"Näin tunnistat facebook-kyttääjän", kokemuksia? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no voi tsiisus. Te paatte elämänne nettiin, ja sitten vauhkoatte siitä, että löytyy joku onneton jota se kiinnostaa niin, että jaksaa lukea peräti juttujanne, ja jopa tykätä niistä! Hui kauhee!!
Säälittäviä nää tyypit, joiden pitää yrittää kehitellä ikioma stalkkaaja, kun ei elämä muuten ole tarpeeksi jännittävää. Ja vieläpä pitää se siellä omilla kaverilistoillaan.

Miksi ottaa FB kaveriksi joku jota tuskin tuntee ? Ei määrä vaan se laatu .
Mulla on FB kavereina ainoastaan ihmiset joiden kanssa olen muutenkin paljon tekemisissä.
Mä en kestä jatkuvia kaveriksi pyyntöjä ihmisiltä joita en ole edes kertaakaan tavannut.
Mä en varmaan ole ymmärtänyt Fb:n tarkoitusta :( moni tykkää varmaan niin.

Ja lisään vielä, että musta olis vain kiva, jos joku kävis peukuttamassa ja kommentoimassa mun juttuja, vaan kun kukaan ei niin tee juuri koskaan, eikä mulla ole juurikaan kavereita. Eiks se ole just sitä ystävällisyyttä?

Stalkkerit taas ovat niitä, jotka tietävät sun hiustenleikkuusi vaikket ole ulkona käynytkään, tai soittelevat häläreitä tuntemattomista numeroista, ja ilmestyvät oven taakse yllättäen, eivätkä meinaa poistua. Niistä mulla on kokemusta.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt miten joitakin ihmisiä ärsyttää milloin mikäkin facebookissa. Milloin toisten tyhmät statuspäivitykset, milloin jatkuva kommentointi ja ties mitä. Kaikki itseään ärsyttävä kun on niin helposti korjattavissa: kaveri pois listoilta.

Jotenkin koko facebookista on tehty niin kamalan hankala asia. Miksei listoilla voi pitää sellaisia henkilöitä jotka ei ärsytä? Ja voi kamalaa jos joku tyyppi kommentoi tekemisiäsi ja kuviasi. Ei ymmärrä ei.

• Tykkää
Reactions: as if
Mä en ole ikinä ymmärtänyt miten joitakin ihmisiä ärsyttää milloin mikäkin facebookissa. Milloin toisten tyhmät statuspäivitykset, milloin jatkuva kommentointi ja ties mitä. Kaikki itseään ärsyttävä kun on niin helposti korjattavissa: kaveri pois listoilta.

Jotenkin koko facebookista on tehty niin kamalan hankala asia. Miksei listoilla voi pitää sellaisia henkilöitä jotka ei ärsytä? Ja voi kamalaa jos joku tyyppi kommentoi tekemisiäsi ja kuviasi. Ei ymmärrä ei.
Näinpä. Pitäisi laatia joku sääntöopus fb-käyttäjille. Tai ehkä fb voisi varoitella seuraavaksi "Olet tällä viikolla kommentoinut 60 % tilapäivityksistä, ja linkittänyt 10 youtubevideota. Jos vielä teet jompaa kumpaa, meidän on pakko laittaa sinulle kahden viikon käyttöesto..."

[QUOTE="mää";26089326]Näinpä. Pitäisi laatia joku sääntöopus fb-käyttäjille. Tai ehkä fb voisi varoitella seuraavaksi "Olet tällä viikolla kommentoinut 60 % tilapäivityksistä, ja linkittänyt 10 youtubevideota. Jos vielä teet jompaa kumpaa, meidän on pakko laittaa sinulle kahden viikon käyttöesto..."[/QUOTE]

Mä en perusta noista youtube- linkkauksista, mutta senkin "ongelman" olen ratkaissut ihan sillä, että rullaan niiden ohi. Niitäkään kun ei ole mikään pakko avata :D.

No mulla on sellasia tyyppejä listalla, joita en oo ikinä livenä tavannut ja ne oon jäöny joiltain yhteisöiltä ja palstan kaltaisilta foorumeilta. Niin pistin vaan merkille että moni on poistanut muut saman yhteisön käyttäjät paitsi mut, ehkä tätä voi sanoa jonkin asteiseksi "kyttäykseksi". Mutta ei haittaa kun ei mitään superyksityistä sinne tuu kirjoteltua.

No mulla on sellasia tyyppejä listalla, joita en oo ikinä livenä tavannut ja ne oon jäöny joiltain yhteisöiltä ja palstan kaltaisilta foorumeilta. Niin pistin vaan merkille että moni on poistanut muut saman yhteisön käyttäjät paitsi mut, ehkä tätä voi sanoa jonkin asteiseksi "kyttäykseksi". Mutta ei haittaa kun ei mitään superyksityistä sinne tuu kirjoteltua.

Tai sitten pitää sua mukavana tyyppinä, eikä ole sen takia poistanut sua listoiltaan?

Minulla on yksi tuollainen, onneks ihan harmiton tapaus. Vaikuttaa aika yksinäiseltä ihmiseltä, vaikka on miljoona fb-kaveria.

Surkuhupaisaa on se kun hän koko ajan utelee miten minulla menee miesrintamalla, ja kyselee exästä miten hänen kanssa menee. Kun kuitenkin tiedän että hän pommittelee tuota exääkin ihan koko ajan (tekstareillakin. Minä en koskaan niihin vastannut joten lopetti tekstaripommittamisen aika äkkiä...), mutta minulle tää stalkkeri on ihan kuin ei koskaan juttelis exäni kanssa tai tietäis mistään mitään. Vissiin kuvittelee ettei olla puheväleissä tai jotain :D

Mulla valitettavasti on yksi sellainen..käy vaan sääliksi, niin en viitti heivata pois. :/ Olen joskus hyväksynyt kaveriksi ja aina vaan jaksaa jokaisesta päivityksestä tykätä, laittaa postilaatikkoon viestä jne.. vaikkei kovin hyvin tunnetakaan. Lisäksi kuvittelee jotta ollaan jopa hyviä ystäviä...

Yhteistyössä