Onko lakkiaisissa tapana näyttää vieraille yo-todistusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lakkilissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lakkilissu

Vieras
Mulla lakkiaiset tulossa ja jotenkin ahdistaa tämä, vaikka arvosanat ovatkin ihan ok.
Jotenkin kaikille henk koht todistuksen näyttäminen vaan ahdistaa, onko tapana?
Eli joudunko nolon tivauksen uhriksi jos en halua sitä näyttää?? Vai jätänkö kutsumatta ihmisiä?

Toiset näyttää,toiset ei. Jokaien henk.kohtainen asia. Jos et halua näyttää ni elä näytä. Jos joku kysyy ni sano nätisti että hyvin meni ja en halua todistusta esitellä.

[QUOTE="a.p";26101059]Eli ei kuitenkaan ole mikään "aina näytetään" -tapa? :D[/QUOTE]

Ei ainakaan meillä päin ole. Sukulais tyttö näytti vasta sitten ku suurin osa vieraista oli lähteny ni ihan vaan lähimmille sukulaisille kenelle halus näyttää.
En mä ole monestikkaan nähny et niitä näyteltäis.
Ja jos rehellinen olen ni minua ei edes kiinnosta :D

[QUOTE="vieras";26101069]Mä oon yhissä lakkiaisissa ollut ja kyllä siellä oli todistus näytillä. Samoin kun oli toisissa valmistujaisissa ammattikorkeasta.[/QUOTE]

Minulla oli kans näytillä mut ei se ketään edes kiinnostanu :D

Kyllä se minusta on "aina näytetään". Ja jos ei ole, niin eiköhän se jotain kerro...ainoastaan kerran olen törmännyt siihen, ettei todistus ollut näytillä.

Mutta saa kai sitä sankari tehdä, miten itse haluaa.

• Tykkää
Reactions: versatile
En muista, että omissa lakkiaisissa olisi ollut näytillä. Kait sitä kuitenkin sukulaisille pyydettäessä esittelin. Eihän kaikkia edes kiinnosta. Toiset sit taas laittaa oikein näkyvästi esille. Mutta ei ole kaikissa juhlissa näytetty, missä olen käynyt. Ehkä kuitenkin enemmän on tapana, että näytetään pyydettäessä.

En vaan jaksa sitä kiusallista tilannetta kun vaaditaan näyttämään ja aletaan heittää herjaa kun sanon ystävällisesti sen olevan henkilökohtainen...Mutta en tiedä odottaako ihmiset näkevänsä sen, tai onko jokin oletus, että se on kaikkien töllisteltävänä siellä....

Kyllä mun mielestä on! Meillä on ainakin suvussa niitä, jotka paasaa siitä, että jos ei ole todistusta näytetty, niin epäilevät jopa, onko edes kirjoittanut ja onko hällä yo-todistusta!

No olettaisin, että näytetään. Laita pöydälle se. Mikä siinä on niin henk. koht?? Huonoista arvosanoista nyt tuskin kukaan viitsii haukkua. Toki sieltä näkyy usein ne heikkoudet ja vahvuudet, mutta entäs sitten?? Itse ainakin ylpeänä voisin esitellä, että olen paska kielissä.

Kaikissa valmistujaisissa joihin itse olen osallistunut on todistus ollut nähtävillä. Jos ei olisi niin ainakin itselläni heräisi pienoinen epäilys että arvosanat eivät ole kovin kummoiset jos ei kehtaa todistusta näyttää.

no aina on ollut esillä niissä juhlissa, joissa olen itse käynyt. myös omissani oli. vaikka oli paskat arvosanat :) sun sukulaisiahan siellä juhlissa on, miksi täytyy niiltä salailla tuloksiaan? tuskin niitä kukaan edes kommentoi, jos ei jotain L:lää ole kaikki.

[QUOTE="a.p";26101102]Mitä se kertoo? Mun mielestä on vaan töykeää vaatia sitä näytille...[/QUOTE]

Miksi töykeää? Sen todistuksenhan on kuitenkin saanut kun juhlat järjestää ja se on saavutus sinänsä, oli arvosanat mitkä tahansa.

[QUOTE="vieras";26101105]No olettaisin, että näytetään. Laita pöydälle se. Mikä siinä on niin henk. koht??[/QUOTE]

Mikä on henkilökohtaista ihmisten rakkauselämässä?
Mikä on henkilökohtaista ihmisten palkoissa?

Kyllä ihmisillä saa olla asioita, joita ei tarvitse kaikille esitelle, jos ei halua.

[QUOTE="vieras";26101123]Miksi töykeää? Sen todistuksenhan on kuitenkin saanut kun juhlat järjestää ja se on saavutus sinänsä, oli arvosanat mitkä tahansa.[/QUOTE]

Kyllä se minusta ihmisestä jotain kertoo, jos vaatimalla vaatii jotain asiaa näytille. Ja vielä juhlissa. Melkoista käytöstä.

Yhteistyössä