Vi**u mä vihaan tuota meidän koiraa!!!Oksettava!!

  • Viestiketjun aloittaja Koira
  • Ensimmäinen viesti
Koira
Mä en voi sietää kun yleensäkkään koirat nuolee naamaa tai käsiä, en oo ikinä meidän koiran antanu tehdä niin. Nyt sitten kun meillä on vauva niin koira menee kokoajan vauvan lähelle ja äkkiä käy nuolemas naamaa. Eikä siinäkään muuten mitään mutta äskenkin huomasin että koira touhaa jotaki muuta ja kävin kattomas niin oli ottanu vauvan vaipparoskiksesta paskavaipan, nuollu sitä ja heti sen päälle meni nuolemaan vauvan naamaa.....:/ Kieltänyt olen joka ikinen kerta ku nuolaisee, mutta en viittisi alkaa kieltämään sitä ettei saa mennä vauvan lähelle ollenkaan. Onko muilla koiria jotka tekee tuota? Meillä koira nuolis loputtomiin kasvoja jos antais..ällöä, onneks saan pidettyä koiran häkis pihalla välillä mutta en halua, enkä eristäkkään sitä meistä.
Onko vinkkejä miten toimia, että tuollainen kasvojen nuoleminen loppuis?
 
tallaista...
Onhan tuo inhottavaa, jos minulta kysyttaisiin niin tuossa tilanteessa kylla antaisin tai myisin koiran pois. Jotenkin pelottavaa joskus katsella jotain metsastyskoiria joita pidetaan samassa kodissa pienten lasten kanssa, mitas jos niilla yhtakkia vinksahtaa ja kayvat vaikka kimppuun? Lapsena pelkasin tulla koulusta kotiin kun koulumatkalla naapurin pihassa vihainen koira vapaana. Sanottiin vaan ettei se mitaan tee.. No yhtena paivana hyokkasi melko vakavin seurauksin postinjakajan kimppuun jonka jalkeen se koira lopetettiin. Tama nyt vahan aiheen vieresta mutta ei todellakaan ole pakko pitaa sellaista lemmikkia josta ei pida tai josta koituu liikaa vaikeuksia. Meilla on ollut muutama ongelmalintu jotka on annettu uusiin koteihin, mika on ollut hyva ratkaisu.
 
OnJoo
Meillä koira tekee tuota myös. Aluksi lähestyy vauvaa varoen, ja kun sopiva aika koittaa niin yrittää nuolaista käsiä ta kasvoja. Mä en ite henkilökohtaisesti pidä sitä mitenkään niin kauhean pahana. Oon kai sitten ehkä joidenkin mielestä vähän outo? Mutta meillä koira on muutenkin niin varovainen tuon lapsen kanssa, että luulen, että jos alan sitä oikeen kunnolla kieltämään ja estän mm. vauvan lähelle tulon, niin se kokee lapsen uhkana ja mustasukkaisuus saattaa alkaa nostaa päätään. Kai koirasi vaan haluaa tutustua lapseen ja nuolemisella viestittää, että on hyväksynyt lapsen laumaansa. Teilläkin kuitenkin ilmeisesti oli koira ennen vauvaa?

Tuohon vaippajojen syömiseenkin on helppo ratkaisu. Vaipat sellaiseen paikkaan mistä koira ei niitä saa.

Mä en osaa kyllä tuossa tilanteessa auttaa, koska niinkuin jo sanoin, mä en pidä sitä ollenkaan pahana,että koira haluaa tutustua lapseen. Mutta pitäiskö sun itse "auttaa" koiraa tutustumaan lapseen. Pyydät luokse kun vauva on sinun sylissä, annat haistella, mutta heti kun yrittää nuolaista torut koiraa jämäkästi? Muuta mä en oikeen osaa keksiä tähän väliin. Inhottavaahan se on, varsinkin kun tietää, että koira nuolee tuolla pihallakin mitä sattuu. Mutta eihän sitä koiraa voi loputtomiinkaan estää lasta nuolemasta. Siinä vaiheessa kun lapsi oppii itse syömään, niin voit arvata, että lapsesta ja koirasta tulee välittömästi parhaat kaverukset. Lapsi huomaa, että koira tulee luokse ja nuolee käden kun kädessä on vähänkin jotain ruuan murusia. :D
 
se on koira. Jos sinulla on noin suuri asenneongelma koiraa kohtaan niin anna se pois.
Meillä on koira ja vauva ja kaksi isompaakin lasta ja koira ollut aina perheessä. Mitään ongelmia ei ole ollut. Paskavaippoja ei pidetä koiran ulottuvilla eikä roskiksia muutenkaan. Koira kyllä saattaa nuolaista lapsia, mutta mitä sitten kun on ystävällinen kaikille ja rakastaa noita lapsia. Meillä koira on perheenjäsen!
 
OnJoo
Onhan tuo inhottavaa, jos minulta kysyttaisiin niin tuossa tilanteessa kylla antaisin tai myisin koiran pois. Jotenkin pelottavaa joskus katsella jotain metsastyskoiria joita pidetaan samassa kodissa pienten lasten kanssa, mitas jos niilla yhtakkia vinksahtaa ja kayvat vaikka kimppuun? Lapsena pelkasin tulla koulusta kotiin kun koulumatkalla naapurin pihassa vihainen koira vapaana. Sanottiin vaan ettei se mitaan tee.. No yhtena paivana hyokkasi melko vakavin seurauksin postinjakajan kimppuun jonka jalkeen se koira lopetettiin. Tama nyt vahan aiheen vieresta mutta ei todellakaan ole pakko pitaa sellaista lemmikkia josta ei pida tai josta koituu liikaa vaikeuksia. Meilla on ollut muutama ongelmalintu jotka on annettu uusiin koteihin, mika on ollut hyva ratkaisu.
Sulla ei ilmeisesti ole kokemusta koirista? Lintu ja koira on pikkusen eri asia :D
Ja jos et tiedä, niin monelle ihmiselle koira on perheenjäsen, ja jotta perhe pyörii, niin koirankin eteen tarvii tehdä uhrauksia, ts. koiraa koulutetaan, opetetaan ja itsekkin opetellaan ymmärtämään koiraa. Eikä ensimmäisenä mielessä ole koirasta (perheenjäsenestä) luopuminen. Outo ajattelutapa sinulla!
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Silja.S
Kyllä se on omistajan vika, jos koira pääsee käsiksi paskavaippoihin! Huolehdi jätteistänne paremmin.

Ja mitä nuolemiseen tulee, minä annoin koiran nuolaista poskea, kunhan ei suuta nuollut, eikä korvaa. Ei se ole mukavaa, mutta ei ole sekään, jos koira alkaa yhdistämään vauvan negatiivisiin asioihin, kuten huutavaan emäntään tai rangaistuksiin. Käske koira pois vauvan luota jos ärsyttää, opeta se tavoille, mutta turha räyhätä asiasta. Bakteerikammoisten on turha ottaa koiraa. Sääliksi käy sekä hauvaa että vauvaa. Lapsikin oppii suhtautumaan koiraan negatiivisesti, kun näkee äidin niin tekevän.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
tallaista...
Joo myonnan, en ole ikina pitanyt koirista ja nekin joiden kanssa olen pakosti joutunut tekemisiin ovat olleet aggressiivisia, kuseksineet meidan pihalle, yrittaneet tappaa pihallamme hakissa olevan kanin jne. kylla on paljon nahty valinpitamattomyytta koiran omistajien taholta. Eihan se ole koirien vika kun jotkut ihmiset eivat niita vaivaudu kouluttamaan tai edes vahtimaan vaan paastavat omakotitaloalueellakin vapaaksi juoksemaan, siltikaan en kylla koiraa meille ottaisi.
 
Joo myonnan, en ole ikina pitanyt koirista ja nekin joiden kanssa olen pakosti joutunut tekemisiin ovat olleet aggressiivisia, kuseksineet meidan pihalle, yrittaneet tappaa pihallamme hakissa olevan kanin jne. kylla on paljon nahty valinpitamattomyytta koiran omistajien taholta. Eihan se ole koirien vika kun jotkut ihmiset eivat niita vaivaudu kouluttamaan tai edes vahtimaan vaan paastavat omakotitaloalueellakin vapaaksi juoksemaan, siltikaan en kylla koiraa meille ottaisi.
Mutta älä yleistä kaikkia koiria ja omistajia kokemuksiisi. Minulla ei ole oikeastaan yhtään negatiivista kokemusta koirista ja olen elänyt 32v niiden kanssa. On se aika kummallista. Joillakin ei muuta olekaan kuin negatiivisia kokemuksia niistä. Paljon vaikuttaa myös oma suhtautuminen ja käyttäytyminen. Sekopäisiäkin koiria on ja varsinkin niiden omistajia, mutta ei voi olla niin että jokainen koirakontakti on aina negatiivinen. Silloin on myös siinä vastapuolessa jotain kummallista.
 
"isoäiti mölykylästä"
ei se ole koiran vika. miksi pidätte esim. paskavaippoja koiran saatavana. ihan taatusti se nuolee ja syö ne paskat niistä vaipoista, jos saa tilaisuuden. eikä siitä ole mitään inhottavaa. se voi ihan hyvin mennä nuolemaan sen jälkeen lasta.
 
"minä"
syö paskavaipat, koska yrittää näin suojella vauvaa pedoilta, haluaa sen ulosteen hajun pois. Koira tekee saman omille pennuilleen kun ovat pieniä. Se osoittaa vain, että on kiintynyt vauvaanne ja haluaa suojella tätä. Hankkikaa sellainen roskis ettei koira pääse käsiksi vaippoihin. Koira osoittaa kiintymystään myös nuolemalla ja vauva ei siitä saastu, jos koira vähän nuolaisee, hyvä vaan saapi vähän lisää vastustuskykyä. Ehkä sun kannattaisi etsiä koiralle parempi koti.
 
Kun olin pieni/nuori meillä oli metsästyskoiria ( jänis/ lintu ) ja ne suorastaan rakasti minun luppakorvakaniani. Eivät koskaan tehneet sille mitään, vaikka sekin oli vapaana lähes aina meillä. Myös undulaatit saivat olla aivan rauhassa.

Ihan vaan huomautuksena tuohon verenhimoisiin "tappajakoiriin"
 
OnJoo
Joo myonnan, en ole ikina pitanyt koirista ja nekin joiden kanssa olen pakosti joutunut tekemisiin ovat olleet aggressiivisia, kuseksineet meidan pihalle, yrittaneet tappaa pihallamme hakissa olevan kanin jne. kylla on paljon nahty valinpitamattomyytta koiran omistajien taholta. Eihan se ole koirien vika kun jotkut ihmiset eivat niita vaivaudu kouluttamaan tai edes vahtimaan vaan paastavat omakotitaloalueellakin vapaaksi juoksemaan, siltikaan en kylla koiraa meille ottaisi.
Niin, no ne kaikki pihalla narussa/häkissä haukkuvat koirat ei välttämättä ole aggressiivisia, vaan kenties turhautuneita kiinni oloon, iloisia nähdessään ihmisiä, onnesta sekaisin kuullesssaan lasten leikkien ääniä, innoissaan koska haluaisivat tulla tutustumaan ja haistelemaan.... Joten älä sano, että aggressiivinen koira, jos se pelkästään haukkuu tms. Ja tuohon kusemiseen; meidänkin pihalle kusee aika moni koira, enkä mä itse siitä jaksa meteliä nostaa. Miksi nostaisin, pienempi paha se koirankusi on ku ne maahan heitetyt lasipullot tai tyhjät tupakkiaskit.

Ja lopuksi, hienoa, että tuolla suhtutumisella ko. eläimeen olet päättänyt olla ottamatta koiraa. Toivottavasti et koskaan otakkaan. Vaikka lapset kuinka vinkuisi suloista koiraa lemmikiksi. Nähtävästi sinulle sopii ne linnut. Jos nekään.
 
Jep, jos on ongelmaa niin se ongelma nimenomaan on omistajassa. Toki voi joku koirakin pimahtaa, mut se on kuitenkin todella harvinaista. Enempi noita ihmisiä pimahtelee kuin koiria.

Ymmärrän jos joku pelkää koiria, esim. oman vanhemman/vanhempien suhtautumisen kautta tai jonkun traumaattisen kokemuksen kautta, onhan se selvää, mut sitä en ymmärrä jos sen takia aletaan yleistämään ja pitämään koiria ylipäänsä lähtökohtaisesti kamalina.
 

Yhteistyössä