Lapsellinen hermojen menetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolo

Vieras
8kk:n kanssa aamupuuro oli yhtä takkuamista. Ruoka valui ulos suusta, pitkin rintaa, käsivarsia, lattialle, aivastus pöydälle ja syöttäjän naamalle. Pää pyöri puolelta toiselle kun mielenkiinnon naulitsi kissa, koira, telkkari, lelu, tutti, nokkamuki.. Lusikka sihtasi nenään, silmään, käsiin, minne tahansa muualle, kuin olisi tarkoitus. Jos se suuhun eksyikin, niin suu aukesi just sen verran, että kärjellisen sai kastettua, loput valuivat pitkin leukaa rinnuksille. Tai sitten huiskis, koko lusikallinen linkosi seinälle. Pienet kädet hieroivat sitä vielä tavallistakin hanakammin suoraan suusta silmiin, ympäri naamaa, pöytään, tuoliin. Koko lapsi aivan mähmässä, syöttäjä ei paljoa sen siistimpi.

Meni hermot, päässä kuului "PIM" ja kippasin lautasen puuronjämineen kiemurtelevan ipanan päähän. Noin, tulipa sanottua. Ugh!

Joo, sepä auttoi sotkua kovasti. Joskus samanlaisia tuntemuksia ollut itselläkin, mutta tossa vaiheessa olen nostanut lapsen lattialle ja painunut tupakalle. Sieltä sitten paremmalla pinnalla takaisin ruokapuuhiin olettaen, että lapsi edes on nälkäinen jos noin käyttäytyy.

Tsemiä.

Hyvähyvä tosi fiksua. Jatkossa varmaan nyt syötöt helpottuu tämän fiksun tekosi ansiosta.

Alku tekstistäsi oikein nauratti kun meillä aina täsmälleen samanlaista 8 kk kanssa, loppu tuli kyllä aika yllätyksenä. Eipä ole minulla tullut mieleen edes hermostua, vauvahan vasta harjoittelee kaikkea, ei se tahallaan mitään tee :(

Mä en ymmärrä, miten vauvan syöttämisestäkin saadaan ongelma.
Jos ruoka ei maistu, niin lapsi pois pöydästä ja uus yritys myöhemmin. Ei se lapsi itteesä nälkään tapata kuitenkaan.
Miks siihen tilanteeseen pitää jäädä niin pitkäks aikaa, että itse menettää hermonsa?

Itteäni hiukan ehkä kyrsii, miksi tuosta syöttämisestä tehdään noin iso ongelma, kun tässä samaan aikaan tappelen ton uhmaavan 3v:n kanssa.
Väkisin sai raahata päiväkodilta kotiin huutava lapsi kainalossa, joka ei suostunut pukeutumaan ja itse sai väkisin laittaa raivovavan lapsen päälle haalaria. Rukkasia en onnistunut.
Sama meno jatkui kotona, ja äsken tiirikoin sen rääkyvän kolme veen vessasta, kun meni lukkojen taakse vaan mua ärsyttääkseen.
Tuolla se kiljuu huoneessaan edelleen... huoh.

Vaihdetaaks?

Mun isä teki isoveljelleni lihakeittolautasella noin kun veli oli just tota ikäluokkaa ja päristeli isän päälle vaan jatkuvasti :D

Kyllä tää on meidän perheessä hauska legenda eikä mikään trauma. Ollaan aina sanottu että tästä syystä veljellä on niin paksu tukka :D:D

Kaikki riippuu muuten siitä perheen hyvin voinnista, meillä muuten oli kaikki hyvin ja ei ollut mitään uhkailua tai ärinää. Isäpapalla vaan meni käpy :D elämä on, kerran niin kävi hui kamalaa!

Yhteistyössä