Anopin tekstiviestit ja kirosanoja perään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haistakaa leskenlehti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haistakaa leskenlehti

Vieras
Mun anoppi on kotirouva, jolla jää joku asia meidän elämässä tai olemuksessa "vaivaamaan" ja sitten ne kädet hakeutuu kännykän nappuloille ja alkaa tulemaan arvostelevaa tekstiviestiä. Yleensä en vastaa niihen mitään, mutta nyt sattui semmoiseen saumaan, etten voinut olla vastaamatta. Olivat oikein siskonsa kanssa kauhistelleet meidän ekaluokkalaisen tytön luonnonkiharaisten hiusten epäsiisteyttä. Ja siitä pitää oikein tekstata mulle... Argh!!! Olivat niin likaiset ja hui kamala. No joo, oli kaksi päivää hiusten pesusta, ja olivat leikkineet pihalla monta tuntia hiki päässä. Kuopukselle oli edellisenä päivänä sattunut päiväkodissa tikkejä vaatinut tapaturma, joten ekaluokkalaisen tukka oli viimeisenä mun ajatuksissa.

Joten tukka oli ehkä epäsiisti, sen myönnän. Mutta pitääkö siitä mulle tekstarilla narista, jos mennään leikkimään pihaan, jossa ei kilsan säteellä ketään näkemässä???

Tällä kertaa oli pakko vastata takaisin, että eikö teillä ole muita murheita tällä hetkellä (olivat juuri ajaneet pihaan, kun olivat käyneet aivoverenvuodon saanutta äitiään katsomassa sairaalassa).

Ja vastaus tuli "Siisteys on niin silmiinpistävä asia..."

Tekis mieli vastata, että niin on tyhmyys ja käytöstapojen puutekkin, mutta sitten tästä tekstaripiinasta ei tulisi taas loppua.

Monen mielestä varmaan ylireagoin, mutta mua vaan rassaa toi tekstarihäirintä.

Otan osaa ap, mun anopilla oli samanlaisia taipumuksia. Luojan kiitos ne viestit eivät tulleet mulle, vaan miehellä. Ja onneksi mun mies on sen verran jämäkkä persoona, ettei todellakaan lähtenyt äitinsä lapsellisuuksiin mukaan vaan ärähti takaisin. Anopilla oli siis tapana joko laittaa tekstiviestiä tai sitten ihan soittaa miehelleni ja haukkua minut pystyyn. Kielenkäyttö oli kuulemma todella rumaa ja minä oli syypää suunnilleen hänen isotätinsä synnynnäiseen sydänvikaankin. Loppujen lopuksi mies sitten erään kerran räjähti äidilleen, että jos tämä jatkuva paskanjauhaminen ei lopu, hän lopettaa yhteydenpidon vanhempiinsa kokonaan. Hän on vaimonsa valinnut ja hänelle on aivan samantekevää kelpaanko minä hänen äidilleen vai en.

Nykyään tulemme anopin kanssa loistavasti toimeen.

[QUOTE="tjaa";26174570]Eikö ole parempi laittaa viestiä suoraan sinulle kuin tehdä salaa ls-ilmo kuinka ei miniä osaa edes lapsien siiteydstä huolehtia ja toisella tikitkin[/QUOTE]

Onneksi onnettomuus tapahtui päiväkodissa, niin ei voi mua siitä syyttää. Muuten olisi siitä mun kimpussa, vaikkei pojasta muuten juuri välitä, tytöstä vaan.

Minun mielestäni alireagoit! Voi luoja |O Anna palaa sille anopille ihan suoraan, että jos on jotain sanomista, voi hoitaa sen ihan perinteisellä tavalla kasvotusten. Ja ylipäänsä huolehtia omista asioistaan ja hankkia vaikka harrastuksen!!!

[QUOTE="vieras";26174598]Otan osaa ap, mun anopilla oli samanlaisia taipumuksia. Luojan kiitos ne viestit eivät tulleet mulle, vaan miehellä. Ja onneksi mun mies on sen verran jämäkkä persoona, ettei todellakaan lähtenyt äitinsä lapsellisuuksiin mukaan vaan ärähti takaisin. Anopilla oli siis tapana joko laittaa tekstiviestiä tai sitten ihan soittaa miehelleni ja haukkua minut pystyyn. Kielenkäyttö oli kuulemma todella rumaa ja minä oli syypää suunnilleen hänen isotätinsä synnynnäiseen sydänvikaankin. Loppujen lopuksi mies sitten erään kerran räjähti äidilleen, että jos tämä jatkuva paskanjauhaminen ei lopu, hän lopettaa yhteydenpidon vanhempiinsa kokonaan. Hän on vaimonsa valinnut ja hänelle on aivan samantekevää kelpaanko minä hänen äidilleen vai en.

Nykyään tulemme anopin kanssa loistavasti toimeen.[/QUOTE]

Näin juuri! Hyvä mies sinulla :) On myös niitä tapauksia, jotka eivät "viitsi" äidilleen sanoa mitään etteivät pahoita tämän mieltä...hohhoijaaa...

Kiehuttais muakin! Tavallaan off-topic, mutta mun tytöllä myös pitkät luonnonkiharat hiukset, ja vaikka illalla pestään + kammataan selvityssuihkeen kera ja tehään yöksi letti, ne on seuraavana päivänä etenkin pipoaikaan ihan kauheassa takussa ja ihan puff joka suuntaan... Sille ei voi mitään, että ne on joskus kovastikin epäsiistin näköiset esim. koulussa, vaikka koitetaan kyl parhaamme mukaan hoitaa ja ovat yleensä ihan puhtaat siis kyllä. :/

[QUOTE="Minx";26174848]Kiehuttais muakin! Tavallaan off-topic, mutta mun tytöllä myös pitkät luonnonkiharat hiukset, ja vaikka illalla pestään + kammataan selvityssuihkeen kera ja tehään yöksi letti, ne on seuraavana päivänä etenkin pipoaikaan ihan kauheassa takussa ja ihan puff joka suuntaan... Sille ei voi mitään, että ne on joskus kovastikin epäsiistin näköiset esim. koulussa, vaikka koitetaan kyl parhaamme mukaan hoitaa ja ovat yleensä ihan puhtaat siis kyllä. :/[/QUOTE]

Anopin mielestä meidän tytön tukka pitäis lyhentää tai pitää koko ajan kiinni. Mun mielestä taas semmoinen boheemin pörröinen on suloinen, kun mistan päätä myöten menevän tukan. Kai sitä pitäisi palata viktoriaanisella aikakaudelle hiusten suhteen.

Yhteistyössä