille ja pojille. Meillä yksi poika tykkää violetista tosi paljon ja suurin osa vaatteista on violetteja.

Me ainakin ostetaan juuri se pyörä minkä edullisesti saa. Ainahan sen voi maalata jos väri ei miellytä. Tämä on meidän ajatus mutta en sitten tiedä... Mulla on aina ollut vaikka minkälaisia pyöriä itsellänikin ja olen naisihminen. Aloitin pyöräilyn isoveljen vanhalla poikie pyörällä joka oli iloisen vihreä ja tarroina jotain autoja, hyvin kelpas. Samaten veljeni ajoi naapurin tytön vanhalla pinkillä maastopyörällä vielä teini-ikäisenäkin hyvin tyytyväisenä, maalasi vain muutamia mustia kuvioita runkoon ja repi sateenkaarenväriset tarrat irti. Naureskeli vaan että eipähän ole samanlaista joka pojalla :D

[QUOTE="Lissu";26206988]Meidän poika ajeli ihan tyytyväisenä isosiskonsa vanhalla vaaleanpunaisella pyörällä. Ei kyllä olisi tullut mieleenkään ostaa uutta.[/QUOTE]

siis halvalla sain käytetyn, ja sen takia värinä violetti, muutoinolisin ostanut sinisen tai punaisen.

Vanhempien rajoittuneisuutta kun on "tyttöjen" ja "poikien" värejä pyörissä. Jos poika haluaa violetin niin te ette osta, vaan pakotatte ottamaan mustan tai harmaan? Toimiiko se sitten tyttöjenkin suhteen niin että tytölle ei osteta mustaa koska se on "poikaväri" vaan pakotetaan ottamaan pinkki?

Yhteistyössä