Pakkohan JUMALA on olla olemassa?

  • Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
Siis kun mä olen aina kuulunut kirkkoon ja mut on kastettu, "koska niin kuuluu tehdä".. anyway...
Ittelleni tuli sellanen aika että tutkiskelin mm.raamattua ja muutenkin aloin miettimään elämän tarkoitusta. Mä olen ehkä sen verran urpo, että en pystyisi myöntämään "kadulla" että uskon jumalaan....mutta uskon silti, omalla tavallani. Kun mä rukoilen kun mulla on vaikeeta, niin saan siitä oikeasti voimaa ja jaksan eri tavalla...Ja ei ne sadat miljoonat ihmisetkään voi olla väärässä..menin myös lähiseurakuntaan (helluntaiseurakunta) katsomaan yhtä tilaisuutta, ni kyllä sieltä löyty niin lääkäreitä kuin tuomareita ja kaikkea ammattinimikkeestä huolimatta kaikkia mahdollisia ihmisiä...
 
Harhaa
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160735:
...Ja ei ne sadat miljoonat ihmisetkään voi olla väärässä..menin myös lähiseurakuntaan (helluntaiseurakunta) katsomaan yhtä tilaisuutta, ni kyllä sieltä löyty niin lääkäreitä kuin tuomareita ja kaikkea ammattinimikkeestä huolimatta kaikkia mahdollisia ihmisiä...
Niin löytyi natsi-Saksastakin.
 
Harhaa
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160773:
Joo, mutta... en osaa selittää sitä... millä senvoi selittää että miljoonat ihmiset on väärässä?
No entä buddhalaiset ja hindut? Heitäkin on molempia miljardin luokkaa. Meinaatko, että sinun uskontosi on se oikea, koska sillä on enemmän seuraajia? Mikä logiikka siinä on?
 
Usko on USKON asia. Ei perustu mihinkään konkreettiseen faktaan. Jos miljoonat ihmiset saa jotain ilioa siitä, että uskovat johonkin, niin olen iloinen heidän puolestaan.

Jos olisi oikeasti olemassa joku JUMALA, niin ei tämä maailma olisi oikeasti näin epäoikeudenmukainen paikka.
 
alkuperäinen
Usko on USKON asia. Ei perustu mihinkään konkreettiseen faktaan. Jos miljoonat ihmiset saa jotain ilioa siitä, että uskovat johonkin, niin olen iloinen heidän puolestaan.

Jos olisi oikeasti olemassa joku JUMALA, niin ei tämä maailma olisi oikeasti näin epäoikeudenmukainen paikka.
Mutta raamatusta luin kohdan, että jumala sallii asioita jne...
 
alkuperäinen
No entä buddhalaiset ja hindut? Heitäkin on molempia miljardin luokkaa. Meinaatko, että sinun uskontosi on se oikea, koska sillä on enemmän seuraajia? Mikä logiikka siinä on?
En, vaan se tuntuu oikealta. Juuri se, että on yksi jumala keneen uskotaan ja että on jeesus, jumalan poika.
Mutta eikai mun rukouksilla ois mitään voimaa jos ei jumalaa olis järjestämässä asioita???
Kun mä oon aika konkreettinen...tai silleen..
Mutta kun jos rukoilen, esim. että anna rakas jumala sen ja sen asian mennä niin ja niin ja usein on käyny niin että se on just menny niin, vaikka se on ollu jopa mahdotonta että joku asia menis niin...ymmärtääköhän tätä kukaan??
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160804:
En, vaan se tuntuu oikealta. Juuri se, että on yksi jumala keneen uskotaan ja että on jeesus, jumalan poika.
Mutta eikai mun rukouksilla ois mitään voimaa jos ei jumalaa olis järjestämässä asioita???
Kun mä oon aika konkreettinen...tai silleen..
Mutta kun jos rukoilen, esim. että anna rakas jumala sen ja sen asian mennä niin ja niin ja usein on käyny niin että se on just menny niin, vaikka se on ollu jopa mahdotonta että joku asia menis niin...ymmärtääköhän tätä kukaan??
Ei se ole kuin puhdasta sattumaa. Jos asiat muuttuisivat paremmaksi rukoilemalla miksi maailmassa olisi sairauksia, köyhyyttä, väkivaltaa jne.?
 
Harhaa
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26160804:
En, vaan se tuntuu oikealta. Juuri se, että on yksi jumala keneen uskotaan ja että on jeesus, jumalan poika.
Mutta eikai mun rukouksilla ois mitään voimaa jos ei jumalaa olis järjestämässä asioita???
Kun mä oon aika konkreettinen...tai silleen..
Mutta kun jos rukoilen, esim. että anna rakas jumala sen ja sen asian mennä niin ja niin ja usein on käyny niin että se on just menny niin, vaikka se on ollu jopa mahdotonta että joku asia menis niin...ymmärtääköhän tätä kukaan??
Se, että se tuntuu mukavalta, ei merkitse mitään. Ihminen tuntee vetoa helppoihin ratkaisuihin.
Jos joku asia on mennyt jollain tavalla, eihän se silloinollut mahdotonta. :D
 
Ei se ole kuin puhdasta sattumaa. Jos asiat muuttuisivat paremmaksi rukoilemalla miksi maailmassa olisi sairauksia, köyhyyttä, väkivaltaa jne.?
Ja miksi se jumala vastaa vain tiettyjen ihmisten tiettyihin rukouksiin? Hyvät ihmiset saavat kilokaupalla paskaa kouraan ja kansanmurhaajasadistit porskuttavat tyytyväisenä. Ihana jumala, ei voi muuta sanoa..

Mielummin uskon siihen että jokaisen elämä on ihan omissa (tai yhteiskunnan..) käsissä. Mukavampi ajatus :)
 
  • Tykkää
Reactions: rtee ja Tepadj
alottaja
Ei se ole kuin puhdasta sattumaa. Jos asiat muuttuisivat paremmaksi rukoilemalla miksi maailmassa olisi sairauksia, köyhyyttä, väkivaltaa jne.?
Mä Mietin kyllä samaa ja kaikkien vaikeitten kokemusten kautta oon asiaa miettiny, mutta sitte luin raamatusta että jumala sallii just kaikkia pahoja asioita sen jälkeen kun eeva söi omenan puusta.. no joo..mutta vaikka mun kohdalle tosiaan on sattunu vaikeita asioita, esim. yks tuttavaperhe, jossa just oli kaks lasta ja niiden vanhemmat(molemmat) kuoli kun lapset oli alaikäisiä ja lapset jäi yksin, ni välttämättä sitä miettii että missä jumala sillon on, mutta sitten raamattu kirjottaa että kaikella on tarkotuksesa jne...
 
Mä Mietin kyllä samaa ja kaikkien vaikeitten kokemusten kautta oon asiaa miettiny, mutta sitte luin raamatusta että jumala sallii just kaikkia pahoja asioita sen jälkeen kun eeva söi omenan puusta.. no joo..mutta vaikka mun kohdalle tosiaan on sattunu vaikeita asioita, esim. yks tuttavaperhe, jossa just oli kaks lasta ja niiden vanhemmat(molemmat) kuoli kun lapset oli alaikäisiä ja lapset jäi yksin, ni välttämättä sitä miettii että missä jumala sillon on, mutta sitten raamattu kirjottaa että kaikella on tarkotuksesa jne...
:D Nii-in, se on äärimmäisen hyvin kirjoitettu kirja ;)
 
alottaja
Ja miksi se jumala vastaa vain tiettyjen ihmisten tiettyihin rukouksiin? Hyvät ihmiset saavat kilokaupalla paskaa kouraan ja kansanmurhaajasadistit porskuttavat tyytyväisenä. Ihana jumala, ei voi muuta sanoa..

Mielummin uskon siihen että jokaisen elämä on ihan omissa (tai yhteiskunnan..) käsissä. Mukavampi ajatus :)
Mitä tarkotat tolla "tiettyjen ihmisten tiettyihin rukouksiin"? ja että "hyvät(miten määrittelet hyvät?) ihmiset saavat kilokaupalla paskaa kouraan?
 
Mitä tarkotat tolla "tiettyjen ihmisten tiettyihin rukouksiin"? ja että "hyvät(miten määrittelet hyvät?) ihmiset saavat kilokaupalla paskaa kouraan?
Juuri sitä että todella moni jumalaan uskova rukoilee apua, parannusta esim. sairauteen tai vaikeaan tilanteeseen, vaan eipä niihin vastausta/apua tule. Hyvä ihminen = joku joka ei ole teoillaan muita satuttanut, esimerkiksi.
 
Mä Mietin kyllä samaa ja kaikkien vaikeitten kokemusten kautta oon asiaa miettiny, mutta sitte luin raamatusta että jumala sallii just kaikkia pahoja asioita sen jälkeen kun eeva söi omenan puusta.. no joo..mutta vaikka mun kohdalle tosiaan on sattunu vaikeita asioita, esim. yks tuttavaperhe, jossa just oli kaks lasta ja niiden vanhemmat(molemmat) kuoli kun lapset oli alaikäisiä ja lapset jäi yksin, ni välttämättä sitä miettii että missä jumala sillon on, mutta sitten raamattu kirjottaa että kaikella on tarkotuksesa jne...
Jos nyt ajatellaan, että jumala on olemassa...niin minä en kyllä välittäisi fanittaa hahmoa jonka mielestä nämä seuraukset ovat ihan kohtuullisia teon laatuun nähden.
 
  • Tykkää
Reactions: rtee

Yhteistyössä