Rohkeat äidit paljastavat mahansa: Vartaloni synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauhulla katsoin noita joitakin kuvia! olis tosi kova paikka saada noin pahoja arpia, saas nähdä kuin muijan käy. Nyt rv 26, vielä ei ole arpia tullut mutta aikaa niille vielä on...

[QUOTE="vieras";26158047]Kauhulla katsoin noita joitakin kuvia! olis tosi kova paikka saada noin pahoja arpia, saas nähdä kuin muijan käy. Nyt rv 26, vielä ei ole arpia tullut mutta aikaa niille vielä on...[/QUOTE]

Mulle tuli joskus rv 37-41. Sitä ennen ei yhtään. Mut ei nekään mikään isoja olleet. Alkaa pikkuhiljaa häviämään (synnytyksestä 8kk). :)

Hyvä että joskus näytetään tuollaistakin todellisuutta.

Meillä ei vielä ole lapsia mutta olen varma että jos lapsia meille suodaan niin mun vatsanahka on pilalla sen jälkeen. Mulla jää tosi helposti arpia ja on vielä arven liikakasvua.

Katsoin kuvia ja kyllä pitää olla kiitollinen että vatsa on säilynyt kolmesta venytyksestä ilman arpia. Joitakin pieniä arpia tuli viimeisestä kyllä reisiin ja rintoihin, turposin ja lihoin niin mielettömästi.

Niihin arpien tulemiseen vaikuttaa oleellisesti se kuinka paljon lihoo raskauden aikana. Jos raskauden aikana laihtuu/pysyy rasvaprosentti samassa, niin arpia ei pitäisi tulla tai sitten tulee tosi vähän. Mutta jos raskauden aikana paino(tarkoitan siis rasvaa)nousee ja ihan lihoo ylensyömisestä niin sitten voi odotella aika pahoja arpija :) Vatsan iho pystyy yleensä venymään sen raskausvatsan, mutta läskin lisääntyminen +raskaus, ni sitä ei vatsanahka kestä ja repee..

Alkuperäinen kirjoittaja yksöisraskaudessa;26158099:
Niihin arpien tulemiseen vaikuttaa oleellisesti se kuinka paljon lihoo raskauden aikana. Jos raskauden aikana laihtuu/pysyy rasvaprosentti samassa, niin arpia ei pitäisi tulla tai sitten tulee tosi vähän. Mutta jos raskauden aikana paino(tarkoitan siis rasvaa)nousee ja ihan lihoo ylensyömisestä niin sitten voi odotella aika pahoja arpija :) Vatsan iho pystyy yleensä venymään sen raskausvatsan, mutta läskin lisääntyminen +raskaus, ni sitä ei vatsanahka kestä ja repee..

Minulla tuli painoa tasan lapsen verran, en lihonut raskausaikana, kävin niin paljon kävelemässä, että reiteni kapenivat raskausaikana.
Silti mahani muistuttaa tuota ensimmäistä vatsaa, rasvasin myös joka välissä paksuilla rasvoilla, mutta minkään ei voinut, napaa ei enää edes nää nahkalerpakkeen alta ja ja jos lihon kilonkin (bmi19,5 nyt) niin kaikki menee aina vatsaan ja saan tosi "ihanan" nahkamakkaran...

Ne arvet vaalenee, ei ne ikuisesti tommosia punaisia ole. Onhan se selvä, et nahkaa siitä jää ylimääräistä ku ei ne arvet palaudu. mut mieluummin mä lapseni valitsin kuin arvettoman mahan.

[QUOTE="höh";26158103]Mä en oo edes raskaana, mut silti mul on noit arpia. Ne johtuu laihtumisesta -.-[/QUOTE]

Siis ne on tullu sillon ku oot lihonu! Ei laihdutuksen aikana tuu arpia :)

• Tykkää
Reactions: Dongxi

tuo on ihan p*skapuhetta. Syyllistät turhaan arpisia naisia.

[QUOTE="jessi";26158147]Siis ne on tullu sillon ku oot lihonu! Ei laihdutuksen aikana tuu arpia :)[/QUOTE]

Kyllä voi tulla laihtumisenkin aikana. Oon ollut muutamia päiviä sillei, että olen syönyt vain todella todella vähän ja potenut nälkää. Ja nyt huomasin sit noita arpia just niissä kohdissa, joissa mulla läskiä on. Ja oon kyllä silmillänikin nähnyt pienentyneeni.

Höpöhöpö. Minulla on neljässä raskaudessa tullut painoa seuraavasti:
Eka +6kg
toka +3kg
kolmas +/-0kg
neljäs -10kg Painoin ennen raskautta 60kg ja synnyttämään mennessä 50kg.

Raskausarpia on aivan järkyttävästi, vaikka rasvailin mahaa päivittäin enkä todellakaan lihonut.

Kyllä voi tulla laihtumisenkin aikana. Oon ollut muutamia päiviä sillei, että olen syönyt vain todella todella vähän ja potenut nälkää. Ja nyt huomasin sit noita arpia just niissä kohdissa, joissa mulla läskiä on. Ja oon kyllä silmillänikin nähnyt pienentyneeni.

No ne on tulleet siihen silloin, kun olet saanut sen läskin siihen kohtaan. Arvet tulee kun iho venyy. Siksi raskausaikana voi tulla lihomattakin vatsaan arpia. Muuten vaatii lihomisen - tai rankkaa ihon venyttämistä jostakin muusta syystä?

Alkuperäinen kirjoittaja kolme lasta synnyttänyt;26158156:
Onko nuo oikeasti yleisiä? Enpä ole uimahallissa ennen toisten naisten vatsoja katsellut, mutta ei kai ne arvet noin näkyviksi jää.

On yleisiä, mut jos arvet on vielä kirkkaanpunaiset ja nahka roikkuu nii eka ajatus tuskin on lähteä uimahalliin. Siitä saattaa myös johtua, ettet ole nähnyt arpisia naisia uimahalleissa.

Hyvä että joskus näytetään tuollaistakin todellisuutta.

Meillä ei vielä ole lapsia mutta olen varma että jos lapsia meille suodaan niin mun vatsanahka on pilalla sen jälkeen. Mulla jää tosi helposti arpia ja on vielä arven liikakasvua.

Mullekin tulee helposti arpia. Luomileikkauksistakin jää aina kauheat paukamat muualle paitsi kasvoihin ja leikkausarvet on ihan hirveän näköisiä kastematoja, sektioarpikin pari senttiä leveä ja röpelöinen. Sen sijaan ainuttakaan raskausarpea mulle ei tullut. Mulla on viisi lasta, joista nuorimmaisen sain 42-vuotiaana.

En ole mikään asiantuntija, mutta omien ja muutaman tuttavan raskauskokemusten tuomalla kokemuksella voin sanoa, että eivät arvet välttämättä aina syömisestä ja lihomisesta johdu. Arpien tulo/tulemattomuus voivat olla kiinni myös ihon luonnollisesta kimmoisuudesta ja kudosrakenteesta.

Itselläni on pari todella hoikkaa ystävää, joille ei juuri vauvamasun lisäksi ylimääräistä tullut ja heillä molemmilla tuli todella paljon raskausarpia. Yhdellä hoikalla ystävällä taas ei tullut masuun ollenkaan, mutta rintoihin ja reisiin sitäkin enemmän.

Itse taas en ole koskaan ollut ihan hoikimmasta päästä, vaikken läski olekaan (167 cm, 62 kg). Minulla vain sattui olemaan ilmeisesti sellainen ihonlaatu, että vaikka maha oli raskausaikana todella iso ja painokin nousi raskauksien aikana yli 90 kg:n, raskausarpia ei juuri tullut. Eräällä ystävälläni ihan sama tilanne. Ja yhdellä "pyöreähköllä" ystävällä taas tuli tosi paljon arpia.

Yksi herkutteleva ystäväni tuumasi, että jos masu on jo tottunut välissä hieman venymään pikku makkaroiden avulla ja välissä kutistumaan jumppaamalla, sen on helpompi kestää myös raskauden aiheuttama venytys. Heh. Eli luultavasti arpien ilmaantuminen on hyvin yksilöllistä eikä johdu aina ylensyönnistä.

Aiheen sivusta: Tiedän sellaisia tapauksia (itse mukaan luettuna), joilla on ollut niin paha pahoinvointi melkein koko raskauden ajan kaikista ohjeista huolimatta, että ovat pystyneet syömään vain muutamaa ruokaa ja silti paino on noussut hurjasti.

Toisilla paino taas ei tunnu nousevan ollenkaan, vaikka syövät kuin hevoset kaikkea mahdollista perhepitsoista kahden litran jätskiannoksiin. Jälleen siis mielestäni se yksilöllisyys ratkaisee eikä asioita voi mielestäni yleistää.

Pyh ja pah, kummassakin raskaudessa painoa yli 20kg, mikä ei kylläkää ole ylpeilyn aihe ja ei ainuttakaan raskausarpea...

No ei se näin mene. Raskausarpien syntyyn vaikuttaa kaikista eniten perimä, ihon kyky mm. venyä. Totta kai nopeat muutokset lisäävät riskiä saada raskausarpia, mutta silti osa kimmoisimmista säilyy edelleen arvitta tai hyvin vähäisillä arvilla. Arvet syntyvät ihon alaisessa kudoksessa. Siksi syyllistäminen on typerää ja turhaa, aina niitä arpia ei voi edes rasvauksella tai vähäisellä painonnousulla estää.

Alkuperäinen kirjoittaja öp;26158294:
Pyh ja pah, kummassakin raskaudessa painoa yli 20kg, mikä ei kylläkää ole ylpeilyn aihe ja ei ainuttakaan raskausarpea...
Mulle kanssa tuli melkein 20kg molempien raskauksien aikana, en herkutellut mutta nestettä kertyi runsaasti, eikä yhtään raskausarpea tullut.

Mulla paino ennen raskautta 66 kg ja synnytyssalissa 90 kg.. Pituutta 173 cm.. Ei tullut arven arpea enkä edes rasvaillut ihoani millään tavalla kuten en rasvaile normaalistikaan..

Yhteistyössä