Antaisitko tyttäresi harrastaa vikellystä? Eli jumppaa liikkuvan hevosen selässä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olin katsomassa vikellys esitystä. Ei kyllä näyttänyt mitenkään erityisen vaaralliselta.

Oman lapseni en antaisi harrastaa, koska on yhtä notkea kuin rautakanki. On ratsastanut monta vuotta, nykyään epäsäännöllisesti.
 
"Sirkkeli"
No, en tiedä juuri mitään vikellyksestä(paitsi mitä tässä on selitetty), mutta kai tuo sitten semmoista sais ratsastuksensa lomassa harrastaa. Eipä kyllä taida noilla meidän lähitalleilla olla edes sellaista mahdollisuutta.
 
Vikeltäjä
Vikellyksessä ei käytetä kypärää tai muitakaan suojavarusteita. Tyttäreni harrastaa vikellystä ja itse olen muutamalla tunnilla ollut katsomassakin tätä lajia. Meillä ainakin yksi harjoituskerta kestää 2h ja ensimmäinen tunti harjoitellaan liikkeitä pukilla. Toinen tunti vikelletään hevosella ja harjoitellaan niitä temppuja. Kun aloittaa vikellyksen, ensimmäisellä tunnilla harjoitellaan täysin turvallisia perus liikkeitä kuten ihan vain istumista, seisontaa ja luultavasti polvivaakaa. Vikellys ei myöskään ole kauhean kallista (n. 6-8€/kerta). Kisat ovat toki kalliimpia (kisaluvat, alueluvat yms.) Toivottavasti tästä oli apua niille jotka sitä tarvitsevat:) P.S: anna tyttäresi aloittaa vikellys!
 
viieeeeras
En antaisi. Poissuljettuja lajeja harrastuksina meidän lapsilla on: ratsastus, jääkiekko, alppilajit (siis syöksylasku...tmv) taitoluistelu, vapaapaini sekä moottoriurheilu
 
vierailija
Olin katsomassa vikellys esitystä. Ei kyllä näyttänyt mitenkään erityisen vaaralliselta.

Oman lapseni en antaisi harrastaa, koska on yhtä notkea kuin rautakanki. On ratsastanut monta vuotta, nykyään epäsäännöllisesti.

aika tyhmä ajattelutapa. Mikäs sen parempi lasta notkistamaan kuin vikellys/voimistelu tmv.
Itse ainakin kärsin aikuisiällä jäykkyydestäni, olisi ollut kiva, kun olisi saanut harrastaa jotain liikkuvuutta kehittävää.
 
vierailija
Pääsääntöisesti antaisin harrastaa mitä haluaa, tankotanssi poisluettuna :D toki varmistan että seura on luotettava ja esim. just noi turvallisuusasiat ja -välineet on kunnossa jos tuollaisen lajin valitsisi.
 

Yhteistyössä