Viikon jaksoin unikoulua, sitten loppui kärsivällisyys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="väsynyt äiti";26095712]Viikon jaksoin valvoa yöt, mut viime yönä aamuyöllä otin vauvan viereen ja päätin että ihan sama missä nukkuu, kunhan antaa meidän nukkua![/QUOTE]

No teit järkevän päätöksen. Tässä maassa ois paljon vähemmän väsyneitä äitejä kun ne eläis lapsentahtisesti eikä yrittäis muokata lapsiaan muottiin johon lapsi ei vielä sovi.

[QUOTE="vieras";26095726]Minkä ikäinen lapsi? Nukkuuko siis jos saa olla vieressäsi? Jos näin niin miksi sitten yritit laittaa pienen yksinään nukkumaan?[/QUOTE]

että joskus lapsia vain ei haluta omaan sänkyyn nukkumaan? jotkut äidit ei saa itse nukuttua levollista unta kun heräävät vauvan joka ähkäisyyn. ja joillakin on pienet sängyt ja ahdasta.

että joskus lapsia vain ei haluta omaan sänkyyn nukkumaan? jotkut äidit ei saa itse nukuttua levollista unta kun heräävät vauvan joka ähkäisyyn. ja joillakin on pienet sängyt ja ahdasta.

Onhan se niinkin ja se pelittää sillon kun se vauvakin suostuu siihen että ei nuku samassa sängyssä. Kaikki vauvat ei suostu siihen ja sillon pääsee helpommalla kun ottaa sen vauvan viereensä. Ja jos on ahdasta niin nukkumisjärjestelyjä voi väliaikaisesti muuttaa niin ettei enää ois ahdasta.

voi että ärsyttää ihmiset jotka vöyhkää taukoamatta perhepedeistä täysimetyksestä ja tosta lapsentahtisuudesta, ja tosiassa se lapsentahtisuus sitten meinaa lähestulkoon sitä että annetaan lapsen sanella kaikki, kaikki mennään miten lapsi tahtoo. lapset tarvii rajoja, ja myöhempää elämää helpottaa huomattavasti jos vauvakin on nukkunut pienestä omassa sängyssä. tietenkään joskus lapset ei vaan ala nukkumaan omissa pedeissä, mutta eihän se selviä jossei kokeilekkaan. ja imettämisen kannalta monesti rumba raahata lasta sängystä toiseen, sen ymmärrän. vähemmän fanaattisuutta thänk juu

Minä siirsin kans just meidän 1vuotiaan nukkuu omaan sänkyyn, eka nukkui meidän vieressä, 7kk ikäisenä sivuvaunussa ja vieressä. Nyt päätin, että jos oppi tuohon sivuvaunuunkin, niin oppii nukkumaan omassa punkassa, niin ettei äidin ja isän tarvi nukkua koiranunta koko yön, siinä pelossa että 1v tippuu lattialle. 9kk iässä oppi nukkumaan niin ettei tarvinnut maitoa öisin... Muutenkin todella hellyyden kipeä tapaus, kaikki aikanaan!
Nyt on 5päivää nukkunut siis omassa sängyssä laidan kanssa, eilen iltana ei enää alkanut rääkymään sänkyyn laskettaessa, mutta edelleenkin herää aamuyöstä yhden kerran itkemään, kun siihen aikaan normaalisti olisi kömpinyt meidän viereen...

voi että ärsyttää ihmiset jotka vöyhkää taukoamatta perhepedeistä täysimetyksestä ja tosta lapsentahtisuudesta, ja tosiassa se lapsentahtisuus sitten meinaa lähestulkoon sitä että annetaan lapsen sanella kaikki, kaikki mennään miten lapsi tahtoo. lapset tarvii rajoja, ja myöhempää elämää helpottaa huomattavasti jos vauvakin on nukkunut pienestä omassa sängyssä. tietenkään joskus lapset ei vaan ala nukkumaan omissa pedeissä, mutta eihän se selviä jossei kokeilekkaan. ja imettämisen kannalta monesti rumba raahata lasta sängystä toiseen, sen ymmärrän. vähemmän fanaattisuutta thänk juu

Mielestäni tässä ketjussa kukaan ei oo vouhkannu mistään vaan monikin on vaan todennu että ap teki oikean ratkaisun jos kerran vauvan nukkuminen perhepedissä toi perheeseen unirauhan. Toisissa perheissä unirauha tulee kun vauva on omassa sängyssä ja toisissa kun vauva on vieressä ja järkevin vaihtoehto on ottaa käyttöön se menetelmä joka omassa perheessä toimii.

Vähän jäi vaivaamaan tuo sinun ajatus rajojen laittamisesta lapselle, meinaatko että jo pikkuvauva tarvii jotain rajoja? :O

Vauva on 8kk. Joskus nukkui yöt hyvin, mutta muuttui levottomaksi kun tuli hampaita. Sitten otettiin viereen. Tollainen 67cm 8kg otus vaan vie sängyssä tilaa enemmän kuin minä ja mies yhteensä ja potkii ja "nipistelee" isäänsä. Ininään isä ei herää, mutta niihin potkuihin ja nipistelyihin kyllä. Aina oon tehnyt niin, että otan tytön viereen päiväunille ja aamulla jos herää kun iskä lähtee töihin.

Vauva on 8kk. Joskus nukkui yöt hyvin, mutta muuttui levottomaksi kun tuli hampaita. Sitten otettiin viereen. Tollainen 67cm 8kg otus vaan vie sängyssä tilaa enemmän kuin minä ja mies yhteensä ja potkii ja "nipistelee" isäänsä. Ininään isä ei herää, mutta niihin potkuihin ja nipistelyihin kyllä. Aina oon tehnyt niin, että otan tytön viereen päiväunille ja aamulla jos herää kun iskä lähtee töihin.

No lasta voi sekoittaa se, että joskus pääsee viereen ja joskus ei. Näissäkin asioissa kannattaa olla johdonmukainen eikä sekoittaa lapsen päätä sallimalla jonkun asian joskus ja joskus ei.

Yhteistyössä