Tää teko sai taas selkeämmin tajuamaan että loppu voi tulla koska vain..tuolla nurkan takana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella järkyttävää! Olen ajatellut, että Suomessa pystyy aika lailla itse vaikuttamaan siihen joutuuko väkivallan uhriksi, mutta kun tämä tapahtui keskellä päivää ja vielä kavereita oli mukana... Sekoaisin jos oma lapsi olisi kyseessä...

[QUOTE="vieras";26145830]Jos minä kävelen nyt puukon kanssa poliisiasemalle, ja kerron, että tapan seuraavan vastaantulijan, niin mitä luulet, että minulle tapahtuu?[/QUOTE]

Päätellen siitä miten ihmisiä ei oteta hoitoon niin sinulle sanotaan, että psykiatrinen päivystys on siellä ja siellä ja sitten saat vapaasti lähteä menemään.

[QUOTE="hmm";26145919]No ihan oikeasti. Sinulla kyllä on kieltämättä kivan ruusuinen mielikuva asiasta.[/QUOTE]

Menepä kokeilemaan. Mitään vahinkoahan ei tapahdu, koska pääset heti lähtemään kotiin.

[QUOTE="vieras";26145935]Menepä kokeilemaan. Mitään vahinkoahan ei tapahdu, koska pääset heti lähtemään kotiin.[/QUOTE]

Minulla on jo hyvin paljon kokemusta hoitoon hakeutumisesta, suljetuista osastoista ja muille ja itselleen vaaraksi olosta. Hoitoon pääsy ei ihan oikeasti ole helppoa, varsinkaan sairas ihminen ei jaksa sitä taistelua koska näillä resursseilla sinne ei yleisesti VAIN PÄÄSE ennenkuin jotain tapahtuu. olen pariinkin otteeseen uhannut tappaa jonkun psykiatrisella päivystyksellä jos en saa jotain tapahtumaan, mutta se ei nyt ihan oikeasti ole niin vitun yksinkertaista.

[QUOTE="hmm";26145969]Minulla on jo hyvin paljon kokemusta hoitoon hakeutumisesta, suljetuista osastoista ja muille ja itselleen vaaraksi olosta. Hoitoon pääsy ei ihan oikeasti ole helppoa, varsinkaan sairas ihminen ei jaksa sitä taistelua koska näillä resursseilla sinne ei yleisesti VAIN PÄÄSE ennenkuin jotain tapahtuu. olen pariinkin otteeseen uhannut tappaa jonkun psykiatrisella päivystyksellä jos en saa jotain tapahtumaan, mutta se ei nyt ihan oikeasti ole niin vitun yksinkertaista.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole, valitettavasti. Mutta ei sieltä poliisiasemalta kotiinkaan lähetetä, jos tuo tappaja olisi tytön puukottamisen sijaan mennyt sinne riehumaan ja avautumaan aikeistaan.

[QUOTE="vieras";26146016]Ei tietenkään ole, valitettavasti. Mutta ei sieltä poliisiasemalta kotiinkaan lähetetä, jos tuo tappaja olisi tytön puukottamisen sijaan mennyt sinne riehumaan ja avautumaan aikeistaan.[/QUOTE]

no ei, riehumisesta ja uhkailusta hän olisi saattanut joutua putkaan jos ei rauhoitu, ja sitten oltuaan siellä aikansa pääsee kotiin ja kehotuksen hakeutua psykiatriseen hoitoon. omin voimin. uhkailu (silloin kun se ei kohdistu varsinaisesti johonkin tiettyyn henkilöön) ja rikoksen suunnittelu eivät ole rikoksia. avo-osastot ovat aivan täynnä, suljetulle ei niin vain kuka tahansa pääsekkään ja vankilamielisairaalaan varsinkaan ei pääse yksinkertaisesti ennenkuin on tehnyt tarpeeksi vakavan rikoksen.

[QUOTE="hmm";26146039]no ei, riehumisesta ja uhkailusta hän olisi saattanut joutua putkaan jos ei rauhoitu, ja sitten oltuaan siellä aikansa pääsee kotiin ja kehotuksen hakeutua psykiatriseen hoitoon. omin voimin. uhkailu (silloin kun se ei kohdistu varsinaisesti johonkin tiettyyn henkilöön) ja rikoksen suunnittelu eivät ole rikoksia. avo-osastot ovat aivan täynnä, suljetulle ei niin vain kuka tahansa pääsekkään ja vankilamielisairaalaan varsinkaan ei pääse yksinkertaisesti ennenkuin on tehnyt tarpeeksi vakavan rikoksen.[/QUOTE]

Jos jokaisen putkayön jälkeen ilmoittaa kylmän rauhallisesti, että seuraava vastaantulija kuolee, poliisi edelleen lähettäisi kotiin?

[QUOTE="vieras";26146057]Jos jokaisen putkayön jälkeen ilmoittaa kylmän rauhallisesti, että seuraava vastaantulija kuolee, poliisi edelleen lähettäisi kotiin?[/QUOTE]

heh, no jos sitä montakin kertaa harrastaisi niin sitäkin suuremmalla syyllä. "tuolta se kylähullu tulee seitsemännen kerran tässä kuussa kertomaan että tällä kertaa seuraava vastaantulija kyllä kuolee."

[QUOTE="hmm";26146071]heh, no jos sitä montakin kertaa harrastaisi niin sitäkin suuremmalla syyllä. "tuolta se kylähullu tulee seitsemännen kerran tässä kuussa kertomaan että tällä kertaa seuraava vastaantulija kyllä kuolee."[/QUOTE]

Oliko tuo puukottaja tehnyt näin?

[QUOTE="vieras";26145830]Jos minä kävelen nyt puukon kanssa poliisiasemalle, ja kerron, että tapan seuraavan vastaantulijan, niin mitä luulet, että minulle tapahtuu?[/QUOTE]

Pääset todennäköisesti putkaan ja siitä ehkä linnaan. Vankimielisairaalaan et tuolla tavoin pääse.

Yhteistyössä