Ostaisitko pojalle hameen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierassss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuskin ostaisin siskon hameet saa luvan kelvata. Kotona voisi pitää hametta päiväkotiin tai alakouluikäisen en antaisi pukea hammetta päälle. Sen jälkeen kun osaa suojata itseään muiden nimittelyiltä tms. voi minun puolestani käyttää hametta.

[QUOTE="vieras";27502987]Nyt eletään tätä päivää, eikä asuta Skotlannissa; hameet ovat selkeästi tyttöjen asusteita. Housut taas ovat selkeästi molempien. Myöskään korkokenkiä en ostaisi poikalapselleni.

Jos poika osoittautuu transseksuaaliksi tai transvestiitiksi, voi sitten isompana tehdä itse kyseiset ostokset. Eikä siinä mitään, ihan yhtä hyväksytty se olis myös silloin. Mutta en vaan näe järkeä siinä, että pukisin poikalapseni pikkutytöksi kasvun kynnyksellä, kun identiteetti on muutenkin hakusessa. Miksi en saisi kasvattaa poikaani poikana ja tyttöäni tyttönä?[/QUOTE]

Naisten oikeudesta käyttää housuja on aikanaan käyty hyvin samankaltaista keskustelua, jolla yrität nyt kieltää poikia käyttämästä housuja. Naisia housuissa pidettiin lesboina, heitä katsottiin hyvin kieroon. Ja vaati todellakin isoa rohkeutta niiltä naisilta, jotka aikoinaan housut naisten vaatetukseen toivat.

Korkokenkiä minä en ostaisi edes tyttölapselle, ne kun eivät ole mielestäni lapsille alkuunkaan tarpeellise.

Lasta voi kasvattaa tyttönä tai poikana ihan vaatetuksesta huolimatta.

kylla ostaisin jos han sita haluaisi. vahan avaruutta tuohon elamankatsomukseen.
katsokaa vaikka oheinen artikkeli ja sen kuvalinkki jutun lopussa :)
peace
http://www.iltalehti.fi/perhe/2012083016018617_pr.shtml

[QUOTE="poikia3";27503156]Naisten oikeudesta käyttää housuja on aikanaan käyty hyvin samankaltaista keskustelua, jolla yrität nyt kieltää poikia käyttämästä housuja. Naisia housuissa pidettiin lesboina, heitä katsottiin hyvin kieroon. Ja vaati todellakin isoa rohkeutta niiltä naisilta, jotka aikoinaan housut naisten vaatetukseen toivat.

Korkokenkiä minä en ostaisi edes tyttölapselle, ne kun eivät ole mielestäni lapsille alkuunkaan tarpeellise.

Lasta voi kasvattaa tyttönä tai poikana ihan vaatetuksesta huolimatta.[/QUOTE]

Mutta nyt eletään tätä päivää, en tulis mieleenkään asettaa poikaani alttiiksi kiusaukselle vain sen takia, että haluan jyrätä "tasa-arvon" puolesta ja saada miehet mekkoihin. Mun mielestä tuolla ei ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Jos joku kokee asian niin tärkeäksi, niin saa mun puolesta uhrata oman poikansa, minä en tule sitä tekemään.

En, koska en osta mitään muutakaan vain siksi, että sitä myydään kaupoissa. Meillä ei pojat ole missään vaiheessa halunneet hameita, kun taas tytöt on mekoissa päivittäin ihan heidän omasta tahdostaan. Miksi ostaisisin lapselle jotain, jota he eivät edes haluaisi vain siksi, että niitä myydään kaupoissa.

Olen koko ajan ihmetellyt miten tytöt voi pukeutua mihin vaan leumautumatta sen kummemmin miksikään.. mutta pojille menee selkeä raja mitä tyttöjen vaatteista ei ole suotavaa käyttää...ihan sama mitä vaatekaupan poikien puolelta laitat tytölle niin ei ole poikatyttöä kummempaa, ja pojalle kun sama tehdään tyttöjen puolella on automaattisesti homo ! Aika epätasa arvoa näytetään lapsille...sukupuolet saa erottaa mutta miksi toinen sukupuoli voi käyttää mitä vaan ja on silti selkeästi normaali.

Yhteistyössä