SIMA! Sitruunamehun määrä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Ajattelin siis tehdä suuren satsin simaa, helpoiten mitä mahdollista, ja laittaisin siin VALMISTA sitruunamehua viipaleiden sijasta.

En ole aikaisemmin simaa koskaan tehnyt, niin paljonko tota mehua tulisi laittaa tollaseen 8 litraan simaa. Ohjeessa on kaksi sitruunaa?

En osaa sanoa, mut kyl oikeasta sitruunasta tulee sata kertaa parempi maku. Ei ole paljon vaivaa pestä ja viipaloida pari sitruunaa. Itse taan niin, aina kuorineen päivineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Laita oikeita sitruunoita,tulee paljon parempaa... siman teko-ohje on tosi helppo,ja itse juuri pullotin 10l.

No täytyy nyt katsoa, kun en tosiaan tiedä yhtään, pitääkö tehdä 100 vai 200 litraa tota.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laita oikeita sitruunoita,tulee paljon parempaa... siman teko-ohje on tosi helppo,ja itse juuri pullotin 10l.

No täytyy nyt katsoa, kun en tosiaan tiedä yhtään, pitääkö tehdä 100 vai 200 litraa tota.
Kuinka monelle sinä sitä simaa teet?Minä teen vielä 10l,ja kaikki tuttavat kauhistelee,että herrajestas.... =)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
en laittais valmista mehua, se maku on karmea esanssinen, menee hyvä sima piloille

Mikä ihme siitä pullotetusta sitruunamehusta tekee esanssista, jos se on puhdasta pelkkää sitruunan mehua tiivistettynä? Kerropa!

Kuinka monelle sinä sitä simaa teet?Minä teen vielä 10l,ja kaikki tuttavat kauhistelee,että herrajestas.... =)

Ajateltiin jakaa vappuna asiakkaille sima-mukillisia. Sellanen simatarjoilu.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
en laittais valmista mehua, se maku on karmea esanssinen, menee hyvä sima piloille

Mikä ihme siitä pullotetusta sitruunamehusta tekee esanssista, jos se on puhdasta pelkkää sitruunan mehua tiivistettynä? Kerropa!

siis jos tässä nyt tarkoitetaan sitä kaupassa myytävää sitruunan mallisessa pullossa olevaa mehua niin onhan se ihan erilaista kun itse puristettu, jos joku ei eroa huomaa niin on kyllä makuaistissa vikaa

Ajateltiin jakaa vappuna asiakkaille sima-mukillisia. Sellanen simatarjoilu.
No sitten ymmärrän, yritä vaan päästä mahdollisimman vähällä...ei sillä,asiakkaat ovat tärkeitä,mutta ajattele itseäsi... mukavaa päivänjatkoa sinulle!! =)

Tein juuri ensimmäistä kertaa 8 l simaa ämpäriin, millon pullotan siman?
Voinko pullotetut simat laittaa parvekkeelle vai jääkaappiin ennen kuin tarjoilen niitä nautittavaksi?

Anna käydä huoneenlämmössä 2-3 vuorokautta ja sitten pulloihin ja pullot viileään. Riippuu ihan ilmoista ja millainen parveke teillä on (ts. saako pullot varjoon) voiko laittaa parvekkeelle vai olisiko parempi jääkaapissa.