Trokarit kirpputoreilla. :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huvittunut mamma!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huvittunut mamma!

Vieras
Vein jokin aika sitten kirpulle tavaraa. Oli paljon vauvojen juttuja ja omia vaatteita. Myin ihan ok kuntoisen syöttötuolin pienentäjän 4€:lla ja joki osti sen ja pisti omaan (viereiseen) pöytään 12€:lla myyntiin. Sitten myin huppa merkkisen vaaleansinisen, 74cm keväthaalarin ja pyysin siitä 7€. Eilen kävin tuolla kirpulla, jolla olin myymässä ja joku pyysi siitä samasta haalarista 20€. Haalarin tunnistin siitä kun olin itse ommellut puntteihin mustat kumilenksut sinisellä langalla, että puntit ei nouse kengän päältä.

Kuinka moni täällä harrastaa tuota trokaamista? Mua oikeasti naurattaa nämä. :D Kuka maksaa käytetystä syöttiksen pienentäjästä 12€, tai käytetystä haalarista 20€? :D :D Onneksi itse pääsin niistä kuitenkin eroon ja terkkuja trokarille, jos itsesi tunnistat. ;)

Tunnen yhden tällaisen ihmisen. Aivan silmittömästi hamstraa tavaraa kirpparilla, vie käsistäkin, jos jotain olet katsomassa just. Ja on tosi röyhkeä toisille.. :(
Ja samainen ihminen tekee sitten kauppaa huutonetissä niillä tavaroilla. No jos kerran kehtaa, niin siinä tehköön niin kuin haluaa.

Hyvä, kun tavara kiertää. Mut trokarit on ärsyttäviä.Jos menen päiväkirpparille myymään niin aluksi ryntää aina joukko trokarita. Pyydän silloin 2-3 kertaiset hinnat.

Niin ja siis itse oli ostanut nuo trokatut kirpulta. Pienentäjä maksoi mulle 5€ ja haalari 10€ kun ostin, mutta meillä oli ne käytössä ja laitoin alhaisemmat hinnat mitä itse olin maksanut. Pitää kai ens kerralla pistää enemmän niin ei saa trokarit niin paljon voittoa. :p :D

mä törmäsin kans tollasee trokariin. Itse myin syöttötuolin pienentäjällä muistaakseni 20e:lla. meni samantien ja sit se oliki toises pöydän pyynnillä 40e:D

Tää oli joku vakkarimyyjä jolla oli siellä aina pöytä. No se syöttötuoli oli siellä vielä viikon pääst pyynnillä 35e.

Voi elämä! :D Mun mielestä on NOLOA myydä kirpparilla jotain ylihintaista. Eikös kaupastakin saisi jo uuden syöttiksen tuolla hinnalla? :O Mä tykkään kierrättää ja ostan paljon kirpulta ja joskus myyn siellä, mutta aina otan huomioon sen seikan että tavarat/vaatteet on käytettyjä. Laitan sellaisen hinnan millä voisin itse kuvitella ostavani tuotteen, kun kirpalla on kuitenkin sitä tarjontaa paljon.

Paskin kirppis"löytö" oli viimeviikolla hiustenpidennykset 70€!!! Ne oli aika lyhyet, eikä mitään kiinnitysjuttuja! :O Niissä oli oikein hälykin. :D

Viimesyksynä vein lasten talvivaatteita yms. kirppikselle ja joku kärppä osti heti kaikki topat ja laitto omaan pöytään samalle kirppikselle heti ovenpieleen kovemmalla hinnalla. Vittuunnuksissani irrotin hintalaput...

• Tykkää
Reactions: chrissy
juu,minä myin reiman puvun uuden 3eurolla, kohta oli samalla kirpalla e 20e, hellansuojan 5e ja sama oli kohta toisesa pöydässä 15e. nättejä tauluja 3-6e ja samat oli 5-10e , kirjoja 2e niin ne oli 3-6e, omia pieneki jääneitä farkkuja 2-8e kohta oli 10-30e :O ja luki niissä yhissä fakuissa vielä et täyin käyttämättömät:O vaikka ne oli jut mun lempifarkut:D no hyvä jos ai myytyä:D

[QUOTE="vieras";26095869]Viimesyksynä vein lasten talvivaatteita yms. kirppikselle ja joku kärppä osti heti kaikki topat ja laitto omaan pöytään samalle kirppikselle heti ovenpieleen kovemmalla hinnalla. Vittuunnuksissani irrotin hintalaput...[/QUOTE]

Mun teki kans mieli repiä lappu siitä haalarista, mutta päädyinkin vaan naureskelemaan asiaa siskoni ja jonkun papparaisen kanssa. :p

oikeasti. minusta tuollainen toiminta kirpputorilla on todella röyhkeää. tuntuu siltä, että pikkutuloisilta pitää jonkin trokarin riistää vielä ne viimeisetkin pennit. hävetkööt jokainen tuon sortin trokari, jos satuu tätä lukemaan. ja onhan se noloa. kun ihmnen vie itse omaa tavaaraa myyntiin ja tarkistaa pöytänsä jokatoinen päivä, niin ei varmaan voi olla törmäämättä siihen hinnoilla huijaavaan trokariin. jos joku trokailee noin röyhkeästä, niin menkööt ees toiseen kaupunkiin hommiin. kaipa hänellä on bensaraht tienattu. toiset tienaa ruokarahaa niillä omilla pikku myynneillää.

[QUOTE="mami";26096064]oikeasti. minusta tuollainen toiminta kirpputorilla on todella röyhkeää. tuntuu siltä, että pikkutuloisilta pitää jonkin trokarin riistää vielä ne viimeisetkin pennit. hävetkööt jokainen tuon sortin trokari, jos satuu tätä lukemaan. ja onhan se noloa. kun ihmnen vie itse omaa tavaaraa myyntiin ja tarkistaa pöytänsä jokatoinen päivä, niin ei varmaan voi olla törmäämättä siihen hinnoilla huijaavaan trokariin. jos joku trokailee noin röyhkeästä, niin menkööt ees toiseen kaupunkiin hommiin. kaipa hänellä on bensaraht tienattu. toiset tienaa ruokarahaa niillä omilla pikku myynneillää.[/QUOTE]

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä ajatusmaailmaa. Jos vien kirppikselle tavaraa ja määrittelen itse tuotteen hinnan, on mulle ihan sama, kuka sen ostaa ja mitä hän tekee tuotteelle sen jälkeen.

[QUOTE="Riksu";26096102]Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä ajatusmaailmaa. Jos vien kirppikselle tavaraa ja määrittelen itse tuotteen hinnan, on mulle ihan sama, kuka sen ostaa ja mitä hän tekee tuotteelle sen jälkeen.[/QUOTE]

Kyllä mä mieluummin soisin sen tuotteen menevän mun edullisella hinnalla pienituloiselle yh-äidille, kun jollekin kiskurihinnoittelevalle trokarille. Trokaaminen tavallaan sotii kirpputorin perusajatusta vastaan. Kirpputoreja ei kai alunperin ole tarkoitettu liiketoiminnaksi.

Kyllä mä mieluummin soisin sen tuotteen menevän mun edullisella hinnalla pienituloiselle yh-äidille, kun jollekin kiskurihinnoittelevalle trokarille. Trokaaminen tavallaan sotii kirpputorin perusajatusta vastaan. Kirpputoreja ei kai alunperin ole tarkoitettu liiketoiminnaksi.

No joo... Tavallaan ymmärrän, mutta hyväntekeväisyyttä voi tehdä muutenkin. Mulle ainakin kirpputorimyynnin tarkoitus on päästä turhasta tavarasta eroon ja jos hyvin käy, niin saada vähän rahaakin. Jos haluan auttaa, vien turhat tavarat Pelastusarmeijalle.

Itsehän olin maanantaina kirpparilla tappamassa aikaa ja seurasin mielenkiinnolla erään keski-ikäisen miehen puuhia. Siellä se juurikin osteli juuri tuotteensa tuoneilta ja paineli viemään omaan pöytään - todella agressiivinenkin... Toisaalta verotonta tuloa mutta lyökö todella niin leiville, jos siellä on sitten jatkuvasti päivystettävä... Eikö kannattaisi mennä töihin...

Trokareiden lisäksi mua ihmetyttää ihmiset, jotka tuovat likaisia/rikkinäisiä vaatteita kirpparille! En kai osta mitään enää ko pöydästä, kun ensimmäiseksi iskee silmään body, joka on selvästi jossain puklussa vielä...

Miksi te vedätte herneen nenään tästä. Jos joku ostaa ja maksaa, niin mikä teitä tässä ärsyttää, eli onko kyseessä kateus, kun ette itse saaneet korkeampaa hintaa. "Trokaus" on aivan laillista ja sallittua. Tässäkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Jos joku on niin tyhmä, että myy liian halvalla, niin pitäisikö ostettua tuotetta käyttää yksi pesunväli, että sen saisi laittaa uudelleen myyntiin?

[QUOTE="mami";26096064]oikeasti. minusta tuollainen toiminta kirpputorilla on todella röyhkeää. tuntuu siltä, että pikkutuloisilta pitää jonkin trokarin riistää vielä ne viimeisetkin pennit. hävetkööt jokainen tuon sortin trokari, jos satuu tätä lukemaan. ja onhan se noloa. kun ihmnen vie itse omaa tavaaraa myyntiin ja tarkistaa pöytänsä jokatoinen päivä, niin ei varmaan voi olla törmäämättä siihen hinnoilla huijaavaan trokariin. jos joku trokailee noin röyhkeästä, niin menkööt ees toiseen kaupunkiin hommiin. kaipa hänellä on bensaraht tienattu. toiset tienaa ruokarahaa niillä omilla pikku myynneillää.[/QUOTE]

Kirpputori ei ole sosiaalitoimisto. Kirpputori on kauppapaikka samalla tavoin kuin huutis. Kumpaakaan ei ole perustettu sosiaalitoimistoksi, vaan tavaroiden osto- ja myyntipaikaksi kuten mikä tahansa muu kauppapaikka. Mistä teille on tullut sellainen käsitys, että kirpputorilla ei saa tienata rahaa??? Ja miksi kirpputorilla ei saisi hinnoitella myytäviä tuotteita kysynnän mukaan. Ostajahan päättää, paljonko on valmis maksamaan. Jos laitatte omistamianne tuotteita myyntiin, niin kenellä tahansa on oikeus ostaa ne itselleen ja tehdä niillä sen jälkeen mitä haluaa. Laittaa vaikka heti myyntiin samalla kirppiksellä. Sitä ei mikään laki tai sääntö kiellä.

Niin, no muakaan ei kyllä haittaisi mitä tavaran ostajat tekisi multa ostamillaan tavaroilla, kunhan itse saisin niistä pyytämäni hinnan. Sehän on ostajan tyhmyyttä jos maksaa käytetystä saman kun uudesta, ei kuulu mulle. Eikä haittaisi sekään jos trokarin pöytä olisi ihan mun pöydän vieressä kirpparilla. Arvatkaa kumman pöydästä ne
tavarat kuitenkin ostettaisiin ekaksi?

[QUOTE="Riksu";26096102]Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä ajatusmaailmaa. Jos vien kirppikselle tavaraa ja määrittelen itse tuotteen hinnan, on mulle ihan sama, kuka sen ostaa ja mitä hän tekee tuotteelle sen jälkeen.[/QUOTE]
Sama täällä...

Jos jollekin pienituloiselle yyhooäidille (tai muuta tunteisiin vetoavaa) haluan lastenvaatteita lahjoittaa, niin teen sen nimenomaan lahjoituksena: neuvolan, ensi- ja turvakodin, srk:n, tms kautta.

Mitä trokaripöytiin tulee, niin ne oppii tosiaan tunnistamaan aika nopsaan, kuten joku jo totesikin. Samat ylihintaiset tavarat roikkuu niissä viikoista ja kuukausista toiseen. Ja jos joku haluaa maksaa äitiyspakkauksen käytetystä toppapuvusta trokarille 25 € niin siinäpä maksaa: kai hän sitten tahtoo juuri sen puvun ja on tyytyväinen hintaankin.

Siksi en viekkään kirpparille vauvan vaatteita vaan vien ne neuvolaan ja he antavat ne ilmaiseksi juuri sellaisille joilla ei ole rahaa ostaa lainkaan. Jos näen että ne vaatteet onkin hetken kuluttua kirpparilla myynnissä niin kyllä otan myyjän puhutteluun koska neuvolaan on annettu ohjeeksi että pyytävät palauttamaan sinne ne vaatteet kun eivät enään tarvitse jos vaikka niistä olisi vielä eteenpäin tarvitsevalle.

Yhteistyössä