Onko palstalla yhtäkään hammasproteeseja käyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corega
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odottelen omiani tulevana syksynä 40-vuotissynttäreiden jälkeen. Puoliproteesit tulossa ylös tämän hetkisen arvion mukaan.

Oli sen sortin leukemia, että turvotti ja laski ikeniä puolisen vuotta, puhumattakaan siitä mitä sytostaatit, matalasoluvaiheiden hammasjuurten jatkuvat tulehdukset ja hampaanharjauskiellot alhaisen trombosyyttiarvojen aikana tekivät hammaskalustolle.

Masentavaa, mutta toisaalta armollista, osa kun ei näistä taudeista ylipäätään parane edes.

Mä sain implantin suuhuni ollessani 19v.
Ihan hyvin sen kanssa on pärjännyt. Nyt pitäisi taas käydä proteetikolle näyttäytymässä kun edellisestä kerrasta on kulunut jo muutama vuosi...

kaikki tieto hammasproteeseihin liityvä tieto.

Tässä on henkilö jolla on yläleuassa kokoproteesi, sellainen irtomalli. Ikää on nelkyt ja risat ja vuodenpäivät tekarit suussa.

Yläleuan hampaat olivat niin reikiintyneet ja pehmeät että paikat eivät pysyneet kiinni ja hampaat sitten poistettiin
Poistot tehtiin kolmessa erässä, ensin sivut ja sit edestä.

teknikolla 4 käyntikertaa ja hamopaat suuhun, hintaa tekreille noin 500 euroa ja poistoihin noin 200 euroa.

Hyvin olen näihin tottunut, suussa pysyy kun käyttää kiinnitysaineita - pysyisi ilmankin, mutta kiinnitysaineet antavat varmuutta.

Ei tekarit mikään maailman loppu ole.

Tässä on henkilö jolla on yläleuassa kokoproteesi, sellainen irtomalli. Ikää on nelkyt ja risat ja vuodenpäivät tekarit suussa.

Yläleuan hampaat olivat niin reikiintyneet ja pehmeät että paikat eivät pysyneet kiinni ja hampaat sitten poistettiin
Poistot tehtiin kolmessa erässä, ensin sivut ja sit edestä.

teknikolla 4 käyntikertaa ja hamopaat suuhun, hintaa tekreille noin 500 euroa ja poistoihin noin 200 euroa.

Hyvin olen näihin tottunut, suussa pysyy kun käyttää kiinnitysaineita - pysyisi ilmankin, mutta kiinnitysaineet antavat varmuutta.

Ei tekarit mikään maailman loppu ole.

Ei ole maailman loppu. Paremmathan ne ovat, kuin huonot omat. Ylös on ainakin tulossa.

Minä mieluisisin myös alas kokoproteesia. Hammaslääkäri ei suositellut, kun ovat vaikeat suussa pidettävät. Hankala juttu, olis niin kiva, kun olis koko kalusto kunnossa.

Yhteistyössä