Kaksplussan virallinen ja asiallinen maahanmuuttoketju

[QUOTE="trolli";26115148]Tämä on totta. Sananvapautta kavennetaan koko ajan, tuntuu että biaudetillä ja kavereilla joku p-Korea on ihannevaltio. Eipä kukaan ainakaan sano siellä asioita mitä ei saa sanoa.[/QUOTE]

Mutta suomalaiset itse sitä sananvapautta kaventavat.

Vai onko päättäjissä hirmu paljon maahanmuuttajia?

Mua ärsyttää suomalainen varovaisuus. Kumarretaan varmuuden vuoksi vähän joka suuntaan, ettei tulija vaan loukkaannu. Samalla pyllistetään sitten toisaalle.
 
ero
Niinpä. Mutta pitää sitä suhteellisuuden tajua myös löytyä päättäjiltä. Ei voida rakentaa toisille samanlaista uutta, kun toiset saavat riesakseen homeisen rakennuksen ja vuosien päästä taudit. Tämähän näkyy sitten myös sairauskustannuksissa. Mutta joo ei kannata päättäjien miettiä asioita etiäpäin, kunhan nyt mennee jotenkuten. Ja anteeksi jos loukkaannuit, mutta kun yrittää tunkea jottain sellaista mun suuhun mitä sieltä ei ole tullut, niin kyllä pistää vihaksi. Voi opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemansa, VAI?
En ole laittanut sanoja suuhusi, vai olenko? Kelan etuuden, huoh, liittyvät siten, että voit verrata miten paljon mihinkin Kela on käyttänyt rahaa.
 
Mutta tämäkään ei ole niin yksinkertaista sillä esim. jos filippiiniläisiä hoitajia otetaan tänne töihin niin mistä se on pois? Filippiiniläisiltä tietysti. Nekin siellä tarvitsevat ammattitaitoista porukkaa.
Hyvä näkokulma on tämäkin - sieltä se nimenomaan on pois.
Maahanmuuttokysymys (samalla tavalla kuin monet muut poliittiset "kuumat perunat") ovat hankalia ratkaista, eikä niihin ole absoluuttisen oikeaa ja korrektia vastausta. Ja mielipiteitä on yhtä monta, kun niiden esittäjiä.
Se pitää vielä lisätä, mikä unohtui kirjoituksestani: siitä en maahanmuutosta keskustellessa pidä, että jos joku on oikeasti KRIITTINEN maahanmuuttoa kohtaan ja sille on järkeviä perusteita, miksi se on heti tuomittavaa ja rasistista?
Eihän kriittisyys ja realistisuus tee kenestäkään rasistia? Kai asioista saa olla eri mieltä, kunhan pysyttelee asialinjalla? Eri asia on sitten nämä Teuvo "neekeriukko" Hakkaraiset, mutta yleisesti ottaen mielestäni maahanmuutosta pitää pystyä keskustelemaan ketään "leimaamatta".
 
En ole laittanut sanoja suuhusi, vai olenko? Kelan etuuden, huoh, liittyvät siten, että voit verrata miten paljon mihinkin Kela on käyttänyt rahaa.
Niin mutta itse en puhunut missään vaiheessa Kelan tuista vaan siitä mihin rahaa pistetään kunnallisella ja valtiollisella tasolla. Aivan turhaan siis minulle linkität mittään Kelan tukitilastoja. Ja ne eivät kerro kaikkea totuutta plus suomalaisistahan lähes jokainen saa Kelan tukea, että mikäs ihme siinä on jos määrä on valtaisa ja vielä suomalaisille paljon suurempi kuin mamuille kun vertaa määriäkin..

Ja kyllä yritit vääntää jottain sellaista minun kirjoittamakseni, mistä en ole edes kirjoittanut.
 
Mutta suomalaiset itse sitä sananvapautta kaventavat.

Vai onko päättäjissä hirmu paljon maahanmuuttajia?

Mua ärsyttää suomalainen varovaisuus. Kumarretaan varmuuden vuoksi vähän joka suuntaan, ettei tulija vaan loukkaannu. Samalla pyllistetään sitten toisaalle.
Tietenkin suomalaiset itse, sehän tässä niin kylmääkin. Näin maallikkona on aivan helvetin helppo alkaa pikkuhiljaa uskomaan salaliittoteorioita, niin älyttömän tuntuista on meno ollut. Ja tolle viimeselle täysi peesi.
 
Mutta suomalaiset itse sitä sananvapautta kaventavat.

Vai onko päättäjissä hirmu paljon maahanmuuttajia?

Mua ärsyttää suomalainen varovaisuus. Kumarretaan varmuuden vuoksi vähän joka suuntaan, ettei tulija vaan loukkaannu. Samalla pyllistetään sitten toisaalle.
Tätä mietin minäkin. Useinhan suomalainen henkilö lähtee ajamaan ulkomaalaisten asiaa tyylillä "kyllä nuo betoniporsaat nyt loukkaavat muslimien tunteita, joten ne tulee poistaa". Muslimit itse eivät ole asiasta mitään sanoneet.

Muoks. Lisään vielä, että tästähän osa suomalaisista sitten saakin puheenaihetta, kuinka inhottavia nuo muslimit ovat, kun betoniporsaistakin saadaan ongelma aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä mietin minäkin. Useinhan suomalainen henkilö lähtee ajamaan ulkomaalaisten asiaa tyylillä "kyllä nuo betoniporsaat nyt loukkaavat muslimien tunteita, joten ne tulee poistaa". Muslimit itse eivät ole asiasta mitään sanoneet.
Jep.
Ja esim. suvivirsi-mäkätys, jokakeväinen puheenaihe. Siinä toinen vastaava esimerkki.

Ruohonjuuritasolta voisin mainita esimerkin siitä, kun joulupöydässä on mukana muslimivieras. Joulukinkku on viety toiseen huoneeseen, ja sitä käydään sieltä hakemassa. Pöytään sitä ei voi laittaa, ettei muslimivieras loukkaannu - ja muslimivieraalle itselleen on yks hailee onko kinkkua pöydässä vaiko ei, loukkaantumisajatus on ihan suomalaisen omassa päässä vaan. Oletus. Virheellinen sellainen.

Onko taustalla suomalaisten huono itsetunto vai mikä?
 
-
Tosin toisaalta kannatan sitä, että ensin kaikille suomalaisille työttömille etsitään työtä ja vasta sen jälkeen aletaan turvautua maahanmuuttoon. Nykytilanne vaan on monelta osin sellainen, että pitkäaikaistyöttömiä ja työkyvyttömiä on niin paljon, että läheskään kaikki suomalaisia työttömiä ei edes huvita mennä töihin.
Mutta eihän se nyt noin voi olla! Eikös ahkeran natiiviväestön ja tänne loisimaan tulevan vierasperäisen joukon välillä pitänyt olla jonkinlainen kvalitatiivinen ero?
 
Jep.
Ja esim. suvivirsi-mäkätys, jokakeväinen puheenaihe. Siinä toinen vastaava esimerkki.

Ruohonjuuritasolta voisin mainita esimerkin siitä, kun joulupöydässä on mukana muslimivieras. Joulukinkku on viety toiseen huoneeseen, ja sitä käydään sieltä hakemassa. Pöytään sitä ei voi laittaa, ettei muslimivieras loukkaannu - ja muslimivieraalle itselleen on yks hailee onko kinkkua pöydässä vaiko ei, loukkaantumisajatus on ihan suomalaisen omassa päässä vaan. Oletus. Virheellinen sellainen.

Onko taustalla suomalaisten huono itsetunto vai mikä?
Jep. Suvivirsi, joulujuhla, kevätjuhla, betoniporsaat, joulukinkku, saunaolut, juhlamaljat...
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"trolli"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26115272:
Mutta eihän se nyt noin voi olla! Eikös ahkeran natiiviväestön ja tänne loisimaan tulevan vierasperäisen joukon välillä pitänyt olla jonkinlainen kvalitatiivinen ero?
Tän piti olla asiallinen ketju.
Kaikissa kansoissa on omat, ketkä loisivat toisten kustannuksella. Miksi haluamme haalia heitä tänne lisää, kun valtion velka vaan kasvaa, kaikesta supistetaan ja rahaa ei vaan ole?
 
ero
Niin mutta itse en puhunut missään vaiheessa Kelan tuista vaan siitä mihin rahaa pistetään kunnallisella ja valtiollisella tasolla. Aivan turhaan siis minulle linkität mittään Kelan tukitilastoja. Ja ne eivät kerro kaikkea totuutta plus suomalaisistahan lähes jokainen saa Kelan tukea, että mikäs ihme siinä on jos määrä on valtaisa ja vielä suomalaisille paljon suurempi kuin mamuille kun vertaa määriäkin..

Ja kyllä yritit vääntää jottain sellaista minun kirjoittamakseni, mistä en ole edes kirjoittanut.
Olen vastannut sinun kohdallasi vain tähän koulutukseen liittyen, jonka itse otit aiheeksi, joten mitä on se "jottain" mitä olen väittänyt sinun sanoneesi. Kelan tuet nyt oli yksi vaihtoehto (sinusta ilmeisen huono sellainen) päästä vertaamaan sitä, mikä on pois suomalaisilta.
 
"trolli"
Jep.
Ja esim. suvivirsi-mäkätys, jokakeväinen puheenaihe. Siinä toinen vastaava esimerkki.

Ruohonjuuritasolta voisin mainita esimerkin siitä, kun joulupöydässä on mukana muslimivieras. Joulukinkku on viety toiseen huoneeseen, ja sitä käydään sieltä hakemassa. Pöytään sitä ei voi laittaa, ettei muslimivieras loukkaannu - ja muslimivieraalle itselleen on yks hailee onko kinkkua pöydässä vaiko ei, loukkaantumisajatus on ihan suomalaisen omassa päässä vaan. Oletus. Virheellinen sellainen.

Onko taustalla suomalaisten huono itsetunto vai mikä?
Toisaalta, kun täällä on jos jonkinmoista maahanmuuttoneuvostoa, suomen somalit ry, mamuyhdistyksiä jne, niin miksi he eivät tuo mitenkään esille julkisuuteen, ettei meidän tarvitse sopeutua heihin tällä tavoin mitä kuvailit?
Ja missä viipyy Suomen somaleiden kannanotto tähän viimeisimpään raiskaukseen? Miksi heidän ei tarvitse tehdä selvää pesäeroa noihin rikoksiin? Kyllä perussuomalaisilta vaaditaan harva se viikko julkisia kannanottoja ties mihin hihamerkkeihin ja rasisteihin.
 
"vieras"
[QUOTE="trolli";26115148]Tämä on totta. Sananvapautta kavennetaan koko ajan, tuntuu että biaudetillä ja kavereilla joku p-Korea on ihannevaltio. Eipä kukaan ainakaan sano siellä asioita mitä ei saa sanoa.[/QUOTE]

Perussuomalaiset liittyivät myös tähän samaan sakkiin, kun Hirvisaari erotettiin eduskuntaryhmästä yksimielisellä, siis myös nuivalaisten, päätöksellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26115272:
Mutta eihän se nyt noin voi olla! Eikös ahkeran natiiviväestön ja tänne loisimaan tulevan vierasperäisen joukon välillä pitänyt olla jonkinlainen kvalitatiivinen ero?
No onhan siinä nyt se ero, että alkuperäisiin suomalaisiin on 'satsattu' rahaa masusta asti, jolloinka tälle rahalle pitäisi myös saada tuottoa. Rahahan se ratkaisee aina. :) On se myös niin, että jos täällä on valmiina koulutettuja, innokkaita ja halukkaita työntekijöitä, niin miksi niitä pitää sitten vielä tuoda ulkomailta viemään näiden halukkaiden paikat, maksaa heille ainakin maahan sopeutumisen kulut? Toki onhan noita ei-niin-innokkaita täällä myös paljon ja heidät voi vallan hyvin korvata innokaalla ulkomaalaisella työvoimalla.

Se kait oli Pikkukaupunkilaisen ideologia, että ensin omille innokkaille töitä ja sitten vasta ulkomailta lisätyövoimaa.

Itse rupeat sitten taas vetelemmään jottain diipadaapa provoa ahkerasta natiiviväestöstä ja loisivasta vierasperäisestä joukosta. Ja sitten ihmetellään, miten keskustelut ajautuvat aina päin honkia?!
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26115272:
Mutta eihän se nyt noin voi olla! Eikös ahkeran natiiviväestön ja tänne loisimaan tulevan vierasperäisen joukon välillä pitänyt olla jonkinlainen kvalitatiivinen ero?
Johan oli hienoa sanastoa sinulla käytössä. No, kokeillaan josko sivistykseni yltäisi sille tasolle, että osaisin kommunikoida globaalisti ja asianmukaisesti, turhaa nationalismia ja brutaaliutta välttäen.
Näiden kahden joukon välillä on ero, mutta ajattelisin, että se ero on asenteissa, eikä varsinaisesti ihmisessä itsessään.
Kaikki maahanmuuttajat eivät ole (mielestäni) todellakaan tulleet tänne loisimaan, vaan ovat paljon ahkerampia työntekijöitä, kuin me suomalaiset - mainitsemasti natiiviväestö.
Kuitenkin Suomeen tulee myös niitä ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista tarkoitusta sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan vaan he tulevat tänne, koska täällä on parhaat tuet.
Väestöjen välillä ei itsessään ole laadullisia eroja.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että kun Suomessa ollaan, niin ensin on syytä yrittää saada suomalaiset töihin ja sitten kun työvoimaa ei saada tarpeeksi, turvaudutaan maahanmuuttoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
[QUOTE="trolli";26115319]
Ja missä viipyy Suomen somaleiden kannanotto tähän viimeisimpään raiskaukseen? Miksi heidän ei tarvitse tehdä selvää pesäeroa noihin rikoksiin? Kyllä perussuomalaisilta vaaditaan harva se viikko julkisia kannanottoja ties mihin hihamerkkeihin ja rasisteihin.[/QUOTE]

Kysy niiltä. Mä en tiedä, kun en ole somali tai sellaisten kanssa tekemisissä.
 
Tämähän on juuri sitä talouspolitiikkaa mitä yleensäkin noudatetaan. Karsitaan pois menoja, jotka sitten maksetaan kovemmalla hinnalla muualla. Tietääkseni monikaan esim. perussuomalaisista ei olisi valmis maksamaan edes nykyistä kehitysapua, niin miten tilanne sitten paranee?
Ota selvää, mihin ns. kehitysapurahat menevät. Afrikalle on maksettu kehitysapurahoja kymmeniä vuosia, silti mitään kehitystä juurikaan ei ole tapahtunut. Annetaan leipä, kun pitäisi näyttää, miten leipä tehdään. Toisaalta, olen kuullut jopa vihreiden naisten kynästä, että vaikka näytetään, miten leipä tehdään, ei jaksa innostua TEHDÄ ITSE SITÄ LEIPÄÄ. Joku kehitysmaissa ollut vihreä nainen kirjoitti blogissaan Afrikan reissustaan, että kun TIETOA JA KOULUTUSTA jaettiin, ei paikalle tullut yhtäkään ihmistä. Jos olisi jaettu ilmaista tavaraa, olisi ihmisä ollut pivlin pimein. Näin totesi Vihreä Nainen kokemuksistaan Afrikassa.

Se miksi persut vastustaa kehitysapua, on juuri se, ettei se men oikeaan tarkoitukseen. Se menee todennäköiseti diktaattoreille ja maan asevoimien vahvistamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
Se kait oli Pikkukaupunkilaisen ideologia, että ensin omille innokkaille töitä ja sitten vasta ulkomailta lisätyövoimaa.
Koko lailla tämä oli ideologiani taustalla.
Suomessa on kuitenkin korkea koulutustaso ja on sääli, jos se menee hukkaan siksi, että halutaan ennemmin auttaa muuta maailmaa, kun pitää omista kansalaisista huolta, jota on raskausajasta asti valtion rahoilla elätetty - sille pitää myös saada tuottoa, vaikka vähän radikaali ajattelutapa, sitä huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
"trolli"
Kysy niiltä. Mä en tiedä, kun en ole somali tai sellaisten kanssa tekemisissä.
Sä tunnut tuntevan jos jonkin sortin maahanmuuttajaa, muttet ainuttakaan somalia tai vastaavaa, joka voisi tähän kommentoida? Ja kysymys nyt olikin yleinen, ei tarkoitettu juuri sinulle, vaan ihmettely. Luulisi että somalit haluavat ottaa kunnon pesäeron raiskaajiin ja tuomita heidän tekonsa julkisesti. Eipä kuulu mitään ei..
 
"trolli"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26115361:
Hmmm, haalia lisää... No enivei, voisiko syynä olla vaikkapa se, että meillä on vain tämä yksi maapallo, jota meidän kaikkien tänne syntyneiden on kyettävä asuttamaan yhdessä?

Blowin'in the wind - Neil Young - YouTube
Ihana utopia, eipä vaan tunnu toimivan. Ei ihmiset ole valmiita siihen, johan sadat aseelliset konfliktit ja sodat kertovat sen. Eikä Suomi voi olla mikään edelläkävijävaltio tässä asiassa.

Kukapa ei paratiisia haluaisi, jonkun vaan pitää olla realisti.
 
[QUOTE="trolli";26115379]Sä tunnut tuntevan jos jonkin sortin maahanmuuttajaa, muttet ainuttakaan somalia tai vastaavaa, joka voisi tähän kommentoida? Ja kysymys nyt olikin yleinen, ei tarkoitettu juuri sinulle, vaan ihmettely. Luulisi että somalit haluavat ottaa kunnon pesäeron raiskaajiin ja tuomita heidän tekonsa julkisesti. Eipä kuulu mitään ei..[/QUOTE]
En tunne somaleita juurikaan, en. Haittaakse sua? :xmas:

(enkä nyt ihan ekana lähtisi yhdeltäkään mamututtavaltanikaan hakemaan tähän asiaan kommenttia :D, ne kommentoi jotka palstailee)
 
[QUOTE="trolli";26115395]
Kukapa ei paratiisia haluaisi, jonkun vaan pitää olla realisti.[/QUOTE]

Usko niitä, jotka etsivät totuutta. Epäile niitä, jotka ovat sen löytäneet.

Ja kun niistä sodistakin ilmeisesti halusit puhua, niin kumpien arvelet niitä historian kuluessa enemmän aloittaneen, "utoopikkojen" vai "realistien"?

Peace, folks! :)
 
"trolli"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26115450:
Usko niitä, jotka etsivät totuutta. Epäile niitä, jotka ovat sen löytäneet.

Ja kun niistä sodistakin ilmeisesti halusit puhua, niin kumpien arvelet niitä historian kuluessa enemmän aloittaneen, "utoopikkojen" vai "realistien"?

Peace, folks! :)
Sulla ei taida oikeasti olla hajuakaan politiikasta, ihmisistä tai yhteiskunnasta? Joo, pahat nationalistit aloittaa sodat kun kiltit vaan haluais leikkiä yhdessä. Jep jep..
 

Yhteistyössä