Onko isovanhemmilla mielestänne velvollisuutta hoitaa lastenlapsiaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei ole kummallakaan osapuolella minkäänlaisia velvollisuuksia. ei lapsenlapsillakaan siis. jos ei isovanhemmat halua hoitaa lapsenlapsiaan, niin varmaankin se loppuaika elämästä on aika yksinäistä aikaa siellä vanhainkodissa. mutta minkä taakseen jättää sen edestään löytää. tai mitä kylvää, sitä niittää... elämä vaan on sellaista että kaikkea ei voi saada. joskus täytyy myös olla se, joka antaa. jos ei muuta niin aikaansa.
 
ei ole kummallakaan osapuolella minkäänlaisia velvollisuuksia. ei lapsenlapsillakaan siis. jos ei isovanhemmat halua hoitaa lapsenlapsiaan, niin varmaankin se loppuaika elämästä on aika yksinäistä aikaa siellä vanhainkodissa. mutta minkä taakseen jättää sen edestään löytää. tai mitä kylvää, sitä niittää... elämä vaan on sellaista että kaikkea ei voi saada. joskus täytyy myös olla se, joka antaa. jos ei muuta niin aikaansa.

Lapsenlapsille ei anneta aikaansa.
Lapsenlapsilta saadaan - jos ollaan onnekkaita -heidän aikaansa.

:)
 
  • Tykkää
Reactions: PaulKohelo
Juu, velvollisuutta ei ole. Mutta normi tunnekehityksellä varustetut ihmiset haluavat olla sukulaistensa kanssa. Isovanhemmat lastenlastensa kanssa ja toisten päin.
Mutta mun mutsin on ainakin turha odottaa minua ja mun lasta vierailulle edes kun on aika jättämässä. Sitä saa mitä tilaa...Kosto on suloinen...Niin makaa kuin petaa...jne. Olen joo pikkaisen katkera ja vittuuntunut.
 
Ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsenlapsia. Meillä anoppi kyllä hoitais jos ois lyhempi välimatka - no, on se tänne joskus matkustanu hoitamaan kun on tullu pattitilanne, esim viime keväänä kuopus joutu sairaalaan niin se tuli hoitaan toisia lapsia että mies pystyi käydä töissä. välimatkan takia rajoittuu lähinnä tuollaisiin tilanteisiin. Sitte ku hän on täälä tai me sielä muuten vaan niin harvoinpa sillon jää yksin lastenlasten kanssa kun mekin halutaan kuitenki nauttia hänen seurastaan ja hän meidän. Tai no kyllä me jossain kirpparilla tms käytiin viimeksiki sielä ollessa ja kaks isointa halus jäädä siksi aikaa mummin luo. Mutta vähäistä siis on, ei johdu tahdon puutteesta vaan pitkästä välimatkasta.
 

Yhteistyössä