Auttakaa laatimaan tarjottavat rippijuhliin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Teinistä itestä ei juuri apua. Jotain ruokaa mietittiin ja päädyttiin pitsaan. On naposteltavien ja ruoan välimaastosta.
Konfirmaatio on 100 km:n päässä kodista joten jotku coctailpiirakat ym pikkujutut ei riitä. Ja en jaksais kuitenkaan sitte virallista ruokatarjoiluakaan.

Tuon pitsan kanssa ainakin tuoresalaatti ja varmaan sitte joku makaroni tms salaatti. Noihin saa antaa kans ehdotuksia.

Makeat tarjottavat ihan auki. Olin ajatellut että tilaan kakun yhdeltä joka tekee harrastuksena niitä. Näin häntä ohimennen ja totesi ettei tee tällä hetkellä ollenkaan kakkuja kun perhetilanne sen verran vaikea. Eli olen pulassa tuonkin suhteen.

Ja kaiken muunkin kanssa pää ihan tyhjä. Ei olla pitkään aikaan käyty juhlissa (muutamissa ristiäisissä) joten ei oikein mielikuvaa mitä nykyään tarjotaan.

Pitsaa rippijuhlissa?? Eikö joku suolainen piirakka (lohi, kinkku tmv.) olis juhlallisempi?
Kanasalaattia, makaroonisalaattia, tuoresalaattia, voileipäkakku??, ja makea kakku + pikkuleipiä. Ja jos haluaa vielä vähän ruokaisempaa niin ehkä lihapullat ja nakit lisäksi, mutta en mä sitä pitsaa kyllä juhlissa tarjoais. Näitä minä laittaisin jos äkkiseltään pitäis jotain keksiä :)

Millainen juhlapaikka siellä? Paljonko vieraita? Pitkätkö matkat?

Joku sosekeittopohja, jonka lantraat perillä kermalla ja tuorejuustolla toimisi, jos tämmöiseen mahdollisuus.
Juustoa, kasviksia ja vaikka kylmäsavuporoa.
Lisäksi edellisenä päivänä tehdyt leivät ja se täytekakku.

[QUOTE="vieras";26097462]kuinka konfirmaatio noin kaukana on?[/QUOTE]

Ei käy seurakunnan omassa rippikoulussa. Joudutaan vaan aamulla lähtemään aikaisin ja takas tullessa osa vieraista tulee samaa matkaa eli kaiken pitäs olla siinä vaiheessa aikalailla valmiina.
Tässä vähän auki saanko kaverin 2 tyttöä (13v ja 12v) tuohon keittiöön, voisivat sitte tulla jo ennen meitä ja laittaa esim noita pitsoja uuniin ym.

Vieraita tulossa n 20 aikuista ja 30 lasta. Jos ei joku sitten peru tai tule ilman lapsia.

[QUOTE="noh";26097489]Millainen juhlapaikka siellä? Paljonko vieraita? Pitkätkö matkat?

Joku sosekeittopohja, jonka lantraat perillä kermalla ja tuorejuustolla toimisi, jos tämmöiseen mahdollisuus.
Juustoa, kasviksia ja vaikka kylmäsavuporoa.
Lisäksi edellisenä päivänä tehdyt leivät ja se täytekakku.[/QUOTE]

Juhlat siis pidetään kotona.

[QUOTE="Öööö";26097485]Pitsaa rippijuhlissa?? Eikö joku suolainen piirakka (lohi, kinkku tmv.) olis juhlallisempi?
Kanasalaattia, makaroonisalaattia, tuoresalaattia, voileipäkakku??, ja makea kakku + pikkuleipiä. Ja jos haluaa vielä vähän ruokaisempaa niin ehkä lihapullat ja nakit lisäksi, mutta en mä sitä pitsaa kyllä juhlissa tarjoais. Näitä minä laittaisin jos äkkiseltään pitäis jotain keksiä :)[/QUOTE]

No ei nuo nakit ja lihapullat oo sen juhlallisempia. Lapset ei syö noita suolaisia piirakoita tai voileipäkakkuja ja päivä on todella pitkä. Eli sitten joku kunnon ruoka jos ei pitsaa. Oli kyllä teinin oma ehdotus.
tarkoitus kuitenkin ottaa suht rennosti. Jos ois mökki missä pitää niin pidettäs siellä.
Ja meillä oli meidän häissäkin pitsaa :D et kaitpa voi perinteitä jatkaa..

[QUOTE="vieras";26097521]ennemmin minä pitsaa söisin kuin noita iänikuisia lihapullia ja nakkeja. oikeastikko ne jollekkin on juhlaruokaa?[/QUOTE]

Samoin. Ja ei kait tuo pitsa edes niin paljon eroa ulkonäöltään jostain suolaisesta piirakasta. Voishan sitäkin tehdä lisäksi..

Ps. kuinka paljon etukäteen noita voi alkaa tekemään pakastimeen?

[QUOTE="vieras";26097521]ennemmin minä pitsaa söisin kuin noita iänikuisia lihapullia ja nakkeja. oikeastikko ne jollekkin on juhlaruokaa?[/QUOTE]

No en mä sanonukkaan että ne mitään juhlaruokaa on, mutta jos haluaa jotain ruokasempaa niin enemmin mä niitä laittaisin ku pitsaa? :O

Pitsa on siitä hyvä, että niitä pystyy tekemään erilaisilla täytteillä, jolloin saa paljon vaihtoehtoja. Ja sitten jotain erikoisempia täytteitä kanssa, mutta lapset varmaan tykkää, jos on niitä tuttuja ja turvallisia kinkkua, jauhelihaa yms. Salaatteja tekisin jonkun perus vihersalaatin, sitten jonkun makaronisalaatin, sitten voisi olla hedelmäisempää, meloniviipaleita tms.

Makeat kannattaa varmaan tehä silleen, mitä itse osaat. Kakun voi tilata leipomosta. Sitten lisäksi jotain pullaa/mokkapalaa ja pikkuleipiä. Nää voi helposti tehdä tai ostaa etukäteen.

Hienolla tarjoilulla, koristelulla saa varmasti hienon näköisen pöydän aikaan. :)

Meillä oi viime kesänä rippijuhlat (oli muuten tukalan kuuma) ja tarjolla oli ite tehtyjä karjalanpiirakoita munavoilla ja voileipäkakkua suolasena ja makeena ktavallinen täytekakku,keksejä,mokkapaloja jne. No,mut meillä ei ookkaa niin paljon vieraita koskaan missään ku mitä teille on tulossa...

Meillä oi viime kesänä rippijuhlat (oli muuten tukalan kuuma) ja tarjolla oli ite tehtyjä karjalanpiirakoita munavoilla ja voileipäkakkua suolasena ja makeena ktavallinen täytekakku,keksejä,mokkapaloja jne. No,mut meillä ei ookkaa niin paljon vieraita koskaan missään ku mitä teille on tulossa...

Sehän se onkin kun tuntuu että mitä enemmän vieraita niin sitte pitäis olla sen sata eri sorttia. Ja siis ei ollu tarkoitus pitää noin isoja mutta mun puolen suvusta ensimmäinen joka pääsee ripille niin kaikki vaan ilmoitti että tulevat. Onhan tuo lapselle tietenkin hienoa että suku haluaa muistaa ja huomioida.

Pitsa on hyvä, vaikka ruokaisemi salaatti siihen ja harkitsisin kyllä vaikka ihan pitopalvelun ottamista, ellet itse halua leipoa, tekevät kakut ja muut ja tulevat teille tarjoilemaan ruoat ja ei se nyt niiiiin paljon kustanna. Tai tilaat jostain leipomosta.

[QUOTE="vieras";26097727]Pitsa on hyvä, vaikka ruokaisemi salaatti siihen ja harkitsisin kyllä vaikka ihan pitopalvelun ottamista, ellet itse halua leipoa, tekevät kakut ja muut ja tulevat teille tarjoilemaan ruoat ja ei se nyt niiiiin paljon kustanna. Tai tilaat jostain leipomosta.[/QUOTE]

Ei täällä ole leipomoa enkä kyllä tiedä tuosta pitopalvelustakaan. Että kaitpa yritetään itse tehdä kuitenkin. En tiedä tuosta kakusta. Kyllä varmaan ihan syötävän osaan tehdä (ulkonäkö sitte toinen juttu) mutta se että joutuis edellisenä päivänä tekemään ja tiedän että sillon on se miljoona muutakin asiaa tekemättä.

niin, sehän riippuu ihan suvun koosta. MEilläki oli eka mun puolelta joka pääsi ripille.
Meillä vaan ku otetaan KOKO suku ni voi sormilla laskea (molempien puolelta yhteensä)

No sekin. Meillä taas mun puoli se pienempi. No miehen puolelta ei sitte ookkaan tulossa kuin miehen isä ja siskon perhe kun ovat kummeja. Jokaisella tekeminen omien ja kummilasten juhlissa sitten.

Jotenkin vaan tuntuu että ite on ihan pihalla noista juhlajutuista nykyään. Jospa seuraavat menee jo helpommin sitte.

Kohta jää äitienpäiväkakkuja -30% ostat niitä pari ja laitat pakkaseen. Edellisenä iltana sulamaan jääkaappiin ja voila! Kinuksikakku näyttää paremmalta kun mansikkakakku, siinä ei hillot leviä sulatuksen aikana.

[QUOTE="nuuh";26097844]Kohta jää äitienpäiväkakkuja -30% ostat niitä pari ja laitat pakkaseen. Edellisenä iltana sulamaan jääkaappiin ja voila! Kinuksikakku näyttää paremmalta kun mansikkakakku, siinä ei hillot leviä sulatuksen aikana.[/QUOTE]

Yök. Ei ikinä. Mieluummin väsään ite jonkun vaikka rumankin kötöstyksen kun tiedän että on syötävää. Anopilla on aina noita pakastettuja kaupan kakkuja ja sulatus sitte yleensä päin seiniä. Joten ei kiitos.

Pizza ja salaatit on hyvä juttu! Lisäks vaikka näitä valmiita patonkeja siivutettuna ja ostat maustettuja tuorejuustoja tms. päälle levitettäväks.

Kakuikshan vois tehdä juustokakkuja keksipohjalla vaikka, ei tarvi koristella ja on nättejä silti. Kaupasta saa hyviä valmiita pullia ja keksejä tms. Mahdollisemman paljon valmiita,ni ei tarvi ressailla leipomisesta.

Meillä oli rippijuhlissa: karjalanpiirakoita + munavoita, voileipäkakkua (kala-ja liiha), täytekakku, pikkuleipiä ja vaahtokarkkeja. Vaahtokarkit oli teinin oma päätös ja joita haluaa kuulema aikanaan myös yo-juhliinsa :D

Ja vaahtokarkkejahan meni sitten ihan kivasti.. niitä aikuisetkin napsivat :)

miksi tehdä tylsää ja tavallista (piirakat ja muu höttö)
Minä tein nämä ja sain todella ylistäviä kommentteja
- chiliohi
-savusiika
-pikkulihapullat (feta-sellaiset)
- marinoitu sisäfile ohueksi leikattuna
-kana-makaroni-salaatti
-marinoidut oliivit
- vihersalaatti
-eri kuppeihin: leipäjuustoa, melonikuutioita, paprikaa jne jne eli kukin saa koota mielesensä salaatin

KAIKEN voi tehdä etukäteen ja tarjota kylmänä
Lisäksi vain mansikka-brita ja mutakakku vaniljakastikkeella

miksi tehdä tylsää ja tavallista (piirakat ja muu höttö)
Minä tein nämä ja sain todella ylistäviä kommentteja
- chiliohi
-savusiika
-pikkulihapullat (feta-sellaiset)
- marinoitu sisäfile ohueksi leikattuna
-kana-makaroni-salaatti
-marinoidut oliivit
- vihersalaatti
-eri kuppeihin: leipäjuustoa, melonikuutioita, paprikaa jne jne eli kukin saa koota mielesensä salaatin

KAIKEN voi tehdä etukäteen ja tarjota kylmänä
Lisäksi vain mansikka-brita ja mutakakku vaniljakastikkeella

mitä juotavaa ?

Yhteistyössä