Vanha koira laskee koko ajan alleen?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Olen tatuoitu jätkä!"
Virtsatietulehdus ja sokeritauti saattaa olla.

[QUOTE="vieras";26089928]ollaan rajoitettu juomista ja viety lenkeille, mutta se tiputtelee pissaa ja levossakin laskee alleen... :( onko kellään ollut samoja ongelmia?[/QUOTE]

Olen tatuoitu jätkä!

"asd"
Myös vanhalla koiralla voi olla lihakset jo niin heikentyneet, ettei enää kykene pidättelemään niin paljoa. Mutta suosittelen kyllä eläinlääkärille menemään mitä pikimmiten, saa suljettua pois sen ettei koira ole kipeä.

"vieras"
No tiedän ettei koira ole kipeä. Tai on se mutta sen sairaudet on hoidossa. lääkitys aiheuttaa juomista ja ilmeisesti vaan vanhuus aiheuttaa tuota alleen laskemista. Kyllä se nuorempanakin laski silloin tällöin, silloin lääkäri sanoi että johtuu siitä että on leikattu narttu. Nyt ongelma vaan on selvästi pahentunut....

"Sirkkeli"
Veisin lääkäriin, jos kerran on pahentunut, ja on useimpia sairauksia. Mmm, oisko koira vanhuuden ja sairauksien kanssa tullut jo tiensä päähän? Ei kannata omaa itsekkyttään pitää "liian kauan" elossa. Äläkä suutu tästä, moni vaan on kovin itsekäs.

T: Läheltä useampaa "eläinrääkkäystä" seurannut.

"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26090218]Veisin lääkäriin, jos kerran on pahentunut, ja on useimpia sairauksia. Mmm, oisko koira vanhuuden ja sairauksien kanssa tullut jo tiensä päähän? Ei kannata omaa itsekkyttään pitää "liian kauan" elossa. Äläkä suutu tästä, moni vaan on kovin itsekäs.

T: Läheltä useampaa "eläinrääkkäystä" seurannut.[/QUOTE]

No se on vähän niin ja näin, lähinnä toi vaiva on meille rasittavaa. Koira itse on vielä normaali, syö, juo, lähtee innolla lenkille jne. Toki se nukkuu enemmän kuin ennen.

Kyllä me se varmaan lääkärille jossain kohtaa viedään, lähinnä vaan mietin että onko tommoiseen vaivaan mitään apua, jos se johtuu vaan vanhuudesta...

"vieras"
[QUOTE="...";26090252]kyllä meidänkin 14v koiralla välillä pissa karkailee mut ei koko ajan. että tippumalla tippuis.[/QUOTE]

No ei tuo ihan jokapäiväistä ole. Välillä voi mennä viikko ettei ole mitään vahinkoja, ja sitten taas tulee tälläinen parin päivän putki kun laskee alleen tai tiputtelee.

"allukka"
Silloin kun meidän koiravanhus alkoi laskea alleen niin se piti lopettaa. Se oli jo niin sairas että oli armeliasta päättää sen päivät.

Vie nyt ihmeessä koira lääkäriin, ei sitä välttämättä tarvi lopettaa mut tutkia pitää kuitenkin sen varalta ettei toinen joudu olemaan tuskissaan.

"vieras"
[QUOTE="allukka";26090291]Silloin kun meidän koiravanhus alkoi laskea alleen niin se piti lopettaa. Se oli jo niin sairas että oli armeliasta päättää sen päivät.

Vie nyt ihmeessä koira lääkäriin, ei sitä välttämättä tarvi lopettaa mut tutkia pitää kuitenkin sen varalta ettei toinen joudu olemaan tuskissaan.[/QUOTE]

Harmi.

Aion nyt kyllä katsoa päivän pari ja jos pahenee/ ei lopu niin sitten saattaa olla jo vakavempaa ja vien. Tätä vaivaa kun on ollut ennenkin. Koiralta on alta kuukausi sitten otettu verikokeet ja arvot ja niissä ei ainakaan ollut mitään häikkää.

"..."
siis aamulla joskus huomaa et on petillä pieni pissaläntti, just tollain kun ei ole moniin tunteihin ollut pihalla. käytän 22-23 vielä pihalla ja aamulla heti 6-7 aikaan.

"vieras"
[QUOTE="...";26090350]siis aamulla joskus huomaa et on petillä pieni pissaläntti, just tollain kun ei ole moniin tunteihin ollut pihalla. käytän 22-23 vielä pihalla ja aamulla heti 6-7 aikaan.[/QUOTE]

Joo, meillä on tuota ongelmaa ennen ollut öisin. Nyt sillä on tuo lääkitys niin niitä vahinkoja sattuu päivisinkin. Luulen että se on aikalailla vanhuuden ja lääkityksen yhdistelmää....

meillä
Mulla kans koira meni semmoseksi, että pissi sisälle paljon.. oli tuolloin 12 vuotias. Sit alko pihallakin pissimään esim keskelle tietä, mitä ei aijemmin ole tehnytkään. Me päätettiin sitten lopettaa vanhus.. ei ollut enää koiran elämää noloilla jatkuvasti kun ei pystynyt pidättämään pissaa..

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;26090515:
Mulla kans koira meni semmoseksi, että pissi sisälle paljon.. oli tuolloin 12 vuotias. Sit alko pihallakin pissimään esim keskelle tietä, mitä ei aijemmin ole tehnytkään. Me päätettiin sitten lopettaa vanhus.. ei ollut enää koiran elämää noloilla jatkuvasti kun ei pystynyt pidättämään pissaa..
Aijjaa, selviskö siihen mitään syytä? siis tutkitteko lääkärillä? meidän koira ei kyllä nolostele asiaa, kun ei se välttämättä edes itse ilmeisesti huomaa että pissa valuu kun lattialla makaa.

Blue
[QUOTE="vieras";26090030]No tiedän ettei koira ole kipeä. Tai on se mutta sen sairaudet on hoidossa. lääkitys aiheuttaa juomista ja ilmeisesti vaan vanhuus aiheuttaa tuota alleen laskemista. Kyllä se nuorempanakin laski silloin tällöin, silloin lääkäri sanoi että johtuu siitä että on leikattu narttu. Nyt ongelma vaan on selvästi pahentunut....[/QUOTE]

Joo, se on leikattujen narttujen ongelma, eikä vaarallista. Mutta siihenkin on lääkitys, pilleri päivässä pitää lirut poissa. :)

vierailija
[QUOTE="vieras";26090030]No tiedän ettei koira ole kipeä. Tai on se mutta sen sairaudet on hoidossa. lääkitys aiheuttaa juomista ja ilmeisesti vaan vanhuus aiheuttaa tuota alleen laskemista. Kyllä se nuorempanakin laski silloin tällöin, silloin lääkäri sanoi että johtuu siitä että on leikattu narttu. Nyt ongelma vaan on selvästi pahentunut....
Joo, se on leikattujen narttujen ongelma, eikä vaarallista. Mutta siihenkin on lääkitys, pilleri päivässä pitää lirut poissa. :)[/QUOTE]
Tämä on vanha ketju, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Koirat vanhenevat, kuten ihmisetkin ja niillekin tulee vanhuuden tuomia muutoksia elimistön toimintaan. Pissan tiputtelu ja yöllä alleen laskeminen ovat niitä tavallisia ongelmia. Jos koira näyttää muuten vielä nauttivan elämästään, syö, iloitsee ulkoilusta, eikä näytä kärsivältä, on silläkin oikeus elää myös vanhuuttaan. Nykyään tuohon pissan tiputteluun on koirakaupoissa nartuille housuja ja uroksille urosvöitä. Minä käytän vanhalla uroskoirallani urosvyötä, jonne sisäpuolelle laitan tavallisen tenasiteen. Hyvin toimii sisätiloissa, eikä koira sitä mitenkään nolostele. Pissan tiputtelu ei mielestäni ole syy viedä vanhaa rakasta lemmikkiään viimeiselle piikille. Apuvälineitä kyllä löytyy.

Yhteistyössä