Cerazette pillereitä ei saatavilla?!

[QUOTE="vieras";26148272]Näin on. Ainakin Helsingissä saa jonkun toisen firman "uudelleen pakkaamana" samaa valmistetta.[/QUOTE]

Niinpä tietysti Helsingissä;) , mutta täällä perifeeriassa Cerazettea saa vasta toukokuun 10. pvän tienoilla :(

Saura
Cerazettet olivat muistaakseni joskus joulun alla myös loppu. Todella ärsyttävä ongelma! Lääkäri kirjoitti tuolloin minulle Microluton-reseptin. Itse söisin mieluummin kyllä Cerazetteja, kun niissä ei ole niin pilkun tarkkaa, milloin sen ottaa.

Mulle tulee muutaman viikon tauko pillereistä...en hanki tilalle rinnakkaisvalmisteen
reseptiä tms. Jatkan sitten taas tutuilla pillereillä kunhan niitä taas saatavilla.

No, jatkossa ehkä ymmärrän mennä apteekkiin ajoissa, enkä vasta sitten kun viimeinen
pilleri menossa. Eikös sitä sanota, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis?!

"vieras"
En tiedä miten täällä Länsi-Suomessa, itse lopetin Cerazettejen käytön 3 viikkoa sitten kun mulle laitettiin Nexplanon-ehkäisykapseli. Täytyy sanoa et tykkään tästä! Kapseli maksoi 188e eli tulee kolmen vuoden aikana yli puolet halvemmaksi, kuin pillerit.

Farmaseutti
Alkuperäinen kirjoittaja taulakääpä;26148295:
Niinpä tietysti Helsingissä;) , mutta täällä perifeeriassa Cerazettea saa vasta toukokuun 10. pvän tienoilla :(
Jos rinnakkaismaahantuojan pillereitä saa Helsingissä, kyllä niitä saa myös periferiaan. Samasta tukusta tulee kuin muutkin lääkeet, pyydät vain apteekkia tilaamaan. Tosin ainakin jokin aika sitten myös rinnakkaistuodut olivat lopussa tukusta, nyt en pysty tilannetta tarkastamaan, kun en ole töissä tänään.

Ja tosiaan rinnakkaisTUOTU on ihan tasan sama pilleri samalta tuotantolinjalta kuin alkuperäinenkin, vain paketti on erinäköinen. Eri tehtaiden rinnakkaisvalmisteet ovat sitten hieman erilaisia, vaikka ovatkin vaihtokelpoisia.

taulakääpä harmaana
Jos rinnakkaismaahantuojan pillereitä saa Helsingissä, kyllä niitä saa myös periferiaan. Samasta tukusta tulee kuin muutkin lääkeet, pyydät vain apteekkia tilaamaan. Tosin ainakin jokin aika sitten myös rinnakkaistuodut olivat lopussa tukusta, nyt en pysty tilannetta tarkastamaan, kun en ole töissä tänään.

Ja tosiaan rinnakkaisTUOTU on ihan tasan sama pilleri samalta tuotantolinjalta kuin alkuperäinenkin, vain paketti on erinäköinen. Eri tehtaiden rinnakkaisvalmisteet ovat sitten hieman erilaisia, vaikka ovatkin vaihtokelpoisia.

Jos mä oikein ymmärsin niin rinnakkaisvalmistetta ei saa Cerazette-reseptillä?!
Kävin siis maanantaina täällä periferia-apteekissa ja kerkesin jo riemastua, että mä tuun sit huomenna uudelleen, kun silloin ehken tulee rinnakk.tuote...mut se farmaseutti sanoi, että siihenhän sit tarvii oman reseptinsä?!

"Kaiku"
Mulla apteekissa kysyivät kun hain Cerazette-reseptillä pillereitä, että kumpia haluat - näitä "alkuperäisiä" Cerazetteja, vai samaa kamaa, joka on erilaisessa paketissa ja aavistuksen halvempaa? Otin toisen pakkaajan halvempia. Ihan samaa kamaa, vain pahvirasia on erilainen. Eikä tosiaan tarvi mitään omaa reseptiä, kyseessä ei ole rinnakkaisvalmiste vaan ainoastaan eri maahantuojan pakkaus samasta tavarasta.

Soitin just apteekkiin, kysyin saanko rinnakkaisvalmistetta tällä omalla reseptilläni.
Farmaseutti sanoi, että ei oo suoraan "vaihtokelpoinen", heidän pitää ilmoittaa asiasta
reseptin kirjoittaneelle lääkärille jne...No mä kiikutan reseptin apteekkiin ja katsotaan
milloin saan pillerit käsiini? Huoh, menipäs tää nyt vaikeeksi.
Helpompaa olis kai kierukan kanssa: /

Farmaseutti
[QUOTE="Kaiku";26149105]Mulla apteekissa kysyivät kun hain Cerazette-reseptillä pillereitä, että kumpia haluat - näitä "alkuperäisiä" Cerazetteja, vai samaa kamaa, joka on erilaisessa paketissa ja aavistuksen halvempaa? Otin toisen pakkaajan halvempia. Ihan samaa kamaa, vain pahvirasia on erilainen. Eikä tosiaan tarvi mitään omaa reseptiä, kyseessä ei ole rinnakkaisvalmiste vaan ainoastaan eri maahantuojan pakkaus samasta tavarasta.[/QUOTE]

Juuri näin :)

Rinnakkaisen saa samalla reseptillä, mutta muita yhdistelmäpillereitä varten tarvitsee sitten erillisen reseptin, koska hormonimuodoissa ja -määrissä on eroja.

cerazetet
loppui multa ennen pääsiäistä. Piti olla kuulema tukussa 21 pv. Ei ole tullut vieläkään apteekkiin. Kyseessa Vantaa. Ja kysyin käydessäni olisiko jotain mitä vois vaihtaa, muttei saa. Kävin gynellä ja määräsi mulle uudet pillerit (ku cerazetet tiputtelua aiheuttivat), mtuten niitä voi ottaa kun äidin sisko kuollut rintasyöpään ja isältä just jaloista tukkeumat avattiin. Ehkä sit jatkan vaan cerezeteillä ku niitä joskus tulee. (ennen raskautta veivät vuodot kokonaan jippii, tiputtelu ollut pientä, mutta ei oo kiva pitää pikkuhousunsuojaa)

Farmaseutti
kjndggj
joo mullekin tuossa neuvolassa sanottiin, että ne ovat kokonaan loppu jokapuolelta. toukokuun aikana pitäisi kait lisää tulla. Mutta on kyllä, ne ovat kuitenkin niin yleinen pilleri, ja varmasti monella on mennyt 'ehkäisy poikki' kun ovat pillerit loppuneet. Onneksi itsellä vielä neljäksi kuukaudeksi jäljellä.

"vieras"
Juuri näin :)

Rinnakkaisen saa samalla reseptillä, mutta muita yhdistelmäpillereitä varten tarvitsee sitten erillisen reseptin, koska hormonimuodoissa ja -määrissä on eroja.
Mulle taas sanottiin ettei saa samalla reseptillä vaan täytyy ottaa yhteyttä neuvolaan!
Apteekissa sanottiin että tämän hetken tiedon mukaan pillereitä olisi saatavilla 9.5.

"vieras"
Täytyykin kysäistä neuvolasta saisiko sieltä paketin.
Gynellekin jäi eilen soittopyyntö tuosta rinnakkaisvalmisteesta.
Reseptissä olisi puoli vuotta jäljellä ja viimesessä laatassa vain 2 tablettia :headwall:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja taulakääpä;26148410:
Mulle tulee muutaman viikon tauko pillereistä...en hanki tilalle rinnakkaisvalmisteen
reseptiä tms. Jatkan sitten taas tutuilla pillereillä kunhan niitä taas saatavilla.

No, jatkossa ehkä ymmärrän mennä apteekkiin ajoissa, enkä vasta sitten kun viimeinen
pilleri menossa. Eikös sitä sanota, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis?!
Mulle ei ole edes tullut mieleen että nuo voisivat loppuakin.
Jatkossa voi olla parempi hakea lisää kun viimeinen levy alkaa.

Nainen_ei_lapsia24
Saapumisaikaa on siirretty ja siirretty. Oon kyselly ainakin neljästä eri apteekista. Tällä hetkellä tieto on että pitäs tulla viikolla 19 (mutta peruttu niin monta kertaa etten menisi luottamaan). Pelkona on myös, että kun vihdoin saapuvat niin kaikki hamstraavat niitä isoja annoksia kotiinsa ja loppuvat samantien uudestaan. Harmi sinäänsä, kun olen näistä kyllä tykännyt eikä vastaavaa korvaavaa valmistetta ole olemassa. Minipillsit hommasin sijaisreseptiksi, mutta ärsyttää kun ovat paljon tarkempia.

voi paska
O-ou.. Viimenen liuska alkaa vappuna ja reseptillä ois vielä vaikka miten paljon.. Eikä kyllä nyt pillerien vaihto tunnu mielekkäälle kun näillä on nyt pelannut niin hyvin.. Hitto kun vielä päivällä meinasin lähtee apteekkiin.. pitääköhän nyt rynnistää äkkiä kysyy mikä on meidän sivuapteekin tilanne ja ottaa kaikki mitä löytyy..

Yhteistyössä