alku on se ryhmy ja loppuun tulee keppi eri muodossaMä oon sun kanssa niin samaa mieltä. Toi sana ei aukee mullekaan :/
alku on se ryhmy ja loppuun tulee keppi eri muodossaMä oon sun kanssa niin samaa mieltä. Toi sana ei aukee mullekaan :/
Kiitos, vihdoinkin sen sain6: "usein toistettu (leikillinen) sanonta tai sanarimpsu"
11 ei oo mullakaan
Tuon alueen kansallisvaatteita tuon maan kielellä yksikössä ovat nuo kumpikin. Ja se 9+9 sulla on oikea arvio tuosta toisesta sanasta, mutta et oo voinu käydä kaikkia wikin valtioita läpi jos et oo löytänyt. Auttaisko jos sanon että samaa kieltä sielläkin puhutaan, ainakin jossain päin?Paska:
Baijeri 6 ja 9 eivät aukea millään! Saisko hyvän vinkin niihin? Jostain nahkahousuista puhuttiin, mutta ei niilläkään pääse eteenpäin Oon lukenut wikipediaa nyt silmät ristissä, mutta ei löydy oikeita.
Tuo 9+9 ei löydy! Osavaltioita on 16 ja jokaisen oon yrittänyt laittaa tuohon! Pitääkö se taivuttaa (esim. ber..in osav.)?Tuon alueen kansallisvaatteita tuon maan kielellä yksikössä ovat nuo kumpikin. Ja se 9+9 sulla on oikea arvio tuosta toisesta sanasta, mutta et oo voinu käydä kaikkia wikin valtioita läpi jos et oo löytänyt. Auttaisko jos sanon että samaa kieltä sielläkin puhutaan, ainakin jossain päin?
Tuossa noita, mäkin pistän päivitetyn puutelistani kohta.Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;26166724:eli mun jumit:
PASKA:
tir.. ja kans..pu... yhdistävä 15 - päähine
GÖTTER...
sa..o.. 6 - karmea
hol... 10 - eräs vesistö siellä
itä-.. 8 - auto
NOGNE O:
pä...ra... 7 - diili
DAS BOOT:
oi...ki... ja ki...op... yhdistävä 12
WTF?:
kir.. 5+3 ja 4
vas... pitkä rimpsu
hiukseton 6+8 - taisi olla wikin haun toisella sivulla
DILBERT:
kis.. 22
lap.. 11
puus.. 7 - "homma", yleisnimike
sa... 9 - "taulunreunasaha"
piirtäjiä yhdistävä 8
sitaatista 6+12
töy... 9
tser... 15
PARANOID:
kon.. 10 - pitää maksaa
ään... 12 - viittailua
vasuriin 11 - väännä eka sana toiseen muotoon
ar.. 5+5
piirtäjiä yhdistävän keksin just on lyhenne ja enkkuwikistä löysin (ro... wikistä)WTF?
kir... 5+3 ja 4
pitkä sitaatti
Dilbert
lap... 11
sälli 22
homma 15
tserno 15
pomo 9
sitaatti 6+12
piirtäjät 8
SP
art...5+5
puh...11
lip... 13 alas
Das Boot
kielioppi 12
Puuttuu vielä 42 sanaa, sijoitus on nyt viides.