Jos se rahan pyytäminen lahjaksi on ok niin miksi sitä ei voi tehdä suoraan? Miksi valehdella siihen kutsuun, se meinaan on tökeröä.
Valehdella?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos se rahan pyytäminen lahjaksi on ok niin miksi sitä ei voi tehdä suoraan? Miksi valehdella siihen kutsuun, se meinaan on tökeröä.
ööö miks se ois automaattisesti vale et jos pyytää rahaa niin ei voi olla aidosti iloinen vieraiden saapumisesta paikalle?
Valehdella?
jos sä väität ettet halua lahjoja niin eihän sun tartte rahasta puhua mitään. mutta kun haluat sen lahjan niin ihan suoraanhan sä sen siinä valehtelet.
Sano suoraan ja varsinkin kun kaikki sanoo että meillä se kuuluu häihin, että viedään lahja, miksei sitten voi toivoa suoraan lahjoja rahana (ei kukaan oleta että sä et lahjaa halua) ja oikeasti jättää se liipa laapa pois. Ei näitä aikasemmin ollu, siellä oli selvästi mainittu keltä voi kysyä mitä pari on lahjalistaansa kirjannut.
"Tärkeintä on, että tulet paikalle" on vale, jos perässä on lahjalistan osoite tai tilinumero?
Jos oikein pilkkua viilataan niin minusta kertomatta jättäminen ei ole vale![]()
jos sä väität ettet halua lahjoja niin eihän sun tartte rahasta puhua mitään. mutta kun haluat sen lahjan niin ihan suoraanhan sä sen siinä valehtelet.
Sano suoraan ja varsinkin kun kaikki sanoo että meillä se kuuluu häihin, että viedään lahja, miksei sitten voi toivoa suoraan lahjoja rahana (ei kukaan oleta että sä et lahjaa halua) ja oikeasti jättää se liipa laapa pois. Ei näitä aikasemmin ollu, siellä oli selvästi mainittu keltä voi kysyä mitä pari on lahjalistaansa kirjannut.
Ei vaan kerrotaan ettei tarvitse lahjoja ja sen jälkeen selkeästi kerrotaan että kiitos rahaa.
Se tilinumero on siellä siksi, että häihin on ollut tapana tuoda lahja. Ja se tilinumero on luultavaksi siksi siellä, että makuja on monia ja että hääparilla on jo kaikki tarvitsemansa.
Yksinkertaista, eikö?
Itse lopetin raha lahjatoiveiden toteuttamisen siihen kun serkkutyttö meni vihille ja toivoi rahaa, vein rahaa.
Saimme sitten jälkikäteen haukut kuinka meidänkin 5 henkinen perhe antoi vaan 70e![]()
Se 70e oli meille iso summa, samaan aikaan oli toisetkin isot juhlat ja minä työttömänä joten kiva sitten kuulla haukkuja.
Tosin kiitoskorttiin ei tuokaan summa sitten riittänyt kun sitä ei ole tullut vaikka häistä nyt on 3 vuotta.
Tätä minäkin olin tulossa sanomaan, että kokemukseni mukaan rahalahjatoive ei ole ongelma niinkään vieraille vaan itse juhlakalulle... En tarkoita sinua ap, vaan näitä "ei rahaa" -nimimerkin mainitsemia kiittämättömiä kitisijöitä, joille - heidän mielestään - pieni summa ei sitten kelpaakaan.
Mun mielestä rahalahja on kuitenkin helppo ja mukavampi kuin esim. jokin Stockmannin häälahjalista, joka voi tuntua tosi tökeröltä "toisilla ostattamiselta". Kiva kun joku joutuu sitten matti myöhäisenä ostamaan jonkun monen tonnin grillipömpelin, kun halvemmat lahjat on ostettu listalta pois... Ok, liioittelua, mutta tiedätte varmaan, mitä tarkoitan!
Lässyn lässyn, helppo se nyt on sanoa noin.
Kyseinen morsian antoi minun kuulla valituksensa ja kitinänsä kuinka ME toimme LIIAN VÄHÄN RAHAA, hän kutsui minut kylään ja antoi tulla valituksensa suoraan kuinka jäi niin ja niin paljon maksettavaa häistä ja kuinka muutamat vieraat ei nähtävästi tajunneet että keskimäärin yhden vieraan hinnaksi jäi sen ja sen verran.
Kyse ei todellakaan ole siitä etteikö olisi haluttu antaa ja olisimme antaneet enemmänkin mutta kun se ei näytä riittävän kun heti tehdään omia johtopäätöksiä.
Taisi vain osua ja upota kokemukseni raha ok nimimerkille![]()
Tosin eipä haittaisi yhtään jos olet kyseinen serkkuni.
Toiset ne pitää oikeasti juhlat että saa suvun ympärille juhlimaan kun toiset rahankiilto silmissä syynää jokaisen kirjekuoren ja tiliään käy läpi kuka toi minkäkin verran.
Törkeys on sekin että millä perusteella tullaan sanomaan kuka antoi muka liian vähän rahaa ja tästä syystä ei sitten kiitoskorttia nämä saa, tiedän että vanhempani sen sai tosin he veikin enemmän rahaa.