Katsastamattomalla autolla ajaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli tilanne seuraavanlainen:
mun autossa on viimeinen katsastusajankohta 3.5.2012 elikkäs huomenna.
Mulla ei ole tilillä sitä reilua 70 e, minkä auton katsastaminen maksaa ja tili tulee vasta 15 pv.
Mun pitää kumminkin käyttää tota autoa töihin menoon 15pv. asti, millon mulle tulee tili.
Voinko siis ajella katsastamattomalla autolla siihen asti? Vakuutukset kyllä maksettu.
Verovelkaakaan ei pitäisi olla.
Mitä käy , jos poliisit pysäyttää?
Kilvet irti , sakot vai mitä?
kiitos, jos joku osaapi neuvoa. :)

Varaa katsastusaika sinne 15 päivälle, niin on sitten ainakin näyttää, että menossa olette. Aika huono mäihä saa olla, että tossa välissä pysäytellään jos ajat ihan nätisti.

No ota vaikka pikavipppi siihen tilipäivään asti ja käy katsastuksessa.
Sakot ja ajokielto tulee jos poliisit sattuu pysäyttämään. Ja jos auto ei mene läpi heti niin ei saa sitä kuukautta aikaa korjata vikoja.

[QUOTE="aloittaja";26187446]Ei kai ne mua voi ajokieltoon tuomita?
Vikahan on autossa, ei mussa. :D[/QUOTE]

Auto menee ajokieltoon, toki vikaa on sussakin kun ajat katsastamattomalla autolla.

Ajan varaamisesta ei hyötyä tässä tapauksessa, auton saa ajaa ainoastaan sinne katsastukseen jos määräaikaiskatsastus on myöhässä ja aika varattuna.

Mä en jaksa uskoa, että just sun autos ees joutus nyt tossa ajassa ratsiaan! Mulla lähti kilvet samantien kun kävi ilmi(itsekään en tiennyt , ettei ollut katsastetuu, kun vasta ostettu auto ja mies hoidellut noi "viralliset" asiat), ettei oo katsastettu..Sain kuiteskin ajaa auton kotio, ja sain myös poliisilta sellasen "lupalapun", että saman päivän aikansa sain ajaa katsastusasemalle kilvittä.. Noloa se kyllä oli, kun oli koulujen alkamispvä, ja ratsioita siellä sun täällä, heh! Siispä ajelisin vain, ja oottasin, käykä tuuri..

Minä olen ajanut 0-200 euron autoilla niitä koskaan katsastamatta, ainoastaan liikennevakuutus on maksettuna. Kerran on tullut sakot ja auto jäi tien varteen. Siellä se seisoi koko talven ja keväällä tuli lasku siirrosta. Tämä on ollut suurin yksittäinen kustannus autoilusta. Ei paljoa kannata maksella turhia.

no monestikko poliisit on sut topannu ja kysynny rekisterioetta? mä ajan joka vuosi yli ajalle viimeks meni puol vuotta et jaksoin katsastaa.ja jos toppaa niin ole kauhean pahoilla ettet oo muistanut ja vannota et menet heti niin eivät vie kilpiä

[QUOTE="vieras";26187558]no monestikko poliisit on sut topannu ja kysynny rekisterioetta? mä ajan joka vuosi yli ajalle viimeks meni puol vuotta et jaksoin katsastaa.ja jos toppaa niin ole kauhean pahoilla ettet oo muistanut ja vannota et menet heti niin eivät vie kilpiä[/QUOTE]

No eipä ole muutamaan vuoteen pysäyttäneet.
Mutta siis eikös niillä ole nykypäivänä joku semmonen laite, millä ne näkee vastaantulevasta autosta, onko se katsastettu??

[QUOTE="aloittaja";26187599]No eipä ole muutamaan vuoteen pysäyttäneet.
Mutta siis eikös niillä ole nykypäivänä joku semmonen laite, millä ne näkee vastaantulevasta autosta, onko se katsastettu??[/QUOTE]

Näkee, mutta tän palstan maaseudun mammojen kyläpoliiseilla ei tällaisia vehkeitä ehkä ole.

[QUOTE="aloittaja";26187599]No eipä ole muutamaan vuoteen pysäyttäneet.
Mutta siis eikös niillä ole nykypäivänä joku semmonen laite, millä ne näkee vastaantulevasta autosta, onko se katsastettu??[/QUOTE]

No en tiedä laitteesta, mutta mulle tuli sakko kotiin katsastamattomalla autolla ajosta. Havaintopaikka oli sellanen tiepätkä jossa ei ole kiinteitä tiekameroita. Mutta siis ei mua pysäytetty eikä kilvet lähtenyt.

[QUOTE="vieras";26187558]no monestikko poliisit on sut topannu ja kysynny rekisterioetta? mä ajan joka vuosi yli ajalle viimeks meni puol vuotta et jaksoin katsastaa.ja jos toppaa niin ole kauhean pahoilla ettet oo muistanut ja vannota et menet heti niin eivät vie kilpiä[/QUOTE]

Mä oon aikoinaan ajanut katsastamattomalla autolla yli puolivuotta tietämättä, ettei sitä ole katsastettu ja kerran konstaapelit katsoivat koneeltaankin rekisteriotteen... huomaamattaan katsastamattomuutta. Mutta kerran mies ajeli autolla, jolla edellisenä päivänä olisi katastus ollut ratsiaan ja kilvet lähti, lasten hoitopaikan kautta kotiin sentään luvan sai. Eli ihan tuurista se on kiinni.

Mä oon aikoinaan ajanut katsastamattomalla autolla yli puolivuotta tietämättä, ettei sitä ole katsastettu ja kerran konstaapelit katsoivat koneeltaankin rekisteriotteen... huomaamattaan katsastamattomuutta. Mutta kerran mies ajeli autolla, jolla edellisenä päivänä olisi katastus ollut ratsiaan ja kilvet lähti, lasten hoitopaikan kautta kotiin sentään luvan sai. Eli ihan tuurista se on kiinni.

Tyypillinen naiskuski... On kuljettajan vastuulla ajaa laillisella ajoneuvolla.

Me ajettiin edelliskesänä toukokuusta elokuuhun katsastamattomalla autolla.

...kuviteltiin nääs, että katsastus on elokuun puolivälissä, ja oltiin tosi tyytyväisiä itseemme kun vietiin auto jo elokuun alussa katsastukseen. Hupsista, se olikin ollut toukokuun puoliväliin mennessä :D

Kilvethän siitä olisi lähtenyt, jos poliisi olisi pysäyttänyt. Tai siis tarkistanut asian: oli ne miehen sinä aikana pari krt pysäyttäneet ja puhalluttaneet, kun tämä viikonloppuna aamuyöllä töistä kotiin ajoi :snotty:

jos et katsasta huomenna sitä tai tulee hylky niin et saa ajaa sillä liikenteessä, muuten lähtee kilvet ja tulee isot sakot. Ei auta mitään vaikka varaat ajan siihen 15.pvä jos tosiaan on huomenna viimeinen katsastusajankohta.

Ajelin melkein vuoden katsastamattomalla autolla.
Sit ajoin tutkaan, sain ylinopeussakon ja samalla tietty kävi ilmi et autoo ei ollu katsastettu.
Poliisit sano vaan, että meet sit suoraan töistä lähimmälle katsastusasemalle ja hoidat asian kuntoon.

Kuumimmat

Yhteistyössä