Relaatio 30

• Viestiketjun aloittaja "Joku"
  • Ensimmäinen viesti
"Pelaaja"
[QUOTE="sindi";26198054]nyt puuttuu enää muutama

venäjän ja siperian väli 5+9
epcot ja horisontti väli

ja suola ja atlantti: tähän en saa OIKEAA sanaa millään[/QUOTE]

Etsi Jakutia.
Jälkimmäinen sana englanniksi, ja tapojen vastaisesta taas monikossa.
Millaista ainetta se Atlantti on, kuten muutkin meret.

"Pelaaja"
SP:
duon pitkä rimpsu googlaa duo ja kuningas
operaattori ja puhnro väli (vinkit ei auta) Puhelimen wikissä on kappale, joka alkaa "Vuonna 1996 kaukopuhelujen suuntanumerot uudistettiin" Siitä kappaleesta löytyy
domain: kun mikään org net com gov edu tai muu joka on wikissä ei käy eli toistan täälläkin, että se piste domainin nimessä on yksi kirjain, ja oikean domainin saat tämänkin sivun osoitteesta.

DILBERT:
puuseppä 13 alas millainen ammattimies se puuseppä on, kun se ei käytä koneita vaan tekee työtä käsillään
rysä molemmat ovat pyydyksien synonyymejä kumpikin

GÖTT
Valkyria alas ketkä ne veivät Valhallaan
satuolento kaakko 8 nykyisin on useampikin tällaisia olentoja käsittelevä sarja televisiossa, ovat ihan muodossa nykyisin

PASKA
skottiyhtye vuonna 1981 Glasgow'ssa perustettu skotlantilainen uuden aallon pop/vaihtoehtorockyhtye
molin rouge ylös ( joku helppo varmaankin...)
Halusin sinua auttaa kun olet niin usein aiemmissa minua auttanut. Siitä kiitokseksi.

Aika näpsäkästi - sain ketjun luettua pari tuntia sen viimeisen viestin ilmestymisen jälkeen..

Multa puuttuu näköjään kolme sanaa. SP-ruudussa lipusta alas 13, vieläkö joku ois paikalla antamassa vinkkiä? Olihan se täällä vinkattu, joo, mutta en tajunnut ketjua selatessa pistää mieleen :/

[QUOTE="Pelaaja";26199037]Tämä liittyy merenkulkuun.[/QUOTE]

Jee, kiitos! Tulipahan pitkästä aikaa relaatio kokonaan valmiiksi. Parit viimeiset ovat jääneet muutamia sanoja vaille, kun turhautuminen on iskenyt. Mä kyllä toisaalta diggailin tästä relaatiosta, vaikka palautetta näköjään on tullutkin. Noo, meinasihan tässäkin hermo välillä mennä, kun toi saksankieli ei ole hallussa sitten yhtään... :) Mutta toisenlaisia, piristäviä aiheita.

Mä myös tykkään, kun yhden ruudun sisällä on "pääsanan" lisäksi muitakin "pääsanoja". Niin kuin nyt vaikka WTF-ruudussa tuo nettislangi-sana. Siitä lähtee moneen suuntaan pitkiä sanaketjuja, jolloin relaatiossa on monia vaihtoehtoja, mihin suuntaan jatkaa.

Kiitokset siis tästä!

"Pelaaja"
. Niin kuin nyt vaikka WTF-ruudussa tuo nettislangi-sana. Siitä lähtee moneen suuntaan pitkiä sanaketjuja, jolloin relaatiossa on monia vaihtoehtoja, mihin suuntaan jatkaa.
Ja sitten kun sitä keskussanaa ei keksi, niin puolet ruudusta on tyhjänä mikä sekin toisaalta ainakin minua suututtaa. Itse tykkään myös sellaisista pitkistä ketjuista, joita voi ratkoa kummastakin päästä. Mutta varmaan on hyvä, että on erilaisia tyylejä tehdä relaatiota, niin on vähän jokaiselle jotakon.

Tilaanne nyt viikon jälkeen tämä

ok ok ok
ok ok ok
ok ok ok

Ohje Etusivulle
Pelin läpäisy:
438 / 438 (100.0%)

Vihjeet: 4 / 4
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
1 / 776

OLIPAS HAASTETTA KERRAKSEEN HUH HUH MUT VALMISTA TULI
:popcorn:

Viimeksi muokattu:
"sindi"
huh huh kohta valmis...
muutama vinkki vielä, jos täällä olisi joku vielä paikalla
tiedusteluorganisaatio 4 ( ei keltainen)
Götterdämmerung sanasta luode 6 (yhdistyy vampyyriin)

kuume 11 alas
w. röntgen 10 alas

sit olisi varmaan kaikki -vihdoinkin

"sindi"
[QUOTE="sindi";26215796]huh huh kohta valmis...
muutama vinkki vielä, jos täällä olisi joku vielä paikalla

kuume 11 alas
w. röntgen 10 alas

sit olisi varmaan kaikki -vihdoinkin[/QUOTE]

puuttuu vain
ja atseekit ylös 12

w!zard
Tiedusteluorganisaatio liittyy Ruotsiin, Suomessa supo, Ruotsissa...

Götterdämmerung 6 krjaiminen selviää kun katsot mitä tarkoittaa G. sanatarkasti suomeksi, on wikissä heti alussa.

Atsteekit ylös, ilman erikosmerkkejä kaupunki.

"Sanni"
[QUOTE="Sanni";26219083]Yksi sana vielä uupuu. Ryhmy ruutu. Rastitehtävän ja rellun välinen 13, missä on se väliviiva.[/QUOTE]

Vielä huutelen täällä apuja tähän :wave:

"Pelaaja"
[QUOTE="Sanni";26219896]Vielä huutelen täällä apuja tähän :wave:[/QUOTE]

Tämä relaatiokin on sellainen, eli mitä tässä etsitään on se viivan vasen puoli, ja viivan oikea puoli on taas sellainen mitä esimerkiksi vanha kansa kyseli toisiltaan ajanvietteeksi.

hidas pelaaja
kiitos teille vinkkaajille, en olisi muuten saanut koskaan valmiiksi.
Nyt puuttuu YKSi eli hämärän ja vampyyrin väli... joku helppo varmaankin, mutta olen kokeillut kaikkea mahdollista. Jos tähän vielä saisi apua

"Sanni"
[QUOTE="Pelaaja";26221335]Tämä relaatiokin on sellainen, eli mitä tässä etsitään on se viivan vasen puoli, ja viivan oikea puoli on taas sellainen mitä esimerkiksi vanha kansa kyseli toisiltaan ajanvietteeksi.[/QUOTE]

Kiitos sinulle :) :flower: Valmista tuli täälläkin.

Voi blaah
Kiitos tuhannesti kaikista vinkeistä! Näiden avulla olen päässyt lähes loppuun kysymättä mitään, MUTTA vaikka mielestäni kaikki vihjeet olen lukenut läpi, niin pari on vielä hämärän peitossa...

Olisin ikikiitollinen, jos joku voisi kertoa kuka on GÖTT:ssä se Sieg koilliseen 9 + 8. Oon kokeillut kymmeniä, enkä vaan saa sopimaan :(. Mikä/kuka kumma on jäänyt väliin?

PASKAssa puuttuu Saarin 6 ja 7 (niitäkin olen etsinyt suomeksi ja saksaksi, vedestä ja maasta...)
Olin muuten pitkään jumissa siinä HC - MZ - Ats -välissä, kun vastaus on tosiaan tässä väärin, ilman erikoismerkkejä.

SP art... 5 + 5
kek... 10 (miten kansanomaisesti vapaa? lomat, riiuut, riiu, rillu... en löydä)

Kello on miljoona ja tässä mä valvon... Nyt nukkumaan ja huomenna toiveikkaasti riennän katsomaan, jos joku ois jaksanut vastata, oishan :). Kiitos jo etukäteen, kiltit!

rockmam
Kiitos tuhannesti kaikista vinkeistä! Näiden avulla olen päässyt lähes loppuun kysymättä mitään, MUTTA vaikka mielestäni kaikki vihjeet olen lukenut läpi, niin pari on vielä hämärän peitossa...

Olisin ikikiitollinen, jos joku voisi kertoa kuka on GÖTT:ssä se Sieg koilliseen 9 + 8. Oon kokeillut kymmeniä, enkä vaan saa sopimaan :(. Mikä/kuka kumma on jäänyt väliin?******entinen itäsaksalainen keskimatkojen juoksija. Sukunimi alkaa V

PASKAssa puuttuu Saarin 6 ja 7 (niitäkin olen etsinyt suomeksi ja saksaksi, vedestä ja maasta...)****** ylös on somppu, 6 on matriarkaalinen miehiltä salattu *piip* liittyy tuohon maahan

Olin muuten pitkään jumissa siinä HC - MZ - Ats -välissä, kun vastaus on tosiaan tässä väärin, ilman erikoismerkkejä.

SP art... 5 + 5*******pohojanmaa ja teuva
kek... 10 (miten kansanomaisesti vapaa? lomat, riiuut, riiu, rillu... en löydä)**** tätä sanaa en löytänyt ilman että joku sanoi suoraan eli römppä

Kello on miljoona ja tässä mä valvon... Nyt nukkumaan ja huomenna toiveikkaasti riennän katsomaan, jos joku ois jaksanut vastata, oishan :). Kiitos jo etukäteen, kiltit!
mulla on kaikki sanat, voi auttaa muutakin ja lupaan käydä katsomassa täällä välillä, toisin kuin muut

-Z-
Kiitos kaikista vinkeistä, homma on melkein bueno.

Yksi kohta kuitenkin uupuu... En keksi millään Gött-ruudun oiekan alalaidan 11/9:ä. Saksalaiset mitkä? Kokeiltujen lista on jo melko pitkä, mutta ilmeisesti ajattelen sitä liian vaikeasti...

Ainakaan se ei ole
Saksalaiset ...
-professorit
-idealistit
-fyysikot
-tiedemiehet
-tohtorit
-palkitut
-keksijät
-etunimet
-biologit
-herrasmiehet
-ihmiset
-nobelistit
-kreationistit
-pioneerit
-matemaatikot
-poliitikot
...jne.

Onko apuja? :)

"maitoparta"
Kiitos kaikista vinkeistä, homma on melkein bueno.

Yksi kohta kuitenkin uupuu... En keksi millään Gött-ruudun oiekan alalaidan 11/9:ä. Saksalaiset mitkä? Kokeiltujen lista on jo melko pitkä, mutta ilmeisesti ajattelen sitä liian vaikeasti...

Ainakaan se ei ole
Saksalaiset ...
-professorit
-idealistit
-fyysikot
-tiedemiehet
-tohtorit
-palkitut
-keksijät
-etunimet
-biologit
-herrasmiehet
-ihmiset
-nobelistit
-kreationistit
-pioneerit
-matemaatikot
-poliitikot
...jne.

Onko apuja? :)
Kokeile yksikköä, sinulla on jo vastaus listassa :)

Minä tuhrailen vielä seuraavien kanssa, voisitteko auttaa?

Das boot:
Al... ja Jy.. välistä (6)
Ki... ja Oik... (12) en ole tajunnut vinkkiä jostain tarkastajasta tjsp

Nøgne Ø:
Va... ja Sk.. välistä (4)
Ku... ja Ne... (viereisessä ruudussa) välistä 7

Soittakaa Paranoid!
vihjesana
ar... ja pa... välistä (5) (4)

Dilbert
ry... ja an... välistä (6)
hy... (8) suoraan oikealle

WTF?
ka... (6) (8) tämänkään vihjettä en ole tajunnut

rockmam
[QUOTE="maitoparta";26230515]Kokeile yksikköä, sinulla on jo vastaus listassa :)

Minä tuhrailen vielä seuraavien kanssa, voisitteko auttaa?

Das boot:
Al... ja Jy.. välistä (6) ***** mistä kasvit kasvatetaan yleensä ?
Ki... ja Oik... (12) en ole tajunnut vinkkiä jostain tarkastajasta tjsp***** tälläkin palstalla niitä on kommentoimassa oikeinkirjoitussääntöjä

Nøgne Ø:
Va... ja Sk.. välistä (4)
Ku... ja Ne... (viereisessä ruudussa) välistä 7
****** en tajuu, mitä kohtia tarkoitat ?

Soittakaa Paranoid!
vihjesana
ar... ja pa... välistä (5) (4)**** hiphoppari, nimessä länsi

Dilbert
ry... ja an... välistä (6) ****lou...
hy... (8) suoraan oikealle*****kesällä näitä on riesaksi

WTF?
ka... (6) (8) tämänkään vihjettä en ole tajunnut***** sukunimi alkaa ka... sanalla[/QUOTE]
tässä

"maitoparta"
[QUOTE="w1zard";26230806]Valh**** ja Sk********* välissä kansalliseepos, hae wikinlistalta?
Ku... ja Ne... (viereisessä ruudussa) välistä 7 Tätä en tajunnut mitäö ruutua tarkoitit?[/QUOTE]

Kiitos tuosta kansalliseepoksesta :)

Tarkoitan siis sitä ruutujen välissä olevaa 7-kirjaimista sanaa, joka on Nøgne Ø:stä löytyvän Ku... ja Pyhä Homobonuksesta löytyvän Ne... välissä

"maitoparta"
Kiitos paljon rockmam:lle vinkeistä :)

Jotenkin tuo oikeinkirjoitusjuttu ei minulla sytytä: pilkunviilaaja, pilkunnu..., besserwisser. tätä linjaa yritin jo aikaisemminkin, mutta ilmeisesti hyppään nyt jonkun oleellisen ohi.

Sen lisäksi puuttuu enää tuo yllä mainitsemani rajasana ja paranoid-ruudun vihjesana

Yhteistyössä